Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo joutui vuodeosastolle pahan

Vierailija
05.08.2016 |

pissatulehduksen takia. Oli mennyt munuaisiin. Kunto oli romahtanut täysin.
Mummo joutui olemaan osastolla melkein kolme viikkoa. En ollut ennen käynyt sellaisella osastolla ja olen vieläkin hämilläni/vihainen/voimaton. Osaston menoa kun seurasin, niin täytyy vain toivoa, ettei sinne enää Mummo tai kukaan läheinen joudu. Mun oli pakko käydä katsomassa häntä joka päivä, sen takia, että hoitavatko ne häntä ollenkaan?. Mennin ruoka-aikoihin, että pystyin avustamaan syömisessä.
Niin monella mummolla oli ruokatarjotin vain vieressä, eikä kukaan auttanut tai herätellyt ruoka-aikaan. Kamala pissan haju aina joka puolella.
Sai nyhtää oikeasti tietoa hoitajilta Mummon tilasta ja tulevasta. Olen varmaan nyt sellainen hankala omainen..

Kommentit (429)

Vierailija
401/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummon huoneessa ei kenelläkään ollut mitään neste-seurantalistoja. Jos minä en olisi joka päivä mummoa juottanut, olisi hän kuivunut. Hän ei itse pysty pitelemään mukia tms. Lääkkeet löytyivät usein lattialta, koska hoitajat eivät MUISTANEET, että lääkkeet pitää antaa suoraan suuhun, koska mummo ei itse niitä saa suuhunsa. Voi, olisi esimerkkejä paljonkin, jotka minusta täyttävät laiminlyönnin kriteerit :( -ap

No jos osastolla on 30 potilasta ja 25 hoitajaa kolmessa eri vuorossa, osa keikkailevina ja osa välillä lomalla, ja mummosi raportoidaan suht omatoimiseksi, esim. itse syöväksi raportilla, niin ei sitä kuule aina jokaisen potilaan kohdalla siinä salaman hetkellä koko osaston henkilökunta tiedä, ettei lääkkeitä osaa itse ottaa vaikka käy esim. itse vessassa. Ja tästä huolimatta 99÷ potlaista saa lääkkeensä otettua itse tai avustettuna koko ajan. Joskus käy tietokatkoksia.

XDDDDD Mikä vitun 99÷ ? PROSENTTIMERKKI ON TÄMÄ: %

Ei kestä kiittää XDDDDD

Vierailija
402/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein pestään avuttoman vanhuksen hampaita? Käykö hammashoitajat kierroksilla? Entä koska vie hammaslääkäriin? On vanhuksia jotka koko ajan inisevät, mutta eivät osaa sanoa, että vanhoja implantteja särkee.

Kyllä se tarjotin jää koskematta, ellei hammasarkaista syötetä valmiiksi hienonnetulla ruualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus odottaa kirjoitti:

Kuinka usein pestään avuttoman vanhuksen hampaita? Käykö hammashoitajat kierroksilla? Entä koska vie hammaslääkäriin? On vanhuksia jotka koko ajan inisevät, mutta eivät osaa sanoa, että vanhoja implantteja särkee.

Kyllä se tarjotin jää koskematta, ellei hammasarkaista syötetä valmiiksi hienonnetulla ruualla.

Tuo on kyllä iso ongelma, aika usein hampast pääsee huonoon kuntoon viimeisinä kotivuosina, kun ei enää muisteta hampaita hoitaa.

Vielä vanhuksissa on onneksi paljon heitä, joilla on tekohampaat, ne yleensä saadaan suusta pesuun iltaisin ja yöksi mukiin.

Kyllä niitä omia hampaita yritetään hoitaa, mutta dementikkoken kohdalla se välillä on haastavaa.

Kun lopulta on arveltu, että kyllä se vaiva on suussa ja saatu asukas hammaslääkäriin, usein suu siellä saadaan tutkittua.

Impantteja en vanhuksilla, vanhainkodissa, ole vielä tavannut.

Vierailija
404/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tämän ketjun oudoista asenteista on, että yhdessä viestissä hoitajaksi itseään väittävä toivoisi omaisten ottavan lisää vastuuta, käyvän useammin ja auttavan esim. vanhuksen kynsiä leikkaamalla, ja toisessa viestissä myös hoitajaksi itseään väittävä kertoo, että omaiset ovat tiellä, sotkevat asioita kun yrittävät auttaa ja käyvät vääriin aikoihin.

Hmm.

Minä taidan tietää sen paikan, jossa molemmat noista ovat töissä. Se oli vanhuksen lähes yhtä iäkäs sisko, joka leikkasi kynnet. Kotipalvelussa oli monta työntekijää, joilla ei ollut koskaan mitään vaikeuksia saada tätä vanhusta pesulle ja kynsiä leikatuksi.

Olen se, jolla on vieläkin mapissa kirje, jossa uhattiin lähestymiskiellolla. Kyse oli tilanteesta, jossa hoitaja koki uhkaavaksi tilanteen, jossa kysyttiin omaista koskevaa tietoa juuri häneltä, koska osastonhoitaja oli käskenyt kun ei hän itse sitä asiaa tiennyt. Koko homma olisi selvinnyt hyvin yksinkertaisesti, kun olisi selittänyt asiallisesti, mistä oli kyse. Ongelmana oli tässäkin johto, eli osastonhoitaja pomputti sekä henkilökuntaa että omaisia toisiaan vastaan, itse väisteli.

Vierailija
405/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin aamulla ja illalla. Hammashoitajat käyvät kierroksella kerran vuodessa ja hammaslääkäriin pääsee tietenkin tarpeen mukaan.

Vierailija
406/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kamalia nämä palstalla roikkuvat hoitajat. Kuvottaa mitä ihmissaastaa päästetään vastaamaan toisten ihmisten hoidosta, turvallisuudesta ja viimeisistä hetkistä. Olen tähän asti ollut sitä mieltä, että hieno ala, arvostanut ja toivonut heille lisää palkkaa. Veää kyllä hiljaiseksi nämä alapeukut huonoista kokemuksista kertovissa viesteistä ja haukut niiden kirjoittajille. Olen toki hoitajia/lähihoitajia aina pitänyt vähän päsmäreinä ja kovina pätemään, mutta että näin pahoina, en sentään. Kaikki epäinhimillinen kohtelu kuitataan resurssien puutteena ja alalla tuntuu olevan ihan hyväksyttävä käytäntö kuitata vaaratilanteet vain "hoitajillakin on oikeus sitä ja tätä, tulepa itse kokeilemaan, näin se vaan nyt on, sinä et voi tietää"...

Entä jos poliisit, opettajat, kirurgit, päiväkodin väki, vanginvartijat yms. toisten turvallisuudesta vastaavat vain kohauttelisivat samaan tapaan olkiaan ja toteaisivat, että perusjuttuja nämä kouristelut, tukehtumiset, tappelut, pahoinpitelyt, sydänpysähdykset ja muut arjen riesat? Että meilläkin on oikeus tämä Irman tuoma viineri syödä rauhassa, kuolkoot tai kadotkoot joku sillä aikaa, harmillinen sattuma mutta tätä tämä on... Ei tulisi millään muulla alalla kuuloonkaan moinen itsekkyys ja piittaamattomuus. En ihmettele, että monella on niin huonoja kokemuksia hoitajista nimenomaan ihmisinä ja käytöksen suhteen. Ihan tuntuu olevan ominaispiirre sillä alalla.

Mitä pitäisi tehdä? Jos yöllä vuorossa on se yksi hoitaja, niin hänenkö täytyisi ottaa sydämelleen kaikki ne vaaratilanteet, joita on käynyt vain siksi että hän on yksin eikä voi revetä kaikkeen? Mitä tällainen auttaa? Ketä se auttaa?

Älä nyt enää jaksa.

Hoitaja on aina vastuussa tekemisistään ja niistä asiakkaista, jotka hänen vastuullaan on.

Niin se vaan on. Ja se on yksi työn rasitustehtävä. Vastuu. Joutuu kantamaan vastuun kaikista tekemistään ratkaisuista. Nuorena sairaanhoitajana se juuri oli pahinta

Älä itse jaksa. Silloin kun vastuu on mahdoton, niin hoitaja ei ole vastuussa eikä hänen pidäkään olla. Jos esimerkiksi joku nousee yöllä sängystä, kompastuu ja kuolee, niin miten hoitaja voi olla tästä vastuussa jos on samaan aikaan toisella puolella osastoa kuivittamassa toista potilasta?

Miten voi olla "kuivittamassa" toista potilasta yöllä, kun juuri on täällä kerrottu ettei kuiviin vaihdeta yöllä eikä viedä vessaan. Ja että päivälläkin itse kykenettömät saavat olla märissä/likaisissa vaipoissaan vaikka kuinka pitkään.

Kyllä yövaippa vaihdetaan jos se on aivan täynnä.

Vierailija
407/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten asenteet kaiken kaikkiaan ovat muuttuneet ylimielisempään suuntaan, hoitotyö ei tee tässä poikkeusta. Sisar hento valkoisten aikaan ei ole paluuta. Koulutuksella (jota tapahtuu myös palavereissa työpäivän aikana) voidaan vaikuttaa siihen mitä hyvä hoito on ja mitä sen tulee olla.

Ennen koulutusta tarvittaisiin lisää työvoimaa. Meillä hoitotyöhön kuuluu mm. siivous, koska erillistä siivoojaa ei ole. Se on tietenkin pois hoitotyöstä ja sen voisi kouluttamattomampikin ihminen hoitaa.

Ei jokaiseen hommaan minusta tarvi palkata erikseen ihmistä. Itse olen sairaanhoitaja vanhustyössä ja kyllä minä kykenen ottamaan tarvittaessa rätin käteen silloin kun on hetki että siihen on aikaa... (usein se on illalla ennen työvuoron loppu).

Koulutus ei toki onnistu jos ja kun työvoimamitoitukset on vedetty äärimmilleen ja sijaisia ei saa koulutuksen vuoksi palkata. Koulutus harvemmin on toteutettavissa juuri silloin kun siihen arkisen työohessa sattuisi olemaan muutama minuutti aikaa.

Juu, eiköhän aivan jokainen kykene ottamaan rätin käteen TARVITTAESSA. Kun siivoojaa ei ole ollenkaan ja hoitajien aikaa siivoukseen kuluu yli tunti päivässä, niin se on aivan eri asia. On järkyttävää, että esimerkiksi toimistoissa on erikseen siivooja, mutta ei paikassa missä on paljon eritteitä.

Vierailija
408/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko juttujasi hetkeäkään. Ihme mustamaalausta.

Eikä sairaalassa pakkosyötetä ilman lääketieteellistä syytä. Jos joku mummo ei kahteen kuukauteen ole halunnut syödä paöjln mitään niin sitten hän ei syö. Tarjotin viedään silti, koska pitäää olla mahdollisuus syödä.

Höpsistä.  Pitää syöttää jos ihminen on niin sairas että ei itse jaksa syödä.  Ihmiset kuolevat kuivuuteen ja nälkään kuihdutettuina  Suomen sairaaloissa kun heitä ei syötetä eikä juoteta tarpeeksi.  Vaikka ihminen kuivuisi ja paino putoaisi hurjaa vauhtia niin ei syötetä eikä anneta suoneen ravintoliuosta vaan annetaan kuolla, jos olet vanha ja sairas tai pelkästään kovin sairas niin ei viitsitä jatkaa sinun elämääsi vaikka voitaisiin hyvällä hoidolla niin tehdä.  Olen katkera oman omaiseni puolesta joka kuihdutetiin kuoliaaksi.

Vierailija
409/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kamalia nämä palstalla roikkuvat hoitajat. Kuvottaa mitä ihmissaastaa päästetään vastaamaan toisten ihmisten hoidosta, turvallisuudesta ja viimeisistä hetkistä. Olen tähän asti ollut sitä mieltä, että hieno ala, arvostanut ja toivonut heille lisää palkkaa. Veää kyllä hiljaiseksi nämä alapeukut huonoista kokemuksista kertovissa viesteistä ja haukut niiden kirjoittajille. Olen toki hoitajia/lähihoitajia aina pitänyt vähän päsmäreinä ja kovina pätemään, mutta että näin pahoina, en sentään. Kaikki epäinhimillinen kohtelu kuitataan resurssien puutteena ja alalla tuntuu olevan ihan hyväksyttävä käytäntö kuitata vaaratilanteet vain "hoitajillakin on oikeus sitä ja tätä, tulepa itse kokeilemaan, näin se vaan nyt on, sinä et voi tietää"...

Entä jos poliisit, opettajat, kirurgit, päiväkodin väki, vanginvartijat yms. toisten turvallisuudesta vastaavat vain kohauttelisivat samaan tapaan olkiaan ja toteaisivat, että perusjuttuja nämä kouristelut, tukehtumiset, tappelut, pahoinpitelyt, sydänpysähdykset ja muut arjen riesat? Että meilläkin on oikeus tämä Irman tuoma viineri syödä rauhassa, kuolkoot tai kadotkoot joku sillä aikaa, harmillinen sattuma mutta tätä tämä on... Ei tulisi millään muulla alalla kuuloonkaan moinen itsekkyys ja piittaamattomuus. En ihmettele, että monella on niin huonoja kokemuksia hoitajista nimenomaan ihmisinä ja käytöksen suhteen. Ihan tuntuu olevan ominaispiirre sillä alalla.

Mitä pitäisi tehdä? Jos yöllä vuorossa on se yksi hoitaja, niin hänenkö täytyisi ottaa sydämelleen kaikki ne vaaratilanteet, joita on käynyt vain siksi että hän on yksin eikä voi revetä kaikkeen? Mitä tällainen auttaa? Ketä se auttaa?

Älä nyt enää jaksa.

Hoitaja on aina vastuussa tekemisistään ja niistä asiakkaista, jotka hänen vastuullaan on.

Niin se vaan on. Ja se on yksi työn rasitustehtävä. Vastuu. Joutuu kantamaan vastuun kaikista tekemistään ratkaisuista. Nuorena sairaanhoitajana se juuri oli pahinta

Älä itse jaksa. Silloin kun vastuu on mahdoton, niin hoitaja ei ole vastuussa eikä hänen pidäkään olla. Jos esimerkiksi joku nousee yöllä sängystä, kompastuu ja kuolee, niin miten hoitaja voi olla tästä vastuussa jos on samaan aikaan toisella puolella osastoa kuivittamassa toista potilasta?

Miten voi olla "kuivittamassa" toista potilasta yöllä, kun juuri on täällä kerrottu ettei kuiviin vaihdeta yöllä eikä viedä vessaan. Ja että päivälläkin itse kykenettömät saavat olla märissä/likaisissa vaipoissaan vaikka kuinka pitkään.

Tarkoitatko kakkaa 'aivan täynnä'.  Pissivaippoja tuskin tutkitaan mutta kakka haisee.  Jos on vähän kakkaa, sitäkö ei vaihdeta, vain vaihdetaan jos pursuaa yli.  katsotaan, että 'onpa vähän, ei täynnä, en vaihda, haiskoon ja menköön iho pilalle'. 

Vierailija
410/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten asenteet kaiken kaikkiaan ovat muuttuneet ylimielisempään suuntaan, hoitotyö ei tee tässä poikkeusta. Sisar hento valkoisten aikaan ei ole paluuta. Koulutuksella (jota tapahtuu myös palavereissa työpäivän aikana) voidaan vaikuttaa siihen mitä hyvä hoito on ja mitä sen tulee olla.

Ennen koulutusta tarvittaisiin lisää työvoimaa. Meillä hoitotyöhön kuuluu mm. siivous, koska erillistä siivoojaa ei ole. Se on tietenkin pois hoitotyöstä ja sen voisi kouluttamattomampikin ihminen hoitaa.

Ei jokaiseen hommaan minusta tarvi palkata erikseen ihmistä. Itse olen sairaanhoitaja vanhustyössä ja kyllä minä kykenen ottamaan tarvittaessa rätin käteen silloin kun on hetki että siihen on aikaa... (usein se on illalla ennen työvuoron loppu).

Koulutus ei toki onnistu jos ja kun työvoimamitoitukset on vedetty äärimmilleen ja sijaisia ei saa koulutuksen vuoksi palkata. Koulutus harvemmin on toteutettavissa juuri silloin kun siihen arkisen työohessa sattuisi olemaan muutama minuutti aikaa.

Juu, eiköhän aivan jokainen kykene ottamaan rätin käteen TARVITTAESSA. Kun siivoojaa ei ole ollenkaan ja hoitajien aikaa siivoukseen kuluu yli tunti päivässä, niin se on aivan eri asia. On järkyttävää, että esimerkiksi toimistoissa on erikseen siivooja, mutta ei paikassa missä on paljon eritteitä.

Meillä kyllä käy siivooja, mutta tuskin sen takia että on eritteitä. Eritetahrojen siivoaminen kuuluu yleensä sille joka ne löytää, siivooja on yksikössä kerran viikossa, joten hän harvemmin ne ensimmäisenä löytää. Olen kyllä itsekin kysynyt neuvoja miten eritetahrat siivotaan ja mitä siivousaineita niihin kannattaa käyttää.

Vierailija
411/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät! Eli yleistetysti kaikki hoitajat on am187mattitaidottomia ja laiskoja?!

Vierailija
412/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät! Eli yleistetysti kaikki hoitajat on ammattitaidottomia ja laiskoja?!

Vierailija
413/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOITAJA kirjoitti:

Voi elämän kevät! Eli yleistetysti kaikki hoitajat on ammattitaidottomia ja laiskoja?!

' Ei kuulu mulle, olen sairaanhoitaja, en lähihoitaja, enkä siivooja herra paratkoon'.   Näinkö?  En ole nähnyt sairaanhoitajan siivoavan sairaalassa.  Tai sitten se on ollut joku näytösluonteinen valituksen jälkeen, että näin minä.... vaikka olen hoitaja.

Vierailija
414/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sairaalassa pakkosyötetä ilman lääketieteellistä syytä. Jos joku mummo ei kahteen kuukauteen ole halunnut syödä paöjln mitään niin sitten hän ei syö. Tarjotin viedään silti, koska pitäää olla mahdollisuus syödä.

Höpsistä.  Pitää syöttää jos ihminen on niin sairas että ei itse jaksa syödä.  Ihmiset kuolevat kuivuuteen ja nälkään kuihdutettuina  Suomen sairaaloissa kun heitä ei syötetä eikä juoteta tarpeeksi.  Vaikka ihminen kuivuisi ja paino putoaisi hurjaa vauhtia niin ei syötetä eikä anneta suoneen ravintoliuosta vaan annetaan kuolla, jos olet vanha ja sairas tai pelkästään kovin sairas niin ei viitsitä jatkaa sinun elämääsi vaikka voitaisiin hyvällä hoidolla niin tehdä.  Olen katkera oman omaiseni puolesta joka kuihdutetiin kuoliaaksi.

Jos potilas on kuolemansairas, onhan se ny armollisempaa antaa kuolla nopeammin kuin pitää väkisin hengissä kärsimässä. Ei varmasti sellaisia potilaita jätetä syöttämättä ja juottamatta kuoliaaksi, joilla voi vielä paraneminen olla edessä!

Vierailija
415/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai hammashoitaja käy katsomassa, jos tilaat vanhuksena hammashoitajan ja maksat sen. Tai omaisesi tilaa ja maksaa. Ihan samalla tavalla kuin normaalielämässäkin. Ei kotonasi käy hammashoitaja tarkistamassa hampaitasi. Tilaat ajan ja menet sinne ja tarkistutat hampaasi.

Ihmisillä on ihmeen epärealistisia kuvitelmia vanhusten hoitopaikoista. Jopa kunnalliset paikat on siirretty palveluasumiseksi, koska ne tulee kunnalle halvemmaksi. Joten sieltä saat vuokrata huoneen ja maksat erikseen palvelut. On tuetumpaa palvelua, mutta se maksaa enemmän.

Niitä aikoja ei enää ole olemassa, että on vanhainkotipaikka eli laitospaikka, mistä maksetaan 80% tuloistasi ja loppu kää käyttörahaksi. Eli pienestä eläkkeestä maksat kuukaudessa jonku satkun ja sillä sait koko hoidon: huoneen, sängyn, vuodevaatteet, ympärivuorokautisen hoidon, vaipat, ruoat, lääkkeet, lääkäripalvelut, fyssarit, hammashoidon, pesuaineet ja kaiken.

Nyt on muotia lakkauttaa laitospaikat ja ne on siirretty palveluasumiseksi ja saat palveluja, jos kaikesta maksat erikseen.

Siinä on sillä hoitajalla aika vähän sanomista asiaan, kun hänelle lyödään lista käteen, mistä palveluista vanhus on maksanut. Jos vanhus tai omaiset ei ole maksanut esim. yökierrosta, niin sitä ei tehdä. Tämä siis niissä palveluasunnoissa, missä asuu parempikuntoisia vanhuksia. Sitten kun pihiyttään ei ole yöhoidosta maksettu ja vanhus loukkaa itsensä vessaan kömytessään, huudetaan iltasanomiin, että taas lähärit vain laiskotteli, eikä käyneet hoitamassa yöllä. No miten käy, kun kyseinen vanhus ei ole yöhoidon piirissä, kun firman omistajalle ei ole maksettu kyseisestä palvelusta. 

Ja itse olen tyytyväinen, jos saan luonnollisesti kuihtua ja kuolla pois. Mikä hemmetin ilo ja onni se on saada maata luurankona ja kipeänä vuosikausia terveyskeskussairaalan vuodeosastolla vain siksi, että omaisilla on parempi olla, kun haluavat kieltää sen asian, että me kaikki kuollaan joskus. Kyllä tuolla mummeleita pidetään väkisin hengissä laumoittain energialitkuilla ja muilla, koska jokainen kuollut vanhus on on voitosta pois, eikä tuota rahaa. Niin ja omaiset on tyytyväisiä, kun Kyllikki 98v pysyy hengissä runsasenergisellä litkulla ja saa käännöt sängyssä neljä kertaa päivässä ja lyricaa kaksi kertaa päivässä, ettei se makaaminen kuoleman kielissä vuosikausia ole niin kivuliasta.

Vierailija
416/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt enää jaksa.

Tarkoitatko kakkaa 'aivan täynnä'.  Pissivaippoja tuskin tutkitaan mutta kakka haisee.  Jos on vähän kakkaa, sitäkö ei vaihdeta, vain vaihdetaan jos pursuaa yli.  katsotaan, että 'onpa vähän, ei täynnä, en vaihda, haiskoon ja menköön iho pilalle'. 

Tarkoitin jos se on täynnä virtsaa. Jos ulostetta on edes hieman, vaippa vaihdetaan heti. 

Vierailija
417/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä käy siivooja, mutta tuskin sen takia että on eritteitä. Eritetahrojen siivoaminen kuuluu yleensä sille joka ne löytää, siivooja on yksikössä kerran viikossa, joten hän harvemmin ne ensimmäisenä löytää. Olen kyllä itsekin kysynyt neuvoja miten eritetahrat siivotaan ja mitä siivousaineita niihin kannattaa käyttää.

Tietenkin eritahrat puhdistaa se joka ne löytää ensimmäiseksi, mutta oikeastiko sinusta on tarpeellisempaa, että jotain konttoria siivotaan päivittäin, mutta bakteereja vilisevää vanhainkotia ei?

Vierailija
418/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kysynyt neuvoja? Eritetahrojen siivoaminen kuuluu tavanomaisiin varotoimiin ja opetetaan ensimmäisten asioiden joukossa niin lähihoitaja- kuin sairaanhoitajaopiskelijoille. 

Vierailija
419/429 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kysynyt neuvoja? Eritetahrojen siivoaminen kuuluu tavanomaisiin varotoimiin ja opetetaan ensimmäisten asioiden joukossa niin lähihoitaja- kuin sairaanhoitajaopiskelijoille. 

Voikun niitä samoja nimikkeitä ei enää ole käytössä jota valmistuessani 30 vuotta sitten... ja koulutusta siivoukseen ei uusien valmisteiden suhteen ole tarjottu. On myös minun vastuullani että otan selvää asioista jotka muuttuu.

Vierailija
420/429 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn asiallisesti ja toivon asiallista vastausta: mitä iloa omaisellesi olisi ollut siitä, että hän olisi elänyt mahdollisesti muutaman viikon pidempään ja tarvinnut koko ajan apua kaikessa mahdollisessa?

Vanhojen ihmisten kunto ei yleensä kohene, vaan heikkenee koko ajan.

Yleensä sellaiset omaiset, jotka eivät osaa  suhtautua kuolemaan normaalina, asiaankuuluvana juttuna, vaativat lääkäreiltä elämän pitkittämistä, vaikka se olisi itse vanhuksen kannalta huonompi asia. Useimmiten pitkitetty elämä tarkoittaa enemmän kipuja ja jatkuvaa hiipumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän