Mitä tekisit jos sinulle on annettu 1kk elinaikaa?
Mitä tekisit, kun tietäisit varmuudella, että sinulla on enää yksi kuukausi aikaa elää?
Antaisitko anteeksi vihamiehillesi?
Kostaisitko niille henkilöille, jotka ovat tehneet sinulle todella pahoja asioita?
Jos olisit täysin yksin ilman läheisiä, perhettä tai ystäviä. Mitä kaikkea tekisit jäljellä olevan elämäsi suhteen?
Kommentit (116)
Voiko kokkelilla ja muilla huumeilla lievittää kipuja?
T,ap
Tekisin testamentin, sitten lähtisin maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Varsinaisia perillisiä ei ole, joten voisin itsekkäästi hassata kaikki säästöt asioihin jotka tekis mut hetkellisesti onnelliseksi. Joisin skumppaa, viettäisin kaiken aikani ystävien seurassa, ja harrastaisin niin paljon hyvää seksiä kuin ehtisin!
Minulla ei ole ystäviä eikä omaisia.
T,ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei halua kuolla sairaalassa, eikä ole omaisia tai kavereita?
T:ap
Saattohoitokotiin. Ihminen on tässä vaiheessa tosi sairas. Tarvitsee paljon apua.
Tosin kenellekään ei näin tarkkaa aikaa voida antaa.
Tottakai yrittäisin antaa anteeksi ja olla muille hyvä. Tehdä sivun myös itseni kanssa
Hyvä kuolema. Olen sen monta kertaa nähnyt
T. Saattohoitoa tehnytPs. Nykyään voi saada saattohoitoa myös kotiin
Onko saattohoito kotiin kallista? Mitä jos ei vaan kykene antamaan anteeksi pahoille ihmisille?
T.ap
Ei ole kallista. Voit saada tehostettua kotihoitoa kunnallisena. Yksin joutuu myös olemaan
Mieti sitä saattohoitokotia. Saat myö psyykkistä tukea. Apua kuolemaan valmistautumiseen.
Ellet voi antaa anteeksi, tee sopu itsesi kanssa. Se riittää
Lappi hyvä idea. Mutta kylmyys on jo nyt ongelmana kehossani.
T.ap
Kävisin tappamassa yhden paskiaisen ja varmaan sen vaimonki. Lapsista en vielä tiedä jättäiskö eloon.
Polttaisin tupakkaa niin v*****i. 9kk ilman tupakkaa ja vieläkin nään unia että poltan..
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit, kun tietäisit varmuudella, että sinulla on enää yksi kuukausi aikaa elää?
Antaisitko anteeksi vihamiehillesi?
Kostaisitko niille henkilöille, jotka ovat tehneet sinulle todella pahoja asioita?
Jos olisit täysin yksin ilman läheisiä, perhettä tai ystäviä. Mitä kaikkea tekisit jäljellä olevan elämäsi suhteen?
Lääkefirmojen kouluttamiin lääkäreihin en ainakaan liikoja luottaisi elinikäennusteessa.
Jos tietäisin että mulla olisi kuukausi aikaa niin en kertoisi siitä kenellekään. Sanoisin vanhemmilleni että rakastan heitä ja olen nyt lähdössä kuukaudeksi Malediiveille, otan yhteyttä sitten kun palaan. Tekin samoin miehelleni ja ystävilleni, myöskin töissä sama juttu (olen yksityisyrittäjä). Sitten lähtisin sinne Malediiveille, söisin, joisin ja panisin sydämeni kyllyydestä koko kuukauden ja sitten tosiaan kuolisin.
Jättäisin kirjeen vanhemmilleni ja miehelleni. He saisivat sen sitten kuolemani jälkeen. Siinä avaisin sydäntäni ja kertoisin että hautajaisissani pitää soittaa Foo Fightersin "Best of you" ja Hozierin "Take me to church".
Minulta jäisi jonkin verran rahaa ja pyytäisin että vanhempani ja mieheni tekisiät rahoillani viikon reissun Lontooseen. Kaikki rahani pitäisi kuluttaa tuolla reissulla, he saisivat majoitukset, hyvät ruoat ja kivan shoippailureissun Harrodsille minun piikkkiin.
Siinäpä se.
Onko ap tuollaisessa tilanteessa?
Järjestäisin ensin nopeasti hautajais yms asiat.
Sen jälkeen kokeilisin kaikkea mitä en muuten ikimaailmassa kokeilisi. Asioita mitkä saattaisi olla terveydelle haitallisia.
Sitte perinteiset laskuvarjot ja muut.
Hoitaisin myös ihan kaikki asiat jotka on kaivertanut edes vähän mieltä. Viimeisen viikon viettäisin läheisteni kanssa.
Todennäköisesti kyllä jos kuulisin että kuolen kuukauden päästä murtuisin ja paha sanoa mitä todellisuudessa sitten tekisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei halua kuolla sairaalassa, eikä ole omaisia tai kavereita?
T:ap
Saattohoitokotiin. Ihminen on tässä vaiheessa tosi sairas. Tarvitsee paljon apua.
Tosin kenellekään ei näin tarkkaa aikaa voida antaa.
Tottakai yrittäisin antaa anteeksi ja olla muille hyvä. Tehdä sivun myös itseni kanssa
Hyvä kuolema. Olen sen monta kertaa nähnyt
T. Saattohoitoa tehnytPs. Nykyään voi saada saattohoitoa myös kotiin
Onko saattohoito kotiin kallista? Mitä jos ei vaan kykene antamaan anteeksi pahoille ihmisille?
T.ap
Ei ole kallista. Voit saada tehostettua kotihoitoa kunnallisena. Yksin joutuu myös olemaan
Mieti sitä saattohoitokotia. Saat myö psyykkistä tukea. Apua kuolemaan valmistautumiseen.
Ellet voi antaa anteeksi, tee sopu itsesi kanssa. Se riittää
Olen ollut yksin suurimman osan elämästäni. hyväksyn jo nyt kuolemani enkä usko tarvitsevani psyykkistä apua. Lähinnä ajattelin morfiinia jne onko mahdollista saada kotilääkityksenä?
T.ap
x7 kirjoitti:
Onko ap tuollaisessa tilanteessa?
Kyllä olen enkä voi sanoa että valitettavasti koska elämäni on ollut huomattavan raskasta. T,ap
Jos siis NYT saisin tietää.
Hyvästelisin kirjeellä ihmiset, jotka ovat olleet erityisen lähellä sydäntäni. Sitten pyytäisin miestäni ottamaan kuukaudeksi palkatonta vapaata ja olemaan viimeiset viikot kanssani. Olisimme vain kotona, makoilisimme sohvalla ja tilaisimme pizzaa.
Myisin kaiken, muuttaisin aseiksi ja panoksiksi ja sen jälkeen muutama kusipää lähtisi tästä maailmasta.
Pitäisin läksiäiset, ottaisin muutaman pikavipin ja lähtisin maailman ympäri matkalle.
Unohtaisin nämä vihamiehilleni kostamiset ja antaisin kaikille suoraan anteeksi. Teeppä AP lista asioista, joita oot haaveillut tekeväsi ja sen jälkeen valitset ne jotka pystyt vielä toteuttamaan.
Itse menisin nuuhkimaan meren rannalle meri-ilmaa ja katsomaan auringonlaskua
Seisoisin sateella alasti luonnossa ja nauttisin sadepisaroiden tippumisesta keholle.
Olisin yhden yön laavulla nuotion loimussa makkaraa paistellen ja mahdollisen kumppanin kanssa keskustellen.
Olisin päivän muumimaailmassa seuraamassa lasten iloa ja naurua.
Soutelisin järvellä aamuauringon noustessa.
Kävisin kuumailmapallolla korkeuksissa.
Ja niin edelleen.
Ja mikä tärkeintä antaisin anteeksi itselleni kaiken ja kävisin pyytämässä anteeksi niiltä, joita olen loukannut.
Varsinaisia perillisiä ei ole, joten voisin itsekkäästi hassata kaikki säästöt asioihin jotka tekis mut hetkellisesti onnelliseksi. Joisin skumppaa, viettäisin kaiken aikani ystävien seurassa, ja harrastaisin niin paljon hyvää seksiä kuin ehtisin!