Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te ilkeätte tehdä lapsia, jos ette ole naimisissa?

Vierailija
01.03.2006 |

Minä en ainakaan olisi kehdannut, ihan olisi tuntunut, että vahinkolaukaus olisi tullut, kun ei ole miestäkään.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan siita, että jos on pitemmässä suhteessa ja haluaa lapsia, niin pitää mennä naimisiin.

Kannustan avioliittoa, mutta ei se sitä tarkoita että pitää olla neitsyt naimisiin mennessä.

Kuinkahan moni näistä avioliiton vastustajista, menisi heti naimisiin jos joku kosisi?

Miksi pitäisi mennä naimisiin? mä en näe siihen mitään syytä.

Vierailija
42/53 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuinkahan moni näistä avioliiton vastustajista, menisi heti naimisiin jos joku kosisi?

Tuo kysymyksen asettelusi on aika takapajuinen. Meidän parisuhteessamme päätetään asiat yhdessä. En ole koskaan ymmärtänyt ajattelua: " odotan, että mies kosii" .

Tämän ketjun aloitushan oli ihan toinen aihe, ei avoparien naimisiinmenohalut. Eikös aloituksessa ollut kyse, miksi avoparit ryhtyvät lasten tekoon?

Itse asiassa, me olemme nykyisin naimisissa. Lakikiemuroiden vuoksi pistäydyimme maistraatissa tässä taannoin. Pitkään kyllä ajattelimme, että emme mene koskaan naimisiin. Mutta aviossa ollaan, eikä mitään muuta ole toisin, kuin se, että leskeneläke on nyt taattu. Ja kyllä, yhdessä sovimme naimisiinmenosta ilman mitään sen kummempia kosimisia tai kihloja.

11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, mikäs se koulutus oli? Miksi vastaat tiettyyn viestiin, jos et vastaa sen sisältämään kysymykseen?

t. Ohipiipahtanut hämmentynyt

Vierailija:

Jokaisella on omat moraalit, eikä se koulutuksesta ole kiinni.

Kyllä maailmasta löytyy vielä paljon enemmän ihmisi

Vierailija
44/53 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koulutus oli?

ps. ks. viesti 34.

t. Se sama ohipiipahtanut hämmentynyt

Vierailija:

siis maailmasta löytyy paljon enemmän ihmisiä jotka uskovat avioliittoon kuin avoliittoon.

Ja muka vaan maalaiset ja kouluttomat uskovat näin. Typeryyttä edes sanoa noin.

Vierailija
45/53 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hyvät naurut, olet hauska.

t. Edelleen se sama ohipiipahtanut hämmentynyt

Vierailija:

terv. avioliiton puolustaja

Vierailija
46/53 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. avioliiton puolustaja

Taisi olla kipeä kohta kun noin hermostuit.

Vierailija
47/53 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan naimisissa ja lapsilla ja miehellä sama nimi. Mulla tyttönimi.

Vierailija:

Vierailija:

Mä en ymmärrä yhtään näitä perheitä joissa jäsenillä eri sukunimet. Sääliksi käy sellasen perheen lapsia.

Vierailija
48/53 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuulainen olen kumpikin lapsi saanut alkunsa avion ulkopuolella. Nyt ollaan naimisissa, mutta kumpikin piti oman sukunimensä. Taitaa siellä Hesassa olla ne moralistit...

Vierailija
49/53 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Kainuun korpi oli vertauskuvallinen. Tunnen kainuulaisia ja minulla on siellä sukuakin, ei kainuulaisuus tee kenestäkään " rajoittunutta" ajatusmaailmaltaan.

Terveisiä vaan sinne Kainuuseen täältä länsirannikolta !

Vierailija
50/53 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä uskaltaa mennä naimisiin ennen lasta. Yhteinen lapsi on suurempi sitoumus kuin avioliitto. Ei olisi hauska olla äpärä.

Vierailija
51/53 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä niinkuin suku tai tuntemattomat haluu ja määrää!

Itsekkyys ei ole sitä että tekee niinkuin tahtoo,vaan että haluaa MUIDEN tekevän niinkuin itse tahtoo.

Vierailija
52/53 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto on henkilökohtaisella tasolla tärkeä, mutta miksi on niin vaikea ymmärtää, että toiset elävät ihan tosissaan yhdessä, täysin sitoutuneena parisuhteeseensa, ilman virallistamista.

Lapsemme syntyivät avoliitossa. Avioon olemme menossa tämän vuoden aikana lähinnä käytännön syistä. Luultavasti pidän tyttönimeni, kun " ei maksa vaivaa" alkaa vaihtamaan sitä. Eikä meilläkään kumpikaan kosinut. Yhdessä mietimme olisiko se meille parempi vauhtoehto ja päädyimme sitten avioitua. Ihan tasan yhtä tosissamme jatkamme yhteistä elämäämme avio- kuin avoliitossakin.

Vierailija
53/53 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole asiasta traumatisoitunut:). Oma lapseni on myös äpärä,ja naimisiin mennään kunhan keretään. Meillä myös tällaiset asiat päätetään yhdessä enkä odota mitään polvillaan kosimista. Meillä lapsi ei ole tullut sormia napsauttamalla ja tätä pikkukakkostakin ollaan yritetty reilu vuosi saada aluilleen. JOs meiheni (siis se ihan ikiomani:)) saisi päättää oltaisiin maistaraatissa käyty jo ajat sitten. Itse haluan kuitenkin " kunnon" häät. Avioliitto kun ei muuta meidän parisuhdetta mitenkään joten haluan edes ne kunnos bileet=).

Itse en ymmärrä näitä jotka menevät naimisiin vain siksi ,että se lapsi on tulossa. Sekö takaa onnellisen avioliiton ,että pakon edessä mennään naimisiin.

Ja vanhempani ovat muuten olleet naimisissa nyt 22v. ja yhdessä yhteensä 29v.

Vierailija:

kyllä uskaltaa mennä naimisiin ennen lasta. Yhteinen lapsi on suurempi sitoumus kuin avioliitto. Ei olisi hauska olla äpärä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi