Juttuseuraa teistä, jotka haaveilette vauvasta?
En löytänyt äkkiseltään tämänkaltaista viestiketjua, joten ajattelin avata uuden :) Olisi ihanaa kuulla muiden raskaaksi haluavien ajatuksia ja fiiliksiä! Tuntuu, ettei ole ketään, jolle tästä asiasta jutella, ja kun minun päässä ei tunnu mitään muuta enää pyörivän kuin kaikki nämä vauvaan ja raskautumiseen liittyvät jutut.
Tässä minun tarinani:
Olen alle 30 -vuotias nainen ja sain yhtäkkiä, oikeastaan vähän vahingon kautta, aikamoisen vauvakuumeen. Olen aina ajatellut, että en ole valmis vielä äidiksi, koska haluan vielä matkustella ja kokea ja tehdä kaikenlaista. Nyt kesällä kuitenkin tapahtui miehen kanssa pikku vahinko juuri melkein oviksen aikoihin, ja aloin perehtyä mahdolliseen raskauteen lukemalla kaikenlaista aiheeseen liittyvää netistä ja katselemalla vauvadokumentteja yms. Vauva-ajatukset täyttivät pääni, ja mietin joka päivä, mitä masussani mahtoi juuri nyt tapahtua, vai tapahtuiko yhtään mitään. Lueskelin netistä, mitä juuri tällä viikolla pitäisi tapahtua... Ja kun sitten menkat lopulta alkoivatkin, tuli ihan kyyneleet kun pettymys oli niin suuri. Juttelimme asiasta pitkään mieheni kanssa ja totesimme, että nyt olisi oikeastaan aika täydellinen hetki meidän elämässä vauvan tulolle. Päätimme alkaa yrittää ihan tosissamme.
Nyt olemme yhden kerran yrittäneet vauvaa tämän vahinkokierron jälkeen. Olen ollut havaitsevinani vaikka minkälaisia raskausoireita, mutta liekö kuviteltuja...? Kuvotusta, pyörrytystä, kipeät nännit, alkoholi ei maistu, hajut voimistuneet, ruoka etoo, suolaisen himo, väsymys, päänsärky, alavatsan nippailu ja viiltely, voimattomuus liikkuessa (esim. kun piti juosta bussiin, melkein jalat lähti alta) ja vaikka mitä muuta. Tänään on vihdoin kp 28. Ihmeellistä vatsan viiltelyä vasemmalta puolelta on ollut nyt jo melkein viikon ajan, mutta eilen alkoivat "menkkakipujen" tyyppiset polttelut ja orastava migreenikin (minulle tulee aina menkkojen aikana migreeni). Tuli lisäksi muutama tippa rusehtavaa vuotoa :( Olen lukenut, että monella on alkuraskaudessa menkkakipujen tyyppistä polttoa, ja vuotojakin esiintyy yllättävän suurella osalla naisista. Silti pelottaa käydä vessassa, jos ne menkat sieltä alkaa. En uskalla toivoa, että olisi onnistanut, kun menkkaoireet on niin tyypilliset. Tänä aamuna ei ollut mitään oireita, mutta migreeni alkoi taas orastaa päivän mittaan ja nyt illalla taas pyyhkäistessä ilmestyi pari tippaa rusehtavaa vuotoa paperiin :( Huonolta taitaa näyttää. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, kun olen kylässä enkä ole päässyt kauppaan ostamaan kenenkään huomaamatta. Joutuu vaan odottelemaan, kunnes pääsee kotiin (vaikka luultavasti tilanne selviää jo ennen sitä).
Olen pähkäillyt nyt monta viikkoa, onko minulla jonkunlaista hormonihäiriötä, kun menkat on muuttunu niin kummallisiksi, ennen olivat säännölliset n. 28-29pv ja alkoivat yleensä aina illalla pienillä poltoilla ja pikkuvuotamisella, ja sitten seuraavana aamuna hanat aukes kunnolla. Nyt kumminkin tänä vuonna on ollut kierron pituus kaikkea mahdollista 26-31 pv väliltä hyvin vaihtelevasti ja ihmeellistä tiputtelua on ollut monta päivää ennenkuin menkat kunnolla alkavat. Viittaa ilmeisesti keltarauhasen riittämättömään toimintaan? Ajattelin, että varaan lääkärin nyt tämän kierron jälkeen, jos ne menkat sieltä tulee. Jos saisin sitten hormonihoidon kierron tasoittamiseksi ja raskauden yrittämisen tueksi.
Tässä siis pääpiirteittäin tämän hetken ajatuksia, olisi tosiaan ihanaa, jos saisi täältä juttuseuraa :)
Kommentit (530)
Ei oo edelleenkään alkanut kuukautiset, eilen oli kyllä sellaset menkkakipu tuntemukset alavatsassa mutta ei oo näkynyt.. nännit on hieman arat, tai siis tositosi vähän arat mutta nyt ei oo enää niitä "raskausoireita" mitä oli muutaman viikon verran, väsymys on ainut mikä on ihan kauhee mutta voi johtua tästä kokoaikasesta pimeydestäkin. Saa nyt nähä. Kun miulla tuli perjantaina ja lauantaina ihan älyttömästi valkovuotoa.. tottakai googlettelin ja sit oli joku artikkeli valkovuodosta ja siinä oli että valkovuotoa ei tuu ennen eikä jälkeen kuukautisten.. hmm, ja mulla sitä tuli ihan siis oikeesti ja luulin jo että menkat alko sillon, mutta nyt sekin loppu. Eli ei kai tässä auta kuin odotella, testi näytti kuitenki negatiivista
Mietin että voisko tässä olla se mahdollisuus että raskaus ei vielä testissä näy? Koska nyt ei oo ollenkaan menkkakipuja, ravaan kokoajan vessassa tarkistamassa että jokos ne alko mut ei.. millon kannattas tehdä uudestaan testi? Tein kyllä sillä apteekkarin testillä missä lukee että voi testata jo ensimmäisenä päivänä kun kuukautiset on jääny pois, eli periaatteessa tänään... ja tein sen eilen aamulla, en kyllä jääny odottaa ees tuliko siihen haanua tai mktään kun rupes ärsyttämään niin paljon :D
Mullaki eilen piti alkaa menkat tuli sellanen aavistuksenomainen kirkkaan punainen vuoto pyyhittäessä paperiin ja ajattelin, että no niin nyt alko. No ei alkanutkaan. Rinnat välillä tosi kipeät ja kihelmöi välillä ei mitään tuntemuksia. Armoton flunssa päällä niin jahka ne menkat sieltä tulee niin harmittaa varmasti ihan triplaten :( tsemppiä teille kaikille jotka jännäätte myös nyt :)
NeneC: Sama täällä, itte oon niin hätäinen et toivoisin et kaikki vaan kävis heti! Olen vasta 21-vuotias, joten jotenkin ajattelin että totta kai tärppää heti. No, ei siihen kauaa periaatteessa mennyt, mutta keskenmeno oli sellainen asia jota en jotenkin osannut omalle kohdalle odottaa... Mut noista ovistesteistä, en koe niitä kauheen luotettaviksi itse. Tein kahden kkden ajan niitä joka päivä, ja aina näytti negatiivista. Ja silti raskauduin.
Haaveilevanuorukainen: Suosittelen! Mitä testejä oot tehny? Ne halvimmat raskaustestit oli omasta mielestä vähän köpösiä, näytti tosi haaleeta viivaa mulle koko raskauden ajan. Clearbluen digitesti ja se plussatesti oli tosi selkeet, vaikka maksaakin mansikoita.
Onpas hassua kuinka voi jännittää muiden, ihan tuntemattomien ihmisten puolesta näin paljon! :D Peukut on pystyssä ihan kaikille teille <3 Itte pelkään vaan että kasaan liikaa toiveita ja petyn ens viikolla. Sormet syyhyttää tehdä testin jo nyt, kun menkkojen alkuun on vielä 6 päivää, ja noissa tehokkaimissa luvataan plussa jo seitsemän päivää etukäteen jos plussaa olis tulossa. Keskenmenon jälkeen kuitenkin päätin, että teen testin mahd. myöhään, että sitten olisi vähemmän aikaa jännittämistä niihin ns varmoihin raskausviikkoihin, toivottavasti saatte selvää mitä tarkoitan :D Kuitenkin oma kierto on päivälleen tarkka, joten kyllä sen huomaa heti jos kuukautiset on myöhässä. Tuskaista silti, ja pakko sanoa nyt ekaa kertaa että jos menkat alkaa ensi tiistaina, voi olla että itku pääsee.
Mä plussasin aamulla, testi näytti raskaana 2-3. Toivottavasti pysyy matkassa 😍 tänään silti oon juossut vessassa tarkistamassa kun on ollu semmonen olo että kuukautiset alkais... Siirryn nyt kirjoitteleen tonne odottavien puolelle.
Plussatuulia kaikille! 💜
Haaveilevanuorukainen mikä tilanne? Kuten tuolla muutki sanonu niin hassua kun jännittää tuntemattomien puolesta :) pidän peukkuja! Ja Butterflylle superisot onnittelut plussasta! ❤
Eilen väärä hälytys menkoista mutta uskollisestihan ne sieltä tuli sitten tänään 😞
Ohhoh! Tännehän on tullut paljon tarinaa sitten viime käynnin 😊 miks tää ei voi ilmottaa tulleista viesteistä samalla tavalla kun face? 😃
Jos oikein muistin niin viimeks taas jännäilin menkkojen alkua ja alkoihan ne, nyt taas tilanne se, että menkkojen pitäs alkaa perjantaina ja nyt jo kauhee paniikki.. Oon nimittäin ainakin 92% varma, että onnistuin ekaa kertaa tässä kuussa tunnistamaan ovispäivän. Oli ihan hullun vihlova ja ikävä tunne koko päivän alavatsassa ja luulin jo menkkojen alkavan, mutta se meni sitten ohitse, joten olen aika varma, että se oli ovis. Voikohan se olla? Sillon ei tosin löydetty aikaa hommailuille, mutta pari päivää ennen oli vipinää vällyjen välissä, joten voisihan se olla mahollista periaatteessa, että sieltäkin nappais..? nyt on tän viikkoo ollut hirveä väsymys ja ajoittain vihlontaa vatsassa ja rintojen arkuutta, kuitenkin kaikki liittyy vaan alkaviin menkkoihin. En uskalla vielä ajatella yhtään mitään muuta. Oottelen rauhassa, että alkaako ne menkat pe.
Niin ja hurjasti onnea plussanneille ❤️
Se testi millä tein sillon tiistaina kun kuukautiset ois pitänyt alkaa on apteekkarin raskaustesti, makso jotain vähän päälle 7e ja siinä on kaksi niitä. Ei oo edelleenkään kuukautiset alkanu ja ei kyllä oo sellanen olo ollenkaan, eilen ravasin vessassa kokoajan "joo, nyt ne on kyllä alkanu" ja ei, kauhee määrä vaan valkovuotoa🤔 Mitä ihmettä teen? Pitäskö käydä ostamassa joku parempi testi ja testailla uudestaan? Vai testaanko tolla apteekkarilla ja jos näyttää negaa taas ja ei ala kuukautiset niin odottelen ja sit ostan sen clearblue testin?
Musta on ihan kivaa et tää ketju heräilee, mukavaa jutella ihmisten kanssa tällaisesta aiheesta josta ei oikein voi muiden kanssa.
Tänään oikeasti syyhytti käsiä tehdä raskaustesti. Päätin kuitenkin etten sitä tee, sillä noissa testeissähän on 50% varmuus saada oikea tulos, jos tekee viisi päivää etukäteen. Yritän malttaa tiistaihin. Samalla kuitenkin pelottaa, sillä nytkin nyppii alamahaa sellaisin menkkakipumaisin kivuin. D: Jotenkin keskenmeno sai niin pelokkaaksi, mietinkin tässä miten tulen ikinä selviämään jos joskus raskaudun uudelleen, sillä tutkisin liikaa kehoa ja tuntemuksia... No ehkä se on sitten sen ajan murhe, nyt katsotaan jos nyt sais vauvan edes alulle...
Voihan se vielä sieltä tärpätä vaikka pari päivää aiemmin touhuillut. Siittiöt kun normistikin hedelmöittää olikohan ainakin 72 h.
Joilla ne menkat ei oo alkanu niin pidän peukkuja ettei alkaiskaan ja olis osunut kohdalle.
Meillä tosiaan ne menkat tuli sitten vaikkakin tosi niukkana. Tänään olikin pitkä päivä kun miehen kanssa ensimmäinen käynti lääkärillä lapsettomuushoitotutkimuksissa. Ensi hätään nyt määrättiin terolutkuurit, vaikka kierto ja ovis säännölliset. Pyritään kuulemma paksuntamaan kohdun limakalvoja. Ensi viikolla sitten jo heti verikokeisiinkin.. jännittää ja pelottaa, mutta eteenpäin!
Menkat nyt kolme päivää myöhässä, eilen tein taas iltapäivällä testin ja negaa näytti! En kestä tätä odottelua että alkaako ne vai ei 😔
Onpa ihanaa kun on saatu lisää porukkaa mukaan! :) Haaveilevanuorukainen pidän sinulle ihan hurjasti peukkuja pystyssä, että olisi tärpännyt ♥
Minua ystäväni kehotti vielä tekemään testin, koska kuukautiseni eivät olleet ollenkaan normaalit (minulla on aina ollut säännöllinen kierto, voi jopa sanoa ihan kellon lyömälle). Ystävämme nimittäin sai lapsen niin, ettei hänellä ollut mitään tietoa raskaudesta, kuukautiset tulivat säännöllisesti koko raskauden ajan eikä hän kärsinyt mistään raskausoireista.
En kuitenkaan elättele mitään toivoja, teen testin lähinnä hänen mielenrauhaksi :) Ja samalla toki vielä itselleni varmistus negatiivisesta tuloksesta, koska se on jotenkin NIIN vahvasti itsellä ajatuksena.
Mä tein kans testin tänään. Vahvaakin vahvempi miinus siihen tuli. Ok, nyt on perjantai ja menkkojen alku ois tiistaissa, että miten on, kannattaako nyt itkeä vai elätellä toiveita plussasta vielä tiistaihin asti? Tää on oikeesti aika hirveää tää odottelu, toivominen, pettyminen... D:
Nimenomaan tuo joka kk toivominen ja pettyminen on ihan kamalaa.. älä vielä heitä kirvestä kaivoon, niin kauan ko menkat on pois on toivoa. Kummipoikani näkyi raskaustestissä vasta viikolla 16 eli todella myöhään. Lääkäritkään ei syytä tienneet. Pidän peukkuja teille kaikille ❤
Ihana lukee et samankaltaisia tarinoita! ❤ Kuukautisten pitäis alkaa vasta 28.-29. päivä, raastavan pitkä aika odottaa! Eilen alko omituiset alavatsan nippailut jotka jatkuu vielä ja nännit on arat. Liekö toiveajattelua, mut "oireet" samanlaisia ku ekassa raskaudessa ennen keskenmenoa..
Raastavaa! :D
Hapa: voi eii! Kurjaa et suakin on kohdannut keskenmeno :( millä viikoilla olit ja miten selvisit surusta? Tsemppiä tähän, toivottavasti tärppää ja pysyy matkassa <3
Tänään pitäs alkaa menkat ja ei sitten minkäänlaisia tuntemuksia alkavista menkoista! Jännittää ihan pirusti! En vielä uskalla testiä tehdä. Oottelen nyt ainakin viikonlopun, että alkaako. Pitäkää peukkuja! 😊
Pieninyuu: olin ihan tosi tosi alussa, tais 6-7 viikkoa olla. Itkemällä siitä selvittiin ja tosi monelle siitä puhuin. Aika äkkiä palattiin "normaaliin elämään". Toivon todella, et olis pieni elämän alku tarttunut matkaan ❤
Täällä odottelin kuukautisten alkavan tänään, ei oo kuitenkaan näkyny... Kierto on kyllä vähän vaihdellut... Mutta viimeiset kaks kiertoo ollu 27pv. Kun pillerit lopetin oli 8kiertoo 28pv. Ja tossa välissä yhdet oli vaan 24pv.. Tänään siis kp27. Kuukautiskipujen tyylisiä tuntemuksia on ollut tänään enemmän ja vähemmän... Aina pelottanut mennä vessaan. Nyt jännitän aamua, jos ei oo yön aikana alkanu niin teen testin :) tänään oli aamulla kyllä tosi huono olo, hyvä kun töihin selvisin... Toivottavasti johtuisi iloisista uutisista :)
Mites sulla haaveilevanuorukainen, alkoko kuukautiset?
Tervetuloa kaikille uusille multakin vaikka itekin oon täällä uus, ihana saada paljon lukea täältä mitä kellekkin kuuluu. Ja mitä enemmän meitä on niin sitä enemmän luettavaa <3