Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko sinulla +20v nuorella on rahaa/omaisuutta?

Vierailija
03.08.2016 |

En tiedä yhtään, millaisia summia ihmisillä yleensä on tässä iässä. Itse olen 23v ja rahaa vajaa 60 tuhatta. Tuntuu hurjalta, miten jotkut oman ikäiseni ostavat jo asuntoja, kun itse saisin varmaan lähinnä kellarikomeron rahoillani....

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon! Kuulu ikäisemme marginaaliryhmään, jolla on velatonta omaisuutta. Itse olen myös 23-vuotta, omaisuuteni on noin 20te, josta velaton osuus on 15te. Olen itse räpeltänyt vähäiset killinkini kokoon ilman suurempia avustuksia. Eli hinkannu ihteäni kassalla kaupanalan paskalla palkalla. Omaisuus ei kerry itsestään, vaan itsekuria on pitäny harjoittaa. Suosin aina ensisijaisesti edullisia vaihtoehtoja asiassa kuin asiassa.

Miten itse olet kerännyt omaisuutesi? Miten huolehdit varallisuudestasi? Käytätkö varainhoitopalveluita? Oletko passiivinen vai aktiivinen säästäjä?

Mikä tulee omaan kysymykseesi, vain varvalla meidän ikäisellä on oikeasti varaa omakotitaloon. Asuntolainan kun saa nykyään kun on 10% säästetty itse. Suurinosa on enemmän tai vähemmän PA

25t € ja opiskelija olen. Olen oppinut pienituloisilta vanhemmiltani nuukailun (heidän yhteenlasketut tulonsa ovat reilu 3000€/kk nettona) ja olen aina elänyt halvasti. Välivuotena keräsin puskurirahastoa ja kesätöistä on jäänyt aina jotain taskun pohjalle. Toinen isompi rahasatsi tuli harjoittelusta ja varallisuus nousi tuonne 25 000 euroon. Varakkaammista kodeista olevat kaverini ovat PA, koska oppimani elämäntyyli tuottaisi heille kärsimystä :D En syö pikaruokaa, tykkää festareista tai impulssiostoksia. Ja asun rumassa, vanhassa huoneessa suht halvassa opiskelijakaupungissa...

Vierailija
102/103 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N21, tilillä 12 000 ja kaikki rehellisellä työllä tienattua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v 90 000€ asun vielä vanhemmilla