Koetko olevasi normaalia älykkäämpi?
Tämä on yleinen harha ja osasyy narsismiin. Koetaan olevan muita parempia ja fiksumpia.
Kommentit (43)
Koen olevani älykkäämpi kuin 99 prosenttia luusereista täällä...
Aina löytyy älykkäämpiä ja niitä vähemmän fiksuja. Kukaan ei osaa kaikkea, mutta kaikilla voi olla joku vahvuus. Itse olen todennäköisesti (ainakin kouluarvosanojen perusteella) siellä keskitason yläosassa. Joissain aineissa tosi hyvä ja joissain vähemmän hyvä.
En älykkäämpi, mutta viisaampi koen olevani kyllä. Se ei oo narsismia vaan se on ihan terve oivallus minkä mä olen tehnyt tässä muutamien vuosien aikana kun mä olen saavuttanut isomman ymmärryksen itsestäni ja sitä kautta myös ympärillä vellovasta maailmasta ja ihmisistä.
Älykäs ihminen voi toimia myös täysin vastoin logiikkaa ja moraalia, viisas ihminen ei.
En koe. Alunperin luulinkin, että maailma tuntui omituiselta koska minä olin jotenkin hölmö ja ymmärtämätön. En tietäisi totuutta ellei sitä olisi tutkittu.
Olen joskus kuvitellut. Sitten eräässä työssä piti mennä testeihin ja looginen päättelykyky oli keskimääräistä alhaisempi. Kielellinen ja matemaattinen parempi. Päädyin olevani hiukan heikkolahjainen. Toisaalta olen kyllä yliopisto-tutkinnon suorittanut.
Ennen en kokenut. Sitten kävin psykologisissa testeissä, ja sen jälkeen aloin kokea.
En koe. Mitatusti olen sitä, mutta minulla ei ole sellaista kokemusta. Joskus ajattelen mikseivät jotkut tajua jotain asiaa mutta en minäkään aina kaikkea tajua.
En. Päinvastoin, tuntuu että muut on älykkäämpiä kuin minä.
Koen mutta ammatilaiset on myös testanneet älykkyyteni. Olen myös aina kuitenkin kokenut senkin että on ihmisen hermostolle on monta eri tapaa käsitellä vastaan tulevia ärsykkeitä kun mitä ammattilaisten testitkään osaavat mitata. Parempi inventaario ihmisen älykkyydestä menee hyvin vaikeaksi abstraktiksi ja vaikeaksi mitata.
Olen normaalia kyseenalaistavampi. Tietty kriittisyys johtaa siihen, että asioita ei niele sellaisenaan, toisinaan se paljastaa valheet, epäkohdat, älyllisen epärehellisyyden. Kyllä, se on tietynlaista älykkyyttä.
Paitsi koen, niin tiedän olevani. Olen käynyt älykkyystesteissä.
Mutta mitä sillä on merkitystä?
Se, että saat tehdä minulle narsistidiagnoosin netissä tuntematta minua?
Vain selvin päin. Voimakkaassa humalatilassa kognitiiviset toimintoni romahtavat, ja tulen samalle aallonpituudelle tavisten kanssa.
Viina on viisasten juoma.
Ennen kyllä, olin koulussa hyvä, ja suoritin yliopistotutkinnon. Nyt viisikymppisenä kuvitelmat älykkyydestä ovat hävinneet, olin vain ahkera. Olen tavannut todella älykkäitä ihmisiä postinkantajista ja professoreihin, oppinut näiltä paljon. Hyvä näin.
Sanoisin että keskitasoa. Koulussa oli hyvä, se perustui hyvään muistiin. Kielet ovat olleet helppoja aina minulle, matematiikka ei niinkään mutta nuohan ovatkin opittavia juttuja, ei älykkyys vaikuta. Elämäni aikana olen havainnut että ne jotka oikein kehuvat olevansa älykkäitä eivät sitä olekaan jopa keskitasoa heikompia ja vaatimattomat omaa älyään vähättelevät saattavat olla todella älykkäitä. On nähty esim. työelämässä usein.
Haluaisin olla viisas ja älykäs. Arvostan viisautta paljon, etenkin Luojan viisautta joka on verraton. Mutta pitää tyytyä siihen mikä on. Ehkä kesä saa lisää mielen virkeyttä ja kevyt liikunta. Ruokavalio onkin jo kunnossa.
Mensan nettitestin mukaan parhaassa kymmenyksessä.
Olen sellainen tavallinen maatiainen ihan joka tavalla, älyä myöten.
Minä en koe olevani muita älykkäämpi. Olen joskus parhaimpina hetkinä ollut välkky ja ymmärtänyt asioita, mutta luulen, ettei se ole omaa ansiota. Luoja voi tehdä älykkään kenestä haluaa. Älykkyyttäkin voi anoa rukouksilla.