Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kapselikeittimet - onko hetken huuma vai kannattava sijoitus?

Vierailija
30.07.2016 |

En millään haluiaisi meille uutta laitetta viemään tilaa keittiön tasoilta. Meillä on jo hieno kahvinkeitin ja kahvimylly, kahville on pyhitetty pienestä keittiöstä tarpeettoman paljon tilaa. Näiden lisäksi on tietenkin kaikki pressopannut ja maidonvaahdottimet (jotka lojuvat kaapin perällä..).

Itse en juo kahvia ollenkaan. Mies haluaisi nyt tuollaisen kapselikeittimen. Minusta tuo vaikuttaa aivan turhalta. Onko joku ostanut tuollaisen tyyliin yli vuosi sitten ja käyttää sitä edelleen? Vai onko se juuri sellainen kiva uutuuslaite, jota jaksetaan pari kuukautta ja sen jälkeen kone kerää vain pölyä, kunnes sekin siirretään jonnekin kaapin perälle?

Puolesta ja vastaan mielipiteitä, jos on, kiitos!

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan noita kapseleita tutkittu, miten paljon niistä irtoaa kemikaaleja kahviin... Hankkisin itse kyllä kunnollisen kahvakeittimen.

Vierailija
62/95 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut reilun kuukauden, enkä usko että jää hetken huumaksi. Sikäli jännä juttu, että tuon kapselikeittimen musta kahvi(americano) voittaa mun keittämän suodatin kahvin 100-0, eikä aiheuta närästystäkään. Mutta meillä tuota keitintä käytän lähinnä yksin, välillä tyttäreni ja hänen poikakaveri  tiputtelee sillä makujuoman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

66% vastaajista tähän mennessä pitää turhana. Ja mies puolustaa haluaan kuin 3-vuotias, jonka mielestä kannattaa ostaa muoviprinsessa R-kioskilta 25€:lla, koska leikkii sillä lopun ikänsä ihan varmasti. 

Äh. Eihän tuo nyt olisi mikään iso investointi, mutten jaksa sitä puolen vuoden jälkeistä keskustelua, kun pyydän miestä viemään pölyyntyneen keittimen kellariin..

ap

Oletko sinä miehen äiti? Joutuuko miehesi pyytämään sinulta tällaiseen ostokseen luvan?

Joissakin perheissä on tapana keskustella hankinnoista yhteiseen kotiin. 

Vierailija
64/95 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselikeittimiäkin on monenlaisia. Nuo Dolce Gustot ja Cupsolot on aika turhia, Nespresso selvästi laadukkaampi ja siihen saa ns. hyvääkin kahvia. Mutta hinta onkin sitten toista luokkaa... 

Vierailija
65/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin ostaa dolce guston. tykkään erikoiskahveista. kapselipakkaukset voi polttaa. ei synny turhaa jätettä. 

Vierailija
66/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nespresso ollut vuosia. En luopuisi. Olen ainut kahvinjuoja perheessä ja sillä saa nopsasti kupillisen hyvää kahvia.  Juon kupin pari päivässä.

Vierailija
67/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dolce Gusto cafe au lait kapseli sisältää:

Maitojauhe (73,7%), pikakahvi (24%), stabilointiaineet (dikaliumfosfaatti, trinatriumsitraatti), emulgointiaine (soijalesitiini).

Ihanan kätevää. Tosin kaukana oikeasta Cafe au Lait-juomasta.

Vierailija
68/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nespressokeitin tuli Saksa; markkinoille muistaaksen 1991. Siitä asti meillä on juotu Nespresso-kapselikahvia. Pois en vaihda. Joskus Suomessa käydessäni minulle tarjotaan suodatinkahvia, mutta olen silloin mieluummin ilman tai juon teetä.

Life is too short to drink bad coffee.

Vierailija
69/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselikeitinkahvi on todella kaukana oikeasta laadukkaasta kahvijuomasta. Ainoa mikä siinä on plussaa niin valmistamisen helppous, joka onkin näiden vempainten ykkömyynntiargumentti.

Vierailija
70/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ollut nyt 1,5 vuotta Nespresson Latissima One ja käytän joka päivä. Tykkään enemmän espressopohjaisesta kahvista kuin suodatinkahvista. Ja näin yhdelle hengelle tuo on kätevä. Ja juu, tiedostan sen roskaamisaspektin, mutta ainakin Nespresson kapselit voi kierrättää pienmetallipisteissä ja näin teenkin.

Vierailija
71/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dolce Gusto cafe au lait kapseli sisältää:

Maitojauhe (73,7%), pikakahvi (24%), stabilointiaineet (dikaliumfosfaatti, trinatriumsitraatti), emulgointiaine (soijalesitiini).

Ihanan kätevää. Tosin kaukana oikeasta Cafe au Lait-juomasta.

Nuo Dolce Gustot onkin ihan kuraa, kannattaa hommata Nespresso, heillä kapselit on ihan pelkkää kahvia.

Vierailija
72/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nespresso vaikuttaa tylsältä. Eihän niiden kapselivalikoimasa oo muuta ku kahveja. En halua juoda pelkkiä kahveja vaan esim kaakaota ja erilaisia maitopohjasia juomia. 

Vierailija
73/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nespresso vaikuttaa tylsältä. Eihän niiden kapselivalikoimasa oo muuta ku kahveja. En halua juoda pelkkiä kahveja vaan esim kaakaota ja erilaisia maitopohjasia juomia. 

Hommaa sellaisen Nespresson, jossa on maidonvaahdotin, niin onnistuu maitokahvienkin tekeminen. Tulee paljon paremman makuista, kun laittaa erikseen ihan kunnon maidon ja kahvin kuin niiden merkkien kapseleilla, joihin tungettu joku maitojauhe siihen mukaan. Kaakaotahan nyt voi muutenkin tehdä kuin kahvikoneella.

Vierailija
74/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Dolce Gusto Circolo keitin ainoana kotini kahvinkeittimenä. Arkisin juon kahvia vain töissä, joten lähinnä viikonloppuisin tulee keitettyä kotona kahveja. Minusta tällaiseen sinkkutalouden satunnaiskäyttöön todella kätevä. Ja ihanaa kun saa aamulla cappuccinon ilman oikein mitään vaivaa. Vastaako se hyvän kahvilan juomaa - ei, mutta ei haittaa, minä valitsen mieluummin helppouden ja ihan ok maun kuin vaivannäön. 

Vierailija
75/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Dolce Gusto Circolo keitin ainoana kotini kahvinkeittimenä. Arkisin juon kahvia vain töissä, joten lähinnä viikonloppuisin tulee keitettyä kotona kahveja. Minusta tällaiseen sinkkutalouden satunnaiskäyttöön todella kätevä. Ja ihanaa kun saa aamulla cappuccinon ilman oikein mitään vaivaa. Vastaako se hyvän kahvilan juomaa - ei, mutta ei haittaa, minä valitsen mieluummin helppouden ja ihan ok maun kuin vaivannäön. 

Jos lähinnä viikonloppuisin keittelet niitä kahveja kotona, niin satsaisit silloin laatuun, vaikkapa ihan perusmutteripannuun ja hyvään italialaiseen kahvijauhoon tai vaikkapa papukahviin itse jauhettuna. Silloinhan sinulla on joka tapauksessa aikaa hemmotella itseäsi ja nauttia kunnon kahvista kiireettä.

Ai niin, valitset joka tapauksessa helppouden. No, itsepähän valitset.

Vierailija
76/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on meillä ainoa, joka juo kahvia, ja hän käyttää harvakseltaan Dolce Gustoa. Osti sen tarjouksesta, ja maksoi siksi tyyliin alle 30 e. Syy harvaan käyttöön on kapseleiden hintavuus, joten oletan että laite siirtyy pölyttymään kaappiin jossakin vaiheessa.

Vierailija
77/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin pari kk sitten, vaikka vähän epäilytti että saattaa jäädä turhakkeeksi.

On kuitenkin osoittautunut hyväksi hankinnaksi.

En itse juo suodatinkahvia lainkaan, ja saan nykyään kapselikoneen ansiosta kotonakin sellaista kahvia josta pidän. Aikaisemmin join kahvini vain kahviloissa. Miehelle kelpaa kumpikin, suodatinkahvi ja kapselikahvi.

Perinteisestä kahvinkeittimestä olemme luopuneet. Se on meillä ollut käytössä lähinnä vieraita varten. Mies on pari kertaa kuukaudessa saattanut sillä itselleen kupin keittää kahvia. Koko keitin vei aivan turhaan tilaa keittiössämme.

Kapselikone on pienempi ja sille on enemmän käyttöä. Ja kyllä nespressot ovat kelvanneet vieraillekin.

Vierailija
78/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aloin kiinnostumaan nespressosta enemmän ku dolce gustosta. Katoin youtubesta videoita kun ihmiset valmistaa nespressolla ihania maitokahvi juomia :D Onko kellään kokemusta tästä

https://www.nespresso.com/fi/fi/order/machines/original/citiz-milk-puna…

Vierailija
79/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juotu kapselikahveja jo toistakymmentä vuotta. Dolce Gusto on paras, koska siinä on makuvaihtoehtoja eniten. 

Alunperin meillä oli Moccamaster, mutta alkoi maistua kuravedelle kapselikahvia maistettuamme.

Vierailija
80/95 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselikeittimen maitojauhekapselit ovat kyllä kamalia, mutta jos laittaa kahvinapista kahvin ja saa joukkoon tavallista maitoa, niin on ihan hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi