Päätin että en maksa naisen puolesta enää
Olen päättänyt että en enää ikinä tarjoudu maksamaan naiselle deitillä tai tarjoamaan baarissa drinkin. Syy on simppeli: naiset joita olen joskus tapaillut ovat käyttäneet minua hyväksi tässä tilanteessa. Yksi treffikumppani kertoi minulle illallisen jälkeen että saan milloin tahansa ottaa häneen yhteyttä ja että olin mukavaa seuraa. Nainen ei ole vastannut viesteihini tai puheluihin ja selvästi välttelee minua. Tunnen itseni hyväksikätetyksi koska tunsin naisen jo ennestään ja häntä näytti kiinnostavan seurani. Eksäni kertoi että mies on joskus tarjoillut hänelle baarissa drinkin ja sitten hän on livahtanut paikalta sanomatta edes kiitosta. Minullekin on tapahtumut samalla lailla, juttelin naisen kanssa ja tarjosin hänelle drinkin ja kuinkas kävikään? ''Mä meen vessaan, tuun kohta'' eikä siitä naisesta kuulunut sen jälkeen yhtään mitään.
Minkä takia miehen tulisi ylipäätään alistua tarjoamaan naiselle tai maksamaan deitillä? Jos nyt kerran ovat ''strong and independent'' niin eivätkö silloin voisi itse kustantaa omat menonsa?
M20
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä... Onko nainen sinulle juttutuokion tai peräti pillun velkaa siitä drinkistä? Minä aina luulin, että miehet tarjoilevat drinksuja anteliaisuuttaan eivätkä yritä ostaa minulta aikaa tai huomiota, mutta näköjään yritätte hieroa kauppoja.
Olen itsekin tilannut drinkin juttukumppanille ystävällisenä eleenä, toivottavasti miespuoliset eivät ole ottaneet sitä epätoivoisena nuoleskeluna.
Kyllä sen juoman tarjoamisen vastineeksi pitäisi kohteliaisuuden nimissä suoda pieni hetki aikaa keskustelun muodossa, mutta kun naiset eivät edes sitä halua suoda. Kai se hu*ran aika on niin kallista sitten. :)
Edellä mainitun vuoksi en enää itse tarjoa baarissa naisille juotavaa. Toisaalta aika harvoin n'äkee naisen ostavan itselleen juoman baarissa, joten joku epätoivoinen tai rikas niitä tarjoilee.
Mites, oletko koskaan drinkkien ostelun ja huorittelun sijasta kokeillut ihan esim. mennä juttelemaan? Olen kuullut villiä huhua, että sillä tavalla on päädytty ihan parisuhteeseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydät ulos niin maksat? Ainakin drinkin verran.
Jos pyydän miestä ulos niin valmistaudun kyllä maksamaan. En tosin koskaan pyytäisi ensitreffeille kahvilaa/pubia tai lounasravintolaa parempaan paikkaan, jos ei vaikka sujukaan. Näin olen huomannut olevan myös toisinpäin.
Seuraavat treffit ovat jo sitten asia erikseen. Olisi outoa, jos jompikumpi maksattaisi koko tapailuajan ruoat/juomat toisella. Jos näin meinaa käydä, niin sitten en näe myöskään tulevaisuutta tasa-arvoisena.
Eli vaadit maksua seurastasi. Ok.
Naiset eivät itse koskaan pyydä miehiä ulos, joten sinunkin tarjoamistesi määrä on tasan nolla.
Kyllä minä sinkkuaikoinani pyysin - eihän kukaan kotoakaan olisi tullut hakemaankaan ja sinkuksi olisin sitten jäänytkin! - ja tarjosin deittikumppanilleni vastavuoroisuusperiaatteella, eli toinen maksaa ekat drinkit ja toinen seuraavat jne.
Ei kannata yleistää, että jos sinua ei nainen ole koskaan pyytänyt ulos/tarjonnut, niin kukaan nainen ei muka koskaan pyydä ketään miestä ulos/tarjoa hänelle.
Olen minäkin yhden kerran pyytänyt miestä treffeille. Elämäni aikana minulla on ollut vain yhdet ensitreffit eli kerralla löytyi mieleinen.
Nykyisin nuoret naiset kyllä pyytävät miehiä treffeille useinkin, varsinkin alle kaksikymppiset.
Minusta se on peiliin katsomisen paikka kun nainen ei sinusta kiinnosti. Mieti nyt hartaasti pokaatko vääriä naisia vai onko omassa käytöksessä vikaa. Ja muista myös se, että niitä vastoinkäymisiä vaan tulee, haluamatta. Olet nuori, joten kulje sen mukaan. Tarjoa tytölle korkeintaan jäätelö treffeillä. Sitten kun seurustelette, voit tarjota illallisen 1v seurustelun kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Juoman vastaanottaminen ei tarkoita sitä että olisi siitä toisesta eroottisesti kiinnostunut. En ole koskaan omia juomia baareissa maksanut aina joku on halunnut tarjota enkä mitään maksua niistä ole suorittanut sina omaan kotiin yksin lähtenyt. Ihmisten kanssa voi jutella ja olla ystävällinen ilman että se tarkoittaisi jotain vakavaa. Suomessa jutteleminen koetaan iskemiseksi vaikka se ei sitä olisi.
Mina myos luulen, etta tasta on kyse... En asu Suomessa ja kun joskus nuorempana kavin baareissa ja klubeilla paljon, juttu meni yleensa nain:
Juttelen kaverini kanssa ja meilla on omat drinkit kasissa. Pari miesta tulevat tekemaan tuttavuutta, jutellaan ja kun kaikkien juomat loppuvat (tai ovat loppumaisillaan), mies/miehet kysyvat jos voivat tarjota seuraavat juomat. Ja on kohteliasta sanoa, juu, kylla kiitos. Kieltaytyminen otetaan sen merkkina, ettei todellakaan seura kiinnosta ja juttu oikeastaan jaakin siihen.
Ihmiset juttelevat taalla paljon toisilleen muutenkin kuin vain iskemismielessa ja lahinna tuo juoman tarjoaminen otetaan merkkina siita, etta toinen haluaa tutustua paremmin. Ehka osa ongelmaa on juurikin tuo suomalainen tapakulttuuri ja ehka osansa siihen antavat myos suomalaiset naiset, jos todellakin odottavat kolmen ruokalajin illallista viineineen paivineen joka treffeilla. En tieda, koska en itse ole ollut tata todistamassa....
Taalla on ihan yleista, etta mies tarjoaa ensimmaisilla treffeilla, mutta se voi todellakin olla vain drinkki tai kahvi. Vastavuoroisesti nainen saattaa taman jalkeen kutsua miehen jonnekin jne. Eli miehen tarjoama drinkki tai kahvi on ele ja osa kohteliaisuutta ja silla osoitetaan, etta olen kiinnostunut sinusta. Silla sipuli. Pelkka jutteleminen on enemmankin kavereiden juttu.
Tarjoa aina mukavalle nauruisalle naiselle mies, se on kansalaisvelvollisuutesi! Loppu on sinusta itsestäsi kiinni, kuten muutkin stoorit!
Vierailija kirjoitti:
Jos tarjoat juoman, sen pitää olla pyyteetöntä ts. älä odota naiselta vastapalveuksia. On ihan ookoo jos molemmat maksavat treffeillä omat ruokansa ja juomansa sun muut.
Onhan se tottakai törppöä käytöstä jos nainen valehtelee ts. sanoo palaavansa pian mutta haihtuukin savuna ilmaan. Mitenhän tuon haihtumisen vois hoitaa korrektisti? Kiittää juomasta ja sanoo menevänsä takaisin kavereittensa luokse tms? Vai pitäiskö aina varmuuden vuoksi kieltäytyä juomista jos käy niin ettei haluakaan viettää loppuiltaa tarjoajan seurassa?
Niin sitä ennen vanhaan toimittiin että kieltäydyttiin juomasta jos oli selvä ettei halua viettää loppuiltaa tarjoavan kanssa.
Juoman tarjoaminen merkitsi jonkinasteista kiinnostusta ja samoin tarjouksen vastaanottaminen.
Ei tietenkään mitään lupausta seurustelusta tai seksistä.
Onko tämä nyt oikeasti muuttunut?
Kuka haluaa tarjota pelkän tarjoamisen ilosta?
Kyllä pitää olla sen verran ryhtiä että kieltäytyy jos tietää ettei nappaa ja miesten ( tai naisten) ei kannata tarjota myöskään kuin jos oikeasti vaikuttaa kiinnostavalta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, ihan rehellisesti: Mitä ylipäätään odotit saavuttavasi sillä että maksat naiselle illallisen tai drinkin baarissa? Sain sellaisen kuvan, että mielessäsi nainen jäi sinulle jotain velkaa ja olet nyt pettynyt, kun hän ei tehnyt niin kuin olit odottanut.
Miksi 20-vuotias edes menee treffeille jonnekin ravintolaan? Kaupungit on varsinkin näin kesällä täynnä erilaisia tapahtumia ja aktiviteetteja, jonne voi mennä treffeille ihan ilmaiseksi. Etsikää vaikka niitä Pokemoneja yhdessä! Kahvikupin saa parilla eurolla, joka tuskin kaataa budjettia vaikka sen kustantaisi toisellekin.
M34
Kuule täällä minun tuppukylässäni ei kyllä mitään aktiviteetteja järjestetä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarjoat juoman, sen pitää olla pyyteetöntä ts. älä odota naiselta vastapalveuksia. On ihan ookoo jos molemmat maksavat treffeillä omat ruokansa ja juomansa sun muut.
Onhan se tottakai törppöä käytöstä jos nainen valehtelee ts. sanoo palaavansa pian mutta haihtuukin savuna ilmaan. Mitenhän tuon haihtumisen vois hoitaa korrektisti? Kiittää juomasta ja sanoo menevänsä takaisin kavereittensa luokse tms? Vai pitäiskö aina varmuuden vuoksi kieltäytyä juomista jos käy niin ettei haluakaan viettää loppuiltaa tarjoajan seurassa?
Niin sitä ennen vanhaan toimittiin että kieltäydyttiin juomasta jos oli selvä ettei halua viettää loppuiltaa tarjoavan kanssa.
Juoman tarjoaminen merkitsi jonkinasteista kiinnostusta ja samoin tarjouksen vastaanottaminen.
Ei tietenkään mitään lupausta seurustelusta tai seksistä.
Onko tämä nyt oikeasti muuttunut?
Kuka haluaa tarjota pelkän tarjoamisen ilosta?
Kyllä pitää olla sen verran ryhtiä että kieltäytyy jos tietää ettei nappaa ja miesten ( tai naisten) ei kannata tarjota myöskään kuin jos oikeasti vaikuttaa kiinnostavalta.
Kuules kun miehet ovat erilaisia. Et voi tietää miten kukin tarjoamisen ajattelee. Osa tarjoaa heti juomaa ilman ensimmäistä esittelyä tai keskustelua. Osa tarjoaa tarjoamisen ilosta. Osa tarjoaa seksin toiveessa. Osa tarjoaa jutun toiveessa. Osa tarjoaa että pääsee kinaamaan naisen kanssa. Osa tarjoaa kun tietää exän katsovan ja haluaa ärsyttää. Osa on lyönyt vetoa kavereiden kanssa. Näitä riittää niin monta kuin on tarjoavaa miestä.
Se, että kieltäytyy juomasta ei tarkoita aina sitä, ettei olisi kiinnostunut miehestä. Se tarkoittaa ettei nainen tiedä miehen ajatusta miksi hän tarjoaa. Luuleeko saavansa yöseuraa? Sääli sinäänsä, koska moni mahdollinen hyvä suhde voi mennä ohi kun kukaan tiedä mitä toinen milläkin tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä... Onko nainen sinulle juttutuokion tai peräti pillun velkaa siitä drinkistä? Minä aina luulin, että miehet tarjoilevat drinksuja anteliaisuuttaan eivätkä yritä ostaa minulta aikaa tai huomiota, mutta näköjään yritätte hieroa kauppoja.
Olen itsekin tilannut drinkin juttukumppanille ystävällisenä eleenä, toivottavasti miespuoliset eivät ole ottaneet sitä epätoivoisena nuoleskeluna.
Kyllä sen juoman tarjoamisen vastineeksi pitäisi kohteliaisuuden nimissä suoda pieni hetki aikaa keskustelun muodossa, mutta kun naiset eivät edes sitä halua suoda. Kai se hu*ran aika on niin kallista sitten. :)
Edellä mainitun vuoksi en enää itse tarjoa baarissa naisille juotavaa. Toisaalta aika harvoin n'äkee naisen ostavan itselleen juoman baarissa, joten joku epätoivoinen tai rikas niitä tarjoilee.
Mites, oletko koskaan drinkkien ostelun ja huorittelun sijasta kokeillut ihan esim. mennä juttelemaan? Olen kuullut villiä huhua, että sillä tavalla on päädytty ihan parisuhteeseen asti.
Huhut ei aina pidä paikkaansa...
Aika harva nainen on kokenut julkiset ja tylyt pakit, jotka ovat tavismiehille arkipäivää. Sitten kun vastaavaa kokemusta löytyy niin kannattaa höpistä rohkeasti juttelemaan lähtemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhut ei aina pidä paikkaansa...
Aika harva nainen on kokenut julkiset ja tylyt pakit, jotka ovat tavismiehille arkipäivää. Sitten kun vastaavaa kokemusta löytyy niin kannattaa höpistä rohkeasti juttelemaan lähtemisestä.
Pakit? Juoman tarjoamisestako?? Ei siitä voi tulla pakkeja. Jos toinen ei ota juomaa niin se ei vaan ota. Ei ne ole pakit.
Yhdet pakit näin kun kaksi naista jutteli baaritiskillä nenät kiinni ja mies nojasi kännissä tiskiin ja huikkasi jotain naisille ja tökkäsi sormella lähempänä olevaa. Naiset katsoivat miestä ja käänsivät katseet samalla pois sanomatta mitään. Onko nuo ne kuuluisat tylyt pakit? Mieti tarkkaan.
Tätäkään keskustelua ei olisi jos kaikki maksaisivat omat menonsa itse. N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, ihan rehellisesti: Mitä ylipäätään odotit saavuttavasi sillä että maksat naiselle illallisen tai drinkin baarissa? Sain sellaisen kuvan, että mielessäsi nainen jäi sinulle jotain velkaa ja olet nyt pettynyt, kun hän ei tehnyt niin kuin olit odottanut.
Miksi 20-vuotias edes menee treffeille jonnekin ravintolaan? Kaupungit on varsinkin näin kesällä täynnä erilaisia tapahtumia ja aktiviteetteja, jonne voi mennä treffeille ihan ilmaiseksi. Etsikää vaikka niitä Pokemoneja yhdessä! Kahvikupin saa parilla eurolla, joka tuskin kaataa budjettia vaikka sen kustantaisi toisellekin.
M34
Kuule täällä minun tuppukylässäni ei kyllä mitään aktiviteetteja järjestetä.
AP
Ihan varmasti siellä tuppukylässäkin löytyy jotain sellaista tekemistä, joka on ilmaista tai maksaa ainakin hyvin vähän. Johonkin ensitreffeihin ei ole kaksikymppisen mitään syytä kuluttaa paria euroa enempää, varsinkin jos on rahan kanssa tiukkaa. Miten olisi vaikka niinkin radikaali idea kuin kävely? Jos joku tyttö ei lähde sun kanssa ulos muualle kuin ravintolaan, niin sellaisia tapauksia sun sietääkin vältellä. Nyt vaan uutta matoa koukkuun!
M34
Tuo on ihan ok. Ei naiselle ole pakko mitään tarjota, mutta tajuathan sen, ettei nainen ole sinulle mitään velkaa, vaikka maksaisitkin ravintolaillallisen. Jos jotain tarjotaan, se tehdään omasta halusta eikä siksi, että toinen pyytää.
Juuri tuon takia en naisena halua maksaa miehelle mitään, enkä anna miehen tarjota ellei kyseessä ole todella hyvä ystävä/ tuttu jonka tunnen tarpeeksi hyvin. Haluan, että kummatkin maksavat oman osuutensa tasapuolisesti niin ei tarvitse pelätä, että toinen olettaa liikoja, käyttää hyväksi tai yrittää lahjoa. Sitten vasta kun tarpeeksi luottamusta löytyy niin voi alkaa tarjoilemaan puolin ja toisin kun homma alkaa olemaan siinä suunnassa, että homma saattaa kestää pidempäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän tässäkin ketjussa koitetaan palstan lompakkoloisille kertoa, mutta se ei niille mene jakeluun.
Mulla ei ongelmaa, oon sen verta äijä, et mä ostan juoman miehelle ja tarjoon vaikka safkatkin, jos oon hänestä kiinnostunut. ;D
N28
Baaritiskiltä kuultua...
Mies.. Yksi olut kiitos..
Baarimikko.. Saisiko naiselle olla jotain..
Mies.. Joo lehmälle paali heinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän tässäkin ketjussa koitetaan palstan lompakkoloisille kertoa, mutta se ei niille mene jakeluun.
Ja teille on kerrottu monta kertaa, että baaritiskillä ventovieraan tarjoama juoma on vaan vaivaannuttava kokemus. Ei mene teille jakeluun.
Toivottavasti ap lukee vieltä ketjua. Tässä on hyvä neuvo ilmeisen selväpäiseltä ja tervejärkiseltä mieheltä. Tällainen kohtelu on ainakin minun makuun.