Millaisen kaamean "yliluonnollisen" kokemuksen olet kokenut?
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Huh, hakekaas nyt psykiatrista apua.
Huh, ja sä haet ylemmyydentuntoa lukemalla juttuja joihin et usko vaan pidät kirjoittajia itseäsi sairaampina.
Youtubessa on muuten video jota väitetään kirotuksi. Jos sen katsoo tapahtuu kauheita asioita katsojalle. Vähän samantyyppinen kuin The Ringissä. Satuin vahingossa näkemään 5 sekuntia videon alusta kunnes suljin sen. Rupes pelottamaan liikaa joten lausuin isä meidän rukouksen ja heti tuli turvallinen ja helpottunut olo. Ihan kuin olisin päässyt kirouksesta pois. Olin lukenut tätä keskustelua ennen kuin näin sen videon ja joku täällä sanoi, että Jeesuksen rukoileminen pelottaa pahan pois. Toimi ainakin mulla. Varmaan oli vaan pelkkää huijausta koko video mutten silti laita linkkiä siihen ihan vaan teitä suojellakseni. Älkää menkö katsomaan sitä.
Nää tarinat on ihan hirviän kiehtovia... Oon vakaasti ateisti enkä (halua) uskoa mihinkään yliluonnolliseen, mutta näitä kertomuksia lukiessa tulee vaa mielee, että pakko näissä ny jotai perää olla. Ei kaikki nää tarinat voi olla monen skitson tuottamia (esim. nämä itsekseen poksahtelevat tai lentelevät esineet). Onko mitenkään mahollista, että oiski joku ns. ulottuvuus, johon kuolleet joutuvat joksikin aikaa, ennenkä katoavat pysyvästi?
Mielenkiintoista... Ateistina pysyn tosin niin kauan, kunnes nämä ilmiöt jotenkin voidaan todistaa pätevästi. Hemmetin uteliaana ihmisenä tykkään lukia tällasia ja pohtia näitä ilmiöitä. Varsinkin noi unihalvaukset, hui, mite ihmeessä aivot reagoi tuolla tavalla ja luovat noin pahoja illuusioita?
Ei mulla muuta...
En ole tästä tapauksesta kertonut kellekkään, mutta jotenkin se on mieltä vaivannut jo monta kuukautta.
Isäni kuoli viime talvena täysin yllättäen. Noin viikko hänen kuolemansa jälkeen olin ilta-aikaan ulkoiluttamassa äitini koiraa. Vanhempieni talolta pitää kävellä n. 100 metrin matka pilkkopimeässä, ennen valaistulle tielle pääsemistä. En osannut ottaa tätä lähtiessäni huomioon, enkä siis varannut mukaan taskulamppua. Kämnykän valossa sain kompuroitua koiran kanssa tielle. Katuvaloista oli vielä sammuksissa juuri se, joka olisi edes hieman valaissut matkaani.
Paluumatkalla, saavuttuani vanhempieni kotitien risteykseen, tuo sammunut valo syttyi yhtäkkiä. Se ensin aikansa särisi, niinkuin olisi ollut vaikea syttyä, mutta paloi lopulta kirkkaasti. Minulle tuli olo, että isä halusi turvata lopoumatkan.
Ei varmaan tarvitse mainita, että muina iltoina, kun minulla oli oma lamppu mukana, lamppu ei syttynyt.
Anteeksi mutta pakko sanoa... En ihmettele monien skeptisyyttä yliluonnollisiin juttuihin kun lukee noita juttuja pahoista hengistä ja demoneista.
Osa jutuista taas menee puhtaasti intuition puolelle, eikä niinkään yliluonnollisen.
Vaikka uskot asioihin, niin silti on pidettävä terve järki mukana ja mietittävä niitä luonnollisia syitä. Unihalvaukset eivät ole yliluonnollisia, vaikka pelottavia ovatkin.
Myös nuo jutut "näin unta kuinka joku kuoli, viikon päästä veli joutui vankilaan". No, näissähän ei sinänsä ole mitään yhteyttä toisiinsa, vai kuoliko veli siellä vankilassa?
Ja nuo tapaukset, joissa henkilö on ollut pitkään sairas ja näet unta hänen kuolemastaan. Sekään ei mene yliluonnollisen puolelle (ellei nyt samalla hetkellä tapahdu) vaan mielesi käy unessa läpi tapahtumia ja alitajunta valmistelee sinua tähän tulevaan asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta pakko sanoa... En ihmettele monien skeptisyyttä yliluonnollisiin juttuihin kun lukee noita juttuja pahoista hengistä ja demoneista.
Osa jutuista taas menee puhtaasti intuition puolelle, eikä niinkään yliluonnollisen.
Vaikka uskot asioihin, niin silti on pidettävä terve järki mukana ja mietittävä niitä luonnollisia syitä. Unihalvaukset eivät ole yliluonnollisia, vaikka pelottavia ovatkin.
Myös nuo jutut "näin unta kuinka joku kuoli, viikon päästä veli joutui vankilaan". No, näissähän ei sinänsä ole mitään yhteyttä toisiinsa, vai kuoliko veli siellä vankilassa?Ja nuo tapaukset, joissa henkilö on ollut pitkään sairas ja näet unta hänen kuolemastaan. Sekään ei mene yliluonnollisen puolelle (ellei nyt samalla hetkellä tapahdu) vaan mielesi käy unessa läpi tapahtumia ja alitajunta valmistelee sinua tähän tulevaan asiaan.
Selitä tämä: isäni on voittanut kahdesti rahaa eräässä pelissä, tuhansista kymmeniin tuhansiin. Molemmilla kerroilla äiti on edellisenä yönä nähnyt unta, jossa eräs kuollut sukulainen pitää kädessä pikkueläintä.
Entä se kun ajattelin pitäisikö mennä seurakunnalle ja samalla hetkellä stereot menivät päälle?
Juu, monasti selityksenä on intuitio tai sattuma, mutta välillä asiat jäävät selittämättömiksi. Olen miettinyt, että ehkä jokin hengellinen ulottuvuus on olemassa ja jotkut ovat luonnostaan tottuneet näkemään tähän todellisuuteen liittyviä asioita. Usein nämä havainnoijat ovat eläimiä. Tiedän esim. tositarinan lehmistä, joka selittää miksi lehmä on intialaisille pyhä eläin.
Sitten on rationaalisia ihmisiä, jotka ovat tiukasti kiinni tässä ulottuvuudessa eikä siinä mitään. He selittävät asiat loogisesti. Yksi looginen selitys paranormaaleille havainnoille on esim. aivojen hetkellinen toimintahäiriö stressin takia.
Oma hullu teoriani on epäillä, että ihminen herkistyy hengellisille asioille jos hänellä on stressiä tai muuta mielenterveydellistä ongelmaa. Luin afrikkalaisen shamaanin tekstin koskien länsimaista mielisairaalaa ja hänen näkemyksensä oli, että mielisairaala oli täynnä potilaita, jotka olivat luonnostaan tämän ja henkimaailman välittäjiä, mutta tuo portti oli katkaistu hoidoin ja lääkkein. Hakisin linkin jos en olisi tässä puhelimella.
Näitä on kyllä mielenkiintoista pohtia.
Komppaan! Itse ole kokenut kaikki oudot jutut vaikeassa stressitilanteessa. Yhdessä kämpässä oli poltergeistilmiö, ja olen nähnyt näyn kaltaisia ja enneunia. Mielenterveys ok, teen vaativaa työtä ja elätän perheeni. Kun menee hyvin, ei näitä ilmiöitä näy unia lukuunottamatta.
Ei kaamea, eikä edes yliluonnollinen, mutta usein kun illalla kuljen kotitietä, sammunut katuvalo syttyy kohdallani palamaan. Ajattelen aina, että onneksi niinpäin, mimittäin jos aina kohdallani sammuisi sama katuvalo rupeaisi pelottamaan ja miettimään yliluonnollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös nuo jutut "näin unta kuinka joku kuoli, viikon päästä veli joutui vankilaan". No, näissähän ei sinänsä ole mitään yhteyttä toisiinsa, vai kuoliko veli siellä vankilassa?Ja nuo tapaukset, joissa henkilö on ollut pitkään sairas ja näet unta hänen kuolemastaan. Sekään ei mene yliluonnollisen puolelle (ellei nyt samalla hetkellä tapahdu) vaan mielesi käy unessa läpi tapahtumia ja alitajunta valmistelee sinua tähän tulevaan asiaan.
Selitä tämä: isäni on voittanut kahdesti rahaa eräässä pelissä, tuhansista kymmeniin tuhansiin. Molemmilla kerroilla äiti on edellisenä yönä nähnyt unta, jossa eräs kuollut sukulainen pitää kädessä pikkueläintä.
Entä se kun ajattelin pitäisikö mennä seurakunnalle ja samalla hetkellä stereot menivät päälle?
Juu, monasti selityksenä on intuitio tai sattuma, mutta välillä asiat jäävät selittämättömiksi. Olen miettinyt, että ehkä jokin hengellinen ulottuvuus on olemassa ja jotkut ovat luonnostaan tottuneet näkemään tähän todellisuuteen liittyviä asioita. Usein nämä havainnoijat ovat eläimiä. Tiedän esim. tositarinan lehmistä, joka selittää miksi lehmä on intialaisille pyhä eläin.
Sitten on rationaalisia ihmisiä, jotka ovat tiukasti kiinni tässä ulottuvuudessa eikä siinä mitään. He selittävät asiat loogisesti. Yksi looginen selitys paranormaaleille havainnoille on esim. aivojen hetkellinen toimintahäiriö stressin takia.
Oma hullu teoriani on epäillä, että ihminen herkistyy hengellisille asioille jos hänellä on stressiä tai muuta mielenterveydellistä ongelmaa. Luin afrikkalaisen shamaanin tekstin koskien länsimaista mielisairaalaa ja hänen näkemyksensä oli, että mielisairaala oli täynnä potilaita, jotka olivat luonnostaan tämän ja henkimaailman välittäjiä, mutta tuo portti oli katkaistu hoidoin ja lääkkein. Hakisin linkin jos en olisi tässä puhelimella.
Vaikea sanoa tapauksistasi, sterkat ainakin on voineet mennä päälle ihan sähköhäiriön takia ja sattumalta juuri silloin.
Olen itse kokenut ja nähnyt vaikka mitä, mutta oikeasti kaikkea ei pidä heti enshätään julistaa yliluonnolliseksi kun moneen asiaan löytyy usein se selitys ja ihan puhdasta sattumaakin käy.
Sitten nuo pahat henget ja demonit taas.. No, jätän sanomatta.
Jos haluat tutkia asioita, kuten paranormaaleja ilmiöitä, on pidettävä terve järki ja skeptisyys myös mukana. Muuten homma menee ihan hörhöilyksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaamea, eikä edes yliluonnollinen, mutta usein kun illalla kuljen kotitietä, sammunut katuvalo syttyy kohdallani palamaan. Ajattelen aina, että onneksi niinpäin, mimittäin jos aina kohdallani sammuisi sama katuvalo rupeaisi pelottamaan ja miettimään yliluonnollisia.
No tuota käy aika usein. En tiedä onko silloin lamppu paskana vai mikä, mutta on käynyt usein samoin.
Nämä ovat tapahtuneet lomamatkoillani Madeiralla ja Maltalla. Paikat ovat siis varsin kaukana toisistaan, eikä niitä yhdistä muu kuin nimen alkukirjaimet. Kummallakin reissulla mukanani oli sama ystävä.
Madeiralla hotellimme oli parin kilometrin päässä Funchalin keskustasta ja yleensä kävelimme tuon matkan mennen tullen monta kertaa päivässä. Päivänvalon aikaan ei tapahtunut mitään, mutta iltapimeällä yksi tietty katuvalo sammui aina kaupunkiin päin kävellessämme ja syttyi taas palamaan palatessamme hotellille. Koska pylväs näkyi viereisen hotellin valoissa kauas, tiesimme ettei siinä palanut valoja. Mysteeri jäi selvittämättä ikiajoiksi.
Maltalla taas hotellihuoneessamme oli iso puinen vaatekaappi. Se oli vastapäätä sänkyjä. Kaapin ovet eivät pysyneet kiinni ilman, että kiilasimme ovien väliin paperista kiilan. Mutta iltaisin, kun olimme sammuttaneet valot, kuului narinaa ja kaapin ovet aukesivat. Ja kyllä olimme laittaneet sen paperikiilan todella tiukaksi, jotteivat ovet aukenisi itsestään.
Niin ja lisään, että kerran täällä oli ketju jälleensyntymästä. Ihan mielenkiintoinen aihe, mutta karkaa käsistä silloin kun äidit alkavat haltioituneina kuunnella lapsensa kertoiluja ja pitää tätä varmana todisteena jälleensyntymästä. Lapsillahan ei ole vilkasta mielikuvitusta, joka vielä buustautuu kun äiti kuuntelee niin tarkkaan 😉
Vielä pahemmaksi tosin meni se, kun yksi kertoi syntyneensä 80-luvun lopussa (että ei voisi muistaa kasarilta mitään) ja kuinka kerran näki jossain mainoksen, jossa oli joku jätkä tyypillisessä 80-luvun asussa ja tästä tuli hänelle tuttu ja kotoisa olo. Ja tätä siis piti todennäköisenä merkkinä siitä, että hän on edellisessä elämässä elänyt 80-luvulla.
Tarvitseeko edes kertoa, mikä olisi tässä se todennäköisempi selitys?
Asioissa voi nähdä outoa jos haluaa nähdä. Homma kun tulisi aloittaa sillä, että käyt läpi kaikki luonnolliset selitykset, sitten vasta otetaan harkintaan joku luonnollisuuden ylittävä selitys.
Asun -40 rakennetussa vanhassa talossa.Meillä sattuu jatkuvasti jotain.Tavarat siirtyilee,telkkarit,tuulettimet menee itsestään päälle.Edesmennyt koirani reagoi myös....Koskaan en ole pelännyt.
Vierailija kirjoitti:
Asun -40 rakennetussa vanhassa talossa.Meillä sattuu jatkuvasti jotain.Tavarat siirtyilee,telkkarit,tuulettimet menee itsestään päälle.Edesmennyt koirani reagoi myös....Koskaan en ole pelännyt.
Unohdin vielä,että usein kävelyllä,syksyllä/talvella,kun hämärää,katulamppu jonka ali kuljen sammuu.Tätä on tapahtunut useasti.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta siitä että joku näkee teidät demonin hahmossa? Olen ihan tavallinen nelikymppinen perheenäiti, kaksi ihmistä elämäni varrella on sanonut näitä demoniasioita. Ex-mieheni, hyvin rationaalinen ihminen, suorastaan kiljui kauhusta kun olin nukkunut hänen vieressään- hän oli nähnyt kasvojeni paikalla jonkun vanhan, pahantahtoisen miehen kasvot. Tämä ei ole mikään läppä jolla hän olisi halunnut loukata tms. Myös nuorempana eräs naispuolinen henkilö sanoi minun olevan demoni, en tiedä miksi. Olen kiltti, yritän olla hyvä ihminen, mutta virheitä olen elämässäni tehnyt, myös muita ihmisiä kohtaan, kuten me kaikki. Jollain tavalla nämä asiat vaivaavat, en tiedä mistä on kysymys.
Mulla on. Lisäksi mieheni on nähnyt minut noitana, josta säteilee kummallista, pimeyden voimista peräisin olevaa taikaenergiaa. Mutta hänellä onkin diagnosoitu paranoidi skitsofrenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta siitä että joku näkee teidät demonin hahmossa? Olen ihan tavallinen nelikymppinen perheenäiti, kaksi ihmistä elämäni varrella on sanonut näitä demoniasioita. Ex-mieheni, hyvin rationaalinen ihminen, suorastaan kiljui kauhusta kun olin nukkunut hänen vieressään- hän oli nähnyt kasvojeni paikalla jonkun vanhan, pahantahtoisen miehen kasvot. Tämä ei ole mikään läppä jolla hän olisi halunnut loukata tms. Myös nuorempana eräs naispuolinen henkilö sanoi minun olevan demoni, en tiedä miksi. Olen kiltti, yritän olla hyvä ihminen, mutta virheitä olen elämässäni tehnyt, myös muita ihmisiä kohtaan, kuten me kaikki. Jollain tavalla nämä asiat vaivaavat, en tiedä mistä on kysymys.
Mulla on. Lisäksi mieheni on nähnyt minut noitana, josta säteilee kummallista, pimeyden voimista peräisin olevaa taikaenergiaa. Mutta hänellä onkin diagnosoitu paranoidi skitsofrenia.
Viittaannyt tuohon aiempaan lainaukseen, jossa mies nähnyt "demonina". Tulee mieleen unihalvaus/mies ollut puoliksi unessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa tapauksistasi, sterkat ainakin on voineet mennä päälle ihan sähköhäiriön takia ja sattumalta juuri silloin.
Olen itse kokenut ja nähnyt vaikka mitä, mutta oikeasti kaikkea ei pidä heti enshätään julistaa yliluonnolliseksi kun moneen asiaan löytyy usein se selitys ja ihan puhdasta sattumaakin käy.
Sitten nuo pahat henget ja demonit taas.. No, jätän sanomatta.
Jos haluat tutkia asioita, kuten paranormaaleja ilmiöitä, on pidettävä terve järki ja skeptisyys myös mukana. Muuten homma menee ihan hörhöilyksi.
No juurihan tuo yksi esimerkki koski sitä, että yliluonnollisten tapahtumien havainnointi voi johtua aivojen toimintahäiriöstä. Lapsikin tajuaa, että on suhtauduttava varauksella kokemaansa, joten säästä saarnasi. Eihän kukaan ole vielä pokannut sitä James Randi -säätiön palkintoakaan :-D
Kuitenkin elämän suola on mielestäni näissä selittämättömissä mielettömissä kokemuksissa ja niiden pohdiskelussa. Onko sterkkojen räpsähtäminen päälle sähköhäiriötila vai jotain jumalaista johdatusta tai johan af grann-settiä?
Eipä se tiedekään osaa selittää tietoisuutta tai henkimaailman asioita muuten kuin syyllistämällä ne häiriötiloiksi tai hörhöilyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muitakin kokemuksia löytyy...ei ehkä kauhean pelottavia, mutta kummallisia.
Olin äitini ja siskoni kanssa lenkillä... Hiljainen kylätie, jonka varrella siellä asutusta kylläkin. Ei katuvaloja, maalla kun oltiin. Tieltä erkani vielä hiljaisempi ja pienempi tie, lähinnä mökkitieksi voinee kutsua, liikennettä lähinnä ainoastaan kesäaikaan, silloinkin vähänlaisesti. No mutta asiaan , olimme siis kolmisin lenkillä, hämäränä syysiltana. Yhtäkkiä tuolta mökkitieltä alkoi kajastaa valo, ihan kuin siellä olisi mennyt auto. Todella kirkas valo siivilöityi puiden välistä, mutta mitään ääntä ei kuulunut. Toisaalta valo oli niin valtavan kirkas että oli kuin valonheittäjät olisi laitettu päälle. Tuijotimme valoa ihmeissämme ja hetken kuluttua se sammui. Ääntäkään ei kuulunut eli mitään metsätyökonetta tms ei käynnistetty. Kaikille meille tuli melko ontto olo tuon jälkeen ja käännyimme kiireesti ympäri. Mitään selitystä emme tuolle valolle keksineet.Toinen outo valoilmiö on koettu myös meidän kolmen toimesta mutta lisäksi myös isämme näki sen. Talvisena iltana kirkas valo lensi todella hiljaa normaalia lentokonereittiä... Tuolta samalta toki kaikki koneet näyttävät ennenkuin tulevat lähemmäs ja vilkkuvat valot alkavat erottua. Tämä kirkas valopiste tuli todella hiljaa kohti ja sitten pysähtyi, sen takia se kai alunperinkin kiinnitti huomiomme. Tuojotimme kaikki neljä tätä kirkasta valoa kunnes se yhtäkkiä vaihtoi suuntaa ja liikkui yhtäkkiä Ihan normaalilentoreitin vastaisesti, tässä vaiheessa ihmeteltiin kaikki neljä että mikä oli kyseessä, lentokone se ei ollut ja mitään ääntä se ei pitänyt. Pikkumatkan liikuttuaan tuo valo pysähtyi taas ja sinkaisi järkyttävällä nopeudella toiseen suuntaan ja katosi parissa sekunnissa puiden taakse. Todella outo kokemus, ei varsinaisesti pelottava mutta aiheutti kyllä meissä kolmessa levottomuutta. Skeptikko isäni tosin murahteli meidän ufo-huuhdaduksille ja lähti sisälle, yritti keksiä järjellistä selitystä mutta myönsi itsekin kummastelevansa valoilmiötä.
Mäkin oon kerran todistanut tuollaisen valoilmiön liikkumista taivaalla, ajattelin olevan lentokone tai satelliitti, mutta teki kyllä niin yhtäkkisen ja luotisuoran yli 90 asteen käännöksen etten kyllä tiedä mikä ihmiskoje sellaisia tekee...
Eipä mitään ihmeellistä ole mulle koskaan tapahtunut, johtuneekohan siitä että uskon vakaasti siihen ettei kuoleman jälkeistä elämää ole, vaikka jotkut näistä tarinoista aika kylmääviä ovatkin... :D
Joskus lapsena kuitenkin muutaman kerran aamulla herätessäni kämmenessäni tai muualla kehossani oli siisti neliön muotoinen alue pisteitä. Siis siisteissä tasavälisissä riveissä pieniä hiukan punertavia pisteitä. Eivät olleet mielestäni painaumia eivätkä näppylöitä, vaan ihan kuin vaaleanpunaisella tussilla olisi pistelty ihooni. Haalistui sitten päivän mittaan yleensä pois. Yritin etsiä kaikki mahdolliset alkuperät, patterin, verhot, kuuman yölampun, värilliset yöpaidat, hiusharjat, allergisoivat pesuaineet ym., mutta mitään järkevää selitystä en keksinyt :D. Sitten jossain vaiheessa niitä pisteitä ei vain enää ilmestynyt ja unohdin asian ihan kokonaan. Mulla taitaa kuviakin olla niistä jollain muistikortilla, jos olisi vielä tallessa... Täytyy etsiä :D
Kaipa avaruusoliot merkitsivät minut ikkunan läpi aina nukkuessani ja nyt olen valittu ja odotan vain kaappaustani.
En tiedä yliluonnollisesta, mutta olin aamuyöstä siivoamassa eräässä pikaruokalassa. Kuulin yhtäkkiä jonkun viheltävän pitkään ja ajattelin että työkaverini oli saapunut paikalle ja ilmoitti tulostaan (hänellä oli tapana vihellellä). Tajusin lopulta ettei työkaverini ollut tullutkaan. En tiedä mistä ääni kuului, mutta kuulin erään toisenkin kerran vihellyksen äänen. Noiden parin kerran jälkeen en enää ikinä kuullut viheltelyä.
Kerran näin kummallisen unen tädistäni. Unessani soitin äidilleni ja äiti vastasi itkuisena puhelimeen ja kertoi että tätini oli kuollut. Noin viikko uneni jälkeen tätini tuli yhtäkkiä vakavasti sairaaksi ja oli melkein kuolla. Tätini oli vielä ollut aina terve ja sairaus tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Luojan kiitos tätini lopulta tervehtyi.
Olen myös kuullut omituista pelottavaa ääntä, joka tuli taivaalta. Olin lenkkipolulla koirani kanssa ja yhtäkkiä alkoi kuulua kummalista ääntä taivaalta. Youtubesta löytyy monta videota kyseisestä äänestä. Sitä on vaikea selittää, mutta ääni kuulosti siltä kuin maailmanloppu olisi lähellä :D Uskon tosin että sille löytyy jokin järkevä selitys, mutta tilanne oli aika hirvittävä, sillä olin kaksin koirani kanssa ja lenkkipolku sijaitsi korvessa.