Päätin että en maksa naisen puolesta enää
Olen päättänyt että en enää ikinä tarjoudu maksamaan naiselle deitillä tai tarjoamaan baarissa drinkin. Syy on simppeli: naiset joita olen joskus tapaillut ovat käyttäneet minua hyväksi tässä tilanteessa. Yksi treffikumppani kertoi minulle illallisen jälkeen että saan milloin tahansa ottaa häneen yhteyttä ja että olin mukavaa seuraa. Nainen ei ole vastannut viesteihini tai puheluihin ja selvästi välttelee minua. Tunnen itseni hyväksikätetyksi koska tunsin naisen jo ennestään ja häntä näytti kiinnostavan seurani. Eksäni kertoi että mies on joskus tarjoillut hänelle baarissa drinkin ja sitten hän on livahtanut paikalta sanomatta edes kiitosta. Minullekin on tapahtumut samalla lailla, juttelin naisen kanssa ja tarjosin hänelle drinkin ja kuinkas kävikään? ''Mä meen vessaan, tuun kohta'' eikä siitä naisesta kuulunut sen jälkeen yhtään mitään.
Minkä takia miehen tulisi ylipäätään alistua tarjoamaan naiselle tai maksamaan deitillä? Jos nyt kerran ovat ''strong and independent'' niin eivätkö silloin voisi itse kustantaa omat menonsa?
M20
Kommentit (138)
Se nimenomaan on ongelmallista, että miehet odottaa naisen olevan seurana kunnes mies kyllästyy vain drinkin hinnalla, kun kerran mies nyt tarjoaa. Itse kieltäydyn noissa tilanteissa, ostan omat juomani ja treffeilläkin maksan aina oman osuuteni, ettei kummallekaan tule tunnetta, että olen miehelle velkaa jotain, mitä en oikeasti ole. Drinkin tarjoamisen pitäisi olla pyyteetöntä, mutta kun se ei sitä ole, niin jätä tarjoamatta. Juttelemaan voi mennä muutenkin.
Hyvä ap, älä sitten maksa.
Mutta älä sitten oleta, että kun naisesi kanssa yhteen muutat, että naisesi on sitten se, joka tekee isomman osan kotitöistä. Tai että hän on se, joka yleensä hakee lapsen tarhasta, koska sinä teet ylitöitä. Kaikki puoliksi sitten, sitähän sinä halusit.
T. Kotimamma, joka tekee miehen puolesta melkein kaiken ja mies maksaa melkein kaiken
Tämä lompakkoloishuutelija voisi nyt asiallisesti vastata, että
A) miksi miehet ylipäätään tarjoavat? Monesta ennemminkin kiusallinen kuin kohtelias ele (ja kiusallisuus mm. siksi, että monesti sillä juomalla kuvitellaan ostavansa naisen seura itselleen)
B) miten siitä tarjotusta juomasta kieltäydytään ilman että saat mieheltä katkerat haukut kopeudesta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet tarjoaa naisille?
Minulle on tarjottu lentoaseman pubissakin. Siinä tilanteessa on ollut täysin selvää että emme koskaan sen miehen kanssa tule tapaamaan juoman juomisen jälkeen.Olen myös kerran saanut lahjan tuntemattomalta mieheltä lentoasemalla. Ihan sieltä lentoaseman kaupasta ostetun
Ei ollut mitään syytä epäillä että mistään huumeiden salakuljetuksesta olisi ollut kyse. Ehkä miehellä oli tullut iso riita vaimonsa kanssa ja antoi tälle ostamansa lahjan ensimmäiselle vastaantulijalle.Voisiko joku ystävällisesti kertoa miksi miehet tarjoaa naisille? Minä olen hämmentynyt, sillä nämä tämän palstan kirjoitukset ovat ristiriidassa oikean elämän kokemusteni kanssa.
Sukupuolittuneita perinteitä joita feminismin pitäisi tapansa mukaan poistaa. Aiemmin naisella ei ollut omaa rahaa eikä ammattia, silloin mies kustansi. Nykyään naisilla on kaikkea omaa, mutta SUURI osa naisista pitää edelleen miehekkäänä ja ihanana elkeenä jos mies kustantaa. Nainen on katsos palkinto, kyllä miehen pitää siitä pystyä ja haluta maksamaan. Mutta ei nainen toki maksullinen ole!
Muistan niin elävästi, miten joskus baarissa joku nuori mies tuli tiskille viereeni pitäen näyttävästi satasia kädessään ja kysyi varman rehvakkaasti "mitäs sä joisit?".
"en mitään"
😃
Ja nyt pistän lompakkoloishuutelijan pasmat sekaisin: Tapailin joskus miestä, joka oli todella rikas. Mutta hän oli käytökseltään niin ääliö, että tapailu kuihtui alle kahdessa kuukaudessa (ja ei siis ollut ääliö minulle, mutta muille käyttäytyi näyttäen että hän on parempaa väkeä -ei jatkoon kiitos).
Aika lennosta tapasin sitten työttömän miehen, joka laski senttejä kaupassa saadakseen perustarpeet ostettua.
Hän on nykyään aviomieheni, töitäkin löysi lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen ole mikään pysäköintiautomaatti, josta rahaa syöttämällä saa parkkiaikaa naisen pöydästä. Kyllä se "parkkiaika" ostetaan ihan muilla keinoilla; hymy, hyvä asenne, sosiaaliset taidot.
Ja tämä pätee myös ensitreffeillä? Enää ei tarvitse tarjota sitä kahvikuppiakaan , joka sekin muuten kertoo vain miehen olevan pihi, kyllä se ilmainen illallinen pitäisi minimissään saada, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet tarjoaa naisille?
Minulle on tarjottu lentoaseman pubissakin. Siinä tilanteessa on ollut täysin selvää että emme koskaan sen miehen kanssa tule tapaamaan juoman juomisen jälkeen.Olen myös kerran saanut lahjan tuntemattomalta mieheltä lentoasemalla. Ihan sieltä lentoaseman kaupasta ostetun
Ei ollut mitään syytä epäillä että mistään huumeiden salakuljetuksesta olisi ollut kyse. Ehkä miehellä oli tullut iso riita vaimonsa kanssa ja antoi tälle ostamansa lahjan ensimmäiselle vastaantulijalle.Voisiko joku ystävällisesti kertoa miksi miehet tarjoaa naisille? Minä olen hämmentynyt, sillä nämä tämän palstan kirjoitukset ovat ristiriidassa oikean elämän kokemusteni kanssa.
Oikeassa elämässä on niitä gentlemanneja olemassa. Nuoren naisen tämä saattaa yllättää, jos on hengaillut paljon palstoilla. Täällä palstalla gentlemanneja ei juuri ole, koska näillä miehillä on sen verran mielenkiintoinen elämä. Kannattaa täällä aina muistaa että tosi paljon on sellaisia kirjoittajia, jotka kiertäisit tosielämässä kaukaa tai joita ei ylipäänsä tapaa, koska he elää pikkuruista ja katkeraa elämää, jossa heijastavat ankean sisäisen maailmansa kaikkiin muihin. Surullista, mutta totta.
Kyllä huomaa ettei nämä/tätä lompakkoloishuutelija(t) kykene muuhun kuin päämäärättömään huuteluun. Miksei tule ainuttakaan asiallista vastausta kysymyksiin?
Ei miesten tarvitsisi mitään drinkkejä tarjoilla baareissa tuosta vain. En minä sitä ainakaan odottanut silloin kun baareissa vielä juoksin. Ihmeesti sitä vain tapahtui ja joskus oli ihan kiusallista, kun juoma ilmestyi eteen lyhyen juttelun jälkeen.
Ehkä ekoilla treffeillä oli ok ja tuntui kivalta, jos jotain tarjosi, mutta ei koko iltaa tietenkään tarvitse tarjota.
On ihan ok, ettet tarjoa kellekään mitään. Sinuna ensisijaisesti kyllä pohtisin, miksi olen niin tylsää seuraa että naiset kaikkoavat. Ei ne oikeasti hyvästä seurasta mitään katoamistemppuja tee, tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen ole mikään pysäköintiautomaatti, josta rahaa syöttämällä saa parkkiaikaa naisen pöydästä. Kyllä se "parkkiaika" ostetaan ihan muilla keinoilla; hymy, hyvä asenne, sosiaaliset taidot.
Ja tämä pätee myös ensitreffeillä? Enää ei tarvitse tarjota sitä kahvikuppiakaan , joka sekin muuten kertoo vain miehen olevan pihi, kyllä se ilmainen illallinen pitäisi minimissään saada, eikö niin?
Miten monilla ensitreffeillä sinä olet elämäsi aikana käynyt? Oletko sinä joka kerta joutunut tai halunnut tarjota? Vai oletko sanonut jo treffeille pyytäessä, että jos maksetaan kumpikin omat syömiset ja juomiset? Kuinka monilla ensitreffeillä olet käynyt illallisella?
Nämä olisi mukava kuulla. Itse en ole kuullut kenestäkään, joka menisi tuntemattoman kanssa ensitreffeille ravintolaan illalliselle, joten en tiedä, miten yleistä se on.
Sanon samaa kuin moni muu täällä, tarjoaminen aiheuttaa kiusallisen tilanteen ja todella toivoisin ettei kukaan enää koskaan tarjoaisi ainoatakaan drinkkiä minulle. Jos siitä kieltäytyy, on epäkohtelias ja ylimielinen kun ei edes drinkki kelpaa, jos taas sen ottaa vastaan, joutuu kestämään pahimmassa tapauksessa ikävää seuraa kun ei sen drinkin kanssa heti kehtaa häipyäkään (ja pahimpana tyypit jotka luulevat että niiden kanssa pitäisi hengata koko ilta sen hiton drinkin takia!) Siis mielummin ei näitä tarjouksia ainakaan tuntemattomilta tai puolitutuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydät ulos niin maksat? Ainakin drinkin verran.
Jos pyydän miestä ulos niin valmistaudun kyllä maksamaan. En tosin koskaan pyytäisi ensitreffeille kahvilaa/pubia tai lounasravintolaa parempaan paikkaan, jos ei vaikka sujukaan. Näin olen huomannut olevan myös toisinpäin.
Seuraavat treffit ovat jo sitten asia erikseen. Olisi outoa, jos jompikumpi maksattaisi koko tapailuajan ruoat/juomat toisella. Jos näin meinaa käydä, niin sitten en näe myöskään tulevaisuutta tasa-arvoisena.
Eli vaadit maksua seurastasi. Ok.
Naiset eivät itse koskaan pyydä miehiä ulos, joten sinunkin tarjoamistesi määrä on tasan nolla.
HAH! Kyse on peruskohteliaisuudesta eikä mistään maksullisesta seurasta. JA olen tarjonnut kahdelle miehelle eli se siitä yleistyksestäsi. Toki sinusta vaistoaa rivien läpi, että et näe mitään muuta tilannetta pyytää toista ihmistä treffeille, kuin jonkun yökerhon. Myös tuttuja ihmisiä voi pyytää ulos.
Oikein kahdelle miehelle?
Paljonko oma loisimisesi on sinua hyödyttänyt, satoja vai tuhansia euroja?
:D :D Miten paljon kuvittelet ihmisten käyvän treffeillä?? mitä hittoa? Kyllä elämässä on muutakin! Eli kyllä, VAIN kahdelle miehelle, ja molempia heitä pyysin ulos. Ja yhteensä (ensi)treffeillä olen käynyt ehkä n. 10 kertaa aikuisiällä. Eli ihan ei satojen eurojen 'loisimisesta' puhuta. Etenkin kun olen osan maksanut itse vaikka mies olisi pyytänyt ulos.
Vierailija kirjoitti:
A) miksi miehet ylipäätään tarjoavat? Monesta ennemminkin kiusallinen kuin kohtelias ele (ja kiusallisuus mm. siksi, että monesti sillä juomalla kuvitellaan ostavansa naisen seura itselleen)
B) miten siitä tarjotusta juomasta kieltäydytään ilman että saat mieheltä katkerat haukut kopeudesta?
A) Mies oletetaan monesti tarjoavan naiselle, sillä muuten hän on monien mielestä epäkohtelias ja köyhä.
B) ''Voi kiitos, mä arvostan sun kohteliaisuutta mutta mä en kyl taida ottaa, juo sä vaan''.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap, älä sitten maksa.
Mutta älä sitten oleta, että kun naisesi kanssa yhteen muutat, että naisesi on sitten se, joka tekee isomman osan kotitöistä. Tai että hän on se, joka yleensä hakee lapsen tarhasta, koska sinä teet ylitöitä. Kaikki puoliksi sitten, sitähän sinä halusit.
T. Kotimamma, joka tekee miehen puolesta melkein kaiken ja mies maksaa melkein kaiken
Mutta sinuntyyppisiä naisia ap haluaakin juuri välttää. Olet käsi ojossa baaritiskillä ja elämässä, koska olet palvelija. Kaikki eivät tarvitse palvelijaa.
Vierailija kirjoitti:
A) koska miehet luulevat edelleenkin niin, että tarjoaminen olisi ehdoton edellytys miehelle vielä vuonna 2016, ja palstan lompakkoloisnaiset huutavat edelleenkin kurkku suorana sitä, kuinka treffeille ei edes harkita menevänsä, jos mies ei tarjoa. Nettideiteissäkin naiset kysyvät ensimmäisenä ammattia ja sitä kautta varallisuustasoa. Eli itse pidätte yllä sitä mielikuvaa , että miehen kuuluu maksaa.
B)äärimmäisen harvinaista , jos nainen ilmaisista illallisista kieltäytyy. En ole itse koskaan tätä todistanut.
Ehkä jokin olemuksessasi viestii, että olet helppo ja keräät sitten sen mukaisia ja tasoisia miehiä ympärillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
B) miten siitä tarjotusta juomasta kieltäydytään ilman että saat mieheltä katkerat haukut kopeudesta?A) Mies oletetaan monesti tarjoavan naiselle, sillä muuten hän on monien mielestä epäkohtelias ja köyhä.
B) ''Voi kiitos, mä arvostan sun kohteliaisuutta mutta mä en kyl taida ottaa, juo sä vaan''.
-AP
Sinulla tuo kohta B tarkoittaa sitä, että nainen ei halua juoda mitään. Mutta jos nainen haluaa juoda ja haluaa maksaa sen itse, niin miten sinä haluaisit sen kuulla? "Kiitos, mutta ei kiitos, maksan itse juomani" - onko hyvä?
Suurin osa naisista juo häikäilemättä miesten rahoilla, olen kuullut ystävänikin sanovan "tuolla miehellä on rahaa, se varmasti maksaisi mun illan"
Järkyttävää, mutta totta.
Hieno yhteensattuma näissä tpisten rahoilla juojissa on se, ettei sitä "oikeaa" ole vieläkään löytynyt.
Miisulle tarjoaminenhan tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että ao. naaras istuu seurassasi juoman ajan - ehkä, ja iso vessahätä hoidetaan himassa, senhän jo tiesitkin!
Siksi, että ainoastaan Suomessa tulot ovat niin pienet ja juomat niin kalliita, että sillä on budjetin kannalta yhtään mitään merkitystä. Muualla tästä tarjoamisesta on siksi tullut peruskohteliaisuuden vaatimus.