Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko sinulla +20v nuorella on rahaa/omaisuutta?

Vierailija
03.08.2016 |

En tiedä yhtään, millaisia summia ihmisillä yleensä on tässä iässä. Itse olen 23v ja rahaa vajaa 60 tuhatta. Tuntuu hurjalta, miten jotkut oman ikäiseni ostavat jo asuntoja, kun itse saisin varmaan lähinnä kellarikomeron rahoillani....

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä nuorilla ei pitäisi olla yhtään saatua rahaa. ihme elitismiä

Vierailija
62/103 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä n. 30000 e ja omaisuutta jonka voisi nopeasti realisoida niin noin 10000 e:n arvosta... Siis koruja ja muumimukeja yms...

Itse tienattua ja säästettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuus ehkä n. 4000 euroa. Joka kesä olen kesätöissä käynyt, mutta ne rahat ovat menneet ruokaan, lääkkeisiin, vaatteisiin tms. Nyt säästämme sulhaseni kanssa häihin(jotka eivät tule olemaan kovin prameat) joten kuvitellakin voi ettei häiden jälkeen rahaa ole paljon. Opiskelija olen. N20

Vierailija
64/103 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavalmistunut 24 v, opintolainaa n. 12k, aspilla 8k, osakkeissa 8k, vakkariduunissa josta pyrin säästämään. Valitettavasti menot vaan kummasti kasvanut tulojen kasvun mukana.

Vierailija
65/103 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija 20v. Opintolainaa 3 600 e. Tilillä 1 200 e. Irtaimen omaisuuden arvo ehkä n. 2 500 e. En ole saanut keneltäkään rahaa. Kaiken ostanut itse omaan vuokra-asuntooni. Töitä olen hakenut opiskelujen ohessa, niitä kuitenkaan saamatta. Kaikki kesät tehnyt töitä.

Vierailija
66/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonan osakesalkku ja asunto kaartinkaupungissa puoliksi siskoni kanssa. Ollaan oltu pienestä asti perheyhtiömme osakkaina

Vierailija
67/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah niiiin hel*etin tyypillistä suomea. Kaikki kommentit, joissa omaisuus on kerrottu olevan yli 10k€, ovat hukkuneet alapeukkuihin ja vastaavasti köyhien kommenteilla runsaasti yläpeukkuja. Luulisi, että leikkaukset sopivat kansalle paremmin kuin hyvin, mikäli köyhyyttä näin vahvasti ihannoidaan! *itkunaurua*

Vierailija
68/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah niiiin hel*etin tyypillistä suomea. Kaikki kommentit, joissa omaisuus on kerrottu olevan yli 10k€, ovat hukkuneet alapeukkuihin ja vastaavasti köyhien kommenteilla runsaasti yläpeukkuja. Luulisi, että leikkaukset sopivat kansalle paremmin kuin hyvin, mikäli köyhyyttä näin vahvasti ihannoidaan! *itkunaurua*

Joo Suomesta kyllä puuttuu semmonen inspiraatiokulttuuri...muiden onni aina itseltä pois! Että vihaan tätä ajattelutapaa

Vierailija
69/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 20v ja viime vuonna asiat oli vielä hyvin - n.70k säästöissä. Nyt olen kuitenkin sairastunut pahasti eikä tämä ole ilmaista... Nyt joku pari tonnia jäljellä

Vierailija
70/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja jos olet täällä vielä, niin saatko arkeesi avustuksia?

Vierailija
71/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkaopas, tällä hetkellä Kreetalla. Kuukausipalkka on tomnin luokkaa. Mitään kummoista omaisuutta ei ole, kun muutan kuitenkin puolen vuoden välein uuteen maahan.

Säästötilillä on 1400e, joilla lennän Kapkaupunkiin kausien välissä.

T. 22v

Vierailija
72/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy: monet puhuvat kakkaa. Olen itse 24 ja en todellakaan tunne yhtäkään, jolla olisi kymppitonneja rahaa. Ei edes niillä kermaperselapsilla

Onhan niitä olemassa niitä varakkaampia, mutta jännä että ovat kaikki tänää täällä.

Vierailija
73/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä 200€ ja asuntovelkaa tuollaiset 280 000€. Hyvin menee.

Vierailija
74/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy: monet puhuvat kakkaa. Olen itse 24 ja en todellakaan tunne yhtäkään, jolla olisi kymppitonneja rahaa. Ei edes niillä kermaperselapsilla

Onhan niitä olemassa niitä varakkaampia, mutta jännä että ovat kaikki tänää täällä.

Mä en oo kermaperse mutta mulla on jotain 40 ja 50 tuhannen välillä. Monet mun kermapersekaverit käyttää niiden vanhempien kortteja ja asuu ilmaiseksi,

joten kyllä niiden tilanne on mua parempi.

Vierailija
75/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmastti tottakin, mutta kuinka hyvin todella tiedät kavereittesi tai tuttaviesi pankkitilit tai säästöt? Monet ei puhu perinnöistä tai muista rahalahjoistaan, itsekin sain juuri kuulla että kaveri oli saanut 90k parisen vuotta sitten josta ei puhunut kenellekään mitään.

Vierailija
76/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo kermaperse mutta mulla on jotain 40 ja 50 tuhannen välillä. Monet mun kermapersekaverit käyttää niiden vanhempien kortteja ja asuu ilmaiseksi,

joten kyllä niiden tilanne on mua parempi.

+ne miljoonien perinnöt mitä ne joskus saa

Vierailija
77/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin vaikeutui kaverisuhteet kun joku näki mun mobiilipankista isomman summan kuin 1000e

Vierailija
78/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ainakin vaikeutui kaverisuhteet kun joku näki mun mobiilipankista isomman summan kuin 1000e

Millä lailla

Vierailija
79/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto 230k ja sijoitukset yhteensä noin 20k.

Velkaa n. 38k.

Arvaatte varmaan, että suurin osa tullut perintönä.

Eipä silti loppujen lopuksi ole "juoksevaa rahaa", vaan kaikki on kiinni varallisuudessa. Elintaso siis kutakuinkin sama kuin muillakin opiskelijoilla.

Huomaa joistain palstan kommenteista sen kateuden, jonka "suuri" varallisuus saa muissa aikaan. Erityisesti tilanteissa, joissa omaisuus on saatu perintönä. Sotii ilmeisesti "ahkeran työmiehen" tai "self-made man"- ihannetta vastaan.

Ihmiset eivät kuitenkaan tunnu ymmärtävän sitä, että henkilö on saattanut menettää itselleen erittäin rakkaan läheisen. Tekisi aina toisinaan mieli kysyä näiltä henkilöiltä, että olisivatko he valmiita määrittämään hinnan läheistensä kuolemalle.

Vierailija
80/103 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15t tileillä, 4t auto, ei lainaa

T. 22v juuri valmistunut insinööri, joka jää ens kuun alussa liiton rahoille...