Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juttuseuraa teistä, jotka haaveilette vauvasta?

03.08.2016 |

En löytänyt äkkiseltään tämänkaltaista viestiketjua, joten ajattelin avata uuden :) Olisi ihanaa kuulla muiden raskaaksi haluavien ajatuksia ja fiiliksiä! Tuntuu, ettei ole ketään, jolle tästä asiasta jutella, ja kun minun päässä ei tunnu mitään muuta enää pyörivän kuin kaikki nämä vauvaan ja raskautumiseen liittyvät jutut.

Tässä minun tarinani:

Olen alle 30 -vuotias nainen ja sain yhtäkkiä, oikeastaan vähän vahingon kautta, aikamoisen vauvakuumeen. Olen aina ajatellut, että en ole valmis vielä äidiksi, koska haluan vielä matkustella ja kokea ja tehdä kaikenlaista. Nyt kesällä kuitenkin tapahtui miehen kanssa pikku vahinko juuri melkein oviksen aikoihin, ja aloin perehtyä mahdolliseen raskauteen lukemalla kaikenlaista aiheeseen liittyvää netistä ja katselemalla vauvadokumentteja yms. Vauva-ajatukset täyttivät pääni, ja mietin joka päivä, mitä masussani mahtoi juuri nyt tapahtua, vai tapahtuiko yhtään mitään. Lueskelin netistä, mitä juuri tällä viikolla pitäisi tapahtua... Ja kun sitten menkat lopulta alkoivatkin, tuli ihan kyyneleet kun pettymys oli niin suuri. Juttelimme asiasta pitkään mieheni kanssa ja totesimme, että nyt olisi oikeastaan aika täydellinen hetki meidän elämässä vauvan tulolle. Päätimme alkaa yrittää ihan tosissamme.

Nyt olemme yhden kerran yrittäneet vauvaa tämän vahinkokierron jälkeen. Olen ollut havaitsevinani vaikka minkälaisia raskausoireita, mutta liekö kuviteltuja...? Kuvotusta, pyörrytystä, kipeät nännit, alkoholi ei maistu, hajut voimistuneet, ruoka etoo, suolaisen himo, väsymys, päänsärky, alavatsan nippailu ja viiltely, voimattomuus liikkuessa (esim. kun piti juosta bussiin, melkein jalat lähti alta) ja vaikka mitä muuta. Tänään on vihdoin kp 28. Ihmeellistä vatsan viiltelyä vasemmalta puolelta on ollut nyt jo melkein viikon ajan, mutta eilen alkoivat "menkkakipujen" tyyppiset polttelut ja orastava migreenikin (minulle tulee aina menkkojen aikana migreeni). Tuli lisäksi muutama tippa rusehtavaa vuotoa :( Olen lukenut, että monella on alkuraskaudessa menkkakipujen tyyppistä polttoa, ja vuotojakin esiintyy yllättävän suurella osalla naisista. Silti pelottaa käydä vessassa, jos ne menkat sieltä alkaa. En uskalla toivoa, että olisi onnistanut, kun menkkaoireet on niin tyypilliset. Tänä aamuna ei ollut mitään oireita, mutta migreeni alkoi taas orastaa päivän mittaan ja nyt illalla taas pyyhkäistessä ilmestyi pari tippaa rusehtavaa vuotoa paperiin :( Huonolta taitaa näyttää. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, kun olen kylässä enkä ole päässyt kauppaan ostamaan kenenkään huomaamatta. Joutuu vaan odottelemaan, kunnes pääsee kotiin (vaikka luultavasti tilanne selviää jo ennen sitä).

Olen pähkäillyt nyt monta viikkoa, onko minulla jonkunlaista hormonihäiriötä, kun menkat on muuttunu niin kummallisiksi, ennen olivat säännölliset n. 28-29pv ja alkoivat yleensä aina illalla pienillä poltoilla ja pikkuvuotamisella, ja sitten seuraavana aamuna hanat aukes kunnolla. Nyt kumminkin tänä vuonna on ollut kierron pituus kaikkea mahdollista 26-31 pv väliltä hyvin vaihtelevasti ja ihmeellistä tiputtelua on ollut monta päivää ennenkuin menkat kunnolla alkavat. Viittaa ilmeisesti keltarauhasen riittämättömään toimintaan? Ajattelin, että varaan lääkärin nyt tämän kierron jälkeen, jos ne menkat sieltä tulee. Jos saisin sitten hormonihoidon kierron tasoittamiseksi ja raskauden yrittämisen tueksi.

Tässä siis pääpiirteittäin tämän hetken ajatuksia, olisi tosiaan ihanaa, jos saisi täältä juttuseuraa :)

Kommentit (530)

61/530 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea molemmille, toivottavasti plussat sieltä sitten tulee! 😊😊

Vierailija
62/530 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä kans hirvittävä vauvakuume!

Olen siitä poikkeava tapaus, että miestä en halua, vain lapsen.

Siksi vasta kuumeilen, kun en ole ratkaissut ongelmaa mistä hankkisin siittiöitä.

Toivottavasti te "normaalia perhettä" perustavat ette kivitä mua hengiltä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/530 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Wopped! Rohkeaa ja kunnioitettavaa että uskallat yksin! Nyt vain ratkaisemaan reittiä siihen, miten saat itsellesi oman näköisesi perheen :)

Itsellä alkoi menkat yöllä eli ei tärpännyt. Tosin tässä kuussa ei jotenkin ollut edes yhtään sellainen olo että olisin raskaana, ei mitään oireita ja epäilen ettei tässä kuussa ollut edes ovulaatiota. Nyt siis kierto 28. Hajontaa on, koko ajan vaan lyhyempi kierto. Kovasti odotan että kierto tasoittuisi. Mies tuntui olevan kovasti pettynyt, ettei nytkään tärpännyt, otti esille, että alkaisin kuitenkin ovulaatioiden stiksailun uudestaan. Hirvittää vain, että tuleeko tästä kaikesta taas liian paljon suorittamista ja sitten mistään ei varsinkaan mitään tule. Noh, täytyy jäädä miettimään asiaa.

64/530 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Wopped! Rohkea veto, eikä kukaan kivitä hengiltä 😂 On jokaisen oma asia kuinka rakentaa oma perhe. Kampela, teille toivon jatkoon paljon onnea ❤ Itse en ole uskaltanut niitä ovistestiä ostaa, koska pelkään juuri sitä, että homma menee niin suorittamiseksi sen jälkeen ja alan itse stressaamaan.

Minulle tuli viikko sitten todella vahva olo, että nyt on tärpännyt ja sisälläni on alkanut kasvaa uusi elämä. En tiedä miksi ja miten, sellainen ajatus vain tuli mieleeni kovin voimakkaasti. Siitä huolimatta olen pyrkinyt olemaan ajattelematta sitä ennen kuin testi näyttää plussaa, etten vain alkaisi ennen sitä kuvittelemaan mitään.

Mahassa edelleenkin nipistelee, on kuitenkin hieman erilaista kuin ennen kuukautisia, mutta aikalailla samanlaista tunnetta myöskin. Koskaan ennen en ole kärsinyt kuukautiskivuista kuin hetkeä ennen niiden alkamista, nyt jo useita päiviä kestänyt. Ei ole jatkuvaa kipua.

Tiistaina pitäisi alkaa menkat, saa nähdä kuinka käy.

Mites muilla kuumeilijoilla on käynyt?

65/530 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko neneC meinasit huomenna tehdä testin? Ite aattelin että käyn tänään ostamassa ja teen heti huomen aamulla jos yönaikana ei ala kuukautiset.. jännittää ihan älyttömästi mutta nyt oon alkanu empimään ja ajattelemaan kokoajan että "no tuskin oon raskaana".. eipähän EHKÄ ärsytä niin paljon sitten jos ei tuukkaan plussa, mutta eipä sille mitään mahda jos ei nyt tärpännyt, yritys jatkuu 👍🏻 Ilmottelen huomenissa tänne mikä on tilanne 😬

66/530 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin teen jos ei ala. Nyt sattuu kyllä alavatsaan, mutta en ole varma johtuuko melkoista vai pelosta (hammaslääkäri) 🤐 Ihan kauheeta. Mutta pahaolo jyllää taas tänä aamuna, siitäkään en tiedä kummasta johtuu 😁 Kamalaa odottelua ja mietin vaan, että jos menkat alkaa, niin saako mieli tekemään näitä oireita kun oikein jotain odottaa ja toivoo 😯

67/530 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän aikaa jo vaan lukenu muiden kommentteja, nyt kannan korteni kekoon myös :D Täällä lopetettiin kesäkuun alussa pillerit, joita vedettiin se kymmenen vuotta ja ekan kerran tärppäsikin jo syyskuussa. Raskaus meni harmillisesti kesken jo heti alussa.. Parin viikon päästä selviää taas olisko onni tarttunu matkaan mukaan vai jatketaanko yrittämistä :) Tää on niin jännää!

68/530 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeeee!! Täälä bongattiin ovulaatio Clearbluen tikulla ja kun hymynaama pärähti niin oltiin äärettömän aktiivisia!

Tänään aamupissasta sain Raskaana 1-2 😍! En vois olla onnellisempi!!!

69/530 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Haikarahaaveita 💕 onnea ihan älyttömästi!

Minulla olisi huomenna pitänyt alkaa menkat, alkoikin tänään sattua mahaan ja sieltäpä sitten alkoikin 😥 On kylläkin erilainen vuoto kuin ennen, hyytymiä ja "hiutaleinen". Olisiko voinut mennä alkujaan jo kesken?

Ihan kauheen paha mieli ja olo tuli. Huoh!

Muille tsemppiä ja vielä kerran onnea Haikarahaaveita ❤

70/530 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea siulle haikarahaaveita ❤️ Miulla ei vielä menkkoja kuulu ei näy 🤔 Kävin ostaa tollasen apteekkarin raskaustestin. Tänään on tullut erikoisen paljon valkovuotoa, mitä ei kyllä koskaan tule ennen menkkoja.. onko jotain haittaa jos tänään harrastetaan seksiä ja teen aamulla raskaustestin jos spermaa jää sisälle 🤔 Ja neneC, kyllä se vielä tärppää teilläkin ☺️ Minnuu pelottaa nyt ihan älyttömästi miten miulle käy 😔

71/530 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka :) Päätin myös vihdoin kirjoitella, lukenut olen näitä aika pitkään... Raskautta on yritetty 9/15 alkaen. Itseäni on jo tutkittu eikä löytynyt mitään erikoista, miehen vuoro oli viimeviikon maanantaina ja ne tulokset tulee loppuviikosta... Esikoista tässä malttamattomana yritetään :)

Kaikenlaisia oireita tuntuu taas raskaudesta olevan, rintojen arkuutta, väsymystä, alamahassa painon tunnetta/viiltoja... Kuukautisten pitäis alkaa huomenna, viimeaikoina alkaneet illalla, joten pitkä päivä tulossa... Lauantaina tein malttamattomana testin, tuli erittäin haalea toinen viiva. Tänään aamulla tein uuden taas haamu, parempi kuitenkin, Jes! Tosin la tein testin clearbluen testillä ja tänään apteekin testillä... Kai niissäkin eroja voi olla. Nyt sitten jännätään miten käy.. Huomiselle näytti olevan muitakin jännittäviä: pidän peukkuja!

Toivottavasti me kaikki saadaan pian siirtyä odottavien puolelle! Tsemppiä kaikille! Ei tämä niin helppoa olekaan kuin joskus luuli...

72/530 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja jaksamista teille NeneC!

73/530 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljo onnea haikarahaaveita! Ihan mahtava juttu :D

Tervetuloa myös uudet ja onnea kovasti yritykseen :)

Ja Nenec harmi, että menkat tuli. :( Toivottavasti seuraavasta kierrosta tärppää..:)

Täällä käytiin viikonloppuna pitkä keskustelu, jonka seurauksena yrityksen alkua siirretään vuodenvaihteeseen. Oon ihan kamalan pettynyt (taas) ja pelottaa, että se on tästä eteenpäin joka kuukausi sama keskustelu. Kyllä lupasi ettei ole ja sanoi, ettei pysty kattomaan mua onnettomana. Melkoinen pattitilanne, mä en näköjään osaa oikein nyt päästä tästä kuumeilusta, olen yrittänyt kyllä.. Mutta se kuume ei tartu siihen. :( Nyt oon sitte yöt miettiny, että voidaanko me aloittaa yritys vaan siksi, että minä olisin onnellinen? Kyllä sillä on minusta asenne muuttunut jo paljon myönteisempään suuntaan ja ollaan ydessä jo jotain vauvajuttuja suunniteltukin. Jotenki tää nyt vaan ei yhtään natsaa siihen idylliseen pariskunnan perheen perustamiseen mikä mulla oli mielessä :D

Wopped kuten näkyy, ei tää aina niin helppoa ole kahdestaankaan xD Jos mulla ei olis miestä niin tekisin varmaan saman ratkaisun, on niin kova vauvakuume.

74/530 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tällaista se on ja yritän kovasti ajatella, että "alussa" ollaan, vaikka toki tahtoisin kaiken tapahtuvan mullekaikkihetinyt-tyyliin :) Äitini sanoin, lasta ei tehdä vaan se saadaan.

Olen kuitenkin niin onnellinen teidän uutisista. Eevas on todella harmi että haaveet siirtyy. On kuitenkin parempi odottaa myös miehen kuumeilu :)

75/530 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena hyppään tänne teidän muiden kuumeilijoiden joukkoon. Reilusti yli vuosi aktiivista yritystä ovulaatiotestienkin kanssa takana ja edelleen syli tyhjänä. Oli pakko alkaa jo hakeutua sellaisten ihmisten kanssa juttelemaan joilla samanlaisia haaveita :)

76/530 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äää, aamulla tein testin ennen töihin lähtöä ja negatiivista näytti 😔 Eli nyt siis odotellan niitä menkkoja tälle päivälle 😢

77/530 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveilevanuorukainen harmittaa sun puolesta :( Täällä samaa.. ehkä hätiköin testin kanssa kun tein kp 28/29 pregcheckillä selvän negan. Tämä päivä siis menkkojen odottelua täälläkin..

Vierailija
78/530 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Oon uusi täällä, rekisteröidyinkin vasta eilen .

Ollaan vauvaa yritetty kesäkuusta alkaen, ja positiivisen testin tein syyskuun alussa. No, kesken meni viikolla 7, ja nyt on ollut yhdet kuukautiset välissä ja nyt jännitetään että tuleeko seuraavia. Vauvakuume on kova ja olo yhä vähän pettynytkin siitä, kun oon ymmärtänyt että moni tulee hyvin sujuneen (kauhealta kuulostaa sanoa keskenmenosta että hyvin sujui...) keskenmenon jälkeen suoraan raskaaksi; No, itse en tullut. 

Kirjoittelinkin tuohon toiseen ketjuun että pahoinvointia on jo ollut, mutta en jotenkin usko että voisiko muka pahoinvointi alkaa ennen plussatestiä? Pelkään muuttuvani kunnolla vainoharhaiseksi, kun niin kovasti toivotaan pikkuista. 

79/530 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin eilen rekisteröidyin. Pieninyuu, pahoittelut kun raskaus meni kesken :( olin eilen niin innoissani, että löysin jonkun paikan jossa keskustella, että en älynnyt edes meidän tilannetta valottaa.

Olen 29 vuotias ja vauvaa yritetty reilusti yli vuosi eikä tärppää. Ylihuomenna meno lääkäriin jotta aletaan selvitellä tilannetta ja päästään sitten yrittämään hoitojen kautta jos ei luomuna onnistu.

80/530 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tosiaan taitaa olla yleistä yrittää noim vuoden verran. Olen vaan Tällainen hätähousu että mitenhän maltan, toki eipä siinä muukaan auta :) Muutamalla läheisellä ystävällä raskaus alkanut ensimmäisestä/toisesta kierrosta, joten kai sitä vain oletti itsellekin käyvän niin. Tunnen kyllä henkilöitä joilla kestänyt pitkäänkin.

Taidan ottaa tälle kuulle ne ovistestiä käyttöön, oletteko ostaneet apteekista vai tilanneet netistä?

Olen jäänyt pohtimaan tätä edellistä kiertoa. En voi uskoa että mieli olisi tehnyt ne kaikki oireet. Tein kuitenkin ennen kuukautisia negatiivisen testin, ei edes haamua. Joten.. kai olen sitten ne kuvitellut :D en keksi mitään selitystä. Vuoto oli erilaista kuin normaalisti (enemmän hyytymiä ja vuotoa lähinnä vessassa käydessä). Onko jollain toisella mitään teoriaa/k okemusta tällaisesta?