Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo joutui vuodeosastolle pahan

Vierailija
05.08.2016 |

pissatulehduksen takia. Oli mennyt munuaisiin. Kunto oli romahtanut täysin.
Mummo joutui olemaan osastolla melkein kolme viikkoa. En ollut ennen käynyt sellaisella osastolla ja olen vieläkin hämilläni/vihainen/voimaton. Osaston menoa kun seurasin, niin täytyy vain toivoa, ettei sinne enää Mummo tai kukaan läheinen joudu. Mun oli pakko käydä katsomassa häntä joka päivä, sen takia, että hoitavatko ne häntä ollenkaan?. Mennin ruoka-aikoihin, että pystyin avustamaan syömisessä.
Niin monella mummolla oli ruokatarjotin vain vieressä, eikä kukaan auttanut tai herätellyt ruoka-aikaan. Kamala pissan haju aina joka puolella.
Sai nyhtää oikeasti tietoa hoitajilta Mummon tilasta ja tulevasta. Olen varmaan nyt sellainen hankala omainen..

Kommentit (429)

Vierailija
381/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun tänne av:lle jää koukkuun niin alkaa yleensä turhaan tappelemaan ketjuissa. Suurta ajanhukkaa! Mitä muuta kaikkea te voisitte sillä aikaa tehdä? Vaikka mitä? Irtautukaa rohkeasti av:sta ja saatte paljon aikaan ja mielialakin kohentuu.

Tähän ketjuun kirjoittavat hoitajat voivat oikeasti olla: 64-vuotias eläkeläismies, 15-vuotias teinityttö taikka muuten vaan katkeroitunut eläkkeellä oleva laitoshuoltaja. Älkää siis tuhlatko aikaanne.

Missä sä oot? Ootko uimassa vai lasten kanssa luontopolulla?

Olen nyt toista kertaa koukussa ja aion tänään lopettaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

378, tuon on kyllä aivan pepusta tapella ammattitaidottomien tai kiukuttelevien työntekijöiden kanssa. Huonoista siivoajista on myös minulla kokemusta eri alalla ja se on raivostuttavan stressaavaa katsella siivoamattomia paikkoja. Palvelua ostava yritys maksaa siivouksesta, ei sen tai kielen opettamisesta.

Vierailija
384/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako vanhus videokuvata vaikka kännykällään vuodeosastolla omaa hoitoaan?

Ai että vanhus, joka ei pysty itsenäisesti syömään (joka on kuitenkin ihmisen aika perustaitoja) kykenee kuvaamaan kännykällä dokumentaarisen videon "todistusaineistoksi"? Looginen ajattelu, missä olet?

Isäni pystyi soittamaan minulle kun hän ei saanut hoitajaa kiinni, hälytysnapin lanka oli irronnut. Ilmoitin puhelimitse asiasta ihan neutraalisti kansliaan, sai sellaisen meriselityksen irronneesta hälytysnapinlangasta etten yhtään ihmettele että niitä irrotettsisiin, kun potilaat häiriköivät hälytykdillään hoitajia.

Samoin tehtiin mummolleni vanhainkodissa. Soitteli kai hoitajien mukaan turhan usein apua päästäkseen sängystään huoneen vessaan, irrotettiin hälytysnappi seinästä ja sanottiin, että sinulla on vaipat, päästä sinne.

Vierailija
385/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla aika rankkaa olla kuolevien kanssa jatkuvasti tekemisissä. Tuo pelottava asia joka meidän pitää jokaisen kohdata. Mitäköhän tapahtuu kun sielu siirtyy ikuisuuteen? Tulevatko enkelit hakemaan uskovat, demonit ei-uskovat? Vai kuljetaanko siinä yksin valoa kohti? Vai näkeekö heti Jeesuksen? Entä kuolleet uskovat omaiset, onko heidän sielunsa  jossain taivaassa jo nyt? Maalliset ruumiithan eivät ole vielä ylösnousseet, se tapahtuu myöhemmin.

Olen ollut muutaman vuoden saattohoito- osastolla töissä ja nähnyt varmaan satoja kuolevia ja kuolemia. Suurin osa pelkää eikä se kuolema niin kovin kaunista aina ole

Eikö kukaan ole maininnut Jeesusta? Rukoillut Jumalaa? Halunnut Raamattua luettavan?

Itseasiassa ei

Vierailija
386/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako vanhus videokuvata vaikka kännykällään vuodeosastolla omaa hoitoaan?

Ai että vanhus, joka ei pysty itsenäisesti syömään (joka on kuitenkin ihmisen aika perustaitoja) kykenee kuvaamaan kännykällä dokumentaarisen videon "todistusaineistoksi"? Looginen ajattelu, missä olet?

Isäni pystyi soittamaan minulle kun hän ei saanut hoitajaa kiinni, hälytysnapin lanka oli irronnut. Ilmoitin puhelimitse asiasta ihan neutraalisti kansliaan, sai sellaisen meriselityksen irronneesta hälytysnapinlangasta etten yhtään ihmettele että niitä irrotettsisiin, kun potilaat häiriköivät hälytykdillään hoitajia.

Samoin tehtiin mummolleni vanhainkodissa. Soitteli kai hoitajien mukaan turhan usein apua päästäkseen sängystään huoneen vessaan, irrotettiin hälytysnappi seinästä ja sanottiin, että sinulla on vaipat, päästä sinne.

Kamalaa.  :(

Vierailija
387/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous ja sen määräykset on kyllä mielenkiintoisia myös julkisella puolella. Mielenkiintoisia kohteita löytyy useampiakin mutta yksi mielenkiintoisemmista on wc:n tai kylpyhuoneen lattiakaivo siivoojalle se ei ohjeiden mukaan kuuluu, samaa sanoo kiinteistönhoitaja, mutta miksi sen siivoaminen kuuluisi hoitajalle.

Vierailija
388/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalaiset! Oletteko te lukemassa näitä karmeita kokemuksia? Mitä mieltä?

Vierailija
389/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla aika rankkaa olla kuolevien kanssa jatkuvasti tekemisissä. Tuo pelottava asia joka meidän pitää jokaisen kohdata. Mitäköhän tapahtuu kun sielu siirtyy ikuisuuteen? Tulevatko enkelit hakemaan uskovat, demonit ei-uskovat? Vai kuljetaanko siinä yksin valoa kohti? Vai näkeekö heti Jeesuksen? Entä kuolleet uskovat omaiset, onko heidän sielunsa  jossain taivaassa jo nyt? Maalliset ruumiithan eivät ole vielä ylösnousseet, se tapahtuu myöhemmin.

Olen ollut muutaman vuoden saattohoito- osastolla töissä ja nähnyt varmaan satoja kuolevia ja kuolemia. Suurin osa pelkää eikä se kuolema niin kovin kaunista aina ole

Eikö kukaan ole maininnut Jeesusta? Rukoillut Jumalaa? Halunnut Raamattua luettavan?

Itseasiassa ei

Toki pappi käy potilaan luona, jos potilas haluaa, mutta kuoleman hetkellä ei pappi ole paikalla

Vierailija
390/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummon huoneessa ei kenelläkään ollut mitään neste-seurantalistoja. Jos minä en olisi joka päivä mummoa juottanut, olisi hän kuivunut. Hän ei itse pysty pitelemään mukia tms. Lääkkeet löytyivät usein lattialta, koska hoitajat eivät MUISTANEET, että lääkkeet pitää antaa suoraan suuhun, koska mummo ei itse niitä saa suuhunsa. Voi, olisi esimerkkejä paljonkin, jotka minusta täyttävät laiminlyönnin kriteerit :( -ap

Tämän pitempään en jaksa lukea ketjua. Mutta päälle 30 vuotta hoitotyötä tehneenä ja paljon keikkaileena voin sanoa, että tuollaistahan se on, kun pitää yksityisen firman omistajille takoa rahaa.

Henkilökuntaa on vakituisia muutama. Heitä riittää jokaiseen vuoroon yksi. Listalle palkataan hyppykeikkalaisia jokaiselle päivälle melkein eri. On nuoriso-ohjaajaa, opiskelijaa, hoiva-apulaisopiskelijaa, siivoojakoulutuksen käynyttä. Koska heidät saa halvemmalla.

Se yksi vakkari yrittää saada homman pyörimään ja käskettää niitä kouluttamattomia sijaisia, jotka totta kai ajattelevat, että tekevät vain sen, mitä osaavat eli ei paljon mitään.

Sairaala-apulaisia ja laitosapulaisia ei enää yksityisellä ole, vaan ne hoitsut yrittävät mopata siellä jossain välissä. Kerran viikossa, jos silloinkaan käy joku ISS.n siivooja, jota ei voi vittuakaan kiinnostaa, vaan sutaisee sieltä ja täältä ja saattaa istua puhelimen ääressä loppuajan. Ja tämä ei sitten ole rasismia, vaan totta. Siivousfirmat palkkaa näitä ulkomaalaisia miehiä ja heidän kanssaan on saatu tapella, kuuluuko vessanpöntön pesu heille. Ei heidän mielestään. Valitusta firmaan, sieltä sanotaan, että joo tulee toinen. No seuraavalla viikolla tulee toinen tumma mies, joka ei osaa suomea kunnolla ja sanoo, että ei ei vessaa, ei hänen tehtävä. Vaikka sopimuksessa lukee vessat ja pesutilat ja yleiset tilat.

Paska kerääntyy nurkkiin ja ne muutama vakkari väsyy ja lähtee. Muutaman kuukauden saattaa talo pyöriä ihan keikkalaisilla, joista pisimpään ollut ehkä on ollut kaksi viikkoa töissä. Onni, jos saadaan kokenut, vanha hoitaja, kuka osaa tehdä töitä paikassa kuin paikassa. Mutta hänkin väsyy, kun kaikki kaatuu hänen päälle. Kun pääset yövuorosta ja alat antaman raporttia, kaksi työntekijää sanoo, että ei heillä ole aavistustakaan, mitä pitää tehdä, kun he ei ole koskaan olleet täällä aamuvuorossa. No lähdet kuitenkin pois, kun työaika loppuu ja ylitöistä ei makseta.

Mutta osakkeenomistajat saavat rahaa ja omaiset haukkuvat hoitajia ja ne vanhukset hoidetaan helvetin huonosti. Paskin tilanne on, jos satut olemaan keikkalaisena ainoa se keikkalainen, joka osaa suomea. Sitä huokaisee mielessään, että voihan vittu, mitä tästäkin tulee, kun toinen ei edes ymmärrä suomeksi ohjeita. Että olis vaikka se nuoriso-ohjaaja, joka ymmärtäisi edes kieltä, vaikka sillä ei ole hoitoalan koulutusta.

Että semmoista se on kuule nykyään. Vituttaa itseänikin koko homma.

Sitten vaan palaveri pystyyn, iso kasa hoitajia ja sanotte sille joka vastaa palkkauksista että etkö sinä ymmärrä että se tulee loppupeleissä kalliimmaksi säästää väärissä paikoissa? Hutaisten tehty amatöörimäinen työ tulee maksamaan ja paljon.

Se ei toimi näin. Näiden ketjufirmojen omistajat ovat jossain kaukana ja heihin ei saa yhteyttä. Työpaikoissa on palkatut esimiehet, jotka saavat määräykset ylempää. He eivät voi mitään ja siksi näissä näitä johtajia vaihtuu tiuhaan tahtiin, koska väsyvät siihen, etteivät voi asioille mitään. Määräykset tulevat ylempää, vaikka kuinka istuisit palaveria. Koska vanhukset ja vammaiset on tuotteistettu rahaksi. Paperille saadaan näyttämään, että henkilökuntaa on tarpeeksi, mutta jos siellä pyörii yksi vakituinen ja kaksi kouluttamatonta ja kielitaidotonta, niin ei se työn jälki hyvää ole.

Porukka väsyy ja lähtee, koska se on helppoa, koska paikkoja ei vakinaisteta. Muutaman kuukauden työsoppareilla ja jos työolot on mahdottomat, niin haetaan toista paikkaa, koska ei vain jaksa.

Ne on kuule melkoisia paikkoja ja vaihtuvuus henkilökunnassa on kova. Kuka jaksaa paikassa, jossa esim. olin töissä ja olin keikkalaisena, joka oli tehnyt satunnaista sairauslomitusta paikkaan ja olin sen vuorokauden aikana se, joka edes vähän tiesi, mitä pitää tehdä. Muut oli suht pystymetsästä revittyjä. Pidä siinä sitten palaveria ison kasan hoitajia kanssa ja vaadi jotain, kun sanotaan, että sieltä pääpaikalta on sanottu, että kaikki on kunnossa ja henkilökuntamitoitus täyttyy. No täyttyy, kun jokaisessa vuorossa on ihan pystymetsäläisiä töissä.

Voi kun te oikeasti tietäisitte, miten nää veroparatiisiketjut toimii

Vierailija
391/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

378, tuon on kyllä aivan pepusta tapella ammattitaidottomien tai kiukuttelevien työntekijöiden kanssa. Huonoista siivoajista on myös minulla kokemusta eri alalla ja se on raivostuttavan stressaavaa katsella siivoamattomia paikkoja. Palvelua ostava yritys maksaa siivouksesta, ei sen tai kielen opettamisesta.

Totta. Tässä joku aika sitten olin yökkönä tällaisessa firmassa ja vaikka nämä työt ei minulle kuulunut, moppasin koko osaston ja siivosin kaappeja ja pesin siivousvälineet yms. koska ei vain sielu sietänyt katsoa, kuinka paskaista oli. Oli onneksi pari tuntia hiljaista, niin ehti tehdä. Samalla sain pestyä jumalattomat määrät lakanoita ja muita, joita oli kerääntynyt pyykkikoreihin, kun kukaan ei ollut niitä ehtinyt pestä. Mietin kyllä aamulla, että tähän paikkaan en ikinä enää tule töihin, kun keittiökin oli niin paskainen, että ei voinut alkaa valmistelemaan seuraavan päivän ruokaa ja aamupuuroa, ennen kuin pesi keittiön. Siihen sivuun toki hoisin ne vanhuksetkin.

Olikohan se mun numero nyt se 378

Vierailija
392/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne vanhukset, joiden oletetaan syövän itse ruokansa, muka niin vihanneksia ettei ne pysty itse millään tavoin ilmaisemaan että on nälkä ja tarvisevat syömiseen apua ? Vai onko se avun pyytäminen sen ikäisille ihmisille jotenkin noloa, ettei haluta vaivata ketään ja tyydytään vaatimattomuuteen vaikka nähdään nälkää jaa lääkkeitä ei saa otettua?

Vierailija
393/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.ts.fi/uutiset/turun+seutu/2697673/Valvira+Turku+jatti+G1osas…

Tässä hirveässä tapauksessa on kuitenkin se esimerkki, että asioita pystytään muuttamaan. Ellei osaston sisällä herätä epäkohtiin, eikä kaupunki, niin sitten asia hoituu poliisin ja Valvontaviranomaisten kautta 

Vierailija
394/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne vanhukset, joiden oletetaan syövän itse ruokansa, muka niin vihanneksia ettei ne pysty itse millään tavoin ilmaisemaan että on nälkä ja tarvisevat syömiseen apua ? Vai onko se avun pyytäminen sen ikäisille ihmisille jotenkin noloa, ettei haluta vaivata ketään ja tyydytään vaatimattomuuteen vaikka nähdään nälkää jaa lääkkeitä ei saa otettua?

Miten vanhus, joka ei pysty ilmaisemaan nälkäänsä ja avuntarvetta, ilmaisee tarpeensa? Siksi on hoitohenkilökunta, joka huolehtii ja tietää, että ihmisellä on mm.  sekä nälkä että vessahätä päivittäin. Kykenevät eivät kaikki uskalla pyytää apua, jotta eivät olisi vaivaksi hoitajille.

Vierailija
395/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.ts.fi/uutiset/turun+seutu/2697673/Valvira+Turku+jatti+G1osas…

Tässä hirveässä tapauksessa on kuitenkin se esimerkki, että asioita pystytään muuttamaan. Ellei osaston sisällä herätä epäkohtiin, eikä kaupunki, niin sitten asia hoituu poliisin ja Valvontaviranomaisten kautta 

No valvira nyt ei älähdä ennen kuin joku niille kertoo et iltasanomissa on kaksi viikkoa kirjoiteltu.

Sitten ne keksii, että jokainen hoitaja on potentiaalinen murhaaja, siitä selvitään sillä että laitetaan hoitajat tekemään kolmen vuoden välein lääkehoidon tentti. Jos oikeasti haluttaisiin puuttua epäkohtiin, puututtaisiin johtamiseen, niin G1 kuin muuallakin

Vierailija
396/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummon huoneessa ei kenelläkään ollut mitään neste-seurantalistoja. Jos minä en olisi joka päivä mummoa juottanut, olisi hän kuivunut. Hän ei itse pysty pitelemään mukia tms. Lääkkeet löytyivät usein lattialta, koska hoitajat eivät MUISTANEET, että lääkkeet pitää antaa suoraan suuhun, koska mummo ei itse niitä saa suuhunsa. Voi, olisi esimerkkejä paljonkin, jotka minusta täyttävät laiminlyönnin kriteerit :( -ap

Tämän pitempään en jaksa lukea ketjua. Mutta päälle 30 vuotta hoitotyötä tehneenä ja paljon keikkaileena voin sanoa, että tuollaistahan se on, kun pitää yksityisen firman omistajille takoa rahaa.

Henkilökuntaa on vakituisia muutama. Heitä riittää jokaiseen vuoroon yksi. Listalle palkataan hyppykeikkalaisia jokaiselle päivälle melkein eri. On nuoriso-ohjaajaa, opiskelijaa, hoiva-apulaisopiskelijaa, siivoojakoulutuksen käynyttä. Koska heidät saa halvemmalla.

Se yksi vakkari yrittää saada homman pyörimään ja käskettää niitä kouluttamattomia sijaisia, jotka totta kai ajattelevat, että tekevät vain sen, mitä osaavat eli ei paljon mitään.

Sairaala-apulaisia ja laitosapulaisia ei enää yksityisellä ole, vaan ne hoitsut yrittävät mopata siellä jossain välissä. Kerran viikossa, jos silloinkaan käy joku ISS.n siivooja, jota ei voi vittuakaan kiinnostaa, vaan sutaisee sieltä ja täältä ja saattaa istua puhelimen ääressä loppuajan. Ja tämä ei sitten ole rasismia, vaan totta. Siivousfirmat palkkaa näitä ulkomaalaisia miehiä ja heidän kanssaan on saatu tapella, kuuluuko vessanpöntön pesu heille. Ei heidän mielestään. Valitusta firmaan, sieltä sanotaan, että joo tulee toinen. No seuraavalla viikolla tulee toinen tumma mies, joka ei osaa suomea kunnolla ja sanoo, että ei ei vessaa, ei hänen tehtävä. Vaikka sopimuksessa lukee vessat ja pesutilat ja yleiset tilat.

Paska kerääntyy nurkkiin ja ne muutama vakkari väsyy ja lähtee. Muutaman kuukauden saattaa talo pyöriä ihan keikkalaisilla, joista pisimpään ollut ehkä on ollut kaksi viikkoa töissä. Onni, jos saadaan kokenut, vanha hoitaja, kuka osaa tehdä töitä paikassa kuin paikassa. Mutta hänkin väsyy, kun kaikki kaatuu hänen päälle. Kun pääset yövuorosta ja alat antaman raporttia, kaksi työntekijää sanoo, että ei heillä ole aavistustakaan, mitä pitää tehdä, kun he ei ole koskaan olleet täällä aamuvuorossa. No lähdet kuitenkin pois, kun työaika loppuu ja ylitöistä ei makseta.

Mutta osakkeenomistajat saavat rahaa ja omaiset haukkuvat hoitajia ja ne vanhukset hoidetaan helvetin huonosti. Paskin tilanne on, jos satut olemaan keikkalaisena ainoa se keikkalainen, joka osaa suomea. Sitä huokaisee mielessään, että voihan vittu, mitä tästäkin tulee, kun toinen ei edes ymmärrä suomeksi ohjeita. Että olis vaikka se nuoriso-ohjaaja, joka ymmärtäisi edes kieltä, vaikka sillä ei ole hoitoalan koulutusta.

Sitten vaan palaveri pystyyn, iso kasa hoitajia ja sanotte sille joka vastaa palkkauksista että etkö sinä ymmärrä että se tulee loppupeleissä kalliimmaksi säästää väärissä paikoissa? Hutaisten tehty amatöörimäinen työ tulee maksamaan ja paljon.

Se ei toimi näin. Näiden ketjufirmojen omistajat ovat jossain kaukana ja heihin ei saa yhteyttä. Työpaikoissa on palkatut esimiehet, jotka saavat määräykset ylempää. He eivät voi mitään ja siksi näissä näitä johtajia vaihtuu tiuhaan tahtiin, koska väsyvät siihen, etteivät voi asioille mitään. Määräykset tulevat ylempää, vaikka kuinka istuisit palaveria. Koska vanhukset ja vammaiset on tuotteistettu rahaksi. Paperille saadaan näyttämään, että henkilökuntaa on tarpeeksi, mutta jos siellä pyörii yksi vakituinen ja kaksi kouluttamatonta ja kielitaidotonta, niin ei se työn jälki hyvää ole.

Porukka väsyy ja lähtee, koska se on helppoa, koska paikkoja ei vakinaisteta. Muutaman kuukauden työsoppareilla ja jos työolot on mahdottomat, niin haetaan toista paikkaa, koska ei vain jaksa.

Ne on kuule melkoisia paikkoja ja vaihtuvuus henkilökunnassa on kova. Kuka jaksaa paikassa, jossa esim. olin töissä ja olin keikkalaisena, joka oli tehnyt satunnaista sairauslomitusta paikkaan ja olin sen vuorokauden aikana se, joka edes vähän tiesi, mitä pitää tehdä. Muut oli suht pystymetsästä revittyjä. Pidä siinä sitten palaveria ison kasan hoitajia kanssa ja vaadi jotain, kun sanotaan, että sieltä pääpaikalta on sanottu, että kaikki on kunnossa ja henkilökuntamitoitus täyttyy. No täyttyy, kun jokaisessa vuorossa on ihan pystymetsäläisiä töissä.

Jostain löytyy kyllä nimet. Skype palaveri pystyyn ja kunnon syyllistys päälle. Vaatimalla pitää vaatia muuten ei tapahdu mitään. Kapina näitä muka-kasvottomia omistajia kohtaan.

Vierailija
397/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tässä joku aika sitten olin yökkönä tällaisessa firmassa ja vaikka nämä työt ei minulle kuulunut, moppasin koko osaston ja siivosin kaappeja ja pesin siivousvälineet yms. koska ei vain sielu sietänyt katsoa, kuinka paskaista oli. Oli onneksi pari tuntia hiljaista, niin ehti tehdä. Samalla sain pestyä jumalattomat määrät lakanoita ja muita, joita oli kerääntynyt pyykkikoreihin, kun kukaan ei ollut niitä ehtinyt pestä. Mietin kyllä aamulla, että tähän paikkaan en ikinä enää tule töihin, kun keittiökin oli niin paskainen, että ei voinut alkaa valmistelemaan seuraavan päivän ruokaa ja aamupuuroa, ennen kuin pesi keittiön. Siihen sivuun toki hoisin ne vanhuksetkin.

Olikohan se mun numero nyt se 378

Samaa tein hetken, siivosin itse siivoojan jälkeen paikkoja, jotka oli säännöllisesti jätetty siivoamatta vastoin sopimusta. Valitin palveluntarjoajalle, joka vaihtoi siivoojaa, mutta taso ei muuttunut. Sen jälkeen ilmoitin, että emme maksa täyttä hintaa osatyöstä ja vaadin takautuvasti alennusta huonosta työstä, saimme ammattitaitoisen siivoojan.

Vierailija
398/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain löytyy kyllä nimet. Skype palaveri pystyyn ja kunnon syyllistys päälle. Vaatimalla pitää vaatia muuten ei tapahdu mitään. Kapina näitä muka-kasvottomia omistajia kohtaan.

Niin, sehän hirveästi auttaa :). Työsopparia ei jatketa ja uutta keikkaa et saa. Siinä sitten mietit kotona, että kylläpä minua hoitajana taas tosi paljon kuunneltiin.

Se ei mene niin, että skypen kautta otetaan yhteyttä johonkin ja hoitsut istuu pöydän ääressä selittämässä, että vakinaistakaa meitä ja hommatkaa kunnon siivooja ja palkatkaa paremmin porukkaa. Vastaus on, että hoitajamitoutus täyttyy. Ei siinä nyt oikein voi itkupotkuraivareitakaan saada ja alkaa kiukuttelemaan. Kyllästyt ja lähdet muualle töihin. Näin se yleensä menee. 

Eli vielä yksi kokemus. Paikka myytiin ketjulle ja ensimäinen muutos, mikä tuli, otettiin aamuvuorosta ja iltavuorosta ihminen pois, koska laskettiin, että työt ehtii tehdä pienemmälläkin porukalla, koska nyt on mennyt liikaa aikaa ulkoiluun ja muuhun toimintaan. No, mitäpä siihen sanoo tavallinen rivihoitaja. Jatkaa töitä pienemmällä porukalla tai lähtee jonnekin muualle.

Kunta saa halvalla hoitoa, koska nämä yleensä voittavat hintakilpailun ja totta kai kunnat ostaa palvelun sieltä, missä se on halvinta. Ja jos halvalla halutaan hoito saada, mutta myös omistajille hyvät voitot, niin kouluttamaton tuntityöntekijä tulee totta kai halvemmaksi, kuin vakituinen hoitaja, kenellä on ikälisät.

Näillä mennään. Joko olet mukana ja teet töitä tai lopetat. Onneksi ei ole enää kuin kymmenkunta vuotta eläkkeeseen. 

Vierailija
399/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt seuraat tiiviisti tilannetta, että saadaan tulehdus hoidettua. Ruokaa ja juomaa pitää mennä sisään tai tippa.

Oma mummoni kuoli viime kesänä vastaavassa tilanteessa sairaalassa.

Vierailija
400/429 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei ole ollut nesteseurantaa, ja tämä on lääkärin MÄÄRÄYS. Pillereitä nyt voi helpostikin joutua lattioille ja silloin haetaan uudet. Jos mummosi on ollut kotona asuva ja suht ok kunnossa, niin oletus TIETENKIN on, että hän palaa kotiin ja kykenee itse lääkkeensä ottamaan. Se on aina oletusarvo ja jos huomataan/tiedetään, että lääkkeitä ei kykene itse lääkemukista ottamaan niin ne annetaan suuhun. Valtaosa nyt pystyy itse lääkkeensä yleensä lautasen vierestä ottamaan.

Miksi suhtaudut apn kertomukseen noin vihamielisesti? Kyllähän hän kertoo vakavista asioista. Ei ole normaalia, että lääkkeet ovat pitkin lattioita ja potilas kuivuu, kun häntä ei kukaan ole juottamassa. Ei kai sentään sellainen, jolla ei satu kädet juuri jonain päivänä pelaamaan, ole heti valmis kuihdutettavaksi? Jos olisi itse hoitaja, ottaisin apn kokemukset vakavasti ja miettisin, miten tuollainen omalla työpaikalla vältetään. 

Hienosti on ap toiminut, kun on käynyt joka päivä sairaalassa ja myös syöttänyt mummoaan ja muutenkin huolehtinut. Hoitajien pitäisi olla todella kiitollisia tuollaisista omaisista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi