Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan olla nainen! Muita?

Vierailija
03.08.2016 |

Onko kellään muulla sama? Inhoan lähes kaikkea naiseuteen liittyvää. Vihaan sitä, että naisena ulkonäköni on aina ensimmäisenä arvioinnin kohteena eikä se kuka olen (ja olen muuten ihan nätti). Inhoan juhliin laittautumista ja miehen käsikynkässä käyskentelyä, tuntuu kuin olisin jokin nukke. Vihaan meikkaamista ja seksikkäitä vaatteita, mutta miehen mieliksi laittaudun.
Inhoan tulla huomioiduksi naisena, esim. oven avaamiset ja tuolin antamiset ja laukun kantamiset. Tunnen itseni invalidiksi näissä tilanteissa. Muutenkin naisena eläminen tuntuu minusta puolinaiselta. En halua olla katseen kohde vaan katsoja. En halua olla autettava vaan auttaja. En halua olla heikko vaan vahva.

Haluan olla fyysisesti hyvässä kunnossa, jotta voin puolustaa itseäni ja läheisiäni. En siksi että minulla olisi söpö peppu.

Minusta tuntuu että minun on tehtävä itsestäni jotain muuta kuin mitä olen, koska muuten en ole feminiininen. En muuten myöskään pidä shoppailusta, vauvakutsuista, juoruilemisesta tai valokuvissa poseeraamisesta. Monet sosiaaliset tilanteet ovat minulle teeskentelyä ja olen tosi huono teeskentelijä. Seksiä tarvitsen paljon.
Haluaisin elää sukupuolesta vapaana, mutta se on vaikeaa.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin virhe mitä naiset tekevät on juuri se mitä harjoitat - ruikuttaminen ja tilanteen passiivinen hyväksyminen. Käännä selkäsi odotuksille ja ole juuri niin individualistinen kuin haluat. Naisten on opittava että muutos tulee tekemällä ja työskentelemällä, ei ruikulivoivottelulla.

Vierailija
42/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoa että minua puhutellaan naisena. Olen ihminen ja paljon muita asioita ja vasta sitten sukupuoleni. Eniten inhottaa kun miehet jauhaa jotain "naiset ne on sellaisia" eikä ole! Älä yleistä minun olevan tietynlainen, koska satun olemaan nainen, ei tarkoita että sopisin yhtään mihinkään käsitykseen siitä minkä sinä olet naisista saanut. Olen lukuisia kertoja nähnyt kun joku mies silminnähden pettyy kun samaistaa minut tuohon käsitykseen ja osoitan, että hän on väärässä. Tutustukaa hitto vie ihmiseen älkää olettakko tuntevanne niin pinnallisen asian takia kuin sukupuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sukupuoli ei ole jotenkin niin merkitsevä. Siis tunnen, ettei sukupuoleni kahlitse minua lähes ollenkaan. TOki fyysisesti olen heikko, koska olen pienikokoinen ja nainen (enkä jaksa nähdä vaivaa voiman eteen tarpeeksi) mutta konkreettisia esteitä en näe vaikkapa mieltymyksien suhteen, enkä koe paineita siitä että minullaon paljon ennemminkin maskuliinisiksi miellettyjä kiinnostuksen kohteita. En pidä ruoanlaitosta, sisustuksesta, muodista tai monesta muustakaan stereotyyppisestä naisjutusta, mutta tykkään meikata, laittautua välillä, ja erityisesti tykkään olla nainen mieheni seurassa, tykkään esim olla vähän alistetummassa asemassa sängyssä (tämä ei ole sukupuolijuttu, mutta stereotyyppisempaa kai näin päin). Ja tykkään kun mies aukaisee oven. Ja tykkään aukaista miehelle oven. Tykkään korjata ja rakentaa ja olen miesvaltaisella alalla. Minua kiinnostaa miten asiat toimivat. En ole koskaan kokenut yhtään huonommuutta tai paremmuutta näiden mielenkiintojeni takia. En oikeastaan edes ymmärrä mitä tekemistä näillä olisi sukupuoleni kanssa :) 

Vierailija
44/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vituttaa naiseus monien miesten kohtelun takia. Tytöttely ja kohtelu alentuvasti tai hyssyttely, koska naisten kuullen ei voi sanoa jotain. Sitten kuitenkin huudellaan toisaalta vaikka mitä. Tekisi mieli kyllä leipoa ja tuntuvasti kun kohtaa tuommoista. Hemmetti!

Vierailija
45/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää just tilanteet missä mun puolesta tehdän kaikki koska olen nainen, tai se että videopeliharrastukseeni suhtaudutaan paljon kevyemmin kuin monen muiden miesten peliharrastukseen.

Vierailija
46/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä ketjua ääneen miehelleni, koska koen paljon samaistumista aloittajaan ja muutamaan kommentoijaan. En tätä omaanäkökulmaani suoraan miehelle sanonut ja hän sitten arvosteli aika tiukin sanoin aloittajaa. Tuli paha mieli, koska itsekin välillä koen vastaavia tunteita.

Minä enimmäkseen elän, kuten itsestäni tuntuu hyvältä, mutta välillä laittaudun mieheni vuoksi - joskus omaksikin iloksi, jos siltä tuntuu. Kiitän, jos minulle avataan ovi ja saatan aukaista ovia miehille. Tykkään ajaa autoa ja olen kiinnostunut tekniikasta. Olen valinnut vähän miesvoittoisemman hyväpalkkaisen alan.

Naisena olemisessa vihaan eniten sitä, etten osaa tähdätä virtsasuihkuani, jos pitää kusta muualle kuin pöntölle. Parasta naisena olemisessa lienee mahdollisuus saada monta orgasmia seksin aikana ja että voi näin 2000-luvulla pukeutua aika vapaasti. Mies ei oikein voi valita hameen ja housujen väliltä, jos sattuisi haluamaan.

Loppuihin asioihin pystyy itse aika paljon vaikuttamaan. Parhaaseen huippukuntoonsa treenannut keskivertonainen ei ehkä pärjäisi parhaaseen huippukuntoonsa treenanneelle keskivertomiehelle, mutta kyllä hyvässä treenikunnossa itseään pitävä nainen ei-treenaavat tavismiehet jättäisi taakseen fyysisissä lajeissa.

Henkisellä puolella valmiudet moniin asioihin ovat samantyyppiset, mutta jotenin naiset aina heittäytyy asenteelle "yhyy, en tajua tekniikasta ja matikasta mitään, nämä on miesten juttuja" ja miehillä näkee samanlaista asennevammaa mm. ihmissuhteisiin, kielitaitoon ja kirjoittamiseen. Tällainen minua ärsyttää. Kyllä naisenkin olisi hyvä osata katsoa autostaan öljyt ja miestenkin syytä hallita sosiaaliset tilanteet ja omien tunteiden käsittely ja näyttäminen. Ei tällaisia asioita omalla haarovälillä suoriteta.

Vierailija
47/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ärsyttää olla nainen, mutta harvemmin ei. Koen, että siitä on monessakin tilanteessa hyötyä. Voin listata muutamia esimerkkejä:

- On kiire juhliin ja ulkona sataa vettä. Mies lähtee hakeen autoa parkkipaikalta ja hakee minut ovelta. Ah, ihanaa istua suoraan autoon!

- Talkoissa, pihatöissä tms., ei tarvitse jaksaa yhtä paljon kuin miesten. Ja se on kaikille ok. Voi välillä istahtaa ja miettiä syntyjä syviä, suunnitella ja somistella.

- Kerran kuussa saan kiukutella siten, että se noteerataan "haluutko että hieron sun hartijoita tai alaselkää illalla" tms. 

Tykkään olla nainen! :) 

Vierailija
48/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin koen olevani ensisijaisesti vaan ihminen. Ymmärrän sua tavallaan ap. Eipä mulla ole naispuolisia kavereitakaan kun en ymmärrä niiden kotkotuksia ja pissistelyä.

Vierailija
49/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ei todellakaan ole miehen vaikeaa miellyttää naista yhdynnässä. Itse olen nainen ja tykkään siitä että mies vain panee. Ei tarvitse tehdä sen kummoisempaa. :)"

- Tjaa. Mä luulen, että saatat olla vähemmistöön kuuluvaa lajia. - Ja toisekseen en ainakaan usko olevani ainoa mies, joka ajattleee, etten sanoisi toivoisi, että seksi naisen kanssa on ehdottomasti muutakin kuin yhdyntää;  tai niin, että yhdyntä olisi se kliimaksi, johon seksissä pitäisi alati tähdätä ja pyrkiä saavuttamaan.      

Vierailija
50/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan olla mies. On se hienoa, kun kyrpä nousee pystyyn. Aikamoinen veitikka.

Vierailija
51/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin ärsyttää naisiin kohdistuvat stereotypiat. Etenkin seksuaalisuudessa. Että nainen haluaisi romantiikkaa ja suuseksi eikä tykkäisi yhdynnästä. Itse rakastan yhdyntää, pitkää sellaista. Tykkään siitä, että mies ottaa, en romantiikasta. Silti tunnen itseni täysin naiseksi. Iltalehden yms "yhdyntä on vain pieni osa seksiä"-jutuille ei voi kuin nauraa :D

Vierailija
52/104 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavia nuo bi ja trans -kommentit. Heti jos nainen on enemmän IHMINEN kuin nainen, laitetaan kaikki jonkun seksuaalisuuden piikkiin. Ihmiset ovat yksilöitä.

Vierailija
53/104 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavia nuo bi ja trans -kommentit. Heti jos nainen on enemmän IHMINEN kuin nainen, laitetaan kaikki jonkun seksuaalisuuden piikkiin. Ihmiset ovat yksilöitä.

Nykyään on jostain syystä hirmuinen tarve lokeroida kaikki mahdollisimman ahtaasti ja tarkasti määritellyihin karsinoihin. Piti oikein tarkistaa googlella, mikä onkaan se kirjainhirviö, miksi kutsutaan kaikkia ei-heteroita: LGBTQIA. Odotan että jaotteluun lisätään kohta "enimmäkseen hetero" eli EH vai menisiköhän se mahdollisesti heteroiden puolelle.

Ja sanon tämän siis tasa-arvoa kannattavana. Minun mielestäni ihmisillä on täysi oikeus toteuttaa seksuaalisuuttaan, mennä naimisiin ja kasvattaa lapsia kenen kanssa haluaa niin kauan kun kyse on täysi-ikäisten vapaaehtoisuuteen perustuvasta kumppanuudesta. Minua vain puistattaa, kun tuntuu siltä, että pyrimme tällaisilla termeillä häivyttämään sen faktan, että me olemme kaikki ihmisiä ja meillä on enemmän yhtäläisyyksiä kuin eroja riippumatta seksuaalisuudestamme. Noh, ehkä tämä on tarpeellinen välivaihe matkalla kohti tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa ja voimme joskus tulevaisuudessa luopua näin selvärajaisesta ihmisten erottelusta.

Vierailija
54/104 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäkin ärsyttää naisiin kohdistuvat stereotypiat. Etenkin seksuaalisuudessa. Että nainen haluaisi romantiikkaa ja suuseksi eikä tykkäisi yhdynnästä. Itse rakastan yhdyntää, pitkää sellaista. Tykkään siitä, että mies ottaa, en romantiikasta. Silti tunnen itseni täysin naiseksi. Iltalehden yms "yhdyntä on vain pieni osa seksiä"-jutuille ei voi kuin nauraa :D

Miksihän tämäkin on saanut pari miinusta...? Stereotypiat ei todellakaan pidä paikkaansa kaikkien naisten kohdalla.

Vierailija
55/104 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä olo  on ihan paskaa ja se ja sen vaatimukset alkavat jo ihan alusta lähtien.KAIKKI mitataan ja arvioidaan teoilla ja sen perusteella mihin pystyt ,missä onnistut,  mitä saat aikaan jne. Itsessäsi ja siis sinänsä et ole yhtään mitään,eikä sinua pidetä minään ilman mitään tekoja.Sinun on aina osoitettava paremmuutesi tai vähintään pätevyytesi suorituksissasi. Jos joudut pulaan,se harvoin liikuttaa ketään. "Mitäs menit,hoitakoon itse itsensä", saat vain   kuulla, ja että  kyllähän aikamiehen on pärjättävä,selvittävä  jne.

Heikkoudellesi nauretaan ja haavoittuvuudestasi tehdään helposti vain 'huumoria' ja  olemisellasi ja tulemisellasi jonnekin ei ole mitään itseisarvoa sinänsä,ellet mene sinne jotain pätemään ja näyttämään että osaat ja että sinusta on jotain hyötyä.  Lisäksi on sinulta kiellettyjä värejä,tuoksuja,vaatteita,tapoja,paikkoja ja jopa aikoja(jos niin sovitaan). Et saa olla rakastettu sinänsä,voit olla ehkä pidetty mutta vain jos sinusta on hyötyä. 

Sinun on oman kärsimyksesi ja tuskasi hinnalla oltava käskettäessä valmis aiheuttamaan kärsimyksiä ja tuskaa, ja ellet sodassa siihen suostu olet pelkuri ja sinut ammutaan ja sinut  ja muistosikin häpäistään ja mitätöidään . 'Ihana poika' tai 'rakastettu mies' sopivat tässä maailmassa vain komedian nimeksi tai sketsin aiheeksi.

"Opi olemaan  mies"; "näytä että olet mies,etkä mikään naurettava nynny"; "Luuseri !"; " Vätys,surkimus,eikö sinusta ole mihinkään, näytä nyt kaikille että pystyt edes johonkin" siinä lauseita  joihin miehenä tottua ja joilla sinua kasvatetaan.

Vaihtaisin sinun,osaasi naisena tyytymättömän  ihmisen kanssa osia milloin tahansa ja ilman että tarvitsisin siihen sekuntiakaan harkinta-aikaa. Olen mies vain,koska minun täytyy eikä vaihtoehtoa ole. Elämä itsessään,siis elämä täällä maailmassa ei tunne käsitettä kuin oikeudenmukaisuus.Elämä ei ole 'reilua',vaan pelkkää elämää ja ihan sellaisena kuin olet sattunut saada syntyä.  Joku oli saanut syntyä prinsessa Dianaksi,joku kerjäläislapseksi Delhin tai Mumbayn kaduille ja kujille.

Jostain tuli onnellinen suurperheen äiti Sveitsissä tai Ruotsissa,jonkun osana oli kuolla 18-vuotiaana,nuorena poikana Vietnamissa tai Talvisodassa.

Niiden, joilla itsellään on kaikki hyvin ja jotka ovat nyt tällä hetkellä vielä nuoriakin ,on helppo olla materialisteja ja 'oman onnensa seppiä' ja ehkä  menestyjiäkin maailmassa, on helppo olla materialisteja ja nauraa korskeudessaan ja hyväosaisuutensa ympäröimänä kaikille jotka puhuvat esim. sielusta ja miettivät ihmisen osaa  maailmassa, mutta annas olla kun ikää alkaa olla jo enemmän kuin 30,niin elämä täällä kaikkine kummallisuuksineen alkaa jo mietityttämään kummasti monia ja siitä eteenpäin,yhä enenevässä määrin...

Vierailija
56/104 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tätä ketjua ääneen miehelleni, koska koen paljon samaistumista aloittajaan ja muutamaan kommentoijaan. En tätä omaanäkökulmaani suoraan miehelle sanonut ja hän sitten arvosteli aika tiukin sanoin aloittajaa. Tuli paha mieli, koska itsekin välillä koen vastaavia tunteita.

Minä enimmäkseen elän, kuten itsestäni tuntuu hyvältä, mutta välillä laittaudun mieheni vuoksi - joskus omaksikin iloksi, jos siltä tuntuu. Kiitän, jos minulle avataan ovi ja saatan aukaista ovia miehille. Tykkään ajaa autoa ja olen kiinnostunut tekniikasta. Olen valinnut vähän miesvoittoisemman hyväpalkkaisen alan.

Naisena olemisessa vihaan eniten sitä, etten osaa tähdätä virtsasuihkuani, jos pitää kusta muualle kuin pöntölle. Parasta naisena olemisessa lienee mahdollisuus saada monta orgasmia seksin aikana ja että voi näin 2000-luvulla pukeutua aika vapaasti. Mies ei oikein voi valita hameen ja housujen väliltä, jos sattuisi haluamaan.

Loppuihin asioihin pystyy itse aika paljon vaikuttamaan. Parhaaseen huippukuntoonsa treenannut keskivertonainen ei ehkä pärjäisi parhaaseen huippukuntoonsa treenanneelle keskivertomiehelle, mutta kyllä hyvässä treenikunnossa itseään pitävä nainen ei-treenaavat tavismiehet jättäisi taakseen fyysisissä lajeissa.

Henkisellä puolella valmiudet moniin asioihin ovat samantyyppiset, mutta jotenin naiset aina heittäytyy asenteelle "yhyy, en tajua tekniikasta ja matikasta mitään, nämä on miesten juttuja" ja miehillä näkee samanlaista asennevammaa mm. ihmissuhteisiin, kielitaitoon ja kirjoittamiseen. Tällainen minua ärsyttää. Kyllä naisenkin olisi hyvä osata katsoa autostaan öljyt ja miestenkin syytä hallita sosiaaliset tilanteet ja omien tunteiden käsittely ja näyttäminen. Ei tällaisia asioita omalla haarovälillä suoriteta.

Miehen ei tarvitse osata vaihtaa autosta öljyjä eikä edes koskaan olla omistanut autoa.Miehen eikä naisen tarvitse olla mikään huippukuntoon itseään  treenaava ammattiurheilija. Ammatin voi näin 2000-luvulla Suomessa valita täysin vapaasti kuka vain sukupuolistereotypioista välittämättä ja kyllä se hameennappi miehenkin vyötäröllä kiinni menee ( jos se vain on hameen kokoinen).

Uskallusta sen vaatteena käyttö  mieheltä kyllä vaatii, mutta mahdotonta se ei ole. Itse pidän kilttityyppisistä ja farkkuhameista ja olen tänä kesänä kotona ja pihatöissä käyttänyt niitä enemmän kuin housuja. Mukava vaate !

terv. 'Hamemies'

Vierailija
57/104 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja si

tten vanhempana naisena sinua täditellään ja mummotellaan halveksuvasti. Naisen elämä on karseaa...

Olen mies ja usein toivonut olevani nainen. Nyt kun ajattelen mikä on vanhan naisen osa olen tyytyväinen miehenä olemiseen. Kiitos silmieni avaamisesta.

Vierailija
58/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit mies sun pitäisi käydä koko ajan salilla kasvattamassa lihaksia, käyttäytyä rohkeasti ja miehekkäästi, olla johtajaluonne, työntää kumi sukuelimeesi yhdynnässä, huolehtia ettet tule liian nopeasti ja ole liian hidas tai nopea, tehdä korjaushommat kotona ja tehdä aina aloitteet....

-mies-

Herranen aika! se sukuelin työnnetään sinne kumiin eikä päinvastoin! ilmankos ajattelet elämäsi vaikeana.

Vierailija
59/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypolitiikka alkaa purra, vaihdetaan kaikki sukuopuolia, sillä se korjaantuu.

Vierailija
60/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset on sekaisin.