Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villakoirien hinnat

Vierailija
05.08.2016 |

Olen harkitsemassa villakoiran hankkimista, mutta koska minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista koiraa, ei minulla ole mitään käsitystä niiden hinnoista. Vaikuttaako siihen koiran hintaan sen koko tai väri? Haluan paperillisen koiran, mutta jos joku on ostanut paperittoman, niin kuulisin mielelläni senkin hinnan.

Ja sivuhuomautuksena haluan sanoa, että hinnan suuruus ei ole ongelma enkä vain halua halvinta koiraa, jolle syöttäisin halvinta porkkanoista ja tuhkasta tehtyä purkkimuonaa. Haluan vain yleiskäsityksen villisten hintatasosta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko vaikuttaa, toyt ovat harvinaisempia, siksi kalliimpia. Meillä keskari maksoi 1400€, voi saada 1300€-2000€.

Villakoirapiireissä hinta on muuten jostain täysin käsittämättömästä syystä tabu. Ostaja ei saisi hintaa kysyä, mutta kasvattajalla pitää olla oikeus hinnoitella pentu miten haluaa. Hinta ei korreloi tästä syystä laadun kanssa.

Vierailija
2/6 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin naurettavaa, ettei hintaa saisi kysyä. Onhan se nyt ihan normaalia haluta tietää miten paljon eläin maksaa ennen kuin on tehnyt mitään suurempia sopimuksia siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi etenkin isovillisten hinta sekä hyvät kasvattajat pk-seudulla. Kokemuksia?

Vierailija
4/6 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ajatellut ehkä hieman pienempää villakoiraa, mutta uteliaisuudesta kysyn, että voiko sellaista isoa villakoiraa pitää kerrostalo kaksiossa, jossa on ympärillä hyvät ulkoilualueet vai vaatiiko se enemmän tilaa?

Vierailija
5/6 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se iso koira sisällä niin hirveästi tilaa tarvitse, mutta riittävästi liikuntaa ja ulkoilua muuten. Koskee myös pieniä koiria. Moni 10-kiloinen koira juoksee mieluummin 10 km juoksulenkkejä omistajan kanssa kuin 50kg koira.

Vierailija
6/6 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnon kasvattajalta otetut paperilliset rotukoirat maksavat lähes poikkeuksetta vähintään 1000 €, tietty "pikkuvikaisia" (siis näyttelyyn/jalostukseen kelpaamattomia) esim. värivirheellisiä tai purentavikaisia myydään halvemmalla.

Todella pienten koirien pennut ovat myös usein jonkin verran kalliimpia pienen pentuekoon takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä