Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin että en maksa naisen puolesta enää

Vierailija
02.08.2016 |

Olen päättänyt että en enää ikinä tarjoudu maksamaan naiselle deitillä tai tarjoamaan baarissa drinkin. Syy on simppeli: naiset joita olen joskus tapaillut ovat käyttäneet minua hyväksi tässä tilanteessa. Yksi treffikumppani kertoi minulle illallisen jälkeen että saan milloin tahansa ottaa häneen yhteyttä ja että olin mukavaa seuraa. Nainen ei ole vastannut viesteihini tai puheluihin ja selvästi välttelee minua. Tunnen itseni hyväksikätetyksi koska tunsin naisen jo ennestään ja häntä näytti kiinnostavan seurani. Eksäni kertoi että mies on joskus tarjoillut hänelle baarissa drinkin ja sitten hän on livahtanut paikalta sanomatta edes kiitosta. Minullekin on tapahtumut samalla lailla, juttelin naisen kanssa ja tarjosin hänelle drinkin ja kuinkas kävikään? ''Mä meen vessaan, tuun kohta'' eikä siitä naisesta kuulunut sen jälkeen yhtään mitään.
Minkä takia miehen tulisi ylipäätään alistua tarjoamaan naiselle tai maksamaan deitillä? Jos nyt kerran ovat ''strong and independent'' niin eivätkö silloin voisi itse kustantaa omat menonsa?
M20

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ylipäätään tarjota? Mä en itse ikinä hyväksy ja treffeilläkään en anna tarjota, kun tiedän kuitenkin joidenkin miesten mielestä jääväni velkaa ja jos en suostu seksiin oon kusettanut. Mies ei käytä muhun rahaa ja mä voin kadota paikalta jos mies onkin törppö ilman, että oon huijannut puutteessa olevaa miestä. Helppo ja toimiva ratkaisu.

Vierailija
122/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt jonkin verran treffeillä ja ikinä ei ole illalliselle kutsuttu. Kahvilla on käyty ja jos mies on välttämättä halunnut tarjota niin olen ottanut sen halvimman kupin kahvia tai teetä enkä mitään muuta (1-2 e). Leffaan menossa yksi mies olisi varmasti maksanut mutta pidin huolen livahtavani ensiksi jonoon ja maksoin lähimaksulla :D 

Nuorempana noin 18-vuotiaana annoin tykkäämäni miehen tarjota yhden drinkin ja istuin seurana tunnin samalla kuin mies oli liki täysin puhumaton ja sosiaalisesti kyvytön koko tuon ajan. 

Suurin osa ikäisistäni käy halvoilla treffeillä. Yleisintä on kahville vienti, kerran mentiin pitkälle kävelylle ja mies esitteli minulle paikallisia nähtävyyksiä. Viimeisimmät treffit oli pokemon jahdissa ja sitä edelliset kahvilassa missä molemmat maksoivat oman juomansa. Aina tarjoilijan kysyessä yhdessä vai erikseen sanon erikeen ennen kuin mies ehtii tarjota.

Ja nyt kun puhuttiin naisten aloitteellisuudestakin. Olen itse ekstrovertti ja tehnyt aloitteita miesten kanssa. Tällöin harvoin saa vastakaikua. Moni mies tuntuu kiinnostuvan enemmän kainoista ja vienoisti hymyilevistä tytöistä jotka vilkuilevat baarin toiselta puolelta. Tämän vuoksi nykyään hymyilen ja ehkä jopa flirttailen, mutta en tee suoranaista aloitusta sillä monet miehet tuntuvat niitä pelästyvän.

T: 21-vuotias feministi = todellisen tasa-arvon kannattaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä pelle.

:DD

Ai sinä?

Vierailija
124/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa outo keskustelu

Vierailija
125/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen vuonna 2016 tarvitse enää maksaa. Sitähän naiset tässä keskustelussa ovat koko ajan sanoneetkin. Ahdistaa enemmän kuin innostaa. Tähän saa vastaukseksi vain : LOMPAKKOLOINEN1!11!

Vierailija
126/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan, koska mä voin ja haluan. En kuvittele, enkä odota, että kukaan jäisi jostain kahvista tai drinkistä mitään velkaa.

Miksi haluat maksaa vieraiden juomisia?

Johan kerroin. Koska mä voin.

Ei mulle ole mikään ongelma tarjota kierrosta baarissa.

Oi! Rikkailta köyhille pelleille!

Vierailija
127/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkään keskustelua ei olisi jos kaikki maksaisivat omat menonsa itse. N27

Tätähän tässäkin ketjussa koitetaan palstan lompakkoloisille kertoa, mutta se ei niille mene jakeluun.

Ja teille on kerrottu monta kertaa, että baaritiskillä ventovieraan tarjoama juoma on vaan vaivaannuttava kokemus. Ei mene teille jakeluun.

Mikä siinä kieltäytymisessä on sitten niin vaikeaa? Väkisinkö sulle ne viinat juotetaan?

Vierailija
128/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päättänyt että en enää ikinä tarjoudu maksamaan naiselle deitillä tai tarjoamaan baarissa drinkin. Syy on simppeli: naiset joita olen joskus tapaillut ovat käyttäneet minua hyväksi tässä tilanteessa. Yksi treffikumppani kertoi minulle illallisen jälkeen että saan milloin tahansa ottaa häneen yhteyttä ja että olin mukavaa seuraa. Nainen ei ole vastannut viesteihini tai puheluihin ja selvästi välttelee minua. Tunnen itseni hyväksikätetyksi koska tunsin naisen jo ennestään ja häntä näytti kiinnostavan seurani. Eksäni kertoi että mies on joskus tarjoillut hänelle baarissa drinkin ja sitten hän on livahtanut paikalta sanomatta edes kiitosta. Minullekin on tapahtumut samalla lailla, juttelin naisen kanssa ja tarjosin hänelle drinkin ja kuinkas kävikään? ''Mä meen vessaan, tuun kohta'' eikä siitä naisesta kuulunut sen jälkeen yhtään mitään.

Minkä takia miehen tulisi ylipäätään alistua tarjoamaan naiselle tai maksamaan deitillä? Jos nyt kerran ovat ''strong and independent'' niin eivätkö silloin voisi itse kustantaa omat menonsa?

M20

Niin, odotitko sitten jotain maksua, vai.  Millätavalla?>

Mielenkiintoista. Minä olen aina maksanut baarissa omat drinkkini ettei seuralainen saa väärää käsitystä eikä  mun tarvitse "maksella takaisin" tavalla jota en halua, varsinkin jos mies ei kiinnosta minua. Mielestäni hyväksikäyttö nyt vaan on väärin.  Hanki parempaa seuraa.

Vierailija
129/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista juo häikäilemättä miesten rahoilla, olen kuullut ystävänikin sanovan "tuolla miehellä on rahaa, se varmasti maksaisi mun illan"

Järkyttävää, mutta totta.

Hieno yhteensattuma näissä tpisten rahoilla juojissa on se, ettei sitä "oikeaa" ole vieläkään löytynyt.

Onhan niitä törppöjä, mutta ei suurin osa ole tuollaisia. Pääosa naisista taitaa pitää näitä tarjoamisia kiusallisina. Olen kieltäytynyt tarojotuista juomista aina, ellei tarjoaja ole riittävän tuttu (tunnen ihmisiä jotka tykkää tarjota joskus koko seurueelle, eikä siihen sisälly oletuksia). Olen myös kieltäytynyt treffeistä, koska kutsuttiin kalliiseen ravintolaan. Eli: ei kannata tarjota tuntemattomille juomia, ja hyvillä treffeillä rahaa kuluu vain sen verran, ettei ole väliä kumpi maksaa. Treffeillä voi ihan hyvin mennä vaikka kävelylle tai puistoon istumaan.

Vierailija
130/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap, älä sitten maksa.

Mutta älä sitten oleta, että kun naisesi kanssa yhteen muutat, että naisesi on sitten se, joka tekee isomman osan kotitöistä. Tai että hän on se, joka yleensä hakee lapsen tarhasta, koska sinä teet ylitöitä. Kaikki puoliksi sitten, sitähän sinä halusit.

T. Kotimamma, joka tekee miehen puolesta melkein kaiken ja mies maksaa melkein kaiken

Mutta sinuntyyppisiä naisia ap haluaakin juuri välttää. Olet käsi ojossa baaritiskillä ja elämässä, koska olet palvelija. Kaikki eivät tarvitse palvelijaa.

Suurin osa miehistä olettaa naisten olevan heidän äidinkorvikkeitaan eli palvelijoitaan. En ole ilmainen palvelija.

T. Kotimamma

Vierailija
131/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baaritiskiltä kuultua...

Mies..   Yksi olut kiitos..

Baarimikko.. Saisiko naiselle olla jotain..

Mies.. Joo lehmälle paali heinää.

Ja vanhat vitsit vielä voimissaan... Kaks mummoo meni mustikkaan mut toinen ei mahtunukkaan.

Vierailija
132/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Itse en kyllä ymmärrä miksi se tarjotun juoman vastaanottaminen on monelle täällä niin kiusallista. Itse olen aina ottanut iloisesti tarjotut juomat vastaan ja rupatellut tarjoajan kanssa ainakin vähän aikaa jotain. Se on mun mielestä tarjoajalta ihan ystävällinen ele ja baarissa on muutenkin ihan hauskaa jutella ihmisten kanssa ilman että olisi kokoajan jotkut parisuhdekiikarit päässä. Aika nopeasti kyllä huomaa tuleeko tyypin kanssa juttuun vai ei, eikä tuota erityisiä tunnontuskia poistua paikalta juoman kanssa, jos tyyppi onkin jotenkin outo/vaivaannuttava/ääliö. Se juoman vastaanottaminen ei vielä velvoita ketään yhtään mihinkään.

Jos haluat naiselta jotain vastinetta käytetylle rahalle niin kannattaa varmaan ennen drinkin/illallisen ostoa tehdä se naiselle selväksi. Näin nainenkin saa hyvän mahdollisuuden punnita, onko häneltä odotettu vastasuoritus sopivassa suhteessa tarjoamasi hyödykkeen arvoon...

Vierailija
133/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkään keskustelua ei olisi jos kaikki maksaisivat omat menonsa itse. N27

Tätähän tässäkin ketjussa koitetaan palstan lompakkoloisille kertoa, mutta se ei niille mene jakeluun.

Ja teille on kerrottu monta kertaa, että baaritiskillä ventovieraan tarjoama juoma on vaan vaivaannuttava kokemus. Ei mene teille jakeluun.

Mikä siinä kieltäytymisessä on sitten niin vaikeaa? Väkisinkö sulle ne viinat juotetaan?

Sitähän täällä on sanottu, että tuputetaan väkisin tai aletaan solvata jos nainen ei huoli juomaa. Olisi kiva kun "ei kiitos" menisi kerralla jakeluun.

Vierailija
134/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoan kerran kun edes tiedän todellisen henkilön oikeasti keräilleen juomia tarjoavilta miehiltä on se, kun vuosia nuorempi ystäväni (vähän päälle parikymppinen) teki niin. Olin aivan järkyttynyt, oli jotenkin tosi törkeää, flirttaillaan, otetaan juoma ja häivytään. En ikinä tekisi noin, eikä taatusti useimmat tuntemistani naisista. Tai miehistäkään. Minusta juoman tarjoaminen on tutustumisele (jos tuntemattomalta) ja sen vastaanottaminen tarkoittaa että haluaa tutustua tarjoavaan osapuoleen. Ei sen enempää, muttei sen vähempääkään.

Vierailija
135/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mies. Jos tarjoat baarissa, tarjoa ilman taka-ajatuksia. Et voi kuvitella, että ostat seuraa  jollakin hiivatin drinkillä. Jos taas kuvittelet,että nainen on sinun jos juo tarjoamasi juoman, olet hakoteillä.  Älä siis tarjoa, jos se sinulle tarkoittaa sitä, että nainen on sen jälkeen sinun.  Jos minä naisena tarjoan jollekin juoman, en toki kuvittele, että se ihminen on sen jälkeen minun. 

Vierailija
136/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä miehet tasaisin väliajoin vinkuu tällä palstalla, etteivät enää tarjoa naisille?  Kuka ylipäätään on heitä vaatinut tarjoamaan kenellekään yhtään mitään? Tosimies saa seuraa ja vaikka  ei  mitään tarjoakkaan(ja sitten kuvittele saavansa sen vaivaisen drinkin  hinnalla seuraa)  Minä olen seurustellu ja mennyt jopa naimisiin miehen kanssa , joka ei koskaan ole tarjonnut minulle  ensimmäistäkään drinkkiä tai muutakaan. minä sensiaan olen tarjonnut miehelle monetkin ateriat ym. Ei kukaan pakots miehiä tarjoamaan yhtään mitään kenellekään. Jos ette pysty tarjoamaan hyvästä tahdosta niitä juomia, niin älkää tarjotko ollenkaan. Älkääkä ainakaan vaatiko mitään takaisin "maksua".

Vierailija
137/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni seurustelusuhde oikeasti alkaa jollakin drinkkien tarjoamisella? Taitaa oikeassa elämässä ihmiset löytää toisensa ihan muissa merkeissä.

Vierailija
138/138 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuules nyt mies/poika. Mulle ei oo koskaan kukaan mies tarjonnut puolikastakaan drinkkiä, eikä muutakaan ja  naimisissa olen.(Siis mies on saanut  minut kanssaan naimisiin,ilman että on koskaan mitään tarjonnut) Eli ei sun tarvii mitään tarjota jos et kerran halua. Jos oot hyvä tyyppi, saat seuraa vaikka ei mitään tarjookkaan. Tarjoot vaikka sitten sille sun ikiomalle tyttöystävälle tikkari kun oot sen ensin hommannut. Siis muilla keinoilla kuin tarjoilemalla vieraille ihmisille ja sitten valittamalla kun ei ne kiinnostuneetkaan. Et voi ostaa seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän