Olen tunne-elämältäni epävakaa personnallisuus sekä minulla on impulsiivinen häiriötyyppi. KYSY!
Saat kysyä mitä vaan! Diagnoosit ovat virallisia.
Kommentit (27)
Onko ne oikeasti diagnosoitu vai oletko itse diagnosoinut itsesi?
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta onko virallinen diagnoosi mielestäsi sellainen, jonka itse on tehnyt?
Oletko töissä? Onko sinulla lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta onko virallinen diagnoosi mielestäsi sellainen, jonka itse on tehnyt?
Ei. -2
Olen ollut aikuis pyskiatrisessa sairaalassa joten ovat virallisia. Minulla on kaksi lasta. Impulsiivuus näkyy arjessa esim. päätän sekunnissa, että nyt rupean pesemään maton, laitan pesuun sohvan kankaat, järjestän kaapin joka on ollut "rauhassa" monta vuotta.
Miten ne ilmenevät jokapäiväisessä elämässäsi?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut aikuis pyskiatrisessa sairaalassa joten ovat virallisia. Minulla on kaksi lasta. Impulsiivuus näkyy arjessa esim. päätän sekunnissa, että nyt rupean pesemään maton, laitan pesuun sohvan kankaat, järjestän kaapin joka on ollut "rauhassa" monta vuotta.
Hmmm...kuulostaa kyllä mun korviin vielä melko normaalilta? Vai pitääkö noita miettiä ensin viikko kaupalla että olis mieleltään terve?
Miten impulsiivisuus näkyy suhteessasi lapsiisi? Onko heillä lähellä joku vähemmän impulsiivinen, joka tuo heidän elämäänsä vakautta?
En ole töissä, rupean opiskelemaan kylläkin. Itse en tunnista ja tunnistan epävakaan oloni, että yht äkkiä saatan olla tosi iloinen ja minuutin päästä itkeä. Toki on hyvin seesteisiä hetkiä jolloin olen kuten "normaalit" ihmiset. Olen kuitenin niin sanotusti normaali, kaikki läheiseni eivät edes tiedä ongelmistani.
Vierailija kirjoitti:
olen samanlainen, enkä koe, että se olisi sairasta tai haittaisi mitenkään elämää. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm...kuulostaa kyllä mun korviin vielä melko normaalilta? Vai pitääkö noita miettiä ensin viikko kaupalla että olis mieleltään terve?
Jos asuisit minun kanssani niin tietäisit. Ei minulla otsassa lue "olen epävakaa, VARO" Välillä on hyvin seesteisiä jaksoja ja välillä kilahdan syyttä suotta. Toki diagnoosian on myös keskivaikea-masennus joten on vähän riippuvainen siitäkin. Saatan olla kuukauden aivan normaali ja välillä ei tiedä "kuka puhuu tällä kertaa, kuka haluaa sitä tai tätä"
Lapset tuovat vakautta. En ole mikään "kylähullu" ei kukaan tietäisi minun ongelmistani (paitsi avokumppani) jos en kertoisi. Olen esim. joutunut akuutisti (mieli)sairaalaan kun olen syönyt hetken mielijohteesta yli-annostuksen lääkkeitä tai viiltänyt rajusti itseäni.
Olet siis avoliitossa. Miten kehtaat pilata hänen elämänsä pelkästään olemalla kanssasi?
Onko sinunkin vaikea sulattaa toisten ikävät kommentit itsestäsi sillä rupeat uskomaan niihin silmittömästi ja alat vihaamaan sitä asiaa sinussa?
T toinen epävakaa mutta hieman jo parantunut.
Kukas epäpätevä puoskari sulle on tuollaiset leimat lätkäissyt paperihin? Varaudu ikävään kohteluun terveydenhuollossa, jos ja kun julkisia palveluita käytät. Somaattiset vaivasi kuitataan millä tahansa olemattomalla psyykepuolen vaivalla. Hoitsutkin muistvat taatusti vittuilla avoimesti, koska kukas nyt mielenterveyspotilaan kanteluita todesta ottaisi, nekin kuitataan potentiaalisina harhaluuloina. Koska kaikilla mielenterveyspotilailla on AINA harhaluuloja ja todentuntuisia harhoja! :D Edellinen oli sarkasmia, jos joku ei ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis avoliitossa. Miten kehtaat pilata hänen elämänsä pelkästään olemalla kanssasi?
Edellisen kommentin kirjoittajan tarvitsee vielä kasvaa ja en ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta pahalta. Jospa sinulla onkin ADHD?
Onko sinulla lapsia?