Päätin että en maksa naisen puolesta enää
Olen päättänyt että en enää ikinä tarjoudu maksamaan naiselle deitillä tai tarjoamaan baarissa drinkin. Syy on simppeli: naiset joita olen joskus tapaillut ovat käyttäneet minua hyväksi tässä tilanteessa. Yksi treffikumppani kertoi minulle illallisen jälkeen että saan milloin tahansa ottaa häneen yhteyttä ja että olin mukavaa seuraa. Nainen ei ole vastannut viesteihini tai puheluihin ja selvästi välttelee minua. Tunnen itseni hyväksikätetyksi koska tunsin naisen jo ennestään ja häntä näytti kiinnostavan seurani. Eksäni kertoi että mies on joskus tarjoillut hänelle baarissa drinkin ja sitten hän on livahtanut paikalta sanomatta edes kiitosta. Minullekin on tapahtumut samalla lailla, juttelin naisen kanssa ja tarjosin hänelle drinkin ja kuinkas kävikään? ''Mä meen vessaan, tuun kohta'' eikä siitä naisesta kuulunut sen jälkeen yhtään mitään.
Minkä takia miehen tulisi ylipäätään alistua tarjoamaan naiselle tai maksamaan deitillä? Jos nyt kerran ovat ''strong and independent'' niin eivätkö silloin voisi itse kustantaa omat menonsa?
M20
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä lompakkoloishuutelija voisi nyt asiallisesti vastata, että
A) miksi miehet ylipäätään tarjoavat? Monesta ennemminkin kiusallinen kuin kohtelias ele (ja kiusallisuus mm. siksi, että monesti sillä juomalla kuvitellaan ostavansa naisen seura itselleen)
B) miten siitä tarjotusta juomasta kieltäydytään ilman että saat mieheltä katkerat haukut kopeudesta?A) Mies oletetaan monesti tarjoavan naiselle, sillä muuten hän on monien mielestä epäkohtelias ja köyhä.
B) ''Voi kiitos, mä arvostan sun kohteliaisuutta mutta mä en kyl taida ottaa, juo sä vaan''.
-AP
Sinulla tuo kohta B tarkoittaa sitä, että nainen ei halua juoda mitään. Mutta jos nainen haluaa juoda ja haluaa maksaa sen itse, niin miten sinä haluaisit sen kuulla? "Kiitos, mutta ei kiitos, maksan itse juomani" - onko hyvä?
Se on myös mielestäni erittäin hyvin sanottu, tässä hyvä esimerkki mikä erottaa naisen ja ämmän. Nainen sanoo kohteliaasti että ei kiinnosta, ämmät pakenevat paikalta eivätkä uskalla sanoa mitään tai hokevat "painu vittuun".
Vierailija kirjoitti:
Jos tarjoat juoman, sen pitää olla pyyteetöntä ts. älä odota naiselta vastapalveuksia. On ihan ookoo jos molemmat maksavat treffeillä omat ruokansa ja juomansa sun muut.
Onhan se tottakai törppöä käytöstä jos nainen valehtelee ts. sanoo palaavansa pian mutta haihtuukin savuna ilmaan. Mitenhän tuon haihtumisen vois hoitaa korrektisti? Kiittää juomasta ja sanoo menevänsä takaisin kavereittensa luokse tms? Vai pitäiskö aina varmuuden vuoksi kieltäytyä juomista jos käy niin ettei haluakaan viettää loppuiltaa tarjoajan seurassa?
Mä varautuisin juttelemaan tarjoajan kanssa ainakin parikymmentä minuuttia ja sitten sanoisin kohteliaasti, että menen nyt takaisin omaan seurueeni luo, mutta jos tyyppi on sen näköinen, että en jaksaisi edes tuota 20 min jutella, niin kieltäytyisin juomasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) miksi miehet ylipäätään tarjoavat? Monesta ennemminkin kiusallinen kuin kohtelias ele (ja kiusallisuus mm. siksi, että monesti sillä juomalla kuvitellaan ostavansa naisen seura itselleen)
B) miten siitä tarjotusta juomasta kieltäydytään ilman että saat mieheltä katkerat haukut kopeudesta?A) koska miehet luulevat edelleenkin niin, että tarjoaminen olisi ehdoton edellytys miehelle vielä vuonna 2016, ja palstan lompakkoloisnaiset huutavat edelleenkin kurkku suorana sitä, kuinka treffeille ei edes harkita menevänsä, jos mies ei tarjoa. Nettideiteissäkin naiset kysyvät ensimmäisenä ammattia ja sitä kautta varallisuustasoa. Eli itse pidätte yllä sitä mielikuvaa , että miehen kuuluu maksaa.
B)äärimmäisen harvinaista , jos nainen ilmaisista illallisista kieltäytyy. En ole itse koskaan tätä todistanut.
Ehkä jokin olemuksessasi viestii, että olet helppo ja keräät sitten sen mukaisia ja tasoisia miehiä ympärillesi.
Viimeiseen olettamukseen, valitettavaksesi näytän hyvältä ja tiedostan sen, joten en ole epätoivoisen otettu jos joku ostelee drinkkejä. Ja sehän se on joistain miehistä niin pöyristyttävä, kun nainen ei olekaan haltioissaan jonkun randomäijän kärrätessä ilmaista viinaa pöytään.
Nuo vastaukset taas, no sillehän minä tai muut ketjun naiset emme voi mitään, että naismakusi on tyyppiä onnenonkijat. Kannattanee aloittaa muutos itsestäsi ja kysyä itseltäsi, miksi hakeudut ko. naisten seuraan kerta toisensa jälkeen.
Hyvä keino on ainakin aloittaa siitä, ettet ekana valikoi niitä naisia, jotka ovat profiilikuvissa tissit tyrkyllä ja kasvot duckface-muiskulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
B) miten siitä tarjotusta juomasta kieltäydytään ilman että saat mieheltä katkerat haukut kopeudesta?A) koska miehet luulevat edelleenkin niin, että tarjoaminen olisi ehdoton edellytys miehelle vielä vuonna 2016, ja palstan lompakkoloisnaiset huutavat edelleenkin kurkku suorana sitä, kuinka treffeille ei edes harkita menevänsä, jos mies ei tarjoa. Nettideiteissäkin naiset kysyvät ensimmäisenä ammattia ja sitä kautta varallisuustasoa. Eli itse pidätte yllä sitä mielikuvaa , että miehen kuuluu maksaa.
B)äärimmäisen harvinaista , jos nainen ilmaisista illallisista kieltäytyy. En ole itse koskaan tätä todistanut.
Ehkä jokin olemuksessasi viestii, että olet helppo ja keräät sitten sen mukaisia ja tasoisia miehiä ympärillesi.
Alapeukuista päätellen, vastaus osui ja upposi niin, että mammat eivät kykene edes vastaamaan.
Tai sitten on muutankin tekemisistä kuin palstailu, joten valitettavasti ei ehdi minuutin sisään vastaamaan uusiin viesteihin.
minulta eräs sankari varasti kerran KÄSILAUKUN, kun en jutellut hänen kanssaan enkä ollut juonut pöytäänsä raahaamiaan lonkeroita! juoksi laukkuni kanssa tanssilattialle että tulisin perässä.. semmoisessa kolmekymppisten suosimassa paikassa ,jossa erikseen baari ja yökerho.
Munkaan mielestä ei ole järkevää ekalla treffillä tarjota toiselle, kyllä ihmisillä on varaa maksaa omat ruoat ja juomat. Jos haluaa tarjota, voi oottaa että on parisuhteessa, ja silloin tällöin tarjota omalle rakkaalle jotain, siitä tulee ainakin mulle hyvä mieli kun mieheni joskus ottaa laskun/ostokset, ja sanoo että hoitaa maksun. Ja mäkin tarjoan hänelle sitten vastavuoroisesti :) Ei ole reilua että vain miehet joutuis aina tarjoamaan treffeillä, hyvin harvoin kuulee naisista jotka ostaa miehille drinkkejä saadakseen juttuseuraa! Kannatan kyllä tasa-arvoa joka suhteessa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeiseen olettamukseen, valitettavaksesi näytän hyvältä ja tiedostan sen, joten en ole epätoivoisen otettu jos joku ostelee drinkkejä. Ja sehän se on joistain miehistä niin pöyristyttävä, kun nainen ei olekaan haltioissaan jonkun randomäijän kärrätessä ilmaista viinaa pöytään.
Nuo vastaukset taas, no sillehän minä tai muut ketjun naiset emme voi mitään, että naismakusi on tyyppiä onnenonkijat. Kannattanee aloittaa muutos itsestäsi ja kysyä itseltäsi, miksi hakeudut ko. naisten seuraan kerta toisensa jälkeen.
Hyvä keino on ainakin aloittaa siitä, ettet ekana valikoi niitä naisia, jotka ovat profiilikuvissa tissit tyrkyllä ja kasvot duckface-muiskulla.
Missä kohtaa sanoin, että itse deittailen ketään, tai tarjoan kenellekään mitään?
Kuvittelet hiivaisen kolosi olevan maailman keskipisteen, jota ilman miehet eivät voisi elää?
Asiattomuuksiin siirtyminen on yleensä varmin merkki siitä, että
A) keskustelukumppani ei ole tarpeeksi älykäs, jotta voisi perustella juttujaan
Ja
B) on häviöllä, eikä olekaan enää niin varma omista huuteluistaan.
Jos et deittaile, niin eihän hommassa sitten ole sinulle ongelmaa. Tietysti valtavan ristiriidan tuo se, että selität ensin nettitreffikokemuksia ja tämän jälkeen kerrot ettet sinä itse siis deittaile.
Netissä ihmiset on kyllä aidosti huolissaan kavereistaan, kun niin moni suoni koholla raivottu asia on tapahtunut aika kavereille eikä suinkaan itselleen 😉
Amerikassa kaikki on ihmeellisempää (ja NYC on oikeasti kallis kaupunki):
http://www.businessinsider.com/confessions-how-she-made-1200-a-month-us…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen ole mikään pysäköintiautomaatti, josta rahaa syöttämällä saa parkkiaikaa naisen pöydästä. Kyllä se "parkkiaika" ostetaan ihan muilla keinoilla; hymy, hyvä asenne, sosiaaliset taidot.
Ja tämä pätee myös ensitreffeillä? Enää ei tarvitse tarjota sitä kahvikuppiakaan , joka sekin muuten kertoo vain miehen olevan pihi, kyllä se ilmainen illallinen pitäisi minimissään saada, eikö niin?
Onhan se ihan eri asia, että jos pyydät jonkun syömään, niin tottakai tarjoat, vaikka sitten se ruokailu olisi sinun kotonasi, eihä muutenkaan jos vaikka ystäväperhe kutsuu sun perheen syömään, sinne mennä rahatukun kanssa että minä nyt tässä maksan meidän perheen syömiset, vaan se menee niin että seuraavalla kerralla sun perhe kutsuu sen ystäväperheen teille syömään. Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi. Jos ystävinä sovitaan että käydäänkö syömässä, niin silloin molemmat maksaa omansa, mutta jos kutsuu jonkun treffeille, ei voi olettaa että se kutsuttu maksaa itse.
Minulle ei ole kukaan juomia tarjonnut, enkä olisi ottanut senkään takia kun en kovin paljon alkoholia juo, eikä ole parisuhteetkaan koskaan alkaneet millään treffailulla, se kuulostaa lähinnä amerikkalaiselta elokuvalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se eri asia kun sä menet baarissa sanomaan jollekin ihan oudolle ihmiselle että saanko tarjota juoman, kuin se että olet tosissaan tutustunut johonkin ihmiseen, ja olet kiinnostunut hänestä ja pyydät treffeille????
Mua ei ole koskaan pyydetty illalliselle, ei vaikka on toinen pitkä parisuhde menossa, en kyllä muista että kukaan ystävättäristäkään olisi koskaa ollut jonkun miehen kanssa illallisella. Seurustelu alkaa yleensä siitä että tavataan jossain ja tapaillaan jossain tai toisen kotona vietetään aikaa.
Vai onko todellakin nykyään tuollaista amerikkalaista treffailua? Mun tyttäreillä ei ainakaan ole, tapasi nykyisen poikaystävän koulussa, edellisen ulkomailla työharjoittelussa, ensin ovat isommassa opiskelijaporukassa olleet, ja sitten alkaneet viettää aikaa kahdestaan, tytär ei ole käynyt illallisella poikaystävän kanssa kuin vasta siinä vaiheessa kun jo seurustelevat, jopa asuvat yhdessä, ja siinä vaiheessa on ihan sama kuka maksaa.
Juoman vastaanottaminen ei tarkoita sitä että olisi siitä toisesta eroottisesti kiinnostunut. En ole koskaan omia juomia baareissa maksanut aina joku on halunnut tarjota enkä mitään maksua niistä ole suorittanut sina omaan kotiin yksin lähtenyt. Ihmisten kanssa voi jutella ja olla ystävällinen ilman että se tarkoittaisi jotain vakavaa. Suomessa jutteleminen koetaan iskemiseksi vaikka se ei sitä olisi.
Mitä ihmettä... Onko nainen sinulle juttutuokion tai peräti pillun velkaa siitä drinkistä? Minä aina luulin, että miehet tarjoilevat drinksuja anteliaisuuttaan eivätkä yritä ostaa minulta aikaa tai huomiota, mutta näköjään yritätte hieroa kauppoja.
Olen itsekin tilannut drinkin juttukumppanille ystävällisenä eleenä, toivottavasti miespuoliset eivät ole ottaneet sitä epätoivoisena nuoleskeluna.
Kerran kävi näin. Olin baarissa iltaa viettämässä uuden tuttavuuden seurassa. Miehellä tuntui olevan suunnitelma juottaa minut mahdollisimman nopeasti humalaan. Tämän päättelin siitä, että oli jatkuvasti tarjoamassa juomaa - yleensä ennen kuin entistä olin edes loppuun juonut. Kolmannen jälkeen päätin, että nyt riittää. Sanoin, että minäpäs tarjoan sinulle tällä kertaa. Kysyin millaisista oluista pitää. Vastaus oli "kaikki käy". Ostin tumman stoutin - en halunnut halvinta ostaa, koska minulle oli tarjottu kolme. No, miehen naama meni jännäksi. Maisteli varovasti ja sanoi, että "onpa yksilö". Lopulta myönsi, kun kysyin, ettei pitänyt tummasta oluesta!! Hanaolut vain kelpasi. Että sellasta.
Aloittaja, ihan rehellisesti: Mitä ylipäätään odotit saavuttavasi sillä että maksat naiselle illallisen tai drinkin baarissa? Sain sellaisen kuvan, että mielessäsi nainen jäi sinulle jotain velkaa ja olet nyt pettynyt, kun hän ei tehnyt niin kuin olit odottanut.
Miksi 20-vuotias edes menee treffeille jonnekin ravintolaan? Kaupungit on varsinkin näin kesällä täynnä erilaisia tapahtumia ja aktiviteetteja, jonne voi mennä treffeille ihan ilmaiseksi. Etsikää vaikka niitä Pokemoneja yhdessä! Kahvikupin saa parilla eurolla, joka tuskin kaataa budjettia vaikka sen kustantaisi toisellekin.
M34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi kulta, ei sinun tarvitse tarjota drinkkejä yhdellekään naiselle. :D
Kiellätkö oman sukupuolesi etuoikeutetun aseman parisuhteen muodostumisessa? Ja sitten vielä lapsikullittelet aikuista miestä, klassista mamma-argumentointia. Isoon ääneen itketään, kun miehet käyttävät valtaansa, mutta itse syyllistytään ihan samaan ja vielä vähätellään miehiä siihen päälle.
En ole tuo aiempi kommentoija, mutta kyllä minustakin 20-vuotias on ihan lapsi vielä, sukupuoleen katsomatta. Olin itsekin sen ikäisenä. Eli jotenkin hupsua tulla uhoamaan vauva-palstalle tuossa iässä jostain naisten ja treffikäytäntöjen vaikeudesta. Jos taas seura pitää - huom! missä iässä tahansa - tavalla tai toisella ostaa rahalla, niin ongelma on omassa käytöksessä.
T. 37-v. nainen
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä... Onko nainen sinulle juttutuokion tai peräti pillun velkaa siitä drinkistä? Minä aina luulin, että miehet tarjoilevat drinksuja anteliaisuuttaan eivätkä yritä ostaa minulta aikaa tai huomiota, mutta näköjään yritätte hieroa kauppoja.
Olen itsekin tilannut drinkin juttukumppanille ystävällisenä eleenä, toivottavasti miespuoliset eivät ole ottaneet sitä epätoivoisena nuoleskeluna.
Kyllä sen juoman tarjoamisen vastineeksi pitäisi kohteliaisuuden nimissä suoda pieni hetki aikaa keskustelun muodossa, mutta kun naiset eivät edes sitä halua suoda. Kai se hu*ran aika on niin kallista sitten. :)
Edellä mainitun vuoksi en enää itse tarjoa baarissa naisille juotavaa. Toisaalta aika harvoin n'äkee naisen ostavan itselleen juoman baarissa, joten joku epätoivoinen tai rikas niitä tarjoilee.
Älä tarjoa mies naiselle juomaa baarissa jos kuvittelet sen jälkeen omistavasi naisen tai saavan seksiseuraa tai mitään jatkoja. Silloin kun tarjoat juomaa ei nainen voi mitenkään vielä tietää, pitääkö sinusta tai kiinnostuuko sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydät ulos niin maksat? Ainakin drinkin verran.
Jos pyydän miestä ulos niin valmistaudun kyllä maksamaan. En tosin koskaan pyytäisi ensitreffeille kahvilaa/pubia tai lounasravintolaa parempaan paikkaan, jos ei vaikka sujukaan. Näin olen huomannut olevan myös toisinpäin.
Seuraavat treffit ovat jo sitten asia erikseen. Olisi outoa, jos jompikumpi maksattaisi koko tapailuajan ruoat/juomat toisella. Jos näin meinaa käydä, niin sitten en näe myöskään tulevaisuutta tasa-arvoisena.
Eli vaadit maksua seurastasi. Ok.
Naiset eivät itse koskaan pyydä miehiä ulos, joten sinunkin tarjoamistesi määrä on tasan nolla.
Kyllä minä sinkkuaikoinani pyysin - eihän kukaan kotoakaan olisi tullut hakemaankaan ja sinkuksi olisin sitten jäänytkin! - ja tarjosin deittikumppanilleni vastavuoroisuusperiaatteella, eli toinen maksaa ekat drinkit ja toinen seuraavat jne.
Ei kannata yleistää, että jos sinua ei nainen ole koskaan pyytänyt ulos/tarjonnut, niin kukaan nainen ei muka koskaan pyydä ketään miestä ulos/tarjoa hänelle.
Alapeukuista päätellen, vastaus osui ja upposi niin, että mammat eivät kykene edes vastaamaan.