Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttuseuraa teistä, jotka haaveilette vauvasta?

03.08.2016 |

En löytänyt äkkiseltään tämänkaltaista viestiketjua, joten ajattelin avata uuden :) Olisi ihanaa kuulla muiden raskaaksi haluavien ajatuksia ja fiiliksiä! Tuntuu, ettei ole ketään, jolle tästä asiasta jutella, ja kun minun päässä ei tunnu mitään muuta enää pyörivän kuin kaikki nämä vauvaan ja raskautumiseen liittyvät jutut.

Tässä minun tarinani:

Olen alle 30 -vuotias nainen ja sain yhtäkkiä, oikeastaan vähän vahingon kautta, aikamoisen vauvakuumeen. Olen aina ajatellut, että en ole valmis vielä äidiksi, koska haluan vielä matkustella ja kokea ja tehdä kaikenlaista. Nyt kesällä kuitenkin tapahtui miehen kanssa pikku vahinko juuri melkein oviksen aikoihin, ja aloin perehtyä mahdolliseen raskauteen lukemalla kaikenlaista aiheeseen liittyvää netistä ja katselemalla vauvadokumentteja yms. Vauva-ajatukset täyttivät pääni, ja mietin joka päivä, mitä masussani mahtoi juuri nyt tapahtua, vai tapahtuiko yhtään mitään. Lueskelin netistä, mitä juuri tällä viikolla pitäisi tapahtua... Ja kun sitten menkat lopulta alkoivatkin, tuli ihan kyyneleet kun pettymys oli niin suuri. Juttelimme asiasta pitkään mieheni kanssa ja totesimme, että nyt olisi oikeastaan aika täydellinen hetki meidän elämässä vauvan tulolle. Päätimme alkaa yrittää ihan tosissamme.

Nyt olemme yhden kerran yrittäneet vauvaa tämän vahinkokierron jälkeen. Olen ollut havaitsevinani vaikka minkälaisia raskausoireita, mutta liekö kuviteltuja...? Kuvotusta, pyörrytystä, kipeät nännit, alkoholi ei maistu, hajut voimistuneet, ruoka etoo, suolaisen himo, väsymys, päänsärky, alavatsan nippailu ja viiltely, voimattomuus liikkuessa (esim. kun piti juosta bussiin, melkein jalat lähti alta) ja vaikka mitä muuta. Tänään on vihdoin kp 28. Ihmeellistä vatsan viiltelyä vasemmalta puolelta on ollut nyt jo melkein viikon ajan, mutta eilen alkoivat "menkkakipujen" tyyppiset polttelut ja orastava migreenikin (minulle tulee aina menkkojen aikana migreeni). Tuli lisäksi muutama tippa rusehtavaa vuotoa :( Olen lukenut, että monella on alkuraskaudessa menkkakipujen tyyppistä polttoa, ja vuotojakin esiintyy yllättävän suurella osalla naisista. Silti pelottaa käydä vessassa, jos ne menkat sieltä alkaa. En uskalla toivoa, että olisi onnistanut, kun menkkaoireet on niin tyypilliset. Tänä aamuna ei ollut mitään oireita, mutta migreeni alkoi taas orastaa päivän mittaan ja nyt illalla taas pyyhkäistessä ilmestyi pari tippaa rusehtavaa vuotoa paperiin :( Huonolta taitaa näyttää. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, kun olen kylässä enkä ole päässyt kauppaan ostamaan kenenkään huomaamatta. Joutuu vaan odottelemaan, kunnes pääsee kotiin (vaikka luultavasti tilanne selviää jo ennen sitä).

Olen pähkäillyt nyt monta viikkoa, onko minulla jonkunlaista hormonihäiriötä, kun menkat on muuttunu niin kummallisiksi, ennen olivat säännölliset n. 28-29pv ja alkoivat yleensä aina illalla pienillä poltoilla ja pikkuvuotamisella, ja sitten seuraavana aamuna hanat aukes kunnolla. Nyt kumminkin tänä vuonna on ollut kierron pituus kaikkea mahdollista 26-31 pv väliltä hyvin vaihtelevasti ja ihmeellistä tiputtelua on ollut monta päivää ennenkuin menkat kunnolla alkavat. Viittaa ilmeisesti keltarauhasen riittämättömään toimintaan? Ajattelin, että varaan lääkärin nyt tämän kierron jälkeen, jos ne menkat sieltä tulee. Jos saisin sitten hormonihoidon kierron tasoittamiseksi ja raskauden yrittämisen tueksi.

Tässä siis pääpiirteittäin tämän hetken ajatuksia, olisi tosiaan ihanaa, jos saisi täältä juttuseuraa :)

Kommentit (530)

121/530 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu: Ei kuulu menkkoja ei 😬 Olotila edelleen samanlainen, mutta ei vaan ala menkat. En uskalla tehä testiä 🙈 Kyllä mie ainakin huomisaamuun odotan sen testin teon kanssa tai sit viikonlopun yli.. Apuaaaa! 🙈

122/530 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Pieninyuu unohdin tässä hötäkässä ihan onnitella sinua! 😊 Ihana juttu! ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/530 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarlet: Oiii nyt jännitetään sit tääl sun puolesta <3 <3 Pidän peukkuja! Tee ihmeessä testi huomenna jo jos epäilyttää. Mä täällä oottelen innoissani sun kuulumisia ^_^ Kunpa tää kuukausi ois nyt onnellista aikaa meille yrittäjille ja mahd. monelle tulisi plussa <3

124/530 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu:Suuuuuuren suuret onnittelut! ❤💙

125/530 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmph! Mie nyt tein sen testin kuitenkin tänä aamuna ja onnistuin ryssimään sen jotenkin kun se ei toiminut.. oli siis sellanen rfsu:n digitaalinen testi ja piiiiitkän viiden minuutin odottelun jälkeen testi anto vaan jonkun virheilmotuksen.. ja eikä miulla tietenkään ollut kun tuo yksi testi. Se on lähettävä ostamaan uus. Mutta sanokaapas, kun testi olis järkevää tehä siitä aamuvirtsasta, niin lasketaanko se aamuvirtsaksi kun meen ens yöks töihin ja herään huomenna päivällä siinä kahden-kolmen aikaan? Vai teenkö testin kun tulen töistä kotiin, ennen kun käyn nukkumaan vai odotanko suosiolla maanantai-aamuun?

126/530 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarlet: niin no onhan se virtsa sun rakossa pysyny useemman tunnin, jos herättyäs teet testin. :)

127/530 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aamulla tapahtu tämmösiä ❤

128/530 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi! Onnea Hapa! ❤️ Kyllä nyt on onnea liikenteessä 😊 jospa siitä riittäs meillekin

129/530 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! 💙 toivotaan et pysyy matkassa mukana!

Ilmottelet tänne sit heti ku saat testin vastauksen! Ihanaa et on tämmönen paikka mis saa hehkutella, ku täytyy muuten pysyy hissukseen viel mooonta viikkoa :D

Vierailija
130/530 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapa: ONNEA!!!! No joo ja äläpä muuta virka, ihanaa kun täällä saa fiilistellä muiden onnitumisia ja tsemppailla muita <3 Meinaatko vielä jäädä tänne kirjoittelemaan? Itse aattelin täällä vauvakuumeilun puolella pysyä ns. varmoihin viikkoihin asti, jos täällä vauvakuumeilijoita ei haittaa. Olo on jotenkin niin epävarma. Vois tietty perustaa tonne LA Elokuu-ryhmän tonne raskauden puolelle, ni voidaan höpötellä siellä sitten ettei häiritä muita. :3

Scarlet: Voi ei! Mä oon kuullu aika paljon pahaa noista rfsu:n testeistä. Suosittelen satsaamaan ja ostamaan sen suolaisen hintaisen Clearbluen digitestin. Mut hyvältähän toi vaikuttaa jos menkat ei oo vielkää alkanu ^_^ Tsemppeilen sunkin puolesta <3

Itellä on tosi outo olo, en jotenkin voi uskoa todeksi. Samalla myös keskenmeno jätti sellaiset jäljet, etten edes ole tästä raskaudesta niin onnesta soikeana ja innoissani kuin ensimmäisestä. Tuntuu, ettei ole edes lupaa olla iloinen, kun tämä kaikki voidaan riistää hetkessä. To be honest, fiilis on sellainen että on vain ajan kysymys milloin mahaa alkaa kivistää ja verta valumaan, vaikka olo siis on ollut tosi hyvä nyt :(

Minkäs ikäistä porukkaa täällä muuten on, jos saa kysyä?:)

131/530 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin joo että vois täällä kirjoitella jonkin aikaa vielä, jos suinkin sopii. Olo on kans tosi epävarma vielä :/ Odottajien keskusteluita yritin etsiä, mut en löytäny :o Joku LA elokuu ryhmä ois ihana :) Koska sul on pieninyuu laskureitten mukaan la? :)

Ja ikää täällä mittarissa 24 :)

132/530 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltoin nukkua kaikki kolme tuntia yövuoron jälkeen ja tein juuri testin! Onhan se positiivinen onhan? 🙈😍

133/530 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarlet no onhan tuo positiivinen! ❤ Onnea ja tervetuloa kerhoon! 😘

134/530 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Mie vaan tärisen, enkä oikein vielä usko tätä 😍 Pitäs kuitenkin yrittää vielä vähän aikaa jatkaa unia, mutta jotenkin ei malttas 😄 Ja jos joku on perustamassa sellasta LA Elokuu ryhmää niin mie oon mukana! 😊

Vierailija
135/530 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiii Scarlet onnea!!! Joo vois perustaa ton ryhmän ni voidaan siel fiilistellä ja jännittää! Ihana😍😍😍

Vierailija
136/530 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tonne nyt la elokuu 2017 ketjun😊 Voidaan sillä fiilistellä 😍

137/530 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi huonosti :( Kirjoitin tänne syyskuussa vauvahaaveista. Lokakuussa tärppäsi ja ilo oli ylimmillään. Keskenmeno kuitenkin tuli ja nyt on tyhjä olo :'( Mutta ei auta kun yrittää uudestaan.

Vierailija
138/530 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnien: Olen ihan sanaton ja tosi surullinen puolestasi! :( Halauksia <3 

139/530 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooii! Pariin päivään en oo nyt täällä käynyt mutta täällähän oli useammalla ihania uutisia ❤hurjasti onnea teille kaikille!!

Toivottavasti perästä kuuluu täälläkin piakkoin.. verikokeita otettu ja ekat terolutit alkas keskiviikkona.. sitten jatkotutkimuksia ja hoitoihin joulu- tammikuussa.. ihmettelin noita teroja ku kierto säännöllinen ja ainakin toistaiseksi joka kk ovuloinut.

Piän teille kaikille jo plussanneille ja vielä yrittäville peukkuja 🙂

140/530 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin liittyä vielä tähän ketjuun.. minä odotan kuumeisesti ensi viikkoa alkaako menkat vai eikö ala..

etovaa oloa ollut pari päivää, tänä aamuna pyörrytti ja olo tosi väsynyt. pelkään vain että kuvittelen kaiken :(