Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kapselikeittimet - onko hetken huuma vai kannattava sijoitus?

Vierailija
30.07.2016 |

En millään haluiaisi meille uutta laitetta viemään tilaa keittiön tasoilta. Meillä on jo hieno kahvinkeitin ja kahvimylly, kahville on pyhitetty pienestä keittiöstä tarpeettoman paljon tilaa. Näiden lisäksi on tietenkin kaikki pressopannut ja maidonvaahdottimet (jotka lojuvat kaapin perällä..).

Itse en juo kahvia ollenkaan. Mies haluaisi nyt tuollaisen kapselikeittimen. Minusta tuo vaikuttaa aivan turhalta. Onko joku ostanut tuollaisen tyyliin yli vuosi sitten ja käyttää sitä edelleen? Vai onko se juuri sellainen kiva uutuuslaite, jota jaksetaan pari kuukautta ja sen jälkeen kone kerää vain pölyä, kunnes sekin siirretään jonnekin kaapin perälle?

Puolesta ja vastaan mielipiteitä, jos on, kiitos!

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollu pari vuotta. Tykätty ollaan.

Vierailija
2/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken huuma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha.

Vierailija
4/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän silloin tällöin, koska juon vain silloin tällöin kahvia. Ollut jo useita vuosia tuo laite meillä, ihan hyödyllinen minulle. Mutta jos teillä on hieno kahvinkeitin, myllyt ja kaikki, miehesi on varmaan kahvihifistelijä? Tuskin kapselikahvi on kovin vaativaan makuun hyvää, sopii enemmän kaltaisilleni silloin tällöin huvikseen maisteleville.

Vierailija
5/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

66% vastaajista tähän mennessä pitää turhana. Ja mies puolustaa haluaan kuin 3-vuotias, jonka mielestä kannattaa ostaa muoviprinsessa R-kioskilta 25€:lla, koska leikkii sillä lopun ikänsä ihan varmasti. 

Äh. Eihän tuo nyt olisi mikään iso investointi, mutten jaksa sitä puolen vuoden jälkeistä keskustelua, kun pyydän miestä viemään pölyyntyneen keittimen kellariin..

ap

Vierailija
6/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten ostettu Dolce Gusto päivittäin käytössä.🙂 Meillä lähtötilanne ennen kapselikeitintä oli se, että kahvia keitettiin ainoastaan sillon ku oli vieraita. Mies joi kahvinsa töissä ja minä en ollenkaan. Ei siis oltu (eikä olla vieläkään) kovia kahvinjuojia. Kapselikeittimellä saa niin kätevästi kupin kerrallaan, ja on valittavana kaikkia ihania makuja, että sillä tulee kyllä keiteltyä keskimäärin kupponen päivässä. Joinain päivinä ei ollenkaan ja toisinaan useampi. Oon tykänny kovasti! Pärjäisin ilmankin, mutta mulle se on pientä arjen luxusta, ja meillä on makuvaihtoehtoja yleensä 4-8 eri sorttia kaapissa.

Vierailija
7/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäkin trendi ole jo kohta ohi. Itse menen kahvilaan, jos haluan erikoiskahvin ja kotona keitellään sit vaan suodatinkahvia.

Vierailija
8/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupillisen voi keittää vaivattomasti ilman kapseleitakin. Pieni kattila tai vedenkeitin, muki ja teesihti.

Vierailija
9/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää maapallon roskaamista ja ylihintaista kahvia.

Vierailija
10/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyödyllinen kun vain minä juon pääasiassa. Kätevä keittää vain yksi kuppi

Vierailija
11/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon hartaasti, että ko. rotiskot kielletään kokonaan. Järkyttäviä turhakkeita, jotka tuottavat älyttömästi jätettä.

Vierailija
12/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät kahvinkeitintä sijoituksena, haluaisin kovasti tietää millainen sijoitussalkku teillä on.

Vierailija
13/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on ollut jo kauan, varmaan yli 5 vuotta Dolce Gustoja. Aina kun vanha on tiltannut, on ostettu uusi. Aikoinaan raahasin mukanani maailmalle tyhman moccamasterini, mutta suomikura sai jaada, kun tutustuimme Dolce Guston ihaniin makuihin ja helppouteen!

Kylla kokeiltiin espressokeitintakin, pressopannua yms. tuossa jossain valissa, mutta hankalia ja hitaita olivat ja turhia hifistelyvehkeita.

Vierailija
14/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Lavazza 2009-2013, tykättiin, mutta alkoi tehdä mieli jotain simppelimpää. Lisäksi se toi oman lisänsä ympäristön kuormaan. Nykyisin jauhan paahdetuista pavuista kahvin itse ja laitan tavalliseen suodatinkoneeseen.

http://www.woodiesdiy.com/images/productImages/Zoom/1086560_russell_hob…

Erikoiskahveja aikani juotuani musta em. suodatinkahvi maistuu jostain syystä ihan parhaalta.

Vierailija
15/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä kovasti espressoista ym. (Dolce gusto), mutta kapselit ovat törkeän kalliita. Lähemmäs 6€ 16 kapselia = 16 kuppia...

Ja kun näitä on juomassa kaks henkeä, on vähän turhan tyyristä.

Ja roskaa tulee aivan järkyttävästi! Kansi kuuluisi metalleihin, sisus bioon ja ite kapseli energiajätteeseen - kuinka moni näitä jaksaa nysvätä oikeesti?

Vierailija
16/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Paulig Cupsolo ja ollaan tykätty! Vaikka yhden kupin hinta on vähän korkeampi, keittämisen helppous on saanut ainakin miehen puolelleen.

Vierailija
17/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noi nyt ole ihan leluja? Jos teillä on jo kunnollinen kahvimylly, niin ostakaa ennemmin sellainen kunnollinen espressokeitin, josta saa otettua myös teeveden.

Vierailija
18/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Nespresso noin 2 vuotta päivittäisessä käytössä. On hyvä. Parempaa kuin kitkerä suodatinkahvi.

Vierailija
19/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitä minkä verran teillä juodaan kahvia. Jos sitä menee vain satunnaisia yksittäisiä kuppeja silloin tällöin, kapselikeitin voi olla ihan hyvä hankinta. Jos taas yleensä juodaan useampi kuppi kerralla, niin kalliiksi tulee ja jätettä syntyy aika tavalla. Kapselikeittimissä on tietenkin kivaa se, että samalla laitteella tekee helposti ja nopeasti monenlaiset kahvit, ja purut ei pääse väljähtymään avatussa paketissa. Mutta jos teillä kerran on se kahvimyllykin...

Ehkä voisitte sopia, että jos kapselikeitin tulee, niin jonkun vanhoista kahvivempeleistä on lähdettävä. Kaikille ei varmasti riitä käyttöä.

Vierailija
20/95 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon mukaan hetken huumaa. Se muovijätteen määrä, mitä nuo vehkeet tuottavat, on aivan järkyttävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän