Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttuseuraa teistä, jotka haaveilette vauvasta?

03.08.2016 |

En löytänyt äkkiseltään tämänkaltaista viestiketjua, joten ajattelin avata uuden :) Olisi ihanaa kuulla muiden raskaaksi haluavien ajatuksia ja fiiliksiä! Tuntuu, ettei ole ketään, jolle tästä asiasta jutella, ja kun minun päässä ei tunnu mitään muuta enää pyörivän kuin kaikki nämä vauvaan ja raskautumiseen liittyvät jutut.

Tässä minun tarinani:

Olen alle 30 -vuotias nainen ja sain yhtäkkiä, oikeastaan vähän vahingon kautta, aikamoisen vauvakuumeen. Olen aina ajatellut, että en ole valmis vielä äidiksi, koska haluan vielä matkustella ja kokea ja tehdä kaikenlaista. Nyt kesällä kuitenkin tapahtui miehen kanssa pikku vahinko juuri melkein oviksen aikoihin, ja aloin perehtyä mahdolliseen raskauteen lukemalla kaikenlaista aiheeseen liittyvää netistä ja katselemalla vauvadokumentteja yms. Vauva-ajatukset täyttivät pääni, ja mietin joka päivä, mitä masussani mahtoi juuri nyt tapahtua, vai tapahtuiko yhtään mitään. Lueskelin netistä, mitä juuri tällä viikolla pitäisi tapahtua... Ja kun sitten menkat lopulta alkoivatkin, tuli ihan kyyneleet kun pettymys oli niin suuri. Juttelimme asiasta pitkään mieheni kanssa ja totesimme, että nyt olisi oikeastaan aika täydellinen hetki meidän elämässä vauvan tulolle. Päätimme alkaa yrittää ihan tosissamme.

Nyt olemme yhden kerran yrittäneet vauvaa tämän vahinkokierron jälkeen. Olen ollut havaitsevinani vaikka minkälaisia raskausoireita, mutta liekö kuviteltuja...? Kuvotusta, pyörrytystä, kipeät nännit, alkoholi ei maistu, hajut voimistuneet, ruoka etoo, suolaisen himo, väsymys, päänsärky, alavatsan nippailu ja viiltely, voimattomuus liikkuessa (esim. kun piti juosta bussiin, melkein jalat lähti alta) ja vaikka mitä muuta. Tänään on vihdoin kp 28. Ihmeellistä vatsan viiltelyä vasemmalta puolelta on ollut nyt jo melkein viikon ajan, mutta eilen alkoivat "menkkakipujen" tyyppiset polttelut ja orastava migreenikin (minulle tulee aina menkkojen aikana migreeni). Tuli lisäksi muutama tippa rusehtavaa vuotoa :( Olen lukenut, että monella on alkuraskaudessa menkkakipujen tyyppistä polttoa, ja vuotojakin esiintyy yllättävän suurella osalla naisista. Silti pelottaa käydä vessassa, jos ne menkat sieltä alkaa. En uskalla toivoa, että olisi onnistanut, kun menkkaoireet on niin tyypilliset. Tänä aamuna ei ollut mitään oireita, mutta migreeni alkoi taas orastaa päivän mittaan ja nyt illalla taas pyyhkäistessä ilmestyi pari tippaa rusehtavaa vuotoa paperiin :( Huonolta taitaa näyttää. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, kun olen kylässä enkä ole päässyt kauppaan ostamaan kenenkään huomaamatta. Joutuu vaan odottelemaan, kunnes pääsee kotiin (vaikka luultavasti tilanne selviää jo ennen sitä).

Olen pähkäillyt nyt monta viikkoa, onko minulla jonkunlaista hormonihäiriötä, kun menkat on muuttunu niin kummallisiksi, ennen olivat säännölliset n. 28-29pv ja alkoivat yleensä aina illalla pienillä poltoilla ja pikkuvuotamisella, ja sitten seuraavana aamuna hanat aukes kunnolla. Nyt kumminkin tänä vuonna on ollut kierron pituus kaikkea mahdollista 26-31 pv väliltä hyvin vaihtelevasti ja ihmeellistä tiputtelua on ollut monta päivää ennenkuin menkat kunnolla alkavat. Viittaa ilmeisesti keltarauhasen riittämättömään toimintaan? Ajattelin, että varaan lääkärin nyt tämän kierron jälkeen, jos ne menkat sieltä tulee. Jos saisin sitten hormonihoidon kierron tasoittamiseksi ja raskauden yrittämisen tueksi.

Tässä siis pääpiirteittäin tämän hetken ajatuksia, olisi tosiaan ihanaa, jos saisi täältä juttuseuraa :)

Kommentit (530)

Vierailija
101/530 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapa: Eli samoihin aikoihin kuin ittellänikin :/ itkulla siitä iteki yli päästiin.

Tänään töissä kertoi työkaveri tulevasta perheenlisäyksestä. Tuli tosi surullinen fiilis varsinkun itse tein aamulla negan... ja samalla pelottaa kun en halua olla mikään katkera vaan aidosti onnellinen jokaisen vauvauutisista. Nyt jotenkin vaan tuntuu kaikki tällainen hiukan surulliselta :(

102/530 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, se tulee sit kun sitä vähiten odottaa :) ❤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/530 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kuullut, että Monesti se tärppää kun lakkaa toivomasta.. vaan kun ei oikein itellä onnistu offille laittaa kun toivoo niin paljon. Kaikki vauvauutisethan on ihania mutta ymmärrän kyllä Pieninyuu sun kantaa.. itelläkin sama tunne, iloinen toisen puolesta ja surullinen omasta ja miehen puolesta. Pahin oli kun tuttu oli tullut vahingossa raskaaksi ja ilmoitti ettei halua koko lasta ja aikoo ehkä ottaa pois. Toki jokaisen oma asia mutta tuolloin tuli itkettyä illalla aika paljon ja kirottua kuinka epäreilulta tuntui. Mutta plussatuulia kaikille teille toivon pikaisesti <3

104/530 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto! Tiiättekö naiset oånyt on tosi typerä olo! Olin sitten merkannu sen menkkojen alkamispäivän väärin 😞 laskin uudestaan, niin viikon päästähän niiden kuuluis alkaa. Nyt kiukuttaa kun kerkesin jo elätellä toiveita ja sit tajusin, että vielä viikon verran joutuu jännäämään..

105/530 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarlet: Voi ei 🙈 Onneks huomasit !

106/530 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täs alkaa pää pehmimään 😂 Kuvittelin aamulla puol unessa et testissä on PAKKO näkyä jotai ku niin selvät vatsaoireet. Negaahan se näytti mut ei ihme ku kp vasta 23/30 😂 Alko oikee hymyilyttää itekseen ku kalenterista laski kierron vaihetta 😂 voiks täst tulla joku pakkomielle..

Vierailija
107/530 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hapa: Niin tuttua :D Ittekin kuseksin tikkuihin keskellä kiertoa vaan varmistaakseni :D Tosiaan tota vainoharhaisuutta pelkään ihan oikeastikin, tai että tästä tulee kunnon pakkomielle D:

Tänään menkkojen alkamispäivä, ja mitään ei tunnu. Valkovuotoa tulee ihan kauhean paljon, ja tein raskaustestin, sellaisen clearbluen digitaalisen. Se näytti selkeää "ei raskaana", ja tuohon tulokseen uskon, sen verran tehokas tuo kai on tuo testi. Pari kyyneltä tuli vieräytettyä, ja ehdittiinpä miehenkin kanssa ottaa yhteen: Sanoin, että harmittaa vaan niin paljon, kun nuoria ollaan ja puolivuotta yritystä takana, että pitäiskös asiaan hakea jo jotain apua. No mies suuttui, ettei tästä nyt puoltavuotta saa kun raskaana olin kuitenkin välissä. Minusta varhainen keskenmeno kuitenkin ei anna lupauksia oikeastaan mistään, muutakuin siitä että jonkinlainen ovulaatio tapahtuu ja miehelläkin ainakin joitain siittiöitä on elossa.

Miten siis on, kun se lapsettomuuden raja nykyisin kai on puoli vuotta yritystä (tai sitten se vuosi?), mutta lasketaanko nyt meillä kesäkuusta alkaen, vai lokakuusta alkaen tuo yrittäminen? Missä vaiheessa sitä apua pitäisi hankkia? Pillerit siis lensi roskiin kesäkuun alussa, ja raskauduin syyskuun alussa. Nyt on keskenmenon jälkeen kahdet menkat sitten, jos lasketaan nämä mitkä ovat alkamassa luultavasti tänään tai huomenna.

Huhhuh, tekisi mieli ottaa illalla lasi viiniä kun pääsee kotiin. Sen verran pettymyksiä ja vastoinkäymisiä on tähän päivään mahtunut vaikka kello vasta yhdeksän.

108/530 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu: Voi ei. Tiedän sun olon, jaksamisia ❤Mä en oo aiheeseen sen koommin perehtynyt, mut voisin kuvitella et yrittäminen lasketaan siitä keskenmenosta?

Yritä olla stressaamatta, mikä tosiaan on helpommin sanottu ku tehty!

109/530 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hoitajani jolle olen kertonut suunnitellusta perheelisäyksestä sanoi, että jos vuoteen ei ole tapahtunut MITÄÄN, niin sitten on suositeltavaa tutkia onko jotain vakavampaa kyseessä.

Meillä nyt kolmannet menkat ollut siitä kun olemme alkaneet vakavissaan yrittämään lasta. Ja minähän muuten tein tänään sen hemmetin testin, nega kuten arvelinkin. Kohta on tilattava joku sarjapakkaus, koska tällä tahdilla aika tyyriitä nämä apteekin testit 😂 Mutta, näiden menkkojen alkaessa mulle tuli jotenkin, hmm .. levollinen olo, että tottakai seuraan milloin mahdollinen ovulaatio on, mutta tulee jos on tullakseen. Koska se stressi vaikuttaa todella paljon vaikkei ehkä tosissaan usko. Katsotaan kuinka käy 😊

110/530 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenec: Oon pahoillani negasta :( Mut toi asenne on paras, tulee jos on tullakseen!

Pari päivää niin täälläkin taas vaihteeks testaillaan 😀

111/530 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aloitettiin eilen ovulaatioiden stiksailu, vielä ei näy mitään, mut on jotenki semmonen olo että tulee jos on tullakseen, jätetään stressi nyt pois tästä hommasta kokonaan. Itsellä alkoi tänään taas kaiken päälle kilpirauhasen vajaatoiminnan metsästys, labroissa käyty ja huomenna saan tulokset.

Vierailija
112/530 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle Kampela <3 ja NeneC ihana asenne! Tohon oon ittekin pyrkiny.

Mulla universumi tuntuu nyt hiukka epäreilulta. Mun menkat ei oo ikinäkoskaan ollu myöhässä, ei päivääkään. Paitsi nyt. Nyt ei oo vielkää alkanut vaikka ma-illalla ois pitäny alkaa, viim. tänäaamuna. Ei mitään vielkään. Ehdinpä tässä sitten jo toiveita nostattaa että entäs jos sittenkin. Tiedän kyllä ettei oo mahdollista, mut taas rupes pää elättelenään toiveita 😞

113/530 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt alkaneet lapsettomuushoidot kun reilusti yli vuosi yrittämistä tuloksetta takana. Lääkärin mukaan jos naisen ikä lähenee 30 vuoden yrittämisen jälkeen ja 25 tai alle niin suositus hänen mukaan 1,5 vuotta. Teroluteilla lähdetään nyt ensin liikkeelle. Tänään verikokeita otettu ja jännityksellä odotellaan josko vihdoin alkaisi jotain tapahtuakin muuta kuin turhia toiveita :(

114/530 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä testailin tänään (kp 25/29-30) ajatuksella "plussahan sieltä tietty tulee" mut kuten arvata saattaa, nega. Nyt en yhtäkään testiä tee ellei menkat oo myöhässä. Ihmismieli on jännittävä..

Vierailija
115/530 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tänäaamuna superhaalean plussan. Tohon kuvaan on vähän haalistunu entisestään, kun otin vasta vartti tekohetken jälkeen, mut miten on naiset? Onko täs ylsilössä vaan viivanpaikka vahvempi vai oisko? Vieläkään ei tuhruakaan menkoista, vaik eilen illalla jo vähän mahaa kivistikin.

Nois clearblueissa on kyl aika hyvin valkee toi tausta, kun useamman negan oon noilla tehny. Ja jos oikeesti toi onkin plussa niin miksi noin haalea, kun menkat jo toista päivää myöhässä??

116/530 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Sinuna testailisin parin päivän päästä uudestaan, mut pikkupikku plussa must pilkistää :)

117/530 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie tekisin siuna Pieninyuu uuden testin parin päivän päästä ja sit neuvolaan jos tilanne sama kun nyt, eli ei kuulu menkkoja ja testi näyttää haaleeta plussaa 😊 Miulla on ollu jo vajaan viikon verran sellanen olo, että menkat on alkamassa ja miulla ei kyllä KOSKAAN ala menkkakivut kun samana päivänä ja menkkojen pitäs siis alkaa perjantaina, mutta nyt juilii jatkuvasti alavatsaa.. En sitten tiedä mitä tästä pitäs ajatella.. Varmaan vaan kroppa taas kipuilee omiaan.

Mie oon kyllä välttynyt rahan menolta noiden testien suhteen, kun oon päättäny aikapäiviä sitten, että testi tehdään vasta kun menkat on myöhässä ja vasta yhden testin olen siis päässyt tekemään.

Mie kyllä jo mietin kaikkee typerää, kuten "mitä ihmettä sanon joulupöydässä appiukolle, kun en voi syödä graavilohta jos olen raskaana ja appiukko tietää minun rakastavan sitä" 😄 Ihan hullua miettiä tällasia, kun ei kuitenkaan mitään merkkejä vielä raskaudesta. Haluan kuitenkin uskoa, että kaikki on mahdollista 😊

Vierailija
118/530 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarlet: siis, samoja juttuja mietin itekin, et miten pitää raskauden salassa (jos sellanen siis on jouluna). Mä oln kasvissyöjä, mut päätin et raskausaikana käytän lihaa vähäsen. Ja rakastan kans graavilohta! Niin mites ne selittää paljastamatta. :'D

Kait tää nyt on sit plussa. Hämmentää vaan, miksi noin haalea kun menkat myöhässä neljä päivää :o aattelin että teen digitestin ens viikolla jos kuukautisia ei kuulu. Onks tää joku huono enne, et raskaushormonia on näin vähän? :(

119/530 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu: en oo niin perehtynyt noihin hormoonijuttuihin, mutta luulisin sen kuitenkin olevan melko yksilöllinen juttu ja kyllä tuo näyttää miusta ainakin kuvan perusteella vahvemmalta tuo plussa kun aikasemmassa. Nyt heti huomenna aamulla soitat sinne neuvokaan ha varaat ajan. Siellähän se kaikki selviää 😊

Miulla on edelleen ihan älyttömät "menkkakivut", voimistuu vaan koko ajan. Koko eilisen ja tän päivää oon kipittäny vähän väliä vessaan kun kourasee mahasta koko ajan sillein, että oon ihan varma, että nyt ne menkat alko. Mutta ei vaan ala, tää alkaa olla jo aika outoa, kun koskaan ei oo tällasta ollut. Huomennahan niiden menkkojen nyt sitten pitäs alkaa, joten saa nähdä miten on vai onko taas ihan sekasin koko kroppa. Hiukkasen pelottaa huominen 🙊

Vierailija
120/530 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarlet: mikä tilanne? 😊

Mulla nyt kävi niin että digitesti kertoi totuuden: raskaana ollaan. Neuvola soitettu ja varhaisultra varattu. Jos teitä ei haittaa, vauvakuumeilen täällä vielä teidän kanssa, kun pelottaa keskenmeno niin paljon. Oon varma ettei tää voinut nyt vaan käydä näin helposti. Yritän nyt ottaa iisisti ja odottaa joulukuun puoleenväliin ultraan asti ja toivoa et kaikki menee vaan hyvin <3