Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko sinulla +20v nuorella on rahaa/omaisuutta?

Vierailija
03.08.2016 |

En tiedä yhtään, millaisia summia ihmisillä yleensä on tässä iässä. Itse olen 23v ja rahaa vajaa 60 tuhatta. Tuntuu hurjalta, miten jotkut oman ikäiseni ostavat jo asuntoja, kun itse saisin varmaan lähinnä kellarikomeron rahoillani....

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä rahasi ovat peräisin kermaperse

Vierailija
2/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500e säästössä ja asunto 180 000e josta n. 30t omaa rahaa.

Eli ihan tavallisesti. Käyn töissä ja yritän pärjätä omillani yksin. 

Vierailija
4/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija, kaksi kesää tehnyt töitä, säästössä 2000e ja muuten tuet ja laina pyörittää arkea

Vierailija
5/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2500e säästössä ja asunto 180 000e josta n. 30t omaa rahaa.

Eli ihan tavallisesti. Käyn töissä ja yritän pärjätä omillani yksin. 

Vakituinen työ kun lainan saanut?

Vierailija
6/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli 800 000 e omaisuutta ja 450 000 e velkaa. Kannattaa ottaa halpaa rahaa ja sijoittaa se edelleen.

Vierailija
7/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

22v mies, osakkeita 7000 euron arvosta. Pyrin säästämään 150e kuussa.

Vierailija
8/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tilillä on 2000€ ja jos myisin irtaimistoni niistä tulis ehkä 1000€.

-N21

Vierailija
9/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22 ja velkaa on 10000, omaisuudesta arvokkainta on puhelin.

Opiskelija siis olen.

Vierailija
10/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtään, millaisia summia ihmisillä yleensä on tässä iässä. Itse olen 23v ja rahaa vajaa 60 tuhatta. Tuntuu hurjalta, miten jotkut oman ikäiseni ostavat jo asuntoja, kun itse saisin varmaan lähinnä kellarikomeron rahoillani....

Pankista sitä rahaa saa kun vaan pyytää. Huomaa kyllä että et ole itse hankkinut rahojasi.

Vierailija
11/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö te alle 10ke nuoret töissä? Jos joo niin mihin teidän rahat kuluu??

Vierailija
12/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuuluu,huolehdi sinä vain nyt niistä  omista raha-asioistasi,äläkä kysele muiden.

Vierailija
13/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästössä käteisenä 250e festarirahaa ja tilillä saman verran :D omaisuutta ei ole. 22v.

Vierailija
14/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Kuulu ikäisemme marginaaliryhmään, jolla on velatonta omaisuutta. Itse olen myös 23-vuotta, omaisuuteni on noin 20te, josta velaton osuus on 15te. Olen itse räpeltänyt vähäiset killinkini kokoon ilman suurempia avustuksia. Eli hinkannu ihteäni kassalla kaupanalan paskalla palkalla. Omaisuus ei kerry itsestään, vaan itsekuria on pitäny harjoittaa. Suosin aina ensisijaisesti edullisia vaihtoehtoja asiassa kuin asiassa.

Miten itse olet kerännyt omaisuutesi? Miten huolehdit varallisuudestasi? Käytätkö varainhoitopalveluita? Oletko passiivinen vai aktiivinen säästäjä?

Mikä tulee omaan kysymykseesi, vain varvalla meidän ikäisellä on oikeasti varaa omakotitaloon. Asuntolainan kun saa nykyään kun on 10% säästetty itse. Suurinosa on enemmän tai vähemmän PA

Vierailija
15/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankista sitä rahaa saa kun vaan pyytää. Huomaa kyllä että et ole itse hankkinut rahojasi.

Rahoista 40tuhatta itse ansaittua, loput lahjarahoja jotka kasvaneet toista kymmentä vuotta korkoa erilaisissa muodoissa.

Vierailija
16/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vastata kaikkien puolesta: kyllä käymme töissä. Rahat menee ruokaan, vuokraan/asuntolainaan, sähköön, veteen, bussilippuun/autoon, vakuutuksiin, lemmikkeihin/lapsiin, ym. perusjuttuihin. Jos yli jää niin säästöön + matkusteluun.

Vierailija
17/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

n23 omaisuutta auto 16 000, asunto maksettu 60 000.

Miehellä enemmän omaisuutta.

Olen kaupassa myyjänä :D Eipä kyllä raha joutilaana tilillä lepää ;D

Vierailija
18/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon! Kuulu ikäisemme marginaaliryhmään, jolla on velatonta omaisuutta. Itse olen myös 23-vuotta, omaisuuteni on noin 20te, josta velaton osuus on 15te. Olen itse räpeltänyt vähäiset killinkini kokoon ilman suurempia avustuksia. Eli hinkannu ihteäni kassalla kaupanalan paskalla palkalla. Omaisuus ei kerry itsestään, vaan itsekuria on pitäny harjoittaa. Suosin aina ensisijaisesti edullisia vaihtoehtoja asiassa kuin asiassa.

Miten itse olet kerännyt omaisuutesi? Miten huolehdit varallisuudestasi? Käytätkö varainhoitopalveluita? Oletko passiivinen vai aktiivinen säästäjä?

Mikä tulee omaan kysymykseesi, vain varvalla meidän ikäisellä on oikeasti varaa omakotitaloon. Asuntolainan kun saa nykyään kun on 10% säästetty itse. Suurinosa on enemmän tai vähemmän PA

En koe kuuluvani mihinkään marginaaliryhmään. Vanhempani ovat normaaleja työssäkäyviä eikä sieltä heru mitään extra-luksusta, jota monet tuttavani saavat luksustuotteiden, asuntojen yms. muodossa. Itsekuri on tuttu sana täälläkin, muutaman kerran olen "repäissyt" yli tuhannen euron turhamaisilla ostoksilla, mutta muuten hyvin low profile. Raha tosiaan pääasiassa ihan omalla työllä ansaittua ja sitten kasvaneita vanhoja säästöjä, joita nuorempana saanut. Passiivinen säästäjä ja varainhoitopalveluita ei näille summille taideta missään tarjota :D

Tuon ASP-asian tiedän, mutta siinä taitaa olla vaatimuksena myös hyvät tulevaisuudennäkymät = vakityöpaikka. Se puuttuu monelta sellaiselta, joita tiedän ja joilla on omistusasunto..

Vierailija
19/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa löytyy säästötililtä HUIMAT 600 euroa. Siinä mun kaikki säästöt. Kaikki aikalailla menee mikä tulee. N27

Vierailija
20/103 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy kun kesäisin, jos saan töitä ja hyvin satunnaisia keikkahommia viikonloppuisin. Koitan valmistua edellä aikataulusta niin kituutan ja teen hulluna kouluhommia. Oon yliopistolla arkisin lähes päivittäin 8-18 luennoilla ja kirjastossa vääntämässä ties mitä kurssityötä kasaan. Tälle kesälle en saanut töitä niin oon elänyt nyt jo 2kk sillä opintolainalla ja työkeikkojen palkalla, mitkä säästin just tätä mahdollisuutta varten. Eli kesäkuun alussa oli tilillä huomattavasti enemmän, mutta maksoin siitä jo kerralla 3kk vuokran ja elämiseen mennyt loppu. Nyt jäljellä noin 2500€.