Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos sinulle on annettu 1kk elinaikaa?

Vierailija
05.08.2016 |

Mitä tekisit, kun tietäisit varmuudella, että sinulla on enää yksi kuukausi aikaa elää?
Antaisitko anteeksi vihamiehillesi?
Kostaisitko niille henkilöille, jotka ovat tehneet sinulle todella pahoja asioita?
Jos olisit täysin yksin ilman läheisiä, perhettä tai ystäviä. Mitä kaikkea tekisit jäljellä olevan elämäsi suhteen?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestäisin käytännön asiat kuntoon. Sanoisin rakastamalleni ihmiselle, mitä todella tunnen häntä kohtaan. Hän kun on tällä hetkellä vain ystävä. Sitten ottaisin ilon irti ja ehkä vähän perseilisin kunnolla..

Vierailija
42/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisin että mulla olisi kuukausi aikaa niin en kertoisi siitä kenellekään. Sanoisin vanhemmilleni että rakastan heitä ja olen nyt lähdössä kuukaudeksi Malediiveille, otan yhteyttä sitten kun palaan. Tekin samoin miehelleni ja ystävilleni, myöskin töissä sama juttu (olen yksityisyrittäjä). Sitten lähtisin sinne Malediiveille, söisin, joisin ja panisin sydämeni kyllyydestä koko kuukauden ja sitten tosiaan kuolisin.

Jättäisin kirjeen vanhemmilleni ja miehelleni. He saisivat sen sitten kuolemani jälkeen. Siinä avaisin sydäntäni ja kertoisin että hautajaisissani pitää soittaa Foo Fightersin "Best of you" ja Hozierin "Take me to church".

Minulta jäisi jonkin verran rahaa ja pyytäisin että vanhempani ja mieheni tekisiät rahoillani viikon reissun Lontooseen. Kaikki rahani pitäisi kuluttaa tuolla reissulla, he saisivat majoitukset, hyvät ruoat ja kivan shoippailureissun Harrodsille minun piikkkiin.

Siinäpä se.

Kuulostaa upeelta! Meinaat olla terve ja jaksaa rillutella ja sitten kuolet ilman mitään vaivoja? Tottakai kuukauden kuluttua tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olisi laitettava asunto myyntiin ja testamentti ym. paperiasiat kuntoon, sekä siirrettävä töihin liittyvä data seuraavalle tekijälle. Jos olisin kivuton ja toimintakykyinen, niin matkustaisin johonkin kauniiseen ja rauhalliseen paikkaan, soittelisin sieltä jäähyväiset lähimmille ystäville ja ehkä joillekin sukulaisille. Aika houkutteleva ajatus!

Vierailija
44/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttaisin tupakkaa niin v*****i. 9kk ilman tupakkaa ja vieläkin nään unia että poltan..

Poltan koko ajan ketjussa ei ole mitään väliä enää. t.ap

Vierailija
45/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei halua kuolla sairaalassa, eikä ole omaisia tai kavereita?

T:ap

Saattohoitokotiin. Ihminen on tässä vaiheessa tosi sairas. Tarvitsee paljon apua.

Tosin kenellekään ei näin tarkkaa aikaa voida antaa.

Tottakai yrittäisin antaa anteeksi ja olla muille hyvä. Tehdä sivun myös itseni kanssa

Hyvä kuolema. Olen sen monta kertaa nähnyt

T. Saattohoitoa tehnyt

Ps. Nykyään voi saada saattohoitoa myös kotiin

Onko saattohoito kotiin kallista? Mitä jos ei vaan kykene antamaan anteeksi pahoille ihmisille?

T.ap

Ei ole kallista. Voit saada tehostettua kotihoitoa kunnallisena. Yksin joutuu myös olemaan

Mieti sitä saattohoitokotia. Saat myö psyykkistä tukea. Apua kuolemaan valmistautumiseen.

Ellet voi antaa anteeksi, tee sopu itsesi kanssa. Se riittää

Olen ollut yksin suurimman osan elämästäni. hyväksyn jo nyt kuolemani enkä usko tarvitsevani psyykkistä apua. Lähinnä ajattelin morfiinia jne onko mahdollista saada kotilääkityksenä?

T.ap

Kyllä voit. Kotisairaala tai tehostettu kotihoito voi käydä kotona 5-8 kertaa päivässä. Pienillä paikkakunnilla voi olla vaikeampaa. Saattohoitoon kyllä satsataan.

Toivotan sinulle kaikkea hyvää. Ja ihailen sinua. Minulle kuolema on edelleen vaikeaa vaikka olen kuolevia hoitanut jo 25 v sitten.

Toivon sinulle hyvää kuolemaa.

Jotkut asiat ei kuulukaan tulla anteeksi annetuiksi. Mutta hyväksy ne omaan elämääsi kuuluviksi. Näin saat rauhan

Pitäisin sinua mielelläni kädestä nyt ja kuolemasi hetkellä.

Vierailija
46/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin ja antaisin anteeksi kaikilta/kaikille. Keskittyisin Raamatun sanomaan, jotta saisin rauhan kuolla ja turvallisuuden tunteen, sielunrauhan tms. Olen uskossa, sellaisessa sydämen uskossa.

Oot uskossa, mutta oot ilmeisesti kuitenkin sen verran ikävä ihminen että anteeksipyydettävää olisi paljon? Miksi odotat, että olet kuolemassa, mikä estää pyytämästä nyt anteeksi?

Vierailija
47/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylittäisin salaa Venäjän rajan ja kuolisin jossain Venäjän syrjäisessä metsässä.:)

Vierailija
48/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on annettu kuukausi elinaikaa niin ei tässä panemiset ja rilluttelut käy mielessäkään. Syöminenkin täyttä tuskaa. Olen harmissani siitä että eutanasia ei ole suomessa sallittua. loppuaika pitää kärvistellä tuskan ja kivun keskellä. T:ap

Vierailija
49/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ei maistu enää. T.ap

Onko sulla kipuja? Sinuna koittaisin tehdä kaikesta loppuajasta niin miellyttävän kuin mahdollista. Tee niitä asioita, joista nautit, jos ei muuta niin juot viiniä puutarhassa. Onko sulla ketään läheistä? Saattokotiin varmaankin olet menossa? Toivotan sinulle voimia ja onnellisia hetkiä koko elokuulle. 

Vierailija
50/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattohoitokotiin. Ihminen on tässä vaiheessa tosi sairas. Tarvitsee paljon apua.

Tottakai yrittäisin antaa anteeksi ja olla muille hyvä. Tehdä sivun myös itseni kanssa

T. Saattohoitoa tehnyt

Onko saattohoito kotiin kallista? Mitä jos ei vaan kykene antamaan anteeksi pahoille ihmisille?

T.ap

Ei ole kallista. Voit saada tehostettua kotihoitoa kunnallisena. Yksin joutuu myös olemaan

Mieti sitä saattohoitokotia. Saat myö psyykkistä tukea. Apua kuolemaan valmistautumiseen.

Olen ollut yksin suurimman osan elämästäni. hyväksyn jo nyt kuolemani enkä usko tarvitsevani psyykkistä apua. Lähinnä ajattelin morfiinia jne onko mahdollista saada kotilääkityksenä?

T.ap

Kyllä voit. Kotisairaala tai tehostettu kotihoito voi käydä kotona 5-8 kertaa päivässä. Pienillä paikkakunnilla voi olla vaikeampaa. Saattohoitoon kyllä satsataan.

Toivotan sinulle kaikkea hyvää. Ja ihailen sinua. Minulle kuolema on edelleen vaikeaa vaikka olen kuolevia hoitanut jo 25 v sitten.

Jotkut asiat ei kuulukaan tulla anteeksi annetuiksi. Mutta hyväksy ne omaan elämääsi kuuluviksi. Näin saat rauhan

Kiitos sinulle. En minä pelkää kuolemaa lainkaan. Tiedän mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Olisipa lohduttavaa että juuri sinä pitäisit kädestäni kiinni kuolinhetkelläni. Sinä tai kuka tahansa. Asun isommassa kaupungissa joten lohduttavaa saada tieto siitä että saan kuolla kotonani hyvissä käsissä.

Minä toivon sinun elämääsi paljon onnea ja hyviä asioita ja kiitos arvokkaasta työstäsi kuolevien parissa.

T-ap

Vierailija
51/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on annettu kuukausi elinaikaa niin ei tässä panemiset ja rilluttelut käy mielessäkään. Syöminenkin täyttä tuskaa. Olen harmissani siitä että eutanasia ei ole suomessa sallittua. loppuaika pitää kärvistellä tuskan ja kivun keskellä. T:ap

Olet toimintakykyinen. Kirjoittelet palstalla. Sairas ja kuukauden elinaika. Harvoin kai näin tarkkaan elinaikaa tiedetään. Miksi jokin muun pitäisi osallistua sinun tappamiseen, kun kykenet siihen itsekin. Ei se ole mitään eutanasiaa tappaa toimintakykyinen ihminen

Vierailija
52/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ei maistu enää. T.ap

Onko sulla kipuja? Sinuna koittaisin tehdä kaikesta loppuajasta niin miellyttävän kuin mahdollista. Tee niitä asioita, joista nautit, jos ei muuta niin juot viiniä puutarhassa. Onko sulla ketään läheistä? Saattokotiin varmaankin olet menossa? Toivotan sinulle voimia ja onnellisia hetkiä koko elokuulle. 

Kiitos sinulle. Ei minulla ole läheisiä. Kipulääkkeitä on mutta ei riittävästi. Olen rukoillut paljon viimeaikoina ja polttanut kynttilöitä. Toivon totisesti että pääsisisin täältä pois jo aiemmin kuntoni vuoksi.  Jumala loppupeleissä määrää milloin.

Elämästä luopuminen tuntuu nyt helpotukselta. 

Ihmettelen ihmisiä ja heidän murheitaan mitkä ovat selätettävissä ja kaikenlaista marinaa. Jokainen päivä voi olla viimeinen. Minä sain tämän diaknooson suhteellisen nuorena. En olisi vuosi sitten uskonut että näin käy ja se on loppu. T.ap

Vierailija
53/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Saattohoitoa tehnyt

T.ap

T.ap

Kiitos sinulle. En minä pelkää kuolemaa lainkaan. Tiedän mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Olisipa lohduttavaa että juuri sinä pitäisit kädestäni kiinni kuolinhetkelläni. Sinä tai kuka tahansa. Asun isommassa kaupungissa joten lohduttavaa saada tieto siitä että saan kuolla kotonani hyvissä käsissä.

Minä toivon sinun elämääsi paljon onnea ja hyviä asioita ja kiitos arvokkaasta työstäsi kuolevien parissa.

T-ap

Olet ainoa joka vuoksi olen avlla kyyneleitä vuodattanut. Tunnen että olet aito. Ja tunnen myötätuntoa sinua kohtaan. Toivon että kuitenkin menisit saattohoitokotiin. Saat olla oma itsesi. Saat halutessasi jonkun pitämään kädestäsi kiinni. Saat puhua kuolemasta.

Kiitän sinua kauniista sanoistasi minulle.

Toivotan kaikkea hyvää sinulle

Vierailija
54/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet toimintakykyinen. Kirjoittelet palstalla. Sairas ja kuukauden elinaika. Harvoin kai näin tarkkaan elinaikaa tiedetään. Miksi jokin muun pitäisi osallistua sinun tappamiseen, kun kykenet siihen itsekin. Ei se ole mitään eutanasiaa tappaa toimintakykyinen ihminen

Olet pahasti imbesilli.

Vierailija
55/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi laillista sitä tähän kirjoittaa.

Vierailija
56/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä diagnoosi? Ja mikä antaa noin tarkan ennusteen?

Vierailija
57/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinakauppaan, makkarakauppaan ja huoria talo täyteen.

Vierailija
58/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaisin johonkin kauniiseen paikkaan Euroopassa ja kirjoittaisin romaanini loppuun. Jättäisin tekstini kirjailijaystävälleni, joka voisi sitten editoida sen ja koettaa saada sen julkaistua.

Etsisin myös jonkun mukavan tyypin, joka mahdollistaisi sen, ettei minun tarvitse kuolla neitsyenä.

(Alkoi vähän itkettää tämä keskustelu.)

Vierailija
59/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pahasti imbesilli.

Voisitko perustella?

Eutanasia eli armomurha, sen varjolla joku ihminen joutuisi tappamaan täysin toimintakykyisiä ihmisiä?

Olisiko sinulle sopiva työ?

Vierailija
60/116 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin hautajaisjärjestelyt ja hankkiutuisin miehelle turhasta roinasta eroon, järjestäisin läheisille juhlat ja lähtisin miehen kanssa Lappiin vaeltamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän