Juttuseuraa teistä, jotka haaveilette vauvasta?
En löytänyt äkkiseltään tämänkaltaista viestiketjua, joten ajattelin avata uuden :) Olisi ihanaa kuulla muiden raskaaksi haluavien ajatuksia ja fiiliksiä! Tuntuu, ettei ole ketään, jolle tästä asiasta jutella, ja kun minun päässä ei tunnu mitään muuta enää pyörivän kuin kaikki nämä vauvaan ja raskautumiseen liittyvät jutut.
Tässä minun tarinani:
Olen alle 30 -vuotias nainen ja sain yhtäkkiä, oikeastaan vähän vahingon kautta, aikamoisen vauvakuumeen. Olen aina ajatellut, että en ole valmis vielä äidiksi, koska haluan vielä matkustella ja kokea ja tehdä kaikenlaista. Nyt kesällä kuitenkin tapahtui miehen kanssa pikku vahinko juuri melkein oviksen aikoihin, ja aloin perehtyä mahdolliseen raskauteen lukemalla kaikenlaista aiheeseen liittyvää netistä ja katselemalla vauvadokumentteja yms. Vauva-ajatukset täyttivät pääni, ja mietin joka päivä, mitä masussani mahtoi juuri nyt tapahtua, vai tapahtuiko yhtään mitään. Lueskelin netistä, mitä juuri tällä viikolla pitäisi tapahtua... Ja kun sitten menkat lopulta alkoivatkin, tuli ihan kyyneleet kun pettymys oli niin suuri. Juttelimme asiasta pitkään mieheni kanssa ja totesimme, että nyt olisi oikeastaan aika täydellinen hetki meidän elämässä vauvan tulolle. Päätimme alkaa yrittää ihan tosissamme.
Nyt olemme yhden kerran yrittäneet vauvaa tämän vahinkokierron jälkeen. Olen ollut havaitsevinani vaikka minkälaisia raskausoireita, mutta liekö kuviteltuja...? Kuvotusta, pyörrytystä, kipeät nännit, alkoholi ei maistu, hajut voimistuneet, ruoka etoo, suolaisen himo, väsymys, päänsärky, alavatsan nippailu ja viiltely, voimattomuus liikkuessa (esim. kun piti juosta bussiin, melkein jalat lähti alta) ja vaikka mitä muuta. Tänään on vihdoin kp 28. Ihmeellistä vatsan viiltelyä vasemmalta puolelta on ollut nyt jo melkein viikon ajan, mutta eilen alkoivat "menkkakipujen" tyyppiset polttelut ja orastava migreenikin (minulle tulee aina menkkojen aikana migreeni). Tuli lisäksi muutama tippa rusehtavaa vuotoa :( Olen lukenut, että monella on alkuraskaudessa menkkakipujen tyyppistä polttoa, ja vuotojakin esiintyy yllättävän suurella osalla naisista. Silti pelottaa käydä vessassa, jos ne menkat sieltä alkaa. En uskalla toivoa, että olisi onnistanut, kun menkkaoireet on niin tyypilliset. Tänä aamuna ei ollut mitään oireita, mutta migreeni alkoi taas orastaa päivän mittaan ja nyt illalla taas pyyhkäistessä ilmestyi pari tippaa rusehtavaa vuotoa paperiin :( Huonolta taitaa näyttää. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, kun olen kylässä enkä ole päässyt kauppaan ostamaan kenenkään huomaamatta. Joutuu vaan odottelemaan, kunnes pääsee kotiin (vaikka luultavasti tilanne selviää jo ennen sitä).
Olen pähkäillyt nyt monta viikkoa, onko minulla jonkunlaista hormonihäiriötä, kun menkat on muuttunu niin kummallisiksi, ennen olivat säännölliset n. 28-29pv ja alkoivat yleensä aina illalla pienillä poltoilla ja pikkuvuotamisella, ja sitten seuraavana aamuna hanat aukes kunnolla. Nyt kumminkin tänä vuonna on ollut kierron pituus kaikkea mahdollista 26-31 pv väliltä hyvin vaihtelevasti ja ihmeellistä tiputtelua on ollut monta päivää ennenkuin menkat kunnolla alkavat. Viittaa ilmeisesti keltarauhasen riittämättömään toimintaan? Ajattelin, että varaan lääkärin nyt tämän kierron jälkeen, jos ne menkat sieltä tulee. Jos saisin sitten hormonihoidon kierron tasoittamiseksi ja raskauden yrittämisen tueksi.
Tässä siis pääpiirteittäin tämän hetken ajatuksia, olisi tosiaan ihanaa, jos saisi täältä juttuseuraa :)
Kommentit (530)
Ja hei, tarkemmin ku ajattelin, sulla saattaa olla nyt ovis!! Ois aika oikee aika, tasan kaks viikkoo ennen ku sun menkat pitäs alkaa :) jos sulla on menkkamaisia vihlontojakin, ne vois olla oviskipuja... ei muuta ku vällyjen väliin!! ;)
Hellurei. Täällä kanssa kuumeillaan ja yritellään. Oon lähestulkoon aina ollut sitä mieltä ettei musta äitiä tule enkä lapsia halua mutta.. Uuden miehen myötä asia näyttäytyykin aivan eri valossa, nyt meillä yhteistä taivalta 1 ½ vuotta täynnä, minulla ikää 27v ja miehellä 29v. Pillerito len lopettanut heinäkuussa, niitä kerkesin syödä noin 15 vuotta eli pitkään. Alkuun tikuttelin oviksia ja niitä siellä olikin. Miehellä paineita tästä vauvan teosta, joten sovittiin, että jätetään tikuttelut ja mennään fiiliksen mukaan. Ei se kuitenkaan pakolal ja liialla stressaamisella onnistu. Mutta on tämä piinaavaa, tuntuu että kaikki lähipiirissä lisääntyy enemmän tai vähemmän ja aina on yhtä masentavaa, kun menkat alkaa. Nyt mulla kp 18, kirtyo 28-32 pv eli ei tasainen. Jännittää ja pelottaakin taas. Lähipiirissä seurannut vierestä lapsettomuutta ja hoitoja ja vuosien yrittämistä, tuntuu ettei oma pää sellaista kestäisi. Joten toivotaan parasta, että luomuna onnistuisi!
Me ollaan kans menty vaan fiilikseen mukaan, eilen kyllä hypättiin sänkyyn heti kun AlwaysDream täällä sano että saattas olla ovis :D mutta mulla on jo viime viikosta asti ollu menkkamaista kipua alavatsassa ja etenki tossa vasemmalla puolella, välillä tuntuu ihan keskelläkin.. eilen ja tänään on särkenyt päätä ihan älyttömästi ja tuntuu ku mahassa ois jalkapallo. Vessassa oon käynyt ihan normaalisti, eli ei oo unmetuksesta johtuvaa painetta mahassa. 15.11 tosiaan pitäis menkat alkaa, mutta en jaksa odottaa sinne asti.. haluun tietää justnytheti että oonko raskaana vai en, pelottaa että kuvittelen taas vaan näitä oireita. Koko alkuviikon oon vaan lueskellu kaikkia maailman raskausoireita. Tissit ei oo kyllä ollenkaan kipeet, mutta ei kaikilla samat oireet ole :) millon aikasintaan uskaltaa testin tehdä? Joudunko odottamaan ainakin tonne 15.päivä asti?
Moikka!
Täällä olisi yksi kohta 29v erittäin kuumeileva! Löysin elämäni rakkauden tänä vuonna ja nyt me haluamme kovasti mun 3-vuotiaalle pojalle sisarusta. ❤
Käytin ennen Nuvaringia ja nyt kaks kiertoa mennyt välissä sen pois jättämisestä. Ostin tähän kiertoon Clearblue- ovistestin ja tänään pärähti aamupissasta hymynaama näyttöön. :) Ollaan kyllä ahkerasti jo viikonloppunakin harjoiteltu kun laskeskelin, että ovulaatio olisi tässä tällä viikolla. Niin monta juttua lukenut, että jos tehnyt noita testejä niin heti tärpännyt. ❤ Vauva olisi enemmän kun toivottu ja tulisi juuri oikeaan elämän tilanteeseen nyt.
Esikoiseni olen kasvattanut yksin ja silloin raskaus oli yllätys, mutta nyt kun mieskin on yhtä innoissaan ja poikakin jo sanonut pari kertaa "tuoltako se vauva minulle äiti tulee" ja näyttänyt masua niin olisihan hän kaikista paras joululahja vielä tälle vuodelle!!
Kaikille tsemppiä ja plussatuulia! On ihanaa kun on muitakin samassa tilanteessa olevia, joille voi kertoa asioita ja toiveita! :)
Ihanaa, että on liittynyt lisää uusia keskustelijoita! Toivottavasti saadaan kohta plussauutisia:) Onnea kovasti kaikille kiertoon.
Mulla ois vielä pari viikkoa siihen, että ottaisin renkaan pois ja toivon mukaan ei enää uutta laitettaisi. Ollu monta kertaa kielen päällä täällä kotona, että pitäähän se nyt mistä vähän puhuttiin, mutten oo uskaltanu kysyä kuitenkaan. Meen niin palasiksi, jos se nyt onkin ei :/ Ei se ainakaa suuttunu, vaikka huomasi että mulla oli joku raskauteen liittyvä sivu selaimessa auki, ku käytti mun konetta. Nauro vaan, että ootkohan taas vähän edellä näissä asioissa. Toivoa on<3
Pitää varmaan pistää se mies lukemaan näitä keskusteluja, että se huomaa ettei se mene suurimmalla osalla niinkuin koulunterkkarit pelottelee, että jos edes kädestä pitää mies kiinni ilman ehkäisyä niin paksuna olet heti. xD
Jeee pakko oli tulla heti tänne hehkuttaa, oon nyt tehny eilen ja toissapäivänä eli kp 11 ja 12 ovistestit ja myös tänään (raskauskeijun herkkiä testejä) ja haamuviivat olen saanu edellisinä päivinä mutta nyt tänään tuli paaaaljon vahvempi! Pakko testaa viel illalla uudelleen, jos se vielä vahvistus siitä, ei ollu ihan kumminkaan vielä plussa.. Vasen reuna testiviivasta oli kyllä vahvempi ku kontrolliviiva mut muuten oli viel ihan vähän haaleampi. Mut näyttäs vahvasti et se ovis ois sieltä nyt tulossa :) sattupa loistavasti tälleen viikonlopulle, mulla on vapaata eikä mitään stressiä. Saa nukkua ja nauttia ja rentoutua ja pääsee puuhailee vapaasti niin paljon ku jaksaa ;) tulee siis jännä viikonloppu!
Kampela mulla on kans lähipiirissä paljon taisteltu lapsettomuuden kanssa ja mä oon ollu tukipilari ja roskakori ja kuuntelija ja olkapää eikä mun oma tulokaan tänne maailmaan oo ollu mikään itsestäänselvyys ja kyllä mä oon miettiny et mitä jos itse ois samanlaisessa tilanteessa.. Pelkkä ajatus siitä ettei vois saada omia lapsia koskaan on täysin sietämätön.. Vaikka aina oon lykänny sitä lastentekoa ku en jotenki oo vaan ollu valmis ryhtymään siihen vastuuseen ja elämänmuutokseen ni kyllä mä silti aivan ehdottomasti haluan omia lapsia. Pahalle tuntuu kun niin paljon on tätä lapsettomuutta ympärillä ja muutenkin ihmisillä :(
Haaveilevanuorukainen, oon ihan yhtä intoilija ku sinäkin :D odottaminen on vaan ihan hirveetä. Ei millään jaksais mut ku ei muutakaan voi. Herkällä raskaustestillä (mä oon ostanu apteekista) voit tehdä 2 vrk ennen menkkojen oletettua alkamispäivää testin. Ei se silti takeita anna että tulos vielä näkyy oikein.. Mutta ainahan voi yrittää :) eli sillon voisit tehdä 13.11. testin. Mut kato tosiaan et on herkkä testi.
Ja haikarahaaveita, ihanaa kun liityit seuraan! :) Toivottavasti saatte teidän perheeseen maailman ihanimman joululahjan <3 mäkin oon jo haaveillu miehen ilmeestä ku painasin hänen käden vatsalleni ja toivottaisin hyvää joulua 8)
Ja eevas mun mies ei kans ihan ymmärrä tätä höyhötystä xD Sen mielestä kans kaikki tapahtuu omalla painollaan ja ajallaan... Mut helppohan hänen on sanoo ku hänel on jo lapsi edellisestä suhteesta ja tää olis mun eka. Kaikki siis uutta ja jännää mulle :)
Muuten, montako lasta te haluatte? Ootteko ikinä miettiny? Mulle on ollu aina selvää etten halua suurtalousmammaksi, vaan mulle riittää maksimissaan kaksi. Kivahan se olisi saada yhdelle lapselle kaveri suht pienellä ikäerolla, mutta kahta enempää en kyllä halua.. Mutta kunhan nyt edes se ensimmäinen suotaisiin <3
Ihanaa, nyt tänään oikein räjähti ovistestin testiviiva, paljon tummemmaksi kuin kontrolliviiva :) tein testin yhden aikaan ja varmistin sen vielä clearbluen digitaalisella testillä ja hymynaamahan se sieltäkin pärähti <3 ihan kädet tärisi kun olin niin innoissani :D heti juoksin miehelle näyttämään, ja sen kommentti oli että kauheesti rahaa sä tuhlaat tommosiin tikkuihin xDD Mutta mitäpä ukosta, ne oli elämäni ensimmäiset ovisplussat ja saahan sitä olla innoissaan!
Viime yönä myöhään hommailtiin ja vielä tänä aamuna.. Pitää jatkaa varmaan ens yönä, jos mies vielä jaksaa... ;) pakko kyllä sanoa että noi greippimehut ja greipit kyllä todella auttaa tunnistamaan ovulaation, että jos joku ei oikein meinaa fyysisistä oireistaan tunnistaa ovulaatiota ni kannattaa kokeilla jo siinäkin mielessä tätä "greippikuuria", on koko päivän tuntunu aina liikkuessa ku laastari ois repeämässä vasemmalla puolella alavatsassa. Yskäsyn aikana on vielä kirpakampi kipu. Lisäksi kosteus on lisääntyny ihan radikaalisti eikä siitä ainakaan haittaa oo näinä aikoina ku pitäs sänkypuuhia harrastaa.... Eli suosittelen tosi lämpimästi greippejä tai greippimehua alkukiertoon ennen ovista!!
Moi vaan ..
Liityn teidän joukkoon, ensiksi kaikille ihanaa kamalaa odotuksen odotusta ❤ Oon 27-vuotias Itä-Suomesta.
Takana kolmet luomumenkat, kierto heti renkaan jätettyä pois ollut normaali, eli 30. Nyt pitäs menkat alkaa 15. pvä.
Peittoa on heiluteltu, nyt muutaman päivän alavatsassa, varsinkin vasemmalla puolen selkeää nipistelyä ja juilimista, ei jää epäselväksi. Ei ole normaalia. Olen ikäni selvinnyt melkoista vain pienellä kivulla alavatsassa ed. päivänä niiden alkua, eikä vielä pitäisi edes alkaa menkkojen. Sen lisäksi, en tiedä pitääkö olla nolona tätä sanoessa, kaksi päivää ollut elohiiri alapäässä. Siltä se ainakin tuntuu :) Rinnat eivät ole arat.
En ole ottanut tikkuja käyttöön, alan varmaan stressaamaan niistä niin paljon ettei tule mitään x) Tottakai jännitän ja odotan ja ja .. mutta kovasti yritän pysyä tyynenä ;) Stressikin voi vaikuttaa negatiivisesti raskautumiseen.
Ihanaa kun liittyit porukkaan! :)
Mä oon kanssa kuullu ja lukenu että stressi on yks pahin vihollinen kun haluaa tulla raskaaksi.. Mä en ehkä itse niinkään stressaa raskautumista, vaan työt on mulle järjettömän iso stressi.. Siitä ku pääsis ja vois vaan ottaa rennosti ja nauttia normaalista elämästä ja jännittää mitä tuleman pitää ni ois hyvä :) Mulle noi tikut aiheuttaa lähinnä jännitystä ja intoa.. Kai niistäkin vois tulla itelle kovakin stressi sit jos pitkään yrittäs eikä tärppäis.
Mut sullahan ois sitte aika potentiaalisia oireita raskautta ajatellen ;) vaikka oon huomannu jo alkuvaiheessa ku alettiin yrittää että sitä kuvittelee herkästi itselleen vaikka mitä oireita :D sitä tulee niin tarkkaan tunnusteltua ja kuunneltua omaa kehoa. Eihän sitä normaalisti rekisteröi jokaista nipistystä. Mutta ihan selkeet oireet mulla oli sillon ku oli kemiallinen raskaus. Naama tuli ihan täyteen näppylöitä ja rasvottu ku olis öljyllä valeltu koko naama. Kuvotti aina ruokailun lomassa. Alkoholi ei maistunu yhtään, tuli huono olo siitä ihan heti. Lisäksi pyörrytti tosi kovasti kokoajan ja oli tuskahiki. Yleensä palelen AINA ja kokoajan, joten se jatkuva kuumuus oli todella selkeä merkki mulle. Olin myös aivan sairaan väsyny. Oon nyt huomannu tänään, et otsaan on tullu taas paljon pieniä näpyn alkuja. Iho on myös tosi öljysen liukkaan tuntunen. Mulla on ollu pitkään nyt taas tosi hyvä iho ni tää on vähän outoa. En kyllä usko että jo tässä vaiheessa (nyt varmaan on ovispäivä ku eilen sain plussan) vielä mitään hedelmöittymisen oireita vois näkyä :D ehkä se on tää ovis. Oli tosi vahva plussa joten jospa nyt on erittyny extrapaljon hormonia.
Plussatuulia sinne ja kaikille muillekin, toivottavasti meillä kaikilla tärppäis! <3 :)
Huomasin aikoinaan ystävistäni että löytyi vaikka millaista raskausoiretta kun oikein kuulosteli kroppaansa :) Nämä omat nipistelyt ja elohiiri ovat kuitenkin sellaiset jotka selkeästi ilman erityistä tarkkaavaisuutta huomaa.
Olen siitä huolimatta pyrkinyt olemaan mahdollisimman neutraali, en kuulostele ym. koska silloin lähtee mielikuvitus laukkaamaan :) Sen verta itseäni tunnen.
Odotan nyt rauhassa menkkoja, jos ei ala niin vasta sitten testi. Ei ole mitään kauheampaa kuin negatiivinen testi ja sitten menkat :(
Olen lopettamassa tupakointia, paljon olen jo vähentänyt siihen nähden mitä olen polttanut. En jää odottamaan sitä plussa tulosta ja sitten kerrasta poikki, vaan pyrin jo ennen raskaaksi tulemista lopettamaan. Hajuaisti on räjähtäen parantunut, ja uskon johtuvan tästä rajusta vähentämisestä.
Päätä on särkenyt muutamana päivänä, siihenkin "syytän" tupakkaa ja olen nukahtanut iltaisin todella aikaisin. En vain pysy hereillä, väsyttää aivan vietävästi. Tähän syytän pimeyttä.
Pyrin siis selittämään kaikkea tapahtumaa jollain muulla kuin raskaudella etten vain pettyisi :) Lapsi olisi niin toivottu ja odotettu, kuten kaikilla meillä, että pettymys on todella suuri jos ei ole tärpännyt. Siksi pyrin mahdollisimman vähän lietsomaan itseäni :)
Ihan mahtavaa Always Dream, että ovulaatio löytyi ja saitte sen hyödynnettyä :) Nyt toivotaan kovasti, että tulee plussauutisia jonkun ajan kuluttua:D
Kysyit viime viikolla minkä kokoista perhettä porukalla on suunnitteilla. Mä voisin tällä hetkellä haluta vaikka peräti kolme lasta, mutta mies varmasti haluaa vaan kaks maksimissaan. Ja eihän sitä tiedä, kun ei vielä lapsia ole, että kuinka raskaalta se sitten tuntuu, voihan olla että yksikin riittää. Mut aika vahvasti oon nyt sitä mieltä, että ainakin kaksi ja mieluiten pienehköllä ikäerolla, tyyliin 2v. (Naisellahan on oikeus muuttaa mieltään, jos tää suunnitelma ei enää myöhemmin vaikutakkaan toimivalta :D)
NeneCille myös onnea plussan odotteluun😊 Mä oon kovasti kahden vaiheilla haenko ovulaatiotikut heti käyttöön, kun yritys meillä alkaa. En usko, että stressaisin sitä vaan se ois musta hauskaa. Toisaalta tuntuu, että alussa pitäisi antaa asioiden mennä omalla painollaan jne. Ja tosi hienoa, että oot vähentäny tupakointia ja aiot lopettaa kokonaan, varmasti vauvalle siitä iso etu.
Siis ilman muuta lopetan tupakoinnin jos olen raskaana, se on itsestäänselvyys, ei mikään vaihtoehto :) mutta haluan jo myös itseni takia päästä tästä riippuvuudesta eroon.
Olen ollut lapsesta sellainen etten halua lapsia, en tiedä miksi. Jossain vaiheessa, kun ikää tuli enemmän, alkoi mieli muuttua lapsien suhteen. Kuitenkin aika selkeänä on yksi lapsi, saa nähdä miten mieli muuttuu ajan kanssa.
Mua alkaa nyt kiinnostaa noi ovistikut ihan kauheesti, maltan vielä mieleni :)
Meille tulee se yks lapsi, jos tulee. Siinä on ihan riittävästi :D kp 23 tänään menossa, vielä siis odotellaan tärppiä tai pettymystä. Mutta jotenkin on itelle nyt ollu helpompi kuumeilun kanssa tässä kuussa. Ei oo pyörinyt niin paljon mielessä ja ollut jotenkin rennompaa. Myöskin peittoja on heilutettu enempi tässä kuussa kun on jättänyt sen stiksailun. Eli sinänsä ihan lupaavalta vaikuttaa!
Itsellä vielä työpaikka semmonen että päivät pitkät hoidan vauvoja, oon vauvateholla töissä. Ihanaa työtä, mutta tieto lisää tuskaa..
No niin .. sitä kun ei malta mieltään, niin sitten ei malta. Eli arvioitu kuukautisten alkamispvä olisi 15. päivä. Tein kuitenkin tänä aamuna testin, sillä olemme lähdössä viikonloppuna reissuun ja osaan sitten siellä välttää alkoholia. Tarkoituksena ei ole ryypätä, tarkoitan muutamaa lasillista ruokaillessa.
No, testihän oli negatiivinen. En ole missään vaiheessa halunnut lietsoa itseäni, mutta kuten jo aikaisemmin kerroin niistä kivuista alavatsassa, ne olivat aivan selkeät kivut. Olen väsynyt (tekeekö tämä pimeys sen yhtäkkiä?), hajut ovat voimistuneet (olen vähentänyt tupakointia) ja pahaolo velloo päivisin, en tiedä pitäisikö juosta vessaan vai mitä, en kuitenkaan ole oksentanut. Lempiruokaani en pystynyt syömään eilen lounastauolla, sillä sen haju sai minut voimaan TODELLA pahoin.
Mitä tämä nyt oikein on? Olenko valeraskaana? :D Tiedän että oli kyllä aikaista tehdä testi, mutta .. äh.
Kauheen vaikea sanoa oisko raskausoireita vai johtuisko siitä tupakoinnin lopettelusta? Vois minusta olla kumpaa vaan, sä et kai tehny ovulaatiotestiä? Oisha se ehkä voinu tullakin aikaisin ja nyt jo ois raskaus oireet? Mä tiedän näistä hirveen vähä, kunha arvailen. En oo uskaltanu lukea paljo oireista tai niitte ajoituksesta etten ala kuvitella niitä itelleni ennen ku ees jätetään ehkäisy pois :D Jos tuntuu ni voithan varalta keksiä tekosyyn olla ilman niitä lasillisia?
Olen ollut työpaikassa jossa tupakointi on ollut kiellettyä, eikä ole ollut tällaisia vaikutuksia ennen. Joten siksi nämä arveluttaa mua, että liittyisi siihen tupakoinnin vähentämiseen, en kuitenkaan sulje pois sitä vaihtoehtoa.
En tehnyt ovistestiä, olen malttanut sen suhteen mieleni ja aika alussa tässä kuitenkin vielä ollaan, kolmet menkat takana renkaan poisoton jälkeen :)
Tiesin jo testiä tehdessä että on typerää edes tehdä se, mutta tiedättekö sen fiiliksen kun ei vaan malta mieltään x) Joku outo pakottava tarve oli tehdä se. Maltan nyt kuitenkin mieleni ja odotan ensi viikkoa ja mitä se tuo tullessaan.
En vain ole kokenut ennen tällaisia oireita, edes silloin kun olen ollut tulossa kipeäksi, olen ollut työpäivän polttamatta tai muissakaan tilanteissa. Liekö sitä niin toivoo ja odottaa, että tulee valeraskaaksi kuin koira!
Meillä pitäs NeneC alkaa samana päivänä kuukautiset! Ite oon kans tehny jo yhden raskaustestin :D ja negatiivistähän se näytti, en vaan malta odottaa.. meillä ois kans yhdet kemut viikonloppuna ja en tiedä uskallanko ottaa alkoholia.. mulla on kans ihan selkeet tuntemukset ollu alavatsassa jo yli viikon, varsinkin vasemmalla puolella, pahaa oloa oli viikonloppuna iltaisin mutta sekin hävisi, nyt on ollut kaksi päivää aika runsasta valkovuotoa. Tiiä näistä sitten mitä oireita mahtaa olla, olen yrittänyt ajatella että en varmasti ole raskaana ettei tule sitten suuri pettymys kun teen testin. Mut toivotaan että sulla tärppää! Ei ois kun 5päivää aikaa kuukautisten alkuun, pidän sulle peukkuja ja tuu heti kertomaan tänne kun oot testin tehny :)
Haaveilevanuorukainen sinulle myös paljon onnea tulevaan ❤ odotuksen odotus se vasta pahinta onkin.
Yritän nyt jotenkin malttaa mieleni etten stressaisi ensi viikkoa, ja vaikka sen niin pahalle tuntuu, jos ei nyt tärppää niin sitten uutta putkeen :) Jos ei tätä kierrosta vielä tule raskaaksi, niin jään todella ihmettelemään näitä "oireita" vai mitä lie, että mistä ne johtuvat. Ei ole nyt flunssaa/mahatautia tai muutakaan sairautta joka selittäisi.
En ole koskaan ennen kärsinyt pahoista menkkaoireista kuten monet ystäväni. Muutamaa päivää ennen menkkojen alkua pientä turvotusta, rinnat ed. päivänä herkemmät ja yleensä muutamaa tuntia ennen alkua jomottaa alavatsaan. Siinäpä ne minun oireet, joten niidenkään piikkiin en voi näitä tuntemuksiani sysätä.
Kyllä tämä naisen vartalo, ja itsessään naisena olo, osaa tehdä välillä mitä kummallisempia temppuja 😂
Heippa haaveilija ja tervetuloa mukaan porukkaan! :)
Mulla kans oli jotenki se ennakkoajatus semmonen että nyt kun jätän kaikki ehkäsyt pois ni sit ollaanki jo raskaana. Niin paljon sitä pelotellaan ja mainostetaan kaikille nuorille et kun yhden kerran edes käyttää sitä miehen vehjettä tuolla sisällä ilman kumia ni jo ollaan paksuna :D hyvin on huomattu et ei se kyl ihan niin yksinkertasta oo. Toki niitäki ihmisii tuntuu olevan jotka melkeen pelkästä miehen katseesta on jo paksuna.
Kyllä sun kandee testi tehdä vasta aikasintaan pari päivää ennen oletettua menkkojen alkamispäivää (jos sulla on herkkä raskaustesti) koska ei se raskaus vielä oviksen aikoihin tai vähän sen jälkeen näy... Oon lukenu monia kommentteja siitä ettei oo näkyny vielä sillonkaan ku menkat on pitäny alkaa vaan vasta viikon päästä siitä. Se on yksilöllistä miten paljon sitä raskaushormonia erittyy ja missä vaiheessa alkaa erittyä enemmän. Ja toki sillä raskaustestillä on väliä, et miten pienestä määrästä raskaushormonia se antaa plussan. Osta siis herkkä testi! :)
Toivottavasti teillä tärppää, mulla ku alkaa olee ovis käsillä tällä viikolla päivänä minä hyvänsä ja huomenna pääsee tikuttaa, ni into ja kärsimättömyys meinaa taas pursuta yli :DD