Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan olla nainen! Muita?

Vierailija
03.08.2016 |

Onko kellään muulla sama? Inhoan lähes kaikkea naiseuteen liittyvää. Vihaan sitä, että naisena ulkonäköni on aina ensimmäisenä arvioinnin kohteena eikä se kuka olen (ja olen muuten ihan nätti). Inhoan juhliin laittautumista ja miehen käsikynkässä käyskentelyä, tuntuu kuin olisin jokin nukke. Vihaan meikkaamista ja seksikkäitä vaatteita, mutta miehen mieliksi laittaudun.
Inhoan tulla huomioiduksi naisena, esim. oven avaamiset ja tuolin antamiset ja laukun kantamiset. Tunnen itseni invalidiksi näissä tilanteissa. Muutenkin naisena eläminen tuntuu minusta puolinaiselta. En halua olla katseen kohde vaan katsoja. En halua olla autettava vaan auttaja. En halua olla heikko vaan vahva.

Haluan olla fyysisesti hyvässä kunnossa, jotta voin puolustaa itseäni ja läheisiäni. En siksi että minulla olisi söpö peppu.

Minusta tuntuu että minun on tehtävä itsestäni jotain muuta kuin mitä olen, koska muuten en ole feminiininen. En muuten myöskään pidä shoppailusta, vauvakutsuista, juoruilemisesta tai valokuvissa poseeraamisesta. Monet sosiaaliset tilanteet ovat minulle teeskentelyä ja olen tosi huono teeskentelijä. Seksiä tarvitsen paljon.
Haluaisin elää sukupuolesta vapaana, mutta se on vaikeaa.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko sinusta joskus että voisit olla bi?

Vierailija
2/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun oisin ite kirjottanu tuon.

Vierailija
4/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanaikaisesti hirvittävän moni vihaa olla mies koska miehillä ei ole juurikaan toivoa löytää naiskumppania elleivät miehet tee itse aloitetta.

On vaikeata kiinnostua naisesta joka ei ole ollut millään lailla aloitteellinen ja osoittanut olevansa kiinnostunut, mutta silti sellaisiin naisiin on melkein pakko ottaa kontaktia jos haluaa joskus seuraa saada. Moni mies tosin valitsee nykyään mieluummin silloin yksinään olon.

Miettikääpä miesten tilannetta.

T. Mies29

Vierailija
5/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oikeastaan tunnu siltä, että olisin bi. Pidän naisvartaloa seksikkäämpänä kuin miesvartaloa mutten ole koskaan ollut rakastunut naiseen tai himoinnut naista. Mutta ehkä olen itseltäni salaa bi...

Ap

Vierailija
6/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jo melkein siltä, kuin olisit transsukupuolinen. Mitä luulet, olisitko onnellisempi miehenä?

Vierailija
7/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatelkaapa sitä että on monia miehiä, joita kohtaan käyttäydytään holhoavasti ja pomotetaan myös naisten toimesta, vaikka ei olisi syytä ja vaikka mies olisi kuinka vahva. Miehuus ja fyysinen koko ei siis pelasta siltä, vaan ihmiset vain toteavat joidenkin ihmisten olevan omasta mielestään alistuvia ja pompotettavia ja sitten käyttäytyvät sen mukaisesti. Vastaavasti taas monet feminismin alla kasvaneet miehet eivät uskalla korottaa ääntään naisten seurassa.

-Mies 29v + 2v-

Vierailija
8/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan olla ihminen.

Vierailija
9/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse olla yhtään mitään muuta kuin mitä olet.

Vierailija
10/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tykkään olla nainen ja tykkään siitä miltä seksi tuntuu, esim miehen penis emättimessä. En voisi kuvitella olla mies. Eihän sun ap tartte välittää noista ulkonäkö yms jutuista. Itsekin tarvitsen seksiä paljon ja se on ihan normaalia naiselle.

Vierailija
11/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisinko onnellisempi miehenä. Voi olla että sekin tuntuisi rajoittavalta. Haluaisin elää vapaana sukupuolirooliodotuksista. Todennnäköisesti sopisin paremmin mieheksi kuin naiseksi.

Neloselle tiedoksi: olen ihan ok ulkonäöltäni, mutta silti tehnyt suunnilleen saman verran aloitteita miesten suuntaan kuin saanut. Aina puhutaan, että naisen ei tarvitse kuin mennä baariin ja jo on jono edessä, no ei mulla ainakaan. Yleensä miehillä joihin olen käynyt kuumana on ollut joku muu kiikarissa.

Ap

Vierailija
12/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ulkoisesti nainen ja sovin itsellisen aikuisen sinkkunaisen- muottiin niin ulkoisesti kuin käytökseltäni. Mukautuminen on selviytymistapa yhteiskunnassa, mutta todellisuudessa koen olevani sukupuoleton. Toisaalta seksissä minua kiihottaa kuvitella itselleni penis ja tunnen kovaa painetta peniksen kohdalla ajatellessani itseni mieheksi. Saan siitä helposti orgasmin.

Vierailija
13/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva olla nainen. Olen vain surullinen, etten ole "tarpeeksi nainen". Olen ruma ja miehisen näköinen. Haluaisin siis olla vielä "enemmän" nainen. En ole luonteeltani naisellinen, haluaisin vain näyttää sellaiselta. Haluaisin, että voisin halutessani huoletta pukeutua vaikka miesten vaatteisiin ja käyttäytyä "sukupuolettomasti", mutta silti olisin naisellinen ulkonäöltäni. Kuulostaa ehkä ristiriitaiselta, en tiedä.

Kadehdin heitä, jotka voivat olla omia itsejään eikä tarvitse erikseen korostaa naiseuttaan, jotta naiseus tulisi ilmi. Haluaisin saada naiseuden ilmaiseksi ilman omia tekoja, lahjana, kuten muutkin "normaalit" naiset. Laittautuminen ja kaunistautuminen on vain ekstraa, jota voi tehdä tai olla tekemättä, ja jos ei sitä tee, näyttää silti muiden silmissä naiselta. Haluaisin, että saisin olla "kunnon" nainen ilmaiseksi, että se ei riippuisi teoistani. Toivon liikoja, tiedän, mutta tuntuu vain epäreilulta, että muut naiset (suurin osa) ovat saaneet niin paljon, niin suuren lahjan, eikä heidän tarvitse tehdä sen eteen mitään. Minä en saa samaa, vaikka tekisin mitä.

Naiseus on ennen kaikkea ulkonäköä (kuten varmaan mieheyskin), tai ainakin se naiseus, mitä muut näkevät ihmisestä. En kai ansaitse olla nainen, jos en tee sen eteen itse mitään...? Vaikka varmaan on monia muita kaltaisiani, vain sillä erolla että he ovat ulkoisestikin "kunnon naisia" eikä kukaan kyseenalaista heidän sukupuoltaan, vaikka he eivät korostaisi sitä erikseen. Hekään eivät kai ansaitse naiseuttaan sen enempää, mutta... elämän ei kuulukaan olla reilua.

Vierailija
14/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vanhempana naisena sinua täditellään ja mummotellaan halveksuvasti. Naisen elämä on karseaa...

Vierailija
15/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olisinko onnellisempi miehenä. Voi olla että sekin tuntuisi rajoittavalta. Haluaisin elää vapaana sukupuolirooliodotuksista. Todennnäköisesti sopisin paremmin mieheksi kuin naiseksi.

Neloselle tiedoksi: olen ihan ok ulkonäöltäni, mutta silti tehnyt suunnilleen saman verran aloitteita miesten suuntaan kuin saanut. Aina puhutaan, että naisen ei tarvitse kuin mennä baariin ja jo on jono edessä, no ei mulla ainakaan. Yleensä miehillä joihin olen käynyt kuumana on ollut joku muu kiikarissa.

Ap

Bigender?

Vierailija
16/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa, mutta joskus hävettää olla samaa sukupuolta juorulehdissä, kommenttipalstoilla ja yleisesti somessa esiintyvien naisen kanssa.

Vierailija
17/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 10

Olen yrittänytkin elää itseni näköisesti, mutta ympäristölle se tuntuu olevan ongelma. Olen eri tahoilta saanut kuulla olevani telaketjufeministi, amatsoni ja miesnainen, vaikka olen mielestäni ihan normaali. Teeskentelen, koska en jaksa taistella ympäristön vaatimuksia vastaan. Miesystävät ovat tietenkin halunneet minun käyttäytyvän ja laittautuvan naisellisemmin ja tämä sattuu. Maailmalle en kelpaa itsenäni, itselleni kyllä. Miehenä voisin varmaan parrmmin olla oma itseni

Vierailija
18/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samoja tuntemuksia. Eniten vihaan seurustelusuhteissa sitä stereotyyppistä tyttöystävän roolia. En halua katsoa romanttisia komedioita, en halua että minulle leperrellään, en halua mitään erityiskohtelua enkä mitään söpöstelyjuttuja. Haluaisin että minut nähtäisiin ensisijassa ystävä ja ihmisenä ei naisena tai tyttöystävänä. Enkä nyt tarkoita sitä että halveksisin naiseutta tai tyttömäisiä juttuja vaan vihaan sitä että kun ihmiset eivät näe persoonaa sukupuolen läpi. En ole myöskään mikään äijämäinen "one of the guys" tyttö joka vihaa toisia naisia vaan haluaisin päästä vapaaksi sukupuolestani ja siihen liittyvistä odotuksista ja stereotypioista.

Vierailija
19/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän sinua ap taitaa risoa naisen rooli kuin naisena olo. Yhteiskunnan ja muiden ihmisten reagointia ei voi määrätä, mutta sen voi päättää, lähteekö leikkiin mukaan. Toistaiseksi olet ilmeisesti päättänyt vahvistaa olemassaolevia sukupuolirooleja omalla käytökselläsi. Mitäpä jos aloittaisit muuttamalla tätä?

Ei sinun tarvitse esimerkiksi pynttäytyä naiselliseksi, jos et itse halua. On hyvä huomioida elämänkumppaninsa toiveita, mutta sama pätee myös miehesi suhtautumiseen sinuun.

Vierailija
20/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 10

Olen yrittänytkin elää itseni näköisesti, mutta ympäristölle se tuntuu olevan ongelma. Olen eri tahoilta saanut kuulla olevani telaketjufeministi, amatsoni ja miesnainen, vaikka olen mielestäni ihan normaali. Teeskentelen, koska en jaksa taistella ympäristön vaatimuksia vastaan. Miesystävät ovat tietenkin halunneet minun käyttäytyvän ja laittautuvan naisellisemmin ja tämä sattuu. Maailmalle en kelpaa itsenäni, itselleni kyllä. Miehenä voisin varmaan parrmmin olla oma itseni

Hanki parempia ystäviä ja miesystäviä. Ja jos et pääse telaketjufeministiksi tai amatsoniksi nimittelystä eroon, niin ota se nimitys sitten omaksesi ja kanna sitä ylpeydellä :)

T. Toinen telaketju