Paljonko sinulla +20v nuorella on rahaa/omaisuutta?
En tiedä yhtään, millaisia summia ihmisillä yleensä on tässä iässä. Itse olen 23v ja rahaa vajaa 60 tuhatta. Tuntuu hurjalta, miten jotkut oman ikäiseni ostavat jo asuntoja, kun itse saisin varmaan lähinnä kellarikomeron rahoillani....
Kommentit (103)
Tilillä n. 30000 e ja omaisuutta jonka voisi nopeasti realisoida niin noin 10000 e:n arvosta... Siis koruja ja muumimukeja yms...
Itse tienattua ja säästettyä.
Omaisuus ehkä n. 4000 euroa. Joka kesä olen kesätöissä käynyt, mutta ne rahat ovat menneet ruokaan, lääkkeisiin, vaatteisiin tms. Nyt säästämme sulhaseni kanssa häihin(jotka eivät tule olemaan kovin prameat) joten kuvitellakin voi ettei häiden jälkeen rahaa ole paljon. Opiskelija olen. N20
Vastavalmistunut 24 v, opintolainaa n. 12k, aspilla 8k, osakkeissa 8k, vakkariduunissa josta pyrin säästämään. Valitettavasti menot vaan kummasti kasvanut tulojen kasvun mukana.
Opiskelija 20v. Opintolainaa 3 600 e. Tilillä 1 200 e. Irtaimen omaisuuden arvo ehkä n. 2 500 e. En ole saanut keneltäkään rahaa. Kaiken ostanut itse omaan vuokra-asuntooni. Töitä olen hakenut opiskelujen ohessa, niitä kuitenkaan saamatta. Kaikki kesät tehnyt töitä.
Miljoonan osakesalkku ja asunto kaartinkaupungissa puoliksi siskoni kanssa. Ollaan oltu pienestä asti perheyhtiömme osakkaina
Hahah niiiin hel*etin tyypillistä suomea. Kaikki kommentit, joissa omaisuus on kerrottu olevan yli 10k€, ovat hukkuneet alapeukkuihin ja vastaavasti köyhien kommenteilla runsaasti yläpeukkuja. Luulisi, että leikkaukset sopivat kansalle paremmin kuin hyvin, mikäli köyhyyttä näin vahvasti ihannoidaan! *itkunaurua*
Vierailija kirjoitti:
Hahah niiiin hel*etin tyypillistä suomea. Kaikki kommentit, joissa omaisuus on kerrottu olevan yli 10k€, ovat hukkuneet alapeukkuihin ja vastaavasti köyhien kommenteilla runsaasti yläpeukkuja. Luulisi, että leikkaukset sopivat kansalle paremmin kuin hyvin, mikäli köyhyyttä näin vahvasti ihannoidaan! *itkunaurua*
Joo Suomesta kyllä puuttuu semmonen inspiraatiokulttuuri...muiden onni aina itseltä pois! Että vihaan tätä ajattelutapaa
Oon 20v ja viime vuonna asiat oli vielä hyvin - n.70k säästöissä. Nyt olen kuitenkin sairastunut pahasti eikä tämä ole ilmaista... Nyt joku pari tonnia jäljellä
Aloittaja jos olet täällä vielä, niin saatko arkeesi avustuksia?
Olen matkaopas, tällä hetkellä Kreetalla. Kuukausipalkka on tomnin luokkaa. Mitään kummoista omaisuutta ei ole, kun muutan kuitenkin puolen vuoden välein uuteen maahan.
Säästötilillä on 1400e, joilla lennän Kapkaupunkiin kausien välissä.
T. 22v
Vierailija kirjoitti:
Syy: monet puhuvat kakkaa. Olen itse 24 ja en todellakaan tunne yhtäkään, jolla olisi kymppitonneja rahaa. Ei edes niillä kermaperselapsilla
Onhan niitä olemassa niitä varakkaampia, mutta jännä että ovat kaikki tänää täällä.
Tilillä 200€ ja asuntovelkaa tuollaiset 280 000€. Hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy: monet puhuvat kakkaa. Olen itse 24 ja en todellakaan tunne yhtäkään, jolla olisi kymppitonneja rahaa. Ei edes niillä kermaperselapsilla
Onhan niitä olemassa niitä varakkaampia, mutta jännä että ovat kaikki tänää täällä.
Mä en oo kermaperse mutta mulla on jotain 40 ja 50 tuhannen välillä. Monet mun kermapersekaverit käyttää niiden vanhempien kortteja ja asuu ilmaiseksi,
joten kyllä niiden tilanne on mua parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmastti tottakin, mutta kuinka hyvin todella tiedät kavereittesi tai tuttaviesi pankkitilit tai säästöt? Monet ei puhu perinnöistä tai muista rahalahjoistaan, itsekin sain juuri kuulla että kaveri oli saanut 90k parisen vuotta sitten josta ei puhunut kenellekään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä olemassa niitä varakkaampia, mutta jännä että ovat kaikki tänää täällä.Mä en oo kermaperse mutta mulla on jotain 40 ja 50 tuhannen välillä. Monet mun kermapersekaverit käyttää niiden vanhempien kortteja ja asuu ilmaiseksi,
joten kyllä niiden tilanne on mua parempi.
+ne miljoonien perinnöt mitä ne joskus saa
Itsellä ainakin vaikeutui kaverisuhteet kun joku näki mun mobiilipankista isomman summan kuin 1000e
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin vaikeutui kaverisuhteet kun joku näki mun mobiilipankista isomman summan kuin 1000e
Millä lailla
Asunto 230k ja sijoitukset yhteensä noin 20k.
Velkaa n. 38k.
Arvaatte varmaan, että suurin osa tullut perintönä.
Eipä silti loppujen lopuksi ole "juoksevaa rahaa", vaan kaikki on kiinni varallisuudessa. Elintaso siis kutakuinkin sama kuin muillakin opiskelijoilla.
Huomaa joistain palstan kommenteista sen kateuden, jonka "suuri" varallisuus saa muissa aikaan. Erityisesti tilanteissa, joissa omaisuus on saatu perintönä. Sotii ilmeisesti "ahkeran työmiehen" tai "self-made man"- ihannetta vastaan.
Ihmiset eivät kuitenkaan tunnu ymmärtävän sitä, että henkilö on saattanut menettää itselleen erittäin rakkaan läheisen. Tekisi aina toisinaan mieli kysyä näiltä henkilöiltä, että olisivatko he valmiita määrittämään hinnan läheistensä kuolemalle.
15t tileillä, 4t auto, ei lainaa
T. 22v juuri valmistunut insinööri, joka jää ens kuun alussa liiton rahoille...
mun mielestä nuorilla ei pitäisi olla yhtään saatua rahaa. ihme elitismiä