Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpas kiva, appivanhemmat pyysivät muiden lastensa puolisot mukaan reissuun, minua ei

Vierailija
30.07.2016 |

Ollaan sentään miehen kanssa seurusteltu jo muutama vuosi ja asutaan yhdessä. Muut miniät/vävyt pyydettiin mukaan lomareissulle, minut jätettiin ainoana pois.

Kommentit (254)

Vierailija
181/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on outoa, ettei kutsuttu mukaan, jos olet suvun kanssa mökkeillytkin. Parin vuoden jälkeen yhteen muuttaminenkin antaa sen kuvan, että olette tosissanne (mitä sitten, jos ero tulee joskus, tulee niitä lapsiperheillekin).

Siinä vaiheessa, kun tuli tieto tekstarilla, että mies nukkuu sukulaispojan kanssa, miehesi olisi helposti ja "viattomasti" voinut kysyä, että kenen kanssa sinä sitten nukut. Ei tuo ole riitelyä tai vastaan sanomista.

Vierailija
182/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla, kysyikö ap itse anopilta asiaa ja mikä oli vastaus?

Moni tuntuu ajattelevan, että avoliitto ei ole mitään ja silloin ei vielä olla sukua. Jokainen voi ajatella mitä haluaa, mutta nykypäivänä avoliitto on niin yleinen ja niin moni lapsi syntyy avoliitossa, että se on katsottava tällaisissa asioissa tasavertaiseksi avioliiton kanssa ja hyviin tapoihin kuuluu ilman muuta avopuolisoiden kutsuminen, jos aviopuolisotkin kutsutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on kolme veljeä. Kahden näistä veljien vaimojen kanssa tullaan loistavasti toimeen ja vietetäänkin paljon aikaa yhdessä, appivanhemmat on mukana myös usein, koska he ovat todella mukavia ja heidän kanssa on hyvin helppo olla(itselle tämä on ollut ihanaa,koska vanhempani kuolivat kun olin nuori ja olen aina halunnut perheen ympärille ). Anoppi on myös halunnut viedä meitä miniöitä johonki ja ollaan reissattu jonkun verran.

Miehen yhden veljen vaimon kanssa ei tule kukaan toimeen ja hän itkee juurikin tätä tasapuolisuutta. Hänen käytöksensä on vaan ihan kauheaa ja hän on hyvin raskas ihminen. Se miten hän kohtelee appivanhempia kuin he olisivat hänelle jotain velkaa on kamalaa, hänen kielenkäyttönsä, jokaisen arvostelu ja joka kerta jostakin suuttuminen on kamalaa.

Hän on minun ollessa perheessä kerran ollut meidän kanssa reissussa, jonka appivanhemmat maksoivat (kaikille neljälle ja heidän perheilleen). Me maksoimme illallista yms. Kiitokseksi. Tää nainen sai ihan kauheita raivareita, että hän ei ainakaan maksa, koska on kutsuttu. Huusi joka päivä reissussa jostain ja olis halunnut, että appivanhemmat vahtii heidän pikkuisen, joka ilta et he pääsevät bilettään. Sit ku hän sai anoppini itkemään niin kaikilla meni hermot, (häntä oli pyydetty monta kertaa lopettamaan) mieheni suuttui ihan järjettömästi. Olin ihan hermoraunioina kun tultiin lomalta.

Tästä kaikesta kiukkuilusta johtuen häntä ei kutsuta mihinkään yhteiseen illanviettoon. Kahden muun miniän kanssa ollaan saatu aika lokaa niskaan ja appivanhemmat myös,utta musta ei ole vaan ole viettämään aikaa ihmisen kanssa, joka myrkyttää koko ilman. Mua ei sen mesoilu ja haukkuminen haittaa, mut appivanhemmat näyttää olevan kovilla.

On meitä ihmisiä moneen junaan myös Miniöitä ja appivanhempia.

Vierailija
184/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja viimeinen niitti tän yhden miniän kanssa oli kun hän alkoi jakamaan perintöä etukäteen. Pyysin häntä lopettamaan moneen otteeseen, mutta en tiedä näkikö hän, että kohta on mulle hyvin herkkä ja jatkoi vain. Aloin itkemään, jolloin hänen mielestä olen vaan typerä ja hän järkevä. Olen hyvin avoimesti kertonut, että omien vanhempien menettämine nuorena oli kamalaa ja miehen vanhemmat ovat mulle hyvin rakkaita, joten en halua puhua heidän kuolemasta tai jäämistöstään (mikä ei mulle edes kuulu). Sen päivän jälkeen en ole häntä kotiini päästänyt.

-183

Vierailija
185/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhhyh,mitä sä tälläsellä asialla mieltäs pahoitat ja ruoskit itseäsi kotona!? Oikiasti? nyt kuule pyyhit pölyt olalata ja painelet vaikka kampaajalle! Ihanaa,että muut ovat päässeet reissuun,säkin voit ajatella tätä lomana itselles! tee jotain mikä piristää sua ja lakkaa miettimästä kaikkea surkeana ja jokin tarkoitus tällä on. Ja ja jajajajajajaja.... Kokoa pääsi ja mielesi heti uudelleen. Kilauta ystävälle,joka saaa sinut aina hyväntuuliseksi,käy syömässä ylihintainen leivos! Me eletään täällä yhdenkerran,mutta sinä itse valitset millainen SINUN päiväsi on. 

Vierailija
186/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäpäsitäpä kirjoitti:

Pyhhyh,mitä sä tälläsellä asialla mieltäs pahoitat ja ruoskit itseäsi kotona!? Oikiasti? nyt kuule pyyhit pölyt olalata ja painelet vaikka kampaajalle! Ihanaa,että muut ovat päässeet reissuun,säkin voit ajatella tätä lomana itselles! tee jotain mikä piristää sua ja lakkaa miettimästä kaikkea surkeana ja jokin tarkoitus tällä on. Ja ja jajajajajajaja.... Kokoa pääsi ja mielesi heti uudelleen. Kilauta ystävälle,joka saaa sinut aina hyväntuuliseksi,käy syömässä ylihintainen leivos! Me eletään täällä yhdenkerran,mutta sinä itse valitset millainen SINUN päiväsi on. 

VMP

Vierailija
187/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä tuossa tilanteessa voisi kattoa peiliin ja miettiä, että mitähän sä olet tehnyt väärin.

Vierailija
188/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista reissua noin suurella porukalla on luultavasti alettu suunnittelemaan ja järjestelemään jo aikoja sitten. Kenties matkaa varatessa ap ja miehensä eivät vielä asuneet yhdessä ja ehkä appivanhemmilla oli jostain syystä epäilys, etteivät poikansa ja ap ole välttämättä enää yhdessä matkan aikaan?

Mielestäni ap jossain vaiheessa sanoi, että ehkä varausta ehtii vielä muuttaa, eli veikkaisin että on ihan vastikään varattu. Vaikka oli miten oli, niin ei ongelma lähde selviämään mitenkään muuten kuin että mies saa suunsa auki. Tulee mieleen, että mies on jollain lailla alistettu tai paapottu, jos ei saa sanottua että avovaimo lähtee mukaan tai hän jättää reissun väliin.

Tämä ap:n " mies" ei varmasti maksa penniäkään kustannuksista joten ei juuri voi esittää uhkavaatimuksia. Taloudellisesti, ellei henkisestikin vielä, selvästi teinipojan kanssa yhtä itsenäisiä.

Jos mies maksaa, miehellä on sanavaltaa. Nyt ei taida.

Vierailija
189/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat voi olla todella sadistisia vallankäyttäjiä. Jos ne haluaa, ne voi tehdä elämästäsi todella vaikeaa, tai jos sinä annat heidän tehdä siitä vaikeaa. En sano että se on helppoa mutta rankka irtiotto tai kissan nostaminen pöydälle saattaisi olla paikallaan http://seura.fi/terveys/naimisissa-anopin-kanssa/?shared=12341-da946197…

Vierailija
190/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mies takuulla tietää tai ainakin osaa aavistaa, miksi aloittajaa ei kutsuttu. Jos on kyse rahasta, niin aloittajahan voisi maksaa itse oman matkansa. Jos on kyseessä vanhoilliset appivanhemmat, joille vain avioliitto merkitsee sukuun kuulumista, niin sille ei voi sitten oikein mitään. Voi myös olla kyse siitäkin, että joku aloittajan miehen sisaruksista ei tule aloittajan kanssa toimeen ja silloin anopin on tehtävä valinta oman lapsensa ja aloittajan välillä, koska reissussa ei haluta kireää ilmapiiriä. Tässä tapauksessa aloittajan mies olisi toki voinut äidilleen sanoa, että myöskään hän ei lähde mukaan.

Vierailija
191/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla, kysyikö ap itse anopilta asiaa ja mikä oli vastaus?

Moni tuntuu ajattelevan, että avoliitto ei ole mitään ja silloin ei vielä olla sukua. Jokainen voi ajatella mitä haluaa, mutta nykypäivänä avoliitto on niin yleinen ja niin moni lapsi syntyy avoliitossa, että se on katsottava tällaisissa asioissa tasavertaiseksi avioliiton kanssa ja hyviin tapoihin kuuluu ilman muuta avopuolisoiden kutsuminen, jos aviopuolisotkin kutsutaan.

Minusta tuohon kuitenkin vaikuttaa, kuinka usein aloittajan miehellä on naiset vaihtuneet. Vaikka miten olisi avoliitossa, niin jos on jo vaikkapa kolmas avoliitto menossa, niin en vertaisi avioliittoon. 

Vierailija
192/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks veljeä ja heillä on vaimot. Toinen supermukava ja toinen taas ei niinkään. Vanhempani maksoivat veljeni perheelle yhden aika kalliin asian kiitokseksk kaikesta avusta, jotka ovat häneltä saaneet. Toinen suuttui ja yritti muakin saada mukaansa, että eikö se ole epäreilua sun mielestä yms. Totesin vaan, että hän auttaa äitiä ja isää niin paljon, että eiköhän he ole ansainnut tämän asian.En kokenut asiaa mitenkään epäreiluna, vanhemmat saavat käyttää rahansa kuten haluavat ja ymmärrän täysin miksi he maksoivat tämän jutun perheelle.

Vierailija
193/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi hyvät välit mun appivanhempiin, vaikka ollaan yhden yhteisen reissun jälkeen todettukin, ettei ikinä enää lähdetä yhdessä reissuun. :D

Homma meni niin, että oltiin kaikki kuusi (myös mieheni sisko ja tämän mies olivat mukana) samassa mökissä, ja mä vähän erakkoluonteena hermostuin siihen, ettei mulla ollut omaa tilaa ja rauhaa yhtään, niin, että me tultiin reissusta miehen kanssa kahdestaan aikaisemmin pois. 

Selitettiin asia jo pois lähtiessä rauhallisesti ja appivanhemmat suhtautuivat ymmärtäväisesti.

Tarinan opetus? Puhumalla asiat selviää. 

Vierailija
194/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuu mieleen parin vuoden takainen joulu. Kysyttiin hyvissä ajoin syksyllä kaikilta kolmelta lapselta (perheineen), että tulevatko kanssamme joulunviettoon. Kaksi vastasi kyllä ja yksi vastasi ei, he halusivat oman joulunsa eikä mitään sukumeininkiä. Asia selvä. Lähdettiin kahden muun perheen kanssa jouluksi Lappiin, asuttiin jokainen perhe omassa huvilassa, nautittiin täysillä erilaisesta joulusta.

Kotiinpalattua saatiin se yksi perhe tai oikeastaan miniä silmillemme: miksi heitä ei otettu mukaan, miksi he eivät saaneet pikkuvauvaperheenä kunnon lepolomaa, kun toisetkin sai. No varmaan siksi, että eivät halunneet kanssamme joulunviettoon. Ei me väkisin sinne ketään otettu.

Vähän huijausta jos ne yhdet luuli sukujoulun tarkoittavan ahdasta jakoavainhymyvierailua kaupunkikämpässänne kuin sillit suolassa, ja sitten maksattekin lähtijöille omat mökit lapissa... Vähän vittuilun makua minulle, tai sellaisen testin; ne joille sopisi ajatus kanssamme perhehelvetissä saavat palkinnon...

Ei, vaan huijausta on se, että seura valitaan sen mukaan kuka tarjoaa parhaimmat puitteet. Hyi helvetti, kuka kehtaa. Oli muuten älyttömän hyvä näpäytys.

No mitä ihmettä, ymmärsin, etteivät halunneet lähteä pienen vauvan kanssa hankalasti ahtaaseen asumiseen anoppilaan. Mieti nyt itse, haluaisitko. Vähän eri tilanne saadakin oma mökki jossa olla omassa rauhassa. Tässä on sun ja mun ajattelun ero: sinusta tarjoaja "ostaa" tarjoamisellaan muista hyödyn itselleen, minusta taas tarjoaja miettii, mikä ilahduttaisi saajaa eniten ja itekin iloitsee sen antamisesta.

Vierailija
195/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuu mieleen parin vuoden takainen joulu. Kysyttiin hyvissä ajoin syksyllä kaikilta kolmelta lapselta (perheineen), että tulevatko kanssamme joulunviettoon. Kaksi vastasi kyllä ja yksi vastasi ei, he halusivat oman joulunsa eikä mitään sukumeininkiä. Asia selvä. Lähdettiin kahden muun perheen kanssa jouluksi Lappiin, asuttiin jokainen perhe omassa huvilassa, nautittiin täysillä erilaisesta joulusta.

Kotiinpalattua saatiin se yksi perhe tai oikeastaan miniä silmillemme: miksi heitä ei otettu mukaan, miksi he eivät saaneet pikkuvauvaperheenä kunnon lepolomaa, kun toisetkin sai. No varmaan siksi, että eivät halunneet kanssamme joulunviettoon. Ei me väkisin sinne ketään otettu.

Vähän huijausta jos ne yhdet luuli sukujoulun tarkoittavan ahdasta jakoavainhymyvierailua kaupunkikämpässänne kuin sillit suolassa, ja sitten maksattekin lähtijöille omat mökit lapissa... Vähän vittuilun makua minulle, tai sellaisen testin; ne joille sopisi ajatus kanssamme perhehelvetissä saavat palkinnon...

Meillä taas on aina ensin kysytty, ketkä osallistuvat yhteiseen jouluun ja vasta sen jälkeen päätetty paikka.

No kyllä mulla ainakin vaikuttaa siihen haluanko että miten se vietetään. Jos mä vain sanon joo ja joku muu päättääkin sen jälkeen minne mennään niin tuntisin oloni aika ahdistetuksi. Vaikka ei tarttiskaan itse maksaa.

Vierailija
196/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitto on ihan tietoinen valinta avoimuuden ja virallisen sitoutumisen välillä. Joten ei pidä loukkaantua, jos muutkin sen niin tulkitsevat. Ja jos kyse on siitä, että pari pitää itseään vielä liian nuorina ja suhdetta liian tuoreena avioliittoon, niin tottakai se sitä muidenkin silmissä on.

Kolmen kuukauden yhdessä asuminen nyt vaan ei ole sukuun kuulumista, ja jos appivanhemmat maksavat, tuo on ihan luonnollinen ratkaisu. Tulevaisuudessa tilanne on varmasti toinen, ja pärjäätte varmaan hetken erillänne.

Vierailija
197/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän se on. Jotkut saavat vedettyä herneen nenäänsä mistä tahansa asiasta.

Minä olen esittänyt saman kysymyksen lapsilleni jo hyvissä ajoin ennen joulua ja valmiita suunnitelmia harvoin on ja me päätämme sitten yhdessä, niiden kanssa jotka haluavat viettää sukujoulun yhdessä, mitä tehdään ja lähdetäänkö jonnekin vai ei.

Entä jos ne jotka haluavat viettää joulun yhdessä halauavatkin kaikki eri asioita? Toinen maalle mökkiin ja toinen ehdottomasti kaupunkiin? Nih. Tuskinpa päätätte asioita "yhdessä".

Vierailija
198/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo olisi ollutkin liian täydellinen, jos tällä avoparilla olisi vielä ollut muutama lapsikin tehtynä ja nämä olisi kelvanneet mukaan. 

Mitäs sanot siitä että mieheni sisaren lapsen ristiäisiin ei ole kutsuttu kuin miehen tytär. Ei siis miestäni, eikä meidän yhteistä lasta vaan ainoastaan mieheni tytär. Hän ei halua mennä joten se siitä. Minua ei enää niiden  touhut loukkaa mutta miestäni kyllä.

Huutele siinä sitä provoasi nyt.

Entä, kun miehen siskon lapsen rippijuhliin kutsuttiin vain mies ja meidän lapset. Ei minua joka sentään olen tuon lapsen kummi yhdessä mieheni kanssa.

Vierailija
199/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoliitto on ihan tietoinen valinta avoimuuden ja virallisen sitoutumisen välillä. Joten ei pidä loukkaantua, jos muutkin sen niin tulkitsevat. Ja jos kyse on siitä, että pari pitää itseään vielä liian nuorina ja suhdetta liian tuoreena avioliittoon, niin tottakai se sitä muidenkin silmissä on.

Kolmen kuukauden yhdessä asuminen nyt vaan ei ole sukuun kuulumista, ja jos appivanhemmat maksavat, tuo on ihan luonnollinen ratkaisu. Tulevaisuudessa tilanne on varmasti toinen, ja pärjäätte varmaan hetken erillänne.

Avioliitto ei nykypäivänä tee yhdessäoloa yhtään sen vähempää avoimeksi kuin avoliitto. Naimisissa olevatkin pettävät, eroavat ja lähtevät "paremmille apajille". Ne, jotka ovat uskollisia ja "yhden naisen/miehen miehiä/naisia" pysynevät lojaaleina kumppanilleen siitä huolimatta, onko sormusta sormessa vai ei.

Tämä viittaamasi ero avioliiton ja avoliiton välisessä avoimuudessa on yksi niistä vanhanaikaisista ajattelumalleista, jotka eivät loppupeleissä perustu mihinkään tosiasioihin, vaan pelkkiin mielikuviin ja totunnaisuuksiin. Juridisesti avioliitto on toki virallisempi yhdessäolemisen muoto kuin avoliitto, mutta ihmisistä tai suhteen syvyydestä se ei kerro mitään.

Vierailija
200/254 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo olisi ollutkin liian täydellinen, jos tällä avoparilla olisi vielä ollut muutama lapsikin tehtynä ja nämä olisi kelvanneet mukaan. 

Mitäs sanot siitä että mieheni sisaren lapsen ristiäisiin ei ole kutsuttu kuin miehen tytär. Ei siis miestäni, eikä meidän yhteistä lasta vaan ainoastaan mieheni tytär. Hän ei halua mennä joten se siitä. Minua ei enää niiden  touhut loukkaa mutta miestäni kyllä.

Huutele siinä sitä provoasi nyt.

Entä, kun miehen siskon lapsen rippijuhliin kutsuttiin vain mies ja meidän lapset. Ei minua joka sentään olen tuon lapsen kummi yhdessä mieheni kanssa.

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että miten tuollainen kutsu oikein esitettiin? Tuliko kirjallinen kutsu postissa ja päällä miehen ja lasten nimet? Meillä usein rippijuhliin kutsutaan soittamalla ja tosi vaikea olisi esittää kutsu niin, että se ei koskisi koko perhettä. Siis jos soittaisin veljelleni, että meidän tytön rippijuhlat on su klo12, tervetuloa, niin ilman muuta veli olettaisi kutsun koskevan koko perhettä. Mun pitäisi sanoa ihan suoraan, että kutsu ei koske sun vaimoa, jos sitä tarkoittaisin, ja sellaista en ihan heti kehtaisi tehdä, vaikka en tyypistä tykkäisikään. Pitäisi olla jotain tosi vakavaa ja ihmeellistä taustalla, että jättäisin vaimon kutsumatta, edes pieni kiukutttelu turhasta ei vielä johtaisi siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän