Tuilla elävät! Mitä tekisitte, jos kaikki tuet lakkautettaisiin?
Itse en voi mennä töihin. Olen päästäni sen verran sekaisin, eikä kukaan ole tähänkään mennessä ottanut mua mihinkään työhön muutenkaan. Ikäiseni ihminen, jolla työkokemus on nolla, ei ole mitään kuumaa kamaa työmarkkinoilla. Ja jos työn saisin, niin en pärjäisi ptkään.
Prostituoiduksi musta ei olisi. Kukaan sukulainen ei mua voisi ottaa hoteisiinsa. Joutuisin siis asunnottomaksi hyvin nopeasti. Luultavasti ryhtyisin yksinäiseksi murtovarkaaksi. Lähtisin maaseudulle ja ryöstelisin mieluiten mökkejä. Säilykkeet ja sen sellaiset jutut, joita tarvitsen, lähtisivät käyttööni. Talvista tulisi ankeita. Pitäisi kai asua teltassa tai jossain hökkelissä kunnes pääsisin johonkin lämpimään vankilaan. Varmaankin jäisin kiinni lopulta. Tarvitsen lääkkeitä ja joku epätoivoinen maalaisapteekkimurto koituisi mun kohtalokseni. Onneksi mulla ei sentään ole ketään elätettävää.
Olisi se hienoa. Kaikilla olisi niin turvallista. Parempiosaisemmat asuisi pian muurien sisällä.
Miten sulle kävisi?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryöstäisin perheelleni sen, mitä tarvitaan, ja jos joku, kuka tahansa, tulisi väliin yrittäen näin tappaa lapseni johonkin puutteeseen, tappaisin tämän keinolla millä hyvänsä. Ja sama kuvio alusta niin kauan kuin tarvitsisi.
Miten olisi töihin meno vaihtoehtona?
Sulla siis olisi niitä tarjolla? Tietäisin muutaman kipeästi tarvitsevan.
Tekevätkö mitään oman tilanteensa eduksi töitä odotellessaan, vai odottavatko vaan, että me muut maksetaan leipä ja jotain sen päälle? Ennen ihmiset teki jotain hyödyllistä jos ei ollut töitä. Nykyään vaan maristaan ja odotetaan että joku toinen muuttaisi elämän paremmaksi. Tähän kuuluu kommentoida pitkällä listalla kaikkia syitä miksi ei tee mitään. Anna tulla.
Olen määräaikaisessa työsuhteessa jos sitä ei jatkettaisi ja en saisi muuta työtä niin varmaan alkaisin prostituutiksi. Myisin asunnon (kerrostalo kämpä) ja muutaisin mökille (iso tontti, ei sähköä ja kantovesi). Alkaisin varmaan metsästämään laittomasti ja viljelemään. Rahat mitä saisin käytäisin sitten siihen mitä en pysty omin toimin tekemään.
Nyky-Suomessa olemme tuudittautuneet tähän ajatukseen, että ilman tukia ei pärjää. Miksi ei pärjäisi? Suomi on niitä harvoja maita joissa näitä tukia maksetaan.
Tukien puuttuessa perheet ja yksilöt joutuvat ottamaan suuremman vastuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryöstäisin perheelleni sen, mitä tarvitaan, ja jos joku, kuka tahansa, tulisi väliin yrittäen näin tappaa lapseni johonkin puutteeseen, tappaisin tämän keinolla millä hyvänsä. Ja sama kuvio alusta niin kauan kuin tarvitsisi.
Minä tuolla jo aiemmin kirjoitin jääväni kotiäidiksi, jos tuet lakkautettaisiin. Päivähoitopaikka ja työmatkat söisivät lähes koko palkan, eikä riittäisikään, jos täytyisi vielä maksaa erityislapsen avustajan palkka, joten eipä työnteko tuossa tilanteessa kannattaisi. Lapsen lääkkeet onneksi ovat sen verran halpoja, että eiköhän miehen palkka niihinkin riittäisi, vaikka kela-tuki poistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Nyky-Suomessa olemme tuudittautuneet tähän ajatukseen, että ilman tukia ei pärjää. Miksi ei pärjäisi? Suomi on niitä harvoja maita joissa näitä tukia maksetaan.
Tuo nyt vaan on niin älyttömän väsynyt vertaus, Suomi vs. kehitysmaat. Tässä maassa ei tehdä melkein mitään ilman jotain lippulappua, lupaa tms. Mitä teet kun kämppä lähtee alta, kukaan ei palkkaa osaamisesta huolimatta, kaikkeen tarvitset jonkun aluehallintoviranomaisen lupalapun, talvi tulee, maa jäätyy, koitat kylvää sitä siementä siihen routaiseen maahan että saisi jonkun porkkanan versomaan. Mitä teet?
Tämän ketjun perusteella meillä on edessä jännä tulevaisuus jos tuet poistetaan. Ainakin *uoria riittää joka lampun alle jos siellä uskaltaa seistä. Varjoissa väijyy hampaisiin saakka asteistettuja av-mammoja valmiina listimään jokaisen, jolta löytyy purkkapakettia ravinteikkaampaa taskusta :D
Jäätelöbisneskin saa virkistäviä piirteitä, kun ainakin yksi on täällä ilmoittanut ryhtyvänsä prostituutiksi heti kun kerrostalo kämpä on myyty :DDDDDD Joo, ei mitään hätää meillä. Jos kämpä ei mene kaupaksi, tuuttia vaan myymään :D
Vierailija kirjoitti:
Aaaah mikä miellyttävä kysely. Olen loisena täysin oikea tyyppi vastaamaan tähän. Olen 30+ mies, asun yksin "itsemurhayksiössä". Olen kärsinyt koko elämäni voimakkaista mielenterveysongelmista. Minulla ei ole ihmissuhteita ollenkaan, en ole töihin kelvannut koska ahdistelen muka naisia. Armeijasta laittoivat kesken pois koska typerä kersu pelkäsi minua. Lääkityksellä, jonka te hyvät veronmaksajat maksatte, pysyy kurissa mm. vahva tarpeeni kiduttaa ihmisiä hengiltä.
Joten jos tuet loppuu, lääkkeeni loppuvat. Sen jälkeen ymmärrykseni todellisuudesta katoaa todennäköisemmin kokonaan. Mikään ei estäisi minua tappamasta, raiskaamasta ja kiduttamasta ihmisiä (naisia). Tämä yhteiskunnan rappeutuminen on yksi suurin fantasiani, poliiseja ei enää olisi koska ko. palvelu toteutetaan tulonsiirroilla. Sitä odotellessa käyn joka päivä salilla ja juoksen pitkän lenkin, verorahoilla tietenkin.
Hyi helvetti, kylmät väreet. Oletko psykopaatti sadistin lisäksi?
Jos saan töitä, niin tekisin niitä. Jos en, ja sukulaisetkaan eivät auta, niin sitten rötöstelisin henkeni pitimiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoala ja muutto pk-seudulle, esim.
Laskisitko tämän vielä apuna minulle, miten vaikkapa 55-vuotias mies kouluttautuu ja elättää ja kouluttaa myös lapsensa siellä?
Joo, pk-seudulle kaikki vaan! Voi vitun....
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaisi vähän tutustua aiheeseen, ennen kuin alat kirjoitella juttuja, jotka eivät pidä paikkaansa. Aloita vaikka EU:n sivuilta, mistä saa helposti maakohtaiset tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Espanja ja Portugali ovat ainakin ihan toimivia ja hyviä maita, ja terveydenhoito on parempaa kuin Suomessa.
Jäisin hyvin nopeasti asunnottomaksi. Ja opiskelut tietysti pitäisi lopettaa heti. Olisin todella nopeasti sairaalakamaa ilman päivittäistä lääkitystäni (tällä hetkellä menee 5 lääkettä päivittäin erääseen perussairauteen). Jos pitäisi maksaa kaikki hoito ilman yhteiskunnan avustusta, niin varmasti kuolisin hyvin nopeasti.
Tietysti saattaisin alkaa varastamaan ruokaa ja asuisin nyt kesällä metsissä/siltojen alla jos ei kenenkään tutun nurkkiin pääsisi. Suurin osa tutuistani tosin on pienituloisia/pätkätyöläisiä/opiskelijoita ja siten esimerkiksi kelan asumistukien varassa, joten meitä asunnottomia olisi aikamoinen joukko täällä pk-seudulla.
Tämähän oli aikaimoinen kokoomuslaisen märkä uni, heikoin aines karsiutuisi näin aika nopeasti. Ja vain ne opiskelisivat joiden vanhemmat maksaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi mennä töihin. Olen päästäni sen verran sekaisin, eikä kukaan ole tähänkään mennessä ottanut mua mihinkään työhön muutenkaan. Ikäiseni ihminen, jolla työkokemus on nolla, ei ole mitään kuumaa kamaa työmarkkinoilla. Ja jos työn saisin, niin en pärjäisi ptkään.
Jos tuet poistuisivat (ja minimipalkkavaatimus), muodostuisi paljon matalan tuottavuuden ja matalan palkan työpaikkoja. Todennäköisesti pärjäisit tällaisessa työssä ihan hyvin.
Sellaisella työllä ei välttämättä eläisi joten mikä pointti?
Ei eläisi??
Tarkoitatko, että ihminen kuolisi nälkään?
Vai sitä että hän joutuisi tekemään valintoja ostostensa, harrastustensa, matkustelunsa ja asumisensa suhteen?
Jenkeissähän on hyvin pitkälle tuo edellisen kuvaama tilanne, että ei tukia ja on paljon matalapalkkaisia työpaikkoja. Ja noita töitä tekevät ihmiset joutuvat tosiaan ottamaan kaksi tai kolmekin tuollaista työtä, että saavat tarpeeksi rahaa ihan peruselinkustannuksiin. Kyse ei todellakaan ole matkustelun lopettamisesta tai harrastusten vaihtamisesta halvempiin, vaan ihan siitä, onko lapsille ruokaa ja voiko asua jossain muualla kuin trailer parkissa (tai edes siellä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoala ja muutto pk-seudulle, esim.
Voi pyhä yksinkertaisuus :)
Minun olisi pakko mennä mummon tyhjillään olevaan taloon syrjäseudulle Itä-Suomeen. Ongelma olisi se, että perikunta on katkaissut sähköt. Toinen ongelma olisi se, että sinne tulisi muitakin pulaan joutuneita perikunnan jäseniä. Itseäni myymällä en pärjäisi, koska ikää on jo 50+ ja kilpailijoikseni tulisi nuoria pakostakin tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Minun olisi pakko mennä mummon tyhjillään olevaan taloon syrjäseudulle Itä-Suomeen. Ongelma olisi se, että perikunta on katkaissut sähköt. Toinen ongelma olisi se, että sinne tulisi muitakin pulaan joutuneita perikunnan jäseniä. Itseäni myymällä en pärjäisi, koska ikää on jo 50+ ja kilpailijoikseni tulisi nuoria pakostakin tuossa tilanteessa.
Jos olet jäntevä vailla ylenpaltista ylipainoa niin mikä ettei.
Yleisesti luulen, että mikäli kaikki tuet lakkautettaisiin, ihmiset alkaisivat muodostaa entisaikojen tapaan isompia ruokakuntia (esim. perheiden, ystävien ja pienten kylien kesken), jossa työt ja ruoka jaetaan kaikkien kesken. Näin myös tietotaito jakaantuisi, ja ryhmä loisi turvaa esim. varkailta ja muilta laitapolun kulkijoilta.
Tämä vastaus lähinnä niille, jotka kritisoivat "menisin metsään/maalle/mökille/mummolaan" -tyyppejä. Ei ennenkään asuttu ja koitettu pärjätä yksin tai ydinperheessä. Minusta nämä vastaukset olivat fiksumpia kuin "rupeaisin varkaaksi/murhaajaksi/prostituoiduksi" -ihmiset.
Alkuun perustaisin yrityksen. Jos en sillä pärjäisi, yrittäisin etsiä elättäjän ja jos en vakielättäjää löytäisi pitäisi mennä laittomuuksiin.
Hahaha, muttei ilman tukia edes Martina! Ja muuten, jos kaikki tuet lakkautettaisiin, niin voisi olla, ettei olisi tosi-tv:n tähtösiäkään. Vaikuttaisi tuettomuus tv-kanaviinkin merkittävästi. Poliitikkojenkin kohdalla olisi vähän niin ja näin, kun ne puolueetkin toimivat pitkälti tuilla, siis puoluetuilla. Puolueet nostivat valtion tukia n. 107 000 euroa per kansanedustajansa.