Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö ollenkaan kuvittelemaan että kerrostalossa asuva kaupunkilainen ei omista kumisaappaita ja ämpäreitä?

Vierailija
08.09.2026 |

Mitä minä niillä tekisin?

Kommentit (20)

1/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasias mä omistan, enkä kyllä tee niillä yhtään mitää 😅

Vierailija
2/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on kokemuksesta opittu, että mulla on vessassa aina ämpäri. Ihan vaan kun on koettu noro ja ämpäriä ei ollut,niin onpahan yli 10 vuotta ämpäri ollu valmiudessa millon taas tulee yllättäen kummastakin päästä. Tai muutenkin jos on vatsatauti. Itse mielummin makaan sängyssä ämpäri kainalossa kun asuisin vessan lattialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaupunkilainen omistan todellakin 3 paria kumisaappaita ja,2 ämpäriä. Käytän niitä esim. siivoamiseen. Miten hitossa pärjäät ilman ämpäriä? 

Vierailija
4/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan noita ole. Mut ämpäreitä olen hankkimassa ja teen niistä keittiökompostorin. En viitsi viedä biojätteitä  vaan hilloan ne keittiössä kukkamullaksi. Mullan ostaminen ja raahaaminen on yhtä typerää kuin biojötteiden kanniskelukin. 

Vierailija
5/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se mun elämään vaikuttaa? Niin, ei mitenkään.

Vierailija
6/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. En minäkään omista kumisaappaita ja asun okt:ssa. Ämpäreitä kyllä omistan. 

Vierailija
7/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumisaappaat on mökillä, mutta kaupungissa on ämpäreitä. Sekoitatteko te lattioiden ja ikkunoiden pesuvedet lavuaariin, jos ette ämpäriä käytä. Ai niin, kellarikomerossa on kannellinen ämpäri marjareissuja varten, niin ei tarvitse käyttää niille siivousämpäreitä.

Vierailija
8/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, jos ei koskaan tarvitse ämpäriä. Miten peset lattiat? Etkö tee simaa? Oletko ihan varma, että ehdit sängystä vessaan oksentamaan jos olet vatsataudissa? 

Onko sulla jotkut hyvin vettäpitävät kengät vai etkö oikeasti koskaan ulkoile sadekelillä tai sateen jälkeen ennen kuin maasto kuivuu?

Vierailija
9/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn hyvin kuvittelemaan, vaikka itselläni onkin paritkin kumpparit ja useampi ämpäri (siivousämpäri ja marjaämpäreitä). Mulla ei ole ymmärryksessä vikaan, tiedostan, että joku toinen voi elää eri tavalla kuin itse.

Itsekin olen kaupunkilainen, mutta en kerrostalossa asuva. Ja vaikka asuisin kerrostalossa, omistaisin edelleen ne kumpparit ja ämpärit.

Vierailija
10/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkitulvat ovat todellisuutta ja jos liikkuu jalan, kumisaappaat ovat semmoisessa tilanteessa tosi hyvät. Ja vesikatkossa on oltava oma ämpäri tai vastaava, jos katko pitenee niin, että järjestetään vedenjakelu. En siis ymmärrä, miksi kumpparit ja sanko eivät olisi tärkeitä kaupunkilaisellekin.

Vierailija
11/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan noita ole. Mut ämpäreitä olen hankkimassa ja teen niistä keittiökompostorin. En viitsi viedä biojätteitä  vaan hilloan ne keittiössä kukkamullaksi. Mullan ostaminen ja raahaaminen on yhtä typerää kuin biojötteiden kanniskelukin. 

Et viitsi viedä jätteitäsi pihalle, vaan annat niiden mädäntyä keittiössä? Kunnon sikailua.

Vierailija
12/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin on kokemuksesta opittu, että mulla on vessassa aina ämpäri. Ihan vaan kun on koettu noro ja ämpäriä ei ollut,niin onpahan yli 10 vuotta ämpäri ollu valmiudessa millon taas tulee yllättäen kummastakin päästä. Tai muutenkin jos on vatsatauti. Itse mielummin makaan sängyssä ämpäri kainalossa kun asuisin vessan lattialla.

Lapsena joskus ämpy.  Ei ollut sisävessaa.

Ei oo tullu yläältä alaalta ei oo tarvinna.

Kerran 16-vuotiaana. Oli vessa ja juokseva vesj.

Nyt 64v.

Vierailija
13/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kerrostalossakin on monenlaista porukkaa. Jotkut tarvii saappaita, toiset ei. Ämpärille voi olla käyttöä ihan siellä kerrostaloasunnossakin. Jos et koe tarvitsevasi niin sitten et.

Vierailija
14/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista, jos ei koskaan tarvitse ämpäriä. Miten peset lattiat? Etkö tee simaa? Oletko ihan varma, että ehdit sängystä vessaan oksentamaan jos olet vatsataudissa? 

Onko sulla jotkut hyvin vettäpitävät kengät vai etkö oikeasti koskaan ulkoile sadekelillä tai sateen jälkeen ennen kuin maasto kuivuu?

Pari kertaa talvessa meidän hkiläisessä lähiössä ainakin pitää kahlata nilkkoja myöten vesi- ja loskalammikoissa. Tykkään käydä myös metsässä sienessä. 

Vierailija
15/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa ja löytyy kumisaappaat ja ämpäri. Ämpäri on ihan kätevä siivouksessa ja joskus on vaan pakko mennä sateellakin ulos ja silloin laitan mieluummin ne kumpparitkin kuin lenkkarit

Vierailija
16/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ,sillä nuo keittiön alakaapin roskaämpärit omistaa taloyhtiö Kumisaappaat on omat 

Vierailija
17/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista kumpaakaan. Siivousvedet keittiön lavuaarissa ja en ole eläissäni oksentanut kuin kaksi kerta, krapulassa nuorena.

68 n.

Vierailija
18/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavuaari tulpan kanssa on asunnossa sitä varten, että siihen voi tehdä pesuvettä. Ja vatejakin on olemassa. Kaikilla ei ole jotain kierremoppia lattianpesua varten. Ja milloin sinäkään muka olet viimeksi tarvinnut ämpärillistä pesuvettä tai oksentanut ämpärillisen? Kumpaankin touhuun ämpäri on ihan turhan iso.

Vierailija
19/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkitulvat ovat todellisuutta ja jos liikkuu jalan, kumisaappaat ovat semmoisessa tilanteessa tosi hyvät. Ja vesikatkossa on oltava oma ämpäri tai vastaava, jos katko pitenee niin, että järjestetään vedenjakelu. En siis ymmärrä, miksi kumpparit ja sanko eivät olisi tärkeitä kaupunkilaisellekin.

Tästä tuli mieleen, että asuin ennen maalla ja kyllä niitä kumisaappaita on täällä kaupungissa enemmän tarvinnut. Kadut tulvii kovalla sateella kun viemärit ei ehdi vetää niin nopeasti. Maalla ei ollut asfalttia eikä samanlaisia tulvia tullut

Vierailija
20/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilainen ei tarvitse kuin kämpän, suun ja persereijän ja niillä pärjää. Ihmistyypin tuntee kyllä, kun töitä pitäisi alkaa tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi