Päätin että en maksa naisen puolesta enää
Olen päättänyt että en enää ikinä tarjoudu maksamaan naiselle deitillä tai tarjoamaan baarissa drinkin. Syy on simppeli: naiset joita olen joskus tapaillut ovat käyttäneet minua hyväksi tässä tilanteessa. Yksi treffikumppani kertoi minulle illallisen jälkeen että saan milloin tahansa ottaa häneen yhteyttä ja että olin mukavaa seuraa. Nainen ei ole vastannut viesteihini tai puheluihin ja selvästi välttelee minua. Tunnen itseni hyväksikätetyksi koska tunsin naisen jo ennestään ja häntä näytti kiinnostavan seurani. Eksäni kertoi että mies on joskus tarjoillut hänelle baarissa drinkin ja sitten hän on livahtanut paikalta sanomatta edes kiitosta. Minullekin on tapahtumut samalla lailla, juttelin naisen kanssa ja tarjosin hänelle drinkin ja kuinkas kävikään? ''Mä meen vessaan, tuun kohta'' eikä siitä naisesta kuulunut sen jälkeen yhtään mitään.
Minkä takia miehen tulisi ylipäätään alistua tarjoamaan naiselle tai maksamaan deitillä? Jos nyt kerran ovat ''strong and independent'' niin eivätkö silloin voisi itse kustantaa omat menonsa?
M20
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi kulta, ei sinun tarvitse tarjota drinkkejä yhdellekään naiselle. :D
Kiellätkö oman sukupuolesi etuoikeutetun aseman parisuhteen muodostumisessa? Ja sitten vielä lapsikullittelet aikuista miestä, klassista mamma-argumentointia. Isoon ääneen itketään, kun miehet käyttävät valtaansa, mutta itse syyllistytään ihan samaan ja vielä vähätellään miehiä siihen päälle.
En ole edellinen kirjoittaja, mutta kiellän kyllä ainakin itse naisten etuoikeutetun aseman nparisuhteen muodostamisessa, koska siihen tarvitaan aina kaksi. Näin ollen pariutuneita naisia on ihan yhtä monta kun miehiäkin jos katsotaan siis heteroita. Seksin saanti on varmasti naisille helpompaa mutta parisuhde ei.
bäbäbyy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiellätkö oman sukupuolesi etuoikeutetun aseman parisuhteen muodostumisessa? Ja sitten vielä lapsikullittelet aikuista miestä, klassista mamma-argumentointia. Isoon ääneen itketään, kun miehet käyttävät valtaansa, mutta itse syyllistytään ihan samaan ja vielä vähätellään miehiä siihen päälle.
Ensinäkin saa kullitella jos haluaa😁koska tuossa iässä ollaan sitä niin isoja mutta silti loppujen lopuksi niin vauvoja. Joko opitaan kantapäään kauttaa tai sitten ensin kysytään naisilta(äidiltä)tädiltä(kokeneilta läheisiltä,ennen kun mennään itkemään näitä ensimmäisiä pieleen menneitä pillunhakukokemuuksia palstalle. Hyvä jos olet jo sitä mieltä että hankisit pillua yrittämättä osta toista. Omaksi iloksi voi ostaa toiselle mitä tahansa sillai kuten pentuna kun ei odottanut vastavuoroisuus,muttei sentään väkisin että katkeroitu kun toinen ei tajua eikä muistaa että sitten tilaisuuden tulleen pitäisi ehdottomasti palauttaa samalla mitalla...elämä on...
Kylläpä sinä kirjoitat sekä sisällöltään lapsellista että kieliopiltaan huonoa tekstiä. Ja missasit vielä täysin ap:n pointin - ei hän ollut "pillua ostamassa", vaan deittailukulttuuri suosii naisia taloudellisessa mielessä. Jos et tuota ymmärrä tai pysty myöntämään, niin antaa olla. Moni fiksu ja rehellinen nainen kyllä tämän etuoikeuden tiedostaa ja maksaa aina itse omat kulunsa, ainakin minun kokemukseni mukaan.
Ei kai sitä tuntemattomille ihmisille tarvitse mitään baarissa tarjotakaan. Äijillähän tosin on kyse siitä, että palkaksi sitten odotetaan mieluusti sitä pildeä, muutenhan he tarjoaisivat niitä juomiaan toisille miehillekin. :D Itse kyllä kieltäydyn kohteliaasti, jos joku sitä juomaa tarjoaa. Mä olen ihan kykeneväinen ostamaan itse omat juomani enkä halua olla tilanteessa, jossa joku tuntematon jumalan lahja naisille sitten odottaa vastapalvelusta.
Treffeillä sama homma.
Mä maksan, koska mä voin ja haluan. En kuvittele, enkä odota, että kukaan jäisi jostain kahvista tai drinkistä mitään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä maksan, koska mä voin ja haluan. En kuvittele, enkä odota, että kukaan jäisi jostain kahvista tai drinkistä mitään velkaa.
Miksi haluat maksaa vieraiden juomisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edellinen kirjoittaja, mutta kiellän kyllä ainakin itse naisten etuoikeutetun aseman nparisuhteen muodostamisessa, koska siihen tarvitaan aina kaksi. Näin ollen pariutuneita naisia on ihan yhtä monta kun miehiäkin jos katsotaan siis heteroita. Seksin saanti on varmasti naisille helpompaa mutta parisuhde ei.
Ymmärsit väärin. Naisten etuoikeus on siinä, että heihin kohdistuu enemmän kysyntää kuin miehiin ja miehen oletetaan olevan sekä aloitteentekijä että usein myös ainakin ekoilla treffeillä maksumies. Tietenkään jokaiseen naiseen ei kohdistu enemmän kysyntää kuin jokaiseen mieheen, eikä jokainen nainen maksata laskujaan miehillä, mutta yleisellä tasolla asia on näin.
Vierailija kirjoitti:
Palstamammojen vastaukset tietää jo lukematta edes viestejä. Olet oikeilla jäljillä, MGTOW on tänä päivänä oikea valinta miehille. Prinsessaharhailijat parkukoon keskenään muovitiara päässä, miksi eivät saa miehiä.
Miksi et itse ole valinnut sitä?
En minäkään ymmärrä, miksi miesten on ihan pakko kysyä naisilta, että mitä sä juot, mä voin tarjota. Miksi? Sitten valitetaan, kun joku ottaa tarjouksen vastaan. Varsinkin baarissa, missä kaikki on kallista.
Ap on niin nuori, että hänen tapaamansa naiset ovat nuoria myös. Lopeta se tuntemattomille tarjoaminen ja pyydä treffeille nainen vasta sitten, kun tunnet hänet. On ihan ok ehdottaa jotain ilmaista tekemistä. Jos toinen on kiinnostunut sinusta, niin hänelle ei ole merkitystä, maksatko vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat maksaa vieraiden juomisia?
Johan kerroin. Koska mä voin.
Ei mulle ole mikään ongelma tarjota kierrosta baarissa.
Mitä hyötyä minulle on jostain drinkistä? En edes välitä alkoholista. Vanhemmille ihmisille se että mies tarjoaa drinkin on koodikieltä: Olen sinusta kiinnostunut, vaikutat kivalta, voidaanko jutella enemmän. Jos ei kiinnosta tai olet varattu, et ota drinkkiä. Jos mahdollisesti kiinnostaa, niin otat ja juttelette. Jos jutellessa vaikuttaa, että ei kiinnostakaan, niin et ota enää toista, vaan sanot ystävälliset moikat. Jos todella kolahtaa, niin sitten voi nainenkin tarjota seuraavan kierroksen.
Nuorilla kai sitten toisenlaiset kuviot. Luuleeko nuoret molemmin puolin, että yksi drinkki tarkoittaa, että koko ilta ja ehkä yökin ollaan sitten yhdessä?
Tosin kautta aikojen miehet ovat olleet tyhmiä ja kiikuttaneet ilmaisia juomia pyytämättä. Jos rahansa haluaa noin käyttää niin baarit kiittää, mutta naisia sillä tuskin saa, hymyn ehkä.
Hm. Kutsuja maksaa. Aina. Tai vähitään tarjoutuu maksamaan. jos ei tarjoudu, on törppö.
Jos kumpikaan ei ole kutsunut, mies jota oikeasti kiinnostaa, maksaa. Ainakin jotain.
Jos jollain on niin tiukka talous ettei pysty yhtä tarjoamaan, antaa kyllä aika säälittävän vaikutuelman.
Tämä on kätevä tapa erottaa törpöt akanoista alkumetreillä.
Ja vielä semmonen homma, että jos meille tulee joku kotiin, niin joo, kiikutan sille pyyteettömästi ilmaisia juomia ja ruokia vaikkei mitään vastapalvelusta olisi tulossa
Maksan aina omat juomani. Voin jopa tarjota miehelle, mutta en ota vastaan maksettuja juomia tuntemattomilta. En halua jäädä velkaa enkä halua, että minulta odotetaan vastapalvelukseksi mitään. Näin suojelen henkisesti itseäni. Olen seksuaalisesti hyväksikäytetty ja se teki minusta varovaisen.
N27
En koskaan antanut kenenkään tarjota (paitsi tietysti kaveriasteella olevien miesten viinaa kun kaipasivat kaveria julmaseurakseen). Sitten tuli mies, joka sai tarjota ja uskalsi suudella. Nyt 10 vuotta aviossa.
Jotkut vain osaavat pitää huolta haluamastaan.
Vierailija kirjoitti:
Hm. Kutsuja maksaa. Aina. Tai vähitään tarjoutuu maksamaan. jos ei tarjoudu, on törppö.
Jos kumpikaan ei ole kutsunut, mies jota oikeasti kiinnostaa, maksaa. Ainakin jotain.
Jos jollain on niin tiukka talous ettei pysty yhtä tarjoamaan, antaa kyllä aika säälittävän vaikutuelman.
Tämä on kätevä tapa erottaa törpöt akanoista alkumetreillä.
Miksi tämä pätee vain miehen ja naisen välillä, mutta ei samaa sukupuolta olevien välillä? En minä ole ainakaan koskaan olettanut, että kukaan maksaisi minun menojani. Eihän tuolla tavalla ketään viitsisi edes mihinkään pyytää, jos kutsuja aina maksaa. Jos minä pyydän ystävääni Pirjoa festareille tai risteilylle, niin en todellakaan pyytäessäni ajattele, että minä maksan myös hänen osuutensa. Jos Pirjo kieltäytyy rahapulan vuoksi, voin ehkä ehdottaa maksavani, jos oma tilanne sen sallii ja todella kovasti haluan hänen kanssani lähteä, mutta useimmiten se menee niin, että tällaiset jutut sitten vain jätetään tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Olen päättänyt että en enää ikinä tarjoudu maksamaan naiselle deitillä tai tarjoamaan baarissa drinkin. Syy on simppeli: naiset joita olen joskus tapaillut ovat käyttäneet minua hyväksi tässä tilanteessa. Yksi treffikumppani kertoi minulle illallisen jälkeen että saan milloin tahansa ottaa häneen yhteyttä ja että olin mukavaa seuraa. Nainen ei ole vastannut viesteihini tai puheluihin ja selvästi välttelee minua. Tunnen itseni hyväksikätetyksi koska tunsin naisen jo ennestään ja häntä näytti kiinnostavan seurani. Eksäni kertoi että mies on joskus tarjoillut hänelle baarissa drinkin ja sitten hän on livahtanut paikalta sanomatta edes kiitosta. Minullekin on tapahtumut samalla lailla, juttelin naisen kanssa ja tarjosin hänelle drinkin ja kuinkas kävikään? ''Mä meen vessaan, tuun kohta'' eikä siitä naisesta kuulunut sen jälkeen yhtään mitään.
Minkä takia miehen tulisi ylipäätään alistua tarjoamaan naiselle tai maksamaan deitillä? Jos nyt kerran ovat ''strong and independent'' niin eivätkö silloin voisi itse kustantaa omat menonsa?
M20
Olet oikeilla jäljillä. A-miehet eivät tarjoa alussa naiselle mitään. Nainen saa toki tarjota heille. Tarjoamalla mies viestittää olevansa nyhverö, joka joutuu maksamaan naisseurasta. Se ei tee miehestä haluttavaa, vaan juuri nimenomaan saattaa tämän heti alisteiseen asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Pätee kai naisiinkin. Nainen joka ei tarjoa miehelle, on aika säälittävä. Tuskin edes ansaitsee saada miestä.
Kummallista, että toisilleen tuntemattomat miehet voivat tarjota toisilleen baarissa vailla odotuksia vastapalveluksista. Ja tällä kehuskellaan palstalla, ettei miehet laskeskele pennosia.
Mutta ai että, ku nainen ei annakaan pillua, vaikka euron kahvin tarjosi sille..
Ristiriitaista.
Mä en lähtökohtaisesti tarjoa tuntemattomille mitään, enkä oikeastaan edes kavereille.
Pitäisikö minunkin alkaa odottelemaan tapetointiapua, jos miehelle ostaa keittolounaan treffeillä. Kyllähän se olisi törkeetä, ettei vastavuoroisesti auteta automaattisesti.
Paikalta häipyminen taas ilman sanomista on hyvin epäkohteliasta.
Itse inhoan jos mies tarjoaa esim drinkin tai jtn. N18