Mitä arjen luksustuotteita teillä on käytössä?
Siis tarkoitan käytötuotteia, joita saisi edullisestikin, mutta haluatte sen peri euroa laittaa enemmän ja saada arkeen vähän extraa. :)
Meillä saippua ja käsitiskiaine on aina jotakin putiikista ostettua, orgaanista ja kauniissa pullossa. Höpsöä, mutta Fairyihin en enää palaa. Tiskauskin sujuu mukavammin, kun tiskivedessä on aavistus luksuksen tunteesta. :D
Kommentit (873)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina Villeroy & Bochin lautasia. Arkena toista sarjaa ja juhlapäivinä toista.
Ravintoloissa tuntuu ankealta syödä iänikuisilta valkoisilta Arctia-lautasilta, kun on kotona tottunut kauniisiin astioihin.
Tässä kysyttiin luksustuotteista, ei sinun maustasi astioiden suhteen. V & B:n astiat ovat ihan tavallista markettikamaa.
Saa Tokmanniltakin, ainakin satunnaisesti.
V&B-astioita Tokmannilta? Oho! No enpä ole huomannut. Oliko ne siinä muovilautasten vieressä?
Ei, vaan ihan Arabian ja Iittalan lasin ja posliinin vieressä.
Aidot silkkimatot silkkiloimella ja kaunis puutarha laadukkailla pihakalustoilla tuovat arkeen iloa ja pientä luksusta.
- luomuruoat niin pitkälle kuin mahdollista
- hyvät kengät, joilla hyvä ja supermukava kävellä/juosta, tästä en tingi. Talvella lampaanvillaiset vuoret, ettei jalat palele.
- puulattiat ja vanhat kokopuiset huonekalut
- säästän mieluummin niin pitkään, että pääsen hyvätasoiseen hotelliin "luksus"lomalle kuin että kävisin useammin peruskohteissa. Kylpylämatkat.
- jalkahoidossa käyminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en sanois iittalaa mitenkään luxukseksi, massa kamaa
Yksi lautanen 37,50e, juuh massakamaa.
Made in China...toooooosi luxusta 😂
Mistä nää alapeukut? Oon varmaan väärällä palstalla. Kun joku kertoo omasta arjen luksuksestaan, miksi alapeukku? Voisko sitä toisen ihmisen luksusta vaikka arvostaa vaikka itselle se ei ole luksusta.
Mun arjen luksus: paperinen lehti. Netistäkin voi lukea sanomalehden, joo. Rakastan lehden kahinaa, painomusteen tuoksua. Ja ihan sama mitä peukkuja sataa!
Tässä nopeasti jotain, housekeeping-osastoa.
Lattoidenpesuaineena Ecover Floor Soap, vaikka täällä saisi vaikka mitä muita halvemmalla (eri mahtikonsernien mitä näitä nyt on).
Lasketaanko Memory Foam -tyynyt? Sellaiset perusmalliset kylläkin, ei niitä, joissa "aalto". Käytetään hyvälaatuisilla tyynyliinoilla suojattuina sekä vuoteissa, että myös sohvallaoloon (laitetaan kaappiin vieraiden tullessa eli eivät varsinaisia sohvatyynyjä).
Silityslaudan suojana taskullinen, kauniskuosinen, hyvin pehmustettu ja kunnolla paikallaanpysyvä muotoonommeltu suojus, johon kuuluu erillisvarusteina täytetyt "apupalat" hankalia silityskohtia varten. Halvempiakin oli tarjolla, mutta tämä tuo pientä ylellisyydentuntua/iloa silitykseen. http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/d8/f0/2f/d8f02f5717570e4f9e77475…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta - Mitä astioita itse käytät? Vercasea vaiko aitoa posliinia Ming-dynastian ajalta?
8000e sänky, siinä vietän kuitenkin eniten aikaa arkisin kotona ollessani. Ruokakaapin sisältö, ei eineksiä. Siivooja. Kauneudenhoitotuoteet ja laadukkaat vaatteet. Kallis mutta erittäin hyvä kuntopyörä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määritelkääs nyt ensin mitä mahdatte tarkoittaa "luksustuotteella".
Kissani on luksus"tuote", jos pelkän hinnan mukaan määritellään, samoin Asuksen peliläppärini. Vai haetaanko tässä nyt jotain muodikasta ja ylihinnoiteltua merkkiä?
No siis "arjen luksus", arkinen käyttötuote, jonka saisi kyllä halvemmallakin, mutta syystä tai toisesta siihen haluaa panostaa / ostaa mielikuvan. Esimerkkinä vaikkapa kananmunat :) eli saa niitä eurollakin, mutta jos haluaa nousta vähän arjen yläpuolelle, ostaa puolet kalliimman luomu-virike-vapaan kanan munia. (huom, ihan itse keksimäni esimerkki.) :D
Aika huono esimerkki mielestäsi.
Ohis mutta tiesitkö että tuo "virike" tarkoittaa nimenomaan niitä kaikkein ankeimmissa oloissa kituvia kanapoloja. Se EI tarkoita mitään "onnellisten kanojen munia" vaan sitä, että kanala täyttää EUn minimistandardit kananpitoon, eli virikemunat ovat stressaantuneiden kanojen munia, eivätkä siis ikinä mitään luomu saati vapaa.
Miksi ne sitten ovat parempia? Selitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse käsitän arjen luksuksen terminä hieman toisin. Nämä täällä kerrotut mielestäni lähinnä "en valitse halvinta" esimerkkejä. Minulle arjen luksusta:
- siivooja
- hierojalla käynti
- lasi viiniä illalla miehen kanssa kun lapset menneet nukkumaan
- robotti-ruohonleikkuri / maksetaan jollekin että ruoho pysyy siistinä
- lento bisnesluokassa, ihan vaan koska mä voin
Jne
No, ap avauksessaan määritteli tässä ketjussa tarkoittamiaan ylellisyystuotteita juuri sellaisina valintoina, joita voisi saada edullisemminkin. Itse pidin siitä linjauksesta.
Nuo sinun mainitsemasi ovat... Toisenlaisia. Ehkäpä niille avaat toisen ketjun ja avauksessa määrittelet, mitä tarkoitat?
Nähty läheltä hyvin hoidettu kanala, jossa ne kuopsuttelivat. Munat olivat suuria ja keltuaiset voimakkaan keltaisia. Ei voinut verrata hailakoihin market -tavaraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissani on luksus"tuote", jos pelkän hinnan mukaan määritellään, samoin Asuksen peliläppärini. Vai haetaanko tässä nyt jotain muodikasta ja ylihinnoiteltua merkkiä?
No siis "arjen luksus", arkinen käyttötuote, jonka saisi kyllä halvemmallakin, mutta syystä tai toisesta siihen haluaa panostaa / ostaa mielikuvan. Esimerkkinä vaikkapa kananmunat :) eli saa niitä eurollakin, mutta jos haluaa nousta vähän arjen yläpuolelle, ostaa puolet kalliimman luomu-virike-vapaan kanan munia. (huom, ihan itse keksimäni esimerkki.) :D
Ohis mutta tiesitkö että tuo "virike" tarkoittaa nimenomaan niitä kaikkein ankeimmissa oloissa kituvia kanapoloja. Se EI tarkoita mitään "onnellisten kanojen munia" vaan sitä, että kanala täyttää EUn minimistandardit kananpitoon, eli virikemunat ovat stressaantuneiden kanojen munia, eivätkä siis ikinä mitään luomu saati vapaa.
Ei se fakta alapeukuttamalla miksikään muutu. Googlaa vaikka virike muna siellä esim selkeä selvitys siitä Ylen Kuningaskuluttajassa miten näitä eri nimityksiä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne sitten ovat parempia? Selitä.
No siksi, että on tutkittu, että ahtaissa oloissa ilman luonnonmukaista elinympäristöä tuotetut munat on on ns stressimunia, joita syödessä saa myös kanan stressihormonit. Eli varsinkin jos syö paljon munia, niin kannattaisi ostaa onnellisten kanojen munia.
Makuerosta puhumattakaan.
Saati kanojen hyvinvoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta - Mitä astioita itse käytät? Vercasea vaiko aitoa posliinia Ming-dynastian ajalta?
Tuskin ainakaan Ming-dynastian aikaista posliinia. Sehän on made in China ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käsitän arjen luksuksen terminä hieman toisin. Nämä täällä kerrotut mielestäni lähinnä "en valitse halvinta" esimerkkejä. Minulle arjen luksusta:
- siivooja
- hierojalla käynti
- lasi viiniä illalla miehen kanssa kun lapset menneet nukkumaan
- robotti-ruohonleikkuri / maksetaan jollekin että ruoho pysyy siistinä
- lento bisnesluokassa, ihan vaan koska mä voin
JneNo, ap avauksessaan määritteli tässä ketjussa tarkoittamiaan ylellisyystuotteita juuri sellaisina valintoina, joita voisi saada edullisemminkin. Itse pidin siitä linjauksesta.
Nuo sinun mainitsemasi ovat... Toisenlaisia. Ehkäpä niille avaat toisen ketjun ja avauksessa määrittelet, mitä tarkoitat?
Joo, olet itse asiassa oikeassa. Nyt kun tajuan niin ero onkin varmaan juuri siinä, etten minä näe hyvää tyynyä/laadukasta shampoota ja luomumunia luksustuotteina vaan valitsen aina ennemmin vähemmän mutta sitä mitä oikeasti haluan, kuin halvimman hinnan mukaan. Mutta tuotteitahan tässä kieltämättä kysyttiin.
Minä vastasin 'arjen luksukseen' , jossa näin listaani katsoen ei näköjään tavaroilla minun elämässäni ole suurta roolia. Me happy :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle aloittajan kysymää arjen luksusta ovat isot Taika-mukit. Eivät valmistusmaansa tai hintansa vuoksi, vaan siksi, että ne ovat tilavia, väritykseltään ja kuvioinniltaan kauniita ja kestäviä, ja ne tekevät minut iloiseksi. Halvemmallakin saisi kestäviä mukeja. Luksusta taas olisivat antiikkiset, kultareunaiset Royal Doultonit (kuten Hyacinth Bucketilla 😀).
Kauniskantiset vihkot. Kirjoittelen ja voisin hyvin käyttää euron ruutuvihkojakin, tosin kirjoittajablokin aikana sellaiseen ei houkuttelisi tarttua. Kauniskantiseen, arvokkaanoloiseen sen sijaan kyllä. :)
Mökin sisustaminen on mulle luksusta. Siellä ollaan niin vähän aikaa ja siihen menee niin paljon rahaa.
Mulle on luksusta meidän 10-metrinen vene. Ihanaa retkeillä paikoissa, jonne pääsee vain veneellä.
Tempurin tyyny, ihonhoitotuotteet ja ulkovaatteet :)