Mitä arjen luksustuotteita teillä on käytössä?
Siis tarkoitan käytötuotteia, joita saisi edullisestikin, mutta haluatte sen peri euroa laittaa enemmän ja saada arkeen vähän extraa. :)
Meillä saippua ja käsitiskiaine on aina jotakin putiikista ostettua, orgaanista ja kauniissa pullossa. Höpsöä, mutta Fairyihin en enää palaa. Tiskauskin sujuu mukavammin, kun tiskivedessä on aavistus luksuksen tunteesta. :D
Kommentit (873)
Kissalla vuittonin kaulapanta ja luksus vegaaniset käsisaippuat.
Cittarista ostettu pussiteepakkaus, joka oli kausituote - maksoi n. 3 €. Harmitti, etten hamstrannut sitä enempää ennen kuin poistui kokonaan valikoimista. Nyt pakkauksessa on enää jäljellä 10 pussia. :(
Olen ostanut pari kertaa teekaupasta vastaavanlaista sekoitusta, mutta eivät olleet yhtä hyviä kuin Cittarista ostettu. Hintaa näille oli 30-40 €/100g. Opiskelijan budjettiin suhteutettuna tämä on luksusta, eikä arjen luksus katso hintoja. Nuo 10 pussia halpisteetä on mulle luksusta.
Sorry, että minua huvittaa tuo teidän luksusvouhotuksenne. Hoksaatteko itse lainkaan, miten valinnoillanne kerrotte meille taviksille, että teillä on millä mällätä. Kuitenkin se pottu ja soosi sekä kaurapuuro maistuvat ihan samalta söipä ne parin euron tassilta tai viidenkympin lautaselta. Ja kädet puhdistuvat Pirkan nestesaippualla aivan samalla tavalla kuin jollain merkkisaippuallakin. Luksusta on se, että on oma koti, on ehjät ja puhtaat vaatteet päällä, on terveellistä ruokaa joka päivä pöydässä, koko perhe on raitis ja reipas, ja suurta luksusta on se, että kotona vallitsee sopu, rauha ja rakkaus.
Laadukas kahvi, kesäisin oman kasvimaan antimet, oma aika raikkaana aamuna töihin pyöräillessä. Ruokapöytä, jonka ääressä molemmat mahtuvat viikonloppuaamuisin lukemaan Hesaria. Iittalan ja Arabian astiat - asuttuani pitkään ulkomailla syöden ateriani reunoista lohkeilleista halpiskipoista nautin suunnattomasti siitä, että tätä kirjoittaessani iltapalaleivät nököttävät Taika-lautasella.
Ja villi veikkaus: jokainen tähän ketjuun vastanneista on kitissyt "rahat ei riitä laskujen jälkeen mihinkään" -ketjuissa! :D
Kahvipapumylly ja hyvät kahvipavut.
Minulla Chanelin kosmetiikkaa ja miehellä Bang&Olufsenin stereot olohuoneessa
Vierailija kirjoitti:
Kissat syövät kotona Arabian Paratiisi-astioista ja mökillä kristallilautasilta 😊
Moi äiti :D
Mulla on 50€ hiusöljy. Tosin siihen nyt yleensä kannattaakin panostaa kun on sen verran pitkäkestoinen. Että eipä taida oikeen muuta luksusta olla.
Luksusta on laadukkaat kengät, oma rauha, puhdas vesi, untuvapeitto ja omat kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Luksusta on laadukkaat kengät, oma rauha, puhdas vesi, untuvapeitto ja omat kirjat.
Näistä olet siis maksanut sen pari euroa enemmän kuin halpisversioina olisi tarvinnut? :D
Eivätkö ihmiset edes lue aloituksia vaan kommentoivat vaan jotain sattumanvaraista joka ehkä liittyy johonkin yksittäiseen sanaan otsikossa?
Vierailija kirjoitti:
Siis te ette tiedä mikä on luksusta, ihan käsittämätöntä.
Eri ihmisille se on eri asia. Ei toinen voi määrittää, mikä toisella luksusta. Luksusta voi olla vaikkapa vaan puhdas ja raikas ilma jollekin Aasian metropolin saastuneesta ilmassa asuvalle henkilölle
Minä satsaan aina autoon . Valkoinen iso maasturi kaikilla herkuilla ja aina käytössä. Pidän sen myös puhtaana. Miehellä oma autonsa. Niistä pesuaineista en ymmärrä merkeistä mitään. Aidot matot, hienot huonekalut ja kauniit astiat myös arjessa kiehtoo. Niin ja tietenkin ilmavat isot tilat kotona. Pienessä asunnossa ahdistun. ( lapsuus ).
- Sensain ihohonhoitotuotteet
- Moroccanoilin hiustuotteet
- Laadukkaat mineraalimeikit
- Balmuirin huivit
Ilman näitä arkeni olisi ankeaa :-)
Vierailija kirjoitti:
Tuplaleveä villatäkki ja pellavalakanat.
Ruoka ostetaan maun eikä hinnan mukaan. Kokolihaleikkeleet, makkarassa lihaa, kala savustetaan itse....yms.
Kotimaiset kengät, lapselle ei valitettavasti kokoja enää löydy.
En enää tee kompromisseja kuten opiskeluaikana vaan hankin sellaiset tavarat joista tykkään, jotka toimii ja jotka siten ovat tässä taloudessa ns. ikuisesti.
mistä olet villatäkin ostanut`?
Pehmeä vessapaperi
Keittiösaippua
Imuri, pyykinpesukone ja astianpesukone, jotka eivät olleet kaupat halvimmat
Arabian astiasto
Luonnonkosmetiikkatuotteita
Kylmäpuristetut luomuöljyt ruoanlaitossa
Luomuteetä
Opiskelijalle nämä on asioita, joista voisi/olisi voinut säästää, mutta en säästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määritelkääs nyt ensin mitä mahdatte tarkoittaa "luksustuotteella".
Kissani on luksus"tuote", jos pelkän hinnan mukaan määritellään, samoin Asuksen peliläppärini. Vai haetaanko tässä nyt jotain muodikasta ja ylihinnoiteltua merkkiä?
No siis "arjen luksus", arkinen käyttötuote, jonka saisi kyllä halvemmallakin, mutta syystä tai toisesta siihen haluaa panostaa / ostaa mielikuvan. Esimerkkinä vaikkapa kananmunat :) eli saa niitä eurollakin, mutta jos haluaa nousta vähän arjen yläpuolelle, ostaa puolet kalliimman luomu-virike-vapaan kanan munia. (huom, ihan itse keksimäni esimerkki.) :D
Aika huono esimerkki mielestäsi.
Ohis mutta tiesitkö että tuo "virike" tarkoittaa nimenomaan niitä kaikkein ankeimmissa oloissa kituvia kanapoloja. Se EI tarkoita mitään "onnellisten kanojen munia" vaan sitä, että kanala täyttää EUn minimistandardit kananpitoon, eli virikemunat ovat stressaantuneiden kanojen munia, eivätkä siis ikinä mitään luomu saati vapaa.
Itse käsitän arjen luksuksen terminä hieman toisin. Nämä täällä kerrotut mielestäni lähinnä "en valitse halvinta" esimerkkejä. Minulle arjen luksusta:
- siivooja
- hierojalla käynti
- lasi viiniä illalla miehen kanssa kun lapset menneet nukkumaan
- robotti-ruohonleikkuri / maksetaan jollekin että ruoho pysyy siistinä
- lento bisnesluokassa, ihan vaan koska mä voin
Jne
Arjen luksusta... Muovikassillinen kantarelleja metsästä johon on matkaa noin 200 metriä kotiovelta. Ympäröivä luonto, oma aika. Vakituinen työpaikka, lapsettomuus, hyvä parisuhde.