Esikoinen syntyt sektiolla,mies ei ymmärrä..
Esikoisemme tulee näillä näkymin syntymään muutaman viikon päästä, suunnitellulla sektiolla. Olemme miehen kanssa kahdestaan keskustelleet minkälaisia toiveita ja odotuksia kummallakin on sairaala-ajan suhteen. Mä en alustavasti halua ketään vieraita ollenkaan sairaalaan, kun ihan uudenlainen tilanne kyseessä ja olen jo valmiiksi aivan helvetin stressaantunut kaikesta. Haluan muutenkin et se aika on vain meidän ja vauvan yhteistä,et päästään rauhassa tutustuu vauvaan, 9kk odotus takana niin mielestäni vähintäänkin se aika kuuluu meille ja mulle ilman yhtään mitään ahdistavaa.Sinne paikanpäälle joku "ylimääräinen" pyörimään kun olen varmaan aika väsynyt ja kipuinen sen jälkeen, niin ei kiitos! Mies ei tajua miksei esim. hänen äitinsä vois tulla sairaalaan vierailulle.."eihän se oo sulta mitenkään pois,ei kukaan sitä vauvaa varasta".. voi vi##uprkl!!! Kiva olla siellä sitten ja varmaan tulee kahta kauheempi stressi kun mies on varmaan surullinen ja anoppi loukkaantunut! Mun oma äiti ymmärtää jättää meidät rauhaan sairaala-ajaksi ja odottaa että me kutsumme hänet meille, sitten kun MEILLE SOPII..
Kommentit (263)
Huvittava ajatus että hoitajat valvoisi vartijoina jossain ovella ja kysyisi jokaiselta ei-sairaala-asuiselta, että et kai vaan ole menossa rouva Mäkisen luo... :D Ei se mikään suljettu osasto ole.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos oysissä on kiellettyä muiden kun miehen vierailut. Ei pääse anopit hyppimään nenille
Haha, mun anoppi oli tullu sinne ovelle norkoilemaan ja se oli syvästi loukkaantunut kun mies ei vienyt vauvaa osastolta tapaamaan häntä osaston ulkopuolelle. Kyllä ne keinot keksii.
Jos mies kerran tykkää tavata äitiään niin asiahan on sillä ratkaistu, mies esittelee vauvan äidilleen ja tuo sen sitten takaisin sinulle. Mies voi sen jälkeen vielä viihdyttää hetken äitään vaikka kahvilassa tai jos osastolla on varattu tila vieraileville niin siellä, ei sun tarvitse poistua minnekään eikä tavata ketään. Eikä tuota edes voi pitää epäkohteliaana koska moni on levon tarpeessa ja kivulias sektion jälkeen.
Hehe, suunniteltu sektio. Ettei vaan pimppi löystyisi. Nykynaisten pinnallisuus ei tunne rajoja. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos oysissä on kiellettyä muiden kun miehen vierailut. Ei pääse anopit hyppimään nenille
Haha, mun anoppi oli tullu sinne ovelle norkoilemaan ja se oli syvästi loukkaantunut kun mies ei vienyt vauvaa osastolta tapaamaan häntä osaston ulkopuolelle. Kyllä ne keinot keksii.
Öh, miksei vauvaa voinut näyttää? Vaikka sitten lasioven läpi jos ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hysteerinen ja täysin vauhko akka. Hormonit on tainnut sekoittaa pään. Mieti, että onkohan hyvä että olet hankkinut lapsia ollenkaan.
Miten nopsaan sinä olet halunnut vieraita ja ollut seurustelukunnossa ison vatsan alueen leikkauksen jälkeen?
Heti kun tikit on neulottu. Miehillä on katsos vähän korkeampi tuo kipukynnys, ja ennen kaikkea valittamiskynnys.
Eli et ole ollut isossa leikkauksessa. Ei vatsaan tikkejä laiteta vaan niitit. Nyt ei puhuta miesflunssasta.
Vierailija kirjoitti:
Huvittava ajatus että hoitajat valvoisi vartijoina jossain ovella ja kysyisi jokaiselta ei-sairaala-asuiselta, että et kai vaan ole menossa rouva Mäkisen luo... :D Ei se mikään suljettu osasto ole.
No ei se ihan noin meekään, mutta hoitajille voi sanoa, ettei halua vastaanottaa vieraita, silloin ei hoitajien tule päästää ketään kyseisen potilaan luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se ihan noin meekään, mutta hoitajille voi sanoa, ettei halua vastaanottaa vieraita, silloin ei hoitajien tule päästää ketään kyseisen potilaan luo.
Ei toimi noin. Missään ei ole sanottu että hoitajien tehtävä on pitää vieraat pois. Siihen ei edes ole resursseja. Lisäksi synnyttäneet oli se sitten sektiolla tai ei, ei ole potilaita. Raskaus ja synnytys ei ole sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Hehe, suunniteltu sektio. Ettei vaan pimppi löystyisi. Nykynaisten pinnallisuus ei tunne rajoja. :D
Totta, kyllähän se poikittainkin oleva vauva pitää synnyttää kylki edellä. Eikä se istukka kohdunsuulla mitään haittaa. Liian ahdas lantiokin on vaan tekosyy, kyllä se murtuu, kun on pakko. Eikä vauvan terveydellä ole tietenkään mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh, miksei vauvaa voinut näyttää? Vaikka sitten lasioven läpi jos ei muuten.
Vauva oli kellastunut ja joutu sinne valohoitoon. Kyllä se anoppi sen ties, mutta kai se jotenkin aatteli että silti ois voinu käydä kurkkaamassa vauvaa. Vaikka sille sanottiin moneen kertaan että oyssiin ei pääse ku mies ja sisarukset. Kai se oli itekki ylikierroksilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi noin. Missään ei ole sanottu että hoitajien tehtävä on pitää vieraat pois. Siihen ei edes ole resursseja. Lisäksi synnyttäneet oli se sitten sektiolla tai ei, ei ole potilaita. Raskaus ja synnytys ei ole sairaus.
Jos naisella on vatsassa iso sektiohaava, niin todellakin silloin on potilas. Samoin voisi ajatella, että eihän jalkansa murtanut mieskään ole sairas, hänellä on vain luu murtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naisella on vatsassa iso sektiohaava, niin todellakin silloin on potilas. Samoin voisi ajatella, että eihän jalkansa murtanut mieskään ole sairas, hänellä on vain luu murtunut.
Murtunut luu on sairaus. Toisekseen murtumien jalan takia yleensä ei sairaalaan jäädä.
Mies voi näyttää vauvaa anopille muissa tiloissa JOS anoppiin voi luottaa. Me oltiin sovittu tästä mutta yllätyyyys täytyyhän sitä tuoretta äitiäkin käydä onnittelemassa ihan kasvotusten ja viettää seuraava tunti siinä jauhamassa. Ja se tunne, kun kotiuduttiin sairaalasta ja ajettiin kotipihaan yöllä niin kukapa kuka siellä istui rappusilla odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, kyllähän se poikittainkin oleva vauva pitää synnyttää kylki edellä. Eikä se istukka kohdunsuulla mitään haittaa. Liian ahdas lantiokin on vaan tekosyy, kyllä se murtuu, kun on pakko. Eikä vauvan terveydellä ole tietenkään mitään väliä.
Kyllä ja isovanhemmat ja pikkuserkut pitä ohjata punaisella matolla välittömästi lasta katsomaan ja synnyttänyt voi sillä aikaa kipaista hakemassa kanttiinista kunnon pullakahvit tarjolle.
Pidä pääsi!! Sun ei tarvitse alistua vasta synnyttäneenä toisten tahtoon! Ja vaikka mitä muut sanoo, se vauva on nimenomaan teidän. Ei mitään suvun yhteistä omaisuutta johon on oikeus milloin vain. Te olette vauvan vanhemmat, ja on teidän aika tutustua vauvaan! Ja mihinkään auloihin en aa sairaalassa päästäisi, ettei tule pöpöjä. Muista aina, että sinulla on oikeus omiin tunteisiisi. Sinulla on oikeus sanoa ei. Sairaalassaoloaika on lopulta todella lyhyt - on anopilta/ym sukulaisilta itsekkyyttä jos eivät ymmärrä olla häiritsemättä!! Itse annoin lopulta periksi ja sai tulla kolmantena päivänä katsomaan vauvaa, anoppi, oma äitini ja isä. Kadun sitä ihan hirveästi, sillä olen herkkä ja edelleen, nyt kun vauva on 10kk, minusta tuntuu pahalta kun he tulevat käymään!! Minulla siis herkkyyteni vuoksi jäi jokin tunnemuisti siitä, ja se ahdistus mikä silloin tuli kun hädintuskin itse oli tutustunut vauvaan ja muut tulivat "omimaan" häntä......
Selitä miehellesi asia uudestaan. Pyydä hänet vaikka seuraavalle lääkäri/neuvola käynnille tai pyydä henkilökuntaa puhumaan idän kanssa jos ei muuten tunnu uskovan että tämä on oikeasti merkittävä asia naiselle. Synnytyksen, sektio sellaisenkin, jälkeen naisen hormoonit synnyttää tunteita joita ei voi kukaan toinen kuvitellakaan. Ne on kaikille erit (missä toisille vierailut on ok, toisille ei ole jne)...
Älä alistu - tunteesi ovat arvokkaat! Nauti vauvasta ja tutustukaa häneen rauhassa! ❤ Voimia ja rakkautta tulevalle synnytysmatkallenne! ❤
Lapsi on myös miehen.
Mitä siellä pitää muka tehdä? Senkus nukut vaikka koko toimituksen läpi. Noloa itsekeskeisyyttä taas, mä ja mun lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murtunut luu on sairaus. Toisekseen murtumien jalan takia yleensä ei sairaalaan jäädä.
Jos murtunut luu on sairaus, on sitä myös leikkaushaava vatsassa.
Siis mikä ihmeen kiire kaikilla mummonkaimoilla on juosta heti uutta tulokasta lääppimään, hyvä jos koko vauva on saatu ulos niin ovella on jo jono valmiina. Miksi ei voi antaa äidille toipumisaikaa jos tämä niin haluaa? Ei tulisi mieleenkään vastoin toisen tahtoa tunkea sekaan väkisin.
Ei ole päivästä tai parista kiinni ellei vauva ole kuolemansairas.
Vierailija kirjoitti:
Pidä pääsi!! Sun ei tarvitse alistua vasta synnyttäneenä toisten tahtoon! Ja vaikka mitä muut sanoo, se vauva on nimenomaan teidän. Ei mitään suvun yhteistä omaisuutta johon on oikeus milloin vain. Te olette vauvan vanhemmat, ja on teidän aika tutustua vauvaan! Ja mihinkään auloihin en aa sairaalassa päästäisi, ettei tule pöpöjä. Muista aina, että sinulla on oikeus omiin tunteisiisi. Sinulla on oikeus sanoa ei. Sairaalassaoloaika on lopulta todella lyhyt - on anopilta/ym sukulaisilta itsekkyyttä jos eivät ymmärrä olla häiritsemättä!! Itse annoin lopulta periksi ja sai tulla kolmantena päivänä katsomaan vauvaa, anoppi, oma äitini ja isä. Kadun sitä ihan hirveästi, sillä olen herkkä ja edelleen, nyt kun vauva on 10kk, minusta tuntuu pahalta kun he tulevat käymään!! Minulla siis herkkyyteni vuoksi jäi jokin tunnemuisti siitä, ja se ahdistus mikä silloin tuli kun hädintuskin itse oli tutustunut vauvaan ja muut tulivat "omimaan" häntä......
Selitä miehellesi asia uudestaan. Pyydä hänet vaikka seuraavalle lääkäri/neuvola käynnille tai pyydä henkilökuntaa puhumaan idän kanssa jos ei muuten tunnu uskovan että tämä on oikeasti merkittävä asia naiselle. Synnytyksen, sektio sellaisenkin, jälkeen naisen hormoonit synnyttää tunteita joita ei voi kukaan toinen kuvitellakaan. Ne on kaikille erit (missä toisille vierailut on ok, toisille ei ole jne)...
Älä alistu - tunteesi ovat arvokkaat! Nauti vauvasta ja tutustukaa häneen rauhassa! ❤ Voimia ja rakkautta tulevalle synnytysmatkallenne! ❤
KIITOS
Joka sairaalassa ole rajoitettu käyntiaikoja juuri siksi että synnyttänet saavat levätä.
Ja eiköhän etenkin ne mummot tajua itsekin miten raskasta synnytys voi olla, eivätkä varmaan rasita sinua liikaa. Tulevat katsomaan vauvaa ja onnittelemaan vanhempia kuten hyviin tapoihin kuuluu. Miten he olisivat "ylimääräisiä"?
Ei se lapsi ole sun yksityisomaisuutta, esine, jonka olet tehnyt omia kotileikkejäsi varten. Kyllä mummoilla, ukeilla, tädeillä, sedillä, serkuilla ja muilla pitää olla oikeus tavata uuttaa sukulaistaan. Tosin moni sairaalahan on alkanut sitäkin oikeutta jo rajoittaa.
Sinuna sallisin vähintään kummankin isoäidin käynnin sairaalaan, ja muut sitten myöhemmin kun olette valmiit. Mies voi hoitaa asiaan niin, että kertoo etukäteen anopillesi että olet hyvin väsynyt, joten eivät jää koko vierailuajaksi.