Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juttuseuraa teistä, jotka haaveilette vauvasta?

03.08.2016 |

En löytänyt äkkiseltään tämänkaltaista viestiketjua, joten ajattelin avata uuden :) Olisi ihanaa kuulla muiden raskaaksi haluavien ajatuksia ja fiiliksiä! Tuntuu, ettei ole ketään, jolle tästä asiasta jutella, ja kun minun päässä ei tunnu mitään muuta enää pyörivän kuin kaikki nämä vauvaan ja raskautumiseen liittyvät jutut.

Tässä minun tarinani:

Olen alle 30 -vuotias nainen ja sain yhtäkkiä, oikeastaan vähän vahingon kautta, aikamoisen vauvakuumeen. Olen aina ajatellut, että en ole valmis vielä äidiksi, koska haluan vielä matkustella ja kokea ja tehdä kaikenlaista. Nyt kesällä kuitenkin tapahtui miehen kanssa pikku vahinko juuri melkein oviksen aikoihin, ja aloin perehtyä mahdolliseen raskauteen lukemalla kaikenlaista aiheeseen liittyvää netistä ja katselemalla vauvadokumentteja yms. Vauva-ajatukset täyttivät pääni, ja mietin joka päivä, mitä masussani mahtoi juuri nyt tapahtua, vai tapahtuiko yhtään mitään. Lueskelin netistä, mitä juuri tällä viikolla pitäisi tapahtua... Ja kun sitten menkat lopulta alkoivatkin, tuli ihan kyyneleet kun pettymys oli niin suuri. Juttelimme asiasta pitkään mieheni kanssa ja totesimme, että nyt olisi oikeastaan aika täydellinen hetki meidän elämässä vauvan tulolle. Päätimme alkaa yrittää ihan tosissamme.

Nyt olemme yhden kerran yrittäneet vauvaa tämän vahinkokierron jälkeen. Olen ollut havaitsevinani vaikka minkälaisia raskausoireita, mutta liekö kuviteltuja...? Kuvotusta, pyörrytystä, kipeät nännit, alkoholi ei maistu, hajut voimistuneet, ruoka etoo, suolaisen himo, väsymys, päänsärky, alavatsan nippailu ja viiltely, voimattomuus liikkuessa (esim. kun piti juosta bussiin, melkein jalat lähti alta) ja vaikka mitä muuta. Tänään on vihdoin kp 28. Ihmeellistä vatsan viiltelyä vasemmalta puolelta on ollut nyt jo melkein viikon ajan, mutta eilen alkoivat "menkkakipujen" tyyppiset polttelut ja orastava migreenikin (minulle tulee aina menkkojen aikana migreeni). Tuli lisäksi muutama tippa rusehtavaa vuotoa :( Olen lukenut, että monella on alkuraskaudessa menkkakipujen tyyppistä polttoa, ja vuotojakin esiintyy yllättävän suurella osalla naisista. Silti pelottaa käydä vessassa, jos ne menkat sieltä alkaa. En uskalla toivoa, että olisi onnistanut, kun menkkaoireet on niin tyypilliset. Tänä aamuna ei ollut mitään oireita, mutta migreeni alkoi taas orastaa päivän mittaan ja nyt illalla taas pyyhkäistessä ilmestyi pari tippaa rusehtavaa vuotoa paperiin :( Huonolta taitaa näyttää. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, kun olen kylässä enkä ole päässyt kauppaan ostamaan kenenkään huomaamatta. Joutuu vaan odottelemaan, kunnes pääsee kotiin (vaikka luultavasti tilanne selviää jo ennen sitä).

Olen pähkäillyt nyt monta viikkoa, onko minulla jonkunlaista hormonihäiriötä, kun menkat on muuttunu niin kummallisiksi, ennen olivat säännölliset n. 28-29pv ja alkoivat yleensä aina illalla pienillä poltoilla ja pikkuvuotamisella, ja sitten seuraavana aamuna hanat aukes kunnolla. Nyt kumminkin tänä vuonna on ollut kierron pituus kaikkea mahdollista 26-31 pv väliltä hyvin vaihtelevasti ja ihmeellistä tiputtelua on ollut monta päivää ennenkuin menkat kunnolla alkavat. Viittaa ilmeisesti keltarauhasen riittämättömään toimintaan? Ajattelin, että varaan lääkärin nyt tämän kierron jälkeen, jos ne menkat sieltä tulee. Jos saisin sitten hormonihoidon kierron tasoittamiseksi ja raskauden yrittämisen tueksi.

Tässä siis pääpiirteittäin tämän hetken ajatuksia, olisi tosiaan ihanaa, jos saisi täältä juttuseuraa :)

Kommentit (530)

Vierailija
521/530 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin jätin vain pillerit pois, en käynyt gynellä kyselemässä asiaa. Tosin tässä välissä oli vatsavaivaa, epäilivät umpisuolen tulehdusta, niin samalla ultrasivat paikat niin oletan että kaikki ok :)

Äh tänään 27/25-28, just tein testi(t) kun yleensä kierto on aika tarkalleen 26 pv. Värit levisivät kummallisesti, mutta negathan ne taitaa olla. Menkkaoireita on, tosin hieman erilaisia kun yleensä. Todennäköisesti menkat alkaa sitten tänään, yleensä käy juurikin niin kun on testin tehnyt. Jos menkkoja ei näy, niin uusi tikku kehiin!

Vierailija
522/530 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpahan vielä toisen kuvan testeistä (höyrypää kun olen), omituisesti meni tuon toisen testin alareuna, vähän pistemäisesti kasaantui tuohon. N. tunti sitten tehdyt testit, mukana ei käyttöohjetta (esim milloin ei enää tulisi kattoa koko testiä), koska tilasin Kiinasta ne. Eihän täällä kukaan sen parempi tiedä noista, mutta onpahan paikka mihin purkaa tätä hämmennystä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
523/530 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kuumeilija ilmoittautuu! 26v tulee ikää ensi kuussa ja mies on vähän nuorempi. :) Ensimmäistä lasta haaveillaan. Nyt ensimmäinen yrityskierto alkamassa! Jännittää niiiin pirusti että tärppääkö nopeasti. Pelkään, että petyn hirveästi jos ei heti plussaakaan. :( Tiedän - ei paineita.. mutta silti! Raskausajan vitamiinivalmiste jo aloitettu. Lisäksi aloitan greippimehun pari viikkoa ennen ovulaatiota ja vehnänalkioöljy tilattu :D Kaikki poppaskonstit heti käyttöön! Mielessä ei pyöri mikään muu kuin tämä tällä hetkellä. <3

Vierailija
524/530 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, pitkästä aikaa täällä taas. Tulin vain ilmoittamaan että tämä palsta taitaa jäädä, saatiin kuulla et molemmissa meissä on niin paljon vikaa, että lapsettomaksi jääminen tällä hetkellä todennäköisintä. 

525/530 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heeip, tääl kans yksi 24vee joka kuumeillut 16vuotiaasta. -13 vuonna olinkin raskaana, meni kesken rv9. Nyt ylivuoden on edelly ehkäisyttä, söin viimevuoden heinäkuussa vielä pillereitä ja lopetin. Muutamat kerrat kuvitellu olevani jo raskaana, mut oikeesti ei tunnu tärppäävän.. hieman ärsyttää 😐

526/530 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henuu_ kirjoitti:

Heeip, tääl kans yksi 24vee joka kuumeillut 16vuotiaasta. -13 vuonna olinkin raskaana, meni kesken rv9. Nyt ylivuoden on edelly ehkäisyttä, söin viimevuoden heinäkuussa vielä pillereitä ja lopetin. Muutamat kerrat kuvitellu olevani jo raskaana, mut oikeesti ei tunnu tärppäävän.. hieman ärsyttää 😐

Mieskin jo haluaa lasta ja tosiaan viimeaikoina ei oo enää alkoholikaa maistunut ja kaikki vauvojen kuvat ym.

Rupee itkettään, kuten myäs surulliset ohjelmat. Ovis pitäs olla ti/ke aikana käsittääkseni

527/530 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa nyt kp 37/30. Perjantai-iltana tein negatiivisen testin ja lauantaina siinä vähä otettii kuppia pikkujoulujen merkeissä. Sunnuntaiaamuna heräsin aivan järkyttävään alavatsakipuun ja riensin "ripulikakalle". Olin iha varma, että menkat alkavat oikein jytinällä. No eivät vieläkään ole alkaneet, nyt olen yrittänyt saada terkkarista aikaa tutkimuksiin, että mikä tuolla alavattassa on vikana.

Lämmöt eivät ole nousseet mittarissa, hikoilen öisin, nään selviä ja hassuja unia, hiki virtaa kun liikun, kokoajan paineentunne alavattassa ja muutamana iltana nännit ovat olleet kosketusarat. Mitään muuta ei ole ollut.

Huoh, toivottavasti ei ole mitää kystahommaa tmv. 🤔

528/530 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittykäähän seuraan, aloittelin blogin kirjoittamista aiheesta :) http://www.lily.fi/blogit/babakoors/

529/530 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liityn kanssa tähän keskusteluun :) Hetken luettuani aikasempia juttuja. Minulla on ollut 2 vuotta jäätävä vauvakuume, nyt olen puolitoista vuotta sitten jättänyt pillerit pois. Nyt viime kierron aikaan 2 haaleaa tuli ja miehellekin sanoin että ehkä nyt, mutta päivä viimesimmän jälkeen alkoikin menkat "huoh" :( Nyt on jälleen oviksen aika, parhaat päivät juuri tämä ja huominen. Jospa se nyt tärppäisi. Onko teillä muilla ovulaation aikaan turvonnut olo ja ääni paineessa, nyt kun olen itse seuraillut omaa tilaa ja oviksen päiviä, niin minulla ainakin on :) Plus siihen vihlovia kipu aaltoja alavatsassa? :) 

530/530 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 23-vuotias kuumeilija, joka kesästä asti yrittänyt raskautta. YK 6 menossa, kp 12 nyt tänään. Kovasti halu saada vauva ❤️ Onko täällä muita, joilla ajatus ihan loppuvuoden vauvasta tai alkuvuoden vauvasta tuntuu epämieluisalta? Haluaisin saada viimeisintään marraskuun alun vauvan tai helmikuun alun. Mutta marraskuun lopusta tammikuun loppuun vähän sellaista aikaa, etten haluaisi vauvan syntymäpäivää siihen..

Ovulaatiota oon tikuttanut kesästä asti ja NaturalCycles sovellus ollut käytössä. Aamulämmöt siis mittaa päivittäin. Onko täällä muita naturalcyclesin käyttäjiä tai joku jota kiinnostaisi sen aloitus? Mulle voi laittaa sähköpostia babakoors@gmail.com, jos kiinnostaa alennuslinkki tai paremmin tietoja sovelluksen käytöstä.

Bloginkin aloittelin kirjoittamaan http://www.lily.fi/blogit/babakoors/