Mitä arjen luksustuotteita teillä on käytössä?
Siis tarkoitan käytötuotteia, joita saisi edullisestikin, mutta haluatte sen peri euroa laittaa enemmän ja saada arkeen vähän extraa. :)
Meillä saippua ja käsitiskiaine on aina jotakin putiikista ostettua, orgaanista ja kauniissa pullossa. Höpsöä, mutta Fairyihin en enää palaa. Tiskauskin sujuu mukavammin, kun tiskivedessä on aavistus luksuksen tunteesta. :D
Kommentit (873)
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina Villeroy & Bochin lautasia. Arkena toista sarjaa ja juhlapäivinä toista.
Ravintoloissa tuntuu ankealta syödä iänikuisilta valkoisilta Arctia-lautasilta, kun on kotona tottunut kauniisiin astioihin.
Minäkin päätin joku vuosi sitten ottaa päivittäiseen käyttöön ns. hienot vierasastiat, jotka maksaa 15-25 euroa kpl. En ole katunut. Hyvälaatuiset astiat ei mene käytössä miksikään ja siihen ne on tarkoitettu.
Ikeat lähti kiertoon, eikä palaa.
Aiempi oli 5-metrinen. Hyvin silläkin reissattiin, mutta nyt tilaa ja mukavuuksia on vähän enemmän. Tärkeintä on kuitenkin luonto ja retkeily.
Vierailija kirjoitti:
Aiempi oli 5-metrinen. Hyvin silläkin reissattiin, mutta nyt tilaa ja mukavuuksia on vähän enemmän. Tärkeintä on kuitenkin luonto ja retkeily.
Sorry lainaus jäi pois. Multa kysyttiin mikä tekee meidän 10-metrisestä veneestä luksusta tavalliseen verrattuna.
Miten ihmeessä valkoinen wc-paperi on arjen luxusta???
- pakastin täynnä itse poimittuja marjoja
- ilmastointi ja kosteusvahdit vesipisteiden alla (omakotitalo)
- jääkaapissa aina pullo shampanjaa tai kuohuviiniä
- lomarahat vaihdetaan aina vapaaksi
Arabia ja iittala on ihan peruskamaa. Mieluummin juon juomani esim. Sarpanevan 50-luvun laseista. Muutenkin paljon vanhoja astioita, joita keräilen kirppareilta.
Monta kivaa tyylikästä ja sisustukseen sopivaa astianpesuainepulloa ostaneena voin todeta, että ei ole Fairyn voittanutta.
Vierailija kirjoitti:
Laura Ashleyn huuhteluaineet löytyy tästä huushollista.
Mistä noita Laura Ashleyn tuotteita saa, kun Stockmann ei näytä niitä enää myyvän?
Arjen luksusta meillä:
-tilava asunto
-huippulaatuiset lakanat ja pyyhkeet
-luksussänky
-luomuelintarvikkeet
-laadukkaat astiat ja muut keittiötarvikkeet
-luonnonmukaiset pesuaineet (ihmiset, siivous, pyykit)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuplaleveä villatäkki ja pellavalakanat.
Ruoka ostetaan maun eikä hinnan mukaan. Kokolihaleikkeleet, makkarassa lihaa, kala savustetaan itse....yms.
Kotimaiset kengät, lapselle ei valitettavasti kokoja enää löydy.
En enää tee kompromisseja kuten opiskeluaikana vaan hankin sellaiset tavarat joista tykkään, jotka toimii ja jotka siten ovat tässä taloudessa ns. ikuisesti.mistä olet villatäkin ostanut`?
En ole tuo villatäkkiänsä kehunut, mutta ainaki Porin villa ja peite valmistaa käsityönä Suomessa villapeittojakin. Eikä edes ole niiiiin kalliita. (Mulla tuolta futon ja on aivan huippulaatuinen.)
http://www.porinvillajapeite.fi/tuotteet-37-villataytteiset_peitot_.php
Vierailija kirjoitti:
Arjen luksusta meillä:
-tilava asunto
-luksussänky
-luomuelintarvikkeet
-luonnonmukaiset pesuaineet (ihmiset, siivous, pyykit)
Peitot ja tyynyt tietenkin myös huippulaatua, ja esim. peittoja vaihtelen vuodenaikojen mukaan, ja niitä on "moneen lähtöön". On untuvapeittoja, silkkitäytteisiä peittoja, pumpulinpehmeitä puuvillapeittoja jne.. Kyllä, olen hulluna laadukkaisiin petivaatteisiin, lakanoihin, pyhkeisiin, verhoihin, pöytäliinoihin.
Vierailija kirjoitti:
Wangin pyyhkeet, päivittäisessä käytössä olevat astiat ja kahvikupit Iittalan taikaa ja lasit essenceä.
Ostin Iittalan Essence punaviinilaseja kun oli tarjouksessa. Mutta tarkemmin tarkasteltuani ja eräisiin Keski-Eurooppalaisiin laseihin verrattuani petyin laatuun totaalisesti. Essencet ovat itse asiassa keskinkertaista puristelasia, joissa saumatkin jalassa tuntuvat. Normaalihinta siitä huolimatta oikeiden laatulasien tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä valkoinen wc-paperi on arjen luxusta???
No onhan se jos siihen keltaiseen tikkupaperiin vertaa.
Arjen luksusta on terveet lapset, ruokaa pöydässä ja iloinen mieli.
Arjessa hemmotellaan sitten sillä että syödään aina Pentikin lautasilta, vessapaperi täälläkin aina valkoista, shampoot ja ihovoiteet ostetaan hyvän tuoksun perusteella, on ne sitten markettikamaa tai kampaamosta, matkailua harrastetaan elämysten ei näyttämisen vuoksi, talo alkaa olla velaton, kun ostetaan, ostetaan kestävää ja mieluiten kotimaista vaikka Ikeaakin täältä toki löytyy, ruoka tehdään itse puhtaista raaka-aineista alkaen ja nautitaan elämästä. Se vasta luksusta onkin. Kukin tyylillään ja arvostaa sitä mikä itselle tärkeää. Hyvää arjen alkua kaikille!
Luksuskengät (LK Bennett) vs marketin omat maksaa kymmenkertaisesti enemmän ja kestää kauemmin. Ikean halvin peitto vs Fogartyn untuvapeitto takaa ettei talvikylmällä heräile kylmyyttään. Oma koti vs opiskeluajan kämppikset. Omat kirjat ettei haittaa vaikka netti pätkii tai joku muu on lainannut kirjastossa. T. Niukemmalla budjetilla on haastavampaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arjen luksusta meillä:
-tilava asunto
-luksussänky
-luomuelintarvikkeet
-luonnonmukaiset pesuaineet (ihmiset, siivous, pyykit)Peitot ja tyynyt tietenkin myös huippulaatua, ja esim. peittoja vaihtelen vuodenaikojen mukaan, ja niitä on "moneen lähtöön". On untuvapeittoja, silkkitäytteisiä peittoja, pumpulinpehmeitä puuvillapeittoja jne.. Kyllä, olen hulluna laadukkaisiin petivaatteisiin, lakanoihin, pyhkeisiin, verhoihin, pöytäliinoihin.
Nyt tilaan Porin Villan villapeitteet, kiitos tuhannesti tästä vinkistä ja linkistä!
Kari Grandin pilli mehut! Vaimo varsinkin vaatii että nimenomaan Kari Grandin!
mulle arjen luksusta on probioottiset tamponit, silkkinen tyynyliina ja laadukkaat ihon- ja hiustenhoitotuotteet.
olen yllättänyt teidän elämän pienuudesta. olin varma että aloittaja saa ironiaa niskaansa:
minä vastaan, Nivean perusrasva kaiken kemikaaliskeidan sijaan.
ja pesen ruokasoodalla hampaat.
:D
siinä teille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina Villeroy & Bochin lautasia. Arkena toista sarjaa ja juhlapäivinä toista.
Ravintoloissa tuntuu ankealta syödä iänikuisilta valkoisilta Arctia-lautasilta, kun on kotona tottunut kauniisiin astioihin.
Tässä kysyttiin luksustuotteista, ei sinun maustasi astioiden suhteen. V & B:n astiat ovat ihan tavallista markettikamaa.
Saa Tokmanniltakin, ainakin satunnaisesti.
V&B-astioita Tokmannilta? Oho! No enpä ole huomannut. Oliko ne siinä muovilautasten vieressä?
Tokmannin tuotteet vaihtelevat kai paljonkin paikkakunnittain, mutta kyllä meidän lähimmässä Tokmannissa on V&B:n astioita myynnissä, samoin kuin Iittalaa, jota sitäkin jotkut tuntuvat pitävän luksuksena, ikäänkuin kallis hinta olisi sama kuin luksus.
Muovilautasia en siellä ole kylläkään huomannut.
Mulle tulee hyvä mieli tätä keskustelua lukiessa! Moni mainitsee niin ihanat perusasiat kuten puhtaat lakanat. Ne pienet asiat on toden totta sitä arjen luksusta.
Omat "luksuspaheeni":
- Tempur-tyyny. Pelasti jäätäviltä selkävaivoilta ja on maailman mukavin. Vielä joskus hankintalistalla ko. merkin sänky.
- Moccamaster ja hyvä kahvi <3
- Se paljonpuhuttu valkoinen wc-paperi
- Joku muutaman euron kalliimpi suihkusaippua kivassa pakkauksessa. Näitä tulee joskus hamstrattua useampikin kerralla. :D
- Laadukkaat meikit, kuten vaikka MAC, ABH ja Urban Decay. Ei tarvitse olla uusimassa koko ajan. Tosin halvemmiltakin merkeiltä löytyy löytöjä, mutta näihin on kiva panostaa.
Thai-hieronta, halal-kananmunat, spermalinko