Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan olla nainen! Muita?

Vierailija
03.08.2016 |

Onko kellään muulla sama? Inhoan lähes kaikkea naiseuteen liittyvää. Vihaan sitä, että naisena ulkonäköni on aina ensimmäisenä arvioinnin kohteena eikä se kuka olen (ja olen muuten ihan nätti). Inhoan juhliin laittautumista ja miehen käsikynkässä käyskentelyä, tuntuu kuin olisin jokin nukke. Vihaan meikkaamista ja seksikkäitä vaatteita, mutta miehen mieliksi laittaudun.
Inhoan tulla huomioiduksi naisena, esim. oven avaamiset ja tuolin antamiset ja laukun kantamiset. Tunnen itseni invalidiksi näissä tilanteissa. Muutenkin naisena eläminen tuntuu minusta puolinaiselta. En halua olla katseen kohde vaan katsoja. En halua olla autettava vaan auttaja. En halua olla heikko vaan vahva.

Haluan olla fyysisesti hyvässä kunnossa, jotta voin puolustaa itseäni ja läheisiäni. En siksi että minulla olisi söpö peppu.

Minusta tuntuu että minun on tehtävä itsestäni jotain muuta kuin mitä olen, koska muuten en ole feminiininen. En muuten myöskään pidä shoppailusta, vauvakutsuista, juoruilemisesta tai valokuvissa poseeraamisesta. Monet sosiaaliset tilanteet ovat minulle teeskentelyä ja olen tosi huono teeskentelijä. Seksiä tarvitsen paljon.
Haluaisin elää sukupuolesta vapaana, mutta se on vaikeaa.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tosiaan olla niin että minäkin inhoan sitä tyttöystävän ja naisen roolia. Jostain syystä tapaan aina miehiä, jotka pitävät tästä roolipelistä, mutta minä vain en osaa sitä pelata. Tunnen olevani epäonnistunut naisena tässä suhteessa ja koen että tuotan pettymyksen. Luulen, että miehen rooli sujuisi minulta luontevammin.

Ap

Vierailija
22/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan tosiaan haistattaa paskat näille roolipdotuksille, mutta on raskasta uida vastavirtaan ja toisaalta on raskasta teeskennellä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jo melkein siltä, kuin olisit transsukupuolinen. Mitä luulet, olisitko onnellisempi miehenä?

Höpöhöpö.

Ap on vain ilmeisen rasittunut nykyisestä äärettömän ahtaasta ja pinnallisesta naiskuvasta, siitä "sosiaalisesta konstruktiosta", johon "naiseus" nykyisin on tungettu. Kiitos ylitsevuotavavaisen viihteellisen informaation.

Ymmärrän Ap:n turhautuneisuuden. Todellisuus - naisena - kun on ihan jotain muuta kuin sitä, mitä meille syötetään mediasta.

Vierailija
24/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tiedä olisinko onnellisempi miehenä. Voi olla että sekin tuntuisi rajoittavalta. Haluaisin elää vapaana sukupuolirooliodotuksista. Todennnäköisesti sopisin paremmin mieheksi kuin naiseksi.

Neloselle tiedoksi: olen ihan ok ulkonäöltäni, mutta silti tehnyt suunnilleen saman verran aloitteita miesten suuntaan kuin saanut. Aina puhutaan, että naisen ei tarvitse kuin mennä baariin ja jo on jono edessä, no ei mulla ainakaan. Yleensä miehillä joihin olen käynyt kuumana on ollut joku muu kiikarissa.

Ap"

Kyllä sitä on "perinteisessä" mies kuvassa tai rooli -odotuksissa välillä kestämistä. - Siksi olisi (kai) molempin sukupuolien -siis jos oletamme, että niitä on vain kaksi- onni, että olisi olemassa tasa-arvo. Mieheltä edelleen odotetaan usein vahvuutta ja turvaa, vakautta ja tasapainoa. Ulkoisestikin miehen vaikka vaatettamien noudattaa keskimäärin hyvin konseravtiista linjaa. - Kuinka moni mies -sanotaanko ministeri tai yritysjohtaja- otetaan vakavasti jos hän saapuu paikalle polven yläpuolelle ylttävissä housuissa ? - Nainen taas voi pukeutua yhtä hyvin samaan tilaisuuteen luultavasti sekä minihameeseen että housupukuun? Entä kuinka monta pitkähelmaiseen hameeseen pukeutunutta miestä olette tavanenet Joulun jälkeen?

Entä kuinka monta pariskuntaa henkilökohtaisesti tunnette, jossa mies on jäänyt kotiin ja on tehnyt heti vaimolleen selväksi, että se on muuten hänen, naisena käytävä töissä ja hän haluaa omistautua kodin ylläpidolle ja lasten hoidolle. 

Mitenkäs kuka muistaa nähneensä useammankin, vaikka julkkis -pariskunnan, jossa nainen on vanhempi ja mies huomattavasti nuorempi? - Tai jossa nainen on miestä fyysisesti huomattavasti vahvempi, taikka vain pidempi kuin mies?

Entä sitten urheilu? Miksi kiinnostus kohdistetaan miehiin, jotka pelaavat futista ja naisiin jotka tanssivat balettia? Tai miehiin, jotka pelaavat lätkää mutta naisiin, jotka kaunoluistelevat? - Miksei toisn päin? Tai missä on nais -nyrkkeilijät? Onko olemassa alkukantaista naista -samalla tavalla kuin Tarzanin malli miehille?

Miksi nainen voi olla tietokilpailussa "Se" vähän höppän bimbo kun taas miksi kutsutaan samalla tavalla käyttätyvää miestä?  

Vierailija
25/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vanhempana naisena sinua täditellään ja mummotellaan halveksuvasti. Naisen elämä on karseaa...

Miten niin halveksuvasti? Mua kutsuttiin ekan kerran "sedäksi" 21-vuotiaana, ja naurahdin hieman.

Naista nyt ei saa kutsua edes tytöksi, kun siitäkin vedetääm pimppiraivot.

Vierailija
26/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit mies sun pitäisi käydä koko ajan salilla kasvattamassa lihaksia, käyttäytyä rohkeasti ja miehekkäästi, olla johtajaluonne, työntää kumi sukuelimeesi yhdynnässä, huolehtia ettet tule liian nopeasti ja ole liian hidas tai nopea, tehdä korjaushommat kotona ja tehdä aina aloitteet....

-mies-

Vierailija
27/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustukaa käsitteeseen nonbinary/muunsukupuolinen jos sekä nainen että mies tuntuvat vääriltä.

-muu

Vierailija
28/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit mies sun pitäisi käydä koko ajan salilla kasvattamassa lihaksia, käyttäytyä rohkeasti ja miehekkäästi, olla johtajaluonne, työntää kumi sukuelimeesi yhdynnässä, huolehtia ettet tule liian nopeasti ja ole liian hidas tai nopea, tehdä korjaushommat kotona ja tehdä aina aloitteet....

-mies-

Eipä tarvitse. Naisilla on kovemmat rooliodotukset. Itse olen pitkätukkainen rimpula, useammankin kerran johtotehtävistä kieltäytynyt rivityöntekijä, jolle työ ei ole keskeisin elänsisältö. Silti olen tosimies ja naisten suosiossa.

Vierailija
29/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

27

Kyllä monet mun tuntemat miehet ovat lähinnä kasvatelleet kaljamahojaan terdellä kesän ajan tietenkin ohi kulkevien naisten vartaloita kommentoiden. Aloitteita teen paljon naisenakin ja olen laitattanut kierukan kohtuuni, mikä teki kipeää. Yhdynnässä on varmaan miehen vaikeampi miellyttää naista kuin naisen miestä, mutta toisaalta monet naiset eivät edes koe orgasmia elämänsä aikana.

Vierailija
30/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustukaa käsitteeseen nonbinary/muunsukupuolinen jos sekä nainen että mies tuntuvat vääriltä.

-muu

Ja lisäksi tuo aiemmin mainittu bigender, jos molemmat tuntuvat oikeilta.

Vierailija
31/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla sama? Inhoan lähes kaikkea naiseuteen liittyvää. Vihaan sitä, että naisena ulkonäköni on aina ensimmäisenä arvioinnin kohteena eikä se kuka olen (ja olen muuten ihan nätti). Inhoan juhliin laittautumista ja miehen käsikynkässä käyskentelyä, tuntuu kuin olisin jokin nukke. Vihaan meikkaamista ja seksikkäitä vaatteita, mutta miehen mieliksi laittaudun.

Inhoan tulla huomioiduksi naisena, esim. oven avaamiset ja tuolin antamiset ja laukun kantamiset. Tunnen itseni invalidiksi näissä tilanteissa. Muutenkin naisena eläminen tuntuu minusta puolinaiselta. En halua olla katseen kohde vaan katsoja. En halua olla autettava vaan auttaja. En halua olla heikko vaan vahva.

Haluan olla fyysisesti hyvässä kunnossa, jotta voin puolustaa itseäni ja läheisiäni. En siksi että minulla olisi söpö peppu.

Minusta tuntuu että minun on tehtävä itsestäni jotain muuta kuin mitä olen, koska muuten en ole feminiininen. En muuten myöskään pidä shoppailusta, vauvakutsuista, juoruilemisesta tai valokuvissa poseeraamisesta. Monet sosiaaliset tilanteet ovat minulle teeskentelyä ja olen tosi huono teeskentelijä. Seksiä tarvitsen paljon.

Haluaisin elää sukupuolesta vapaana, mutta se on vaikeaa.

Mä olen ihan tykännyt olla nainen. Mutta olen enimmäkseen pyrkinyt olemaan ihmisenä ja persoonanan oma autenttinen itseni, enkä ole antanut joidenkin muiden ihmisten odotusten vaikuttaa minuun --- kuten sinun tapauksessasi on käynyt.

Sulla on lisäksi naiseudesta kovin kapea ja ahdas kuva, ihan kuin jostain jenkkifilmistä opeteltu. Outo, itse asiassa, koska kuinkahan moni määrittelee naiseutensa siinä että "tykkää poseerata kuvissa" ja "ei tykkää seksistä"?

Aika harva tuohon sun keksimään muottiin Suomessa sopii. Koitapa tutustua muunlaisiin naisiin ja kehittää itseäsi ihmisenä. Gloria Steinem sanoi osuvasti feministin kehityksestä näin:

"The truth will set you free, but first it will piss you off."

Sä taidat vielä olla tuossa "piss off" -vaiheessa :)

Laitan sulle vielä lainauksen Adrienne Richiltä:

“Responsibility to yourself means refusing to let others do your thinking, talking, and naming for you...it means that you do not treat your body as a commodity with which to purchase superficial intimacy or economic security..."

Vierailija
32/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa, mutta joskus hävettää olla samaa sukupuolta juorulehdissä, kommenttipalstoilla ja yleisesti somessa esiintyvien naisen kanssa.

No jos yhtään lohduttaa niin ei ole tämän suhteen yhtään sen helpompaa meillä miehilläkään.

Vierailija
33/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ois kauheeta olla mies.naisena olemisen huonoja puolia on kuukautisongelmat, ulkonäköpaineet sekä raiskatuksi tulemisen vaara.ne on silti pientä verrattuna miehen elämään mihin kuuluu jatkuva perheen elättäminen ja uran luominen, että naiset suostuis ees katsoo suhun päin.naisena saan elää leppoisaa elämää ja odottaa miestä, joka tulee ja tekee aloitteen ja kaikki on vaan niin rentoo.

Vierailija
34/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tosiaan olla niin että minäkin inhoan sitä tyttöystävän ja naisen roolia. Jostain syystä tapaan aina miehiä, jotka pitävät tästä roolipelistä, mutta minä vain en osaa sitä pelata. Tunnen olevani epäonnistunut naisena tässä suhteessa ja koen että tuotan pettymyksen. Luulen, että miehen rooli sujuisi minulta luontevammin.

Ap

Et sinä ole epäonnistunut naisena. Sinulle ei vain sovi naiselle varattu rooli. Helpompaahan se toki olisi, jos voisi onnellisesti olla sitä mitä muut odottavat ja edellyttävät, mutta toisaalta, jos kaikki tekisivät siten, niin maailman kehitys tyssäisi siihen. Klisee-esimerkki, mutta jos kaikki naiset ja miehet olisivat olleet kritiikittömän tyytyväisiä siihen, että naisen rooliin ei kuulu poliittinen ajattelu tai vaaleissa äänestäminen, niin ei meillä olisi vieläkään yleistä ja yhtäläistä äänioikeutta.

Miehen rooli on varmasti joissain asioissa sallivampi, mutta joissain toisissa se on taas kahlitsevampi. Parasta on olla rehellinen itselleen, olla sitä mitä haluaa olla, ja katsoa ketkä lähipiiristä hyväksyvät sen ja jäävät rinnallesi. Ei kannata jäädä mihinkään häkkiin ja odottaa että jossain vaiheessa tottuu kaltereihin. Ei sillä tavoin tule onnelliseksi.

Vierailija
35/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

27

"Kyllä monet mun tuntemat miehet ovat lähinnä kasvatelleet kaljamahojaan terdellä kesän ajan tietenkin ohi kulkevien naisten vartaloita kommentoiden. Aloitteita teen paljon naisenakin ja olen laitattanut kierukan kohtuuni, mikä teki kipeää. Yhdynnässä on varmaan miehen vaikeampi miellyttää naista kuin naisen miestä, mutta toisaalta monet naiset eivät edes koe orgasmia elämänsä aikana."

Oletko muuten varma, että kaikki miehetkään kokevat orgasmia koko elämänsä aikana? (-Siemen syöksy ei ole synonyymi ilmaisulle miehen orgasmi).

Vierailija
36/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan olla nainen, enkä määrittele naiseutta mitenkään tarkasti - ehkä juju on siinä.

Nautin kaikesta esteettisestä, rakastan seksiä ja erotiikkaa, omaa naisvartaloani, tykkään saada apua ja huomiota muilta ja auttaa ja huomioida myös itse muita jne.

Shoppailusta en pidä, en käsitä miksi se liitetään yleensä naiseuteen.

Enkä myöskään halua tai koe tarvetta olla mitenkään vahva, emmä elä semmosta elämää missä joutuis puolustautumaan joltain.

N24

Vierailija
37/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaasi. Ajattelen tismalleen samoin kuin sinä mutta myös toimin niin kuin ajattelen. Olen katsoja, tekijä, vahva ja itsenäinen. En kiitä oven avauksesta vain siksi että olen nainen. En laittaudu seksikkääksi tai nätiksi, vaan olen oma luonnollinen itseni. En juoruile, en ota kutsua vastaan vauvakutsuille. Miksi ruikutat turhaan? Luot itsellesi ongelman joka on vapaassa yhteiskunnassa monilta osin omissa käsissäsi.

On totta että henkilö joka ei sovi stereotyyppiseen muottiin voi ensin aiheuttaa ihmetystä. On oma päätöksesi antaa ihmetykselle noin paljon valtaa. Minä olen päästänyt irti kaikista ihmisistä jotka eivät hyväksy minuuttani. Kaikkien ihmisten asenteisiin en voi vaikuttaa, mutta elämä on loppujen lopuksi kärsimystä meille kaikille.

Naisena olo on itse asiassa hyvin monipuolista nykyään. Feminismi sallii vapaan ilmaisun ja moninaiset tunteet sekä tyylisuuntaukset.

Vierailija
38/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni suututtaa monikin asia naisena olemisessa. Eniten ehkä se, että joidenkin mielestä naisen vartalo on vapaata riistaa, jota saa kommentoida julkisesti päin naamaa, tyyliin "onpa sulla iso perse". Joka tuutista myös toitotetaan sitä, kuinka naisten tulisi olla kauniita, viehättäviä ja hoikkia mutta kuitenkin niin, että tissiä ja persettä löytyy ("koska kuka nyt muodotonta pojan näköstä naista haluais"). Kaiken maailman reikäkalsari-Jormat haukkuvat naisen armottomasti pystyyn, jos F-kuppikoon sijaan löytyynkin A- kuppi ja jos vyötärö ei olekaan päätä pienempi.

Vierailija
39/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään alistua seksissä ja olla miestä pienempi. Siinä se naiseuden ilo kai on. Vituttaa juhlissa selitellä, jos minä olenkin se joka jää juhlimaan, ja mies lähtee lasten kanssa kotiin. Mies saa hyvä iskä-huokauksia ja muuta roskaa.

Ärsyttää töissä, isommissa tapahtumissa, se kuinka miehet tulevat jutulle kun näytät kauniilta. Ei siis iskemään välttämättä. Äly ei riitä, ellei sitä ole todella paljon tai ellei ole tienannut ihan huikeita summia (yli miesten).

Olen ihan ok näköinen ja naisellinenkin kai, mutta pitkä ja otan herkästi kantaa asioihin. On toki imartelevaa kun machot alkavat kuuntelemaan, mutta luoja se työmäärä ennen kuin saat mitään arvostusta, koska olethan vain nainen. Miehenä olisin varmasti suosittu. Vaikka seksissä alistun, niin muuten se ei ole juttuni.

N28

Vierailija
40/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27

Kyllä monet mun tuntemat miehet ovat lähinnä kasvatelleet kaljamahojaan terdellä kesän ajan tietenkin ohi kulkevien naisten vartaloita kommentoiden. Aloitteita teen paljon naisenakin ja olen laitattanut kierukan kohtuuni, mikä teki kipeää. Yhdynnässä on varmaan miehen vaikeampi miellyttää naista kuin naisen miestä, mutta toisaalta monet naiset eivät edes koe orgasmia elämänsä aikana.

No ei todellakaan ole miehen vaikeaa miellyttää naista yhdynnässä. Itse olen nainen ja tykkään siitä että mies vain panee. Ei tarvitse tehdä sen kummoisempaa. :)