Onko teillä ihmistyyppiä jonka kanssa ette tule vain toimeen?
Itselläni on niinkin outo juttu etten tule toimeen punatukkaisten naisten kanssa, itsellänikin on punertava tukka ja toisella puolella suvussani virtaa punageeni. Punatukkaisten sukulaisnaisten kanssa ei ole mitään ongelmaa mutta kaikki muut punatukkaiset aiheuttavat kylmiä väreitä ja en tule ikinä heidän kanssaan toimeen.
Kommentit (287)
Facebook-kulisseja ylläpitävät tai muutenkin kiiltokuvamaista some-elämää elävät ihmiset, joiden elämä siellä kulissien takana on jotakin ihan muuta.
Yksi terveyshörhö kaveri paasaa jatkuvasti facessa ah-niin-terveellisistä elämäntavoistaan ja arvostelee muita, jotka eivät osta kaikkea luomuna, käytä sataa erilaista superfoodia, harrasta joogaa viittä kertaa viikossa sekä aloita jokaista aamua lenkkeilemällä ja meditoimalla. No totuushan on, että tälle terveyden perikuvalle oikeasti maistuu brenkku vähän liian hyvin ja "salaa" vetää pitsaa ja mässyä (jäänyt mässäilystään monelle ihmiselle kiinni ja on alkanut hirveä selittely ja jopa uhkailu). Toisaalta käy sääliksikin, koska tällä ihmisellä saattaa olla jonkunlainen syömishäiriö.
Itsekeskeiset ihmiset joita ei oikeastaan kiinnosta muiden ihmisten kuulumiset. Näitä on valitettavan paljon 😕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinöörit. Ai niin sori, DIPLOMI-insinöörit. Mies tai nainen niin en voi sietää.
Tasan menee puntit, koska minä puolestani en voi sietää sinun kaltaisiasi tyyppejä. Ei ole vaikea arvata, että olet mielestäsi sivistynyt ja avarakatseinen henkilö.
Hah! En ole kuin kohtalaisen sivistynyt enkä mielestäni paljoakaan. En vain jaksa että ne insinöörit ovat nii. Täynnä itseään vaikka eivät he ole mihinkään syöpään keksineet parannusta silti aina pitää muistuttaa että DIPLOMI-insinööri jos unohtaa sanoa. Sanon sitten aina että puhutaan kun olet tohtori. (Ps. Taidat olla insinööri)
Taidan olla. Minun arvaukseni sen sijaan meni pieleen. Yleensä insinöörejä eivät kestä ne, joille teknillis-taloudellinen maailmankuva on myrkkyä.
On ihan totta, että tittelistään liian tärkeät ihmiset käyvät hermoille. Jos insinööri on oikeasti tekniikasta innostunut, hän ei häpeä nimikettä insinööri, vaikka koulutus olisi tohtori. Kaipa sitä diplomi-etuliitettä pitää korostaa samoista syistä kuin yliopistokoulutusta yleensä.
Työelämässä myös on tilanteita, joissa etenkin naisten on tarpeen korostaa ansioitaan, jotta osaaminen noteerataan. En pitäisi sitä turhantärkeytenä vaan rohkeutena tuoda itsensä esille.
Vierailija kirjoitti:
Olen kiltti ja hiljainen nainen.
En tule toimeen temperamenttisten ja äänekkäiden ihmisten kanssa jotka aiheuttavat draamaa.
Haluan olla rauhassa ja seinäruusu.
Mitä tarkoittaa, että aikuinen ihminen on kiltti? Eräs puolituttu luonnehtii aina olevansa kiltti ja luottavainen, ja minusta hän menee luonnehdintansa taakse piiloon eikä tee koskaan ratkaisuja tai saa muut yrittämään puolestaan enemmän kuin näiden tarvisisi, koska hän on niin kiltti ja luottavainen, että järkyttyykin, elleivät asiat mene kuten hän haluaa.
Siksi kysynkin, että mitä se sinun kohdallasi tarkoittaa, että olet kiltti?
Millainen ihminen ylipäätään määrittelee itsensä ennen kaikkea kiltiksi? Eikö se ole aika omahyväistä?
tottakai kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001229054.html
Tämä avovaimonsa aivovammaiseksi hakannut ja muut tämän tyyppiset kiusaajat/häiriköt/rikolliset/vainoajat, jotka ovat äitiensä ja isiensä kasvattamia kunkkuja, ja eivät pidä muiden elämää arvokkaana ja muita vahingoitetaan tahallisesti. Kuuban raiskaajat, zersetzung/gang stalkkarit, samaa alinta rotua.
Ilkiöt jotka ylentää itseään toisten piikkiin esim etsimällä vikoja muista tai keksimällä niitä, s.o. Kiusaajat mutta tekevät niin että muut eivät huomaa, huolen ym varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on mainittu valittajat ja negatiiviset. Voivat toki olla rasittavaa seuraa, mutta itse tulen heidänkin kanssaan jonkin aikaa toimeen. Pahempia minulle ovat, ne jotka teeskentelevät kaiken aina olevan ihanasti, vaikka asiat olisi oikeasti aivan perseellään ja kaikki tietäisivät sen jo. Teeskentelyyn liittyy yleensä lässyttäminen ja teennäinen puhetapa muutenkin. Viesteihin hieman vieraammillekin laitetaan halit tai jaksuhalit. Oma mies on niiiin ihana ja ihmeellinen (vaikka pettäisi jatkuvasti ja kävisi panemassa teinityttöjä tai homostelisi, siis mulla ei mitään homoja vastaan mutta kylläkin kulissielämää vastaan).
Niin. Lyhyesti kulissielämän eläjät, joiden hymy on teennäistä ja joiden kanssa ei pääse ikinä oikeaan vuorovaikutukseen, kun kaikki on vaan koko ajan niin mahtavasti. Tuollaisen tyypin jälkeen, uskokaa tai älkää, valittajan seura on hermolepoa!
Osittain olen kyllä samaa mieltä, mutta olen kyllä huomannut että joillekkin ihmisille ei saisi puhua mistään ikävästä tapahtumasta vaan pitäisi olla iloinen ja aina hyvin. Itse en muutenkaan puolitutuille ruukaa pahemmin huonoja puolia sanoa tai jos sanon niin sellaisista asioista, jotka eivät haittaa vaikka niistä juoruttaisiin muille.
Vierailija kirjoitti:
"Suorapuheiset" ihmiset - eli todellisuudessa eivät kykene ollenkaan hallitsemaan sitä, mitä suustaan päästävät. Oikeuttavat ilkeät ja loukkaavat juttunsa sillä, että "mä nyt vaan oon tällanen rehellinen ihminen, joka sanoo suoraan". En kestä näitä tyyppejä ollenkaan.
Ja jos itse on yhtä suorapuheinen näille, niin sitten he suuttuvat tai pitävät mykkäkoulua/ jättävät vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tule toimeen temperamenttisten ja äänekkäiden ihmisten kanssa jotka aiheuttavat draamaa.
Mitä tarkoittaa, että aikuinen ihminen on kiltti? Eräs puolituttu luonnehtii aina olevansa kiltti ja luottavainen, ja minusta hän menee luonnehdintansa taakse piiloon eikä tee koskaan ratkaisuja tai saa muut yrittämään puolestaan enemmän kuin näiden tarvisisi, koska hän on niin kiltti ja luottavainen, että järkyttyykin, elleivät asiat mene kuten hän haluaa.
En ole kyseinen kirjoittaja, mutta minua ihmiset kuvailevat juuri tuollaiseksi. Omistan liian hyvät hermot ja annan muiden polkea itseni yli. Pietän mölyni mahaassa, enkä ole ensimmäisenä kertomassa mitä mieltä olen asiasta x tai y, vaikka joku käytös tai asia minu ärsyttäisikin. Saatan sanoa mielipiteeni esim. vitsaillen ja jos toinen ei sitä kuuntele tai välitä niin homman juttelu oli sitten siinä. Teen paljon enemmän muiden eteen kuin muut minun eteen. Tosin nyt taitaa kiltteyteni olla sammumassa, kun sairastuin tajusin, ettei nämä ole valmiita tekemään samaa minulle, mitä minä olen heille tehnyt. Tunnen itseni hyväksikäytetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen ylipäätään määrittelee itsensä ennen kaikkea kiltiksi? Eikö se ole aika omahyväistä?
Synonyymi on "kynnysmatto".
Vierailija kirjoitti:
Joo.. Oli kerran yksi Martta ja Mikko. Täysiä narsisteja ja kiusaajia molemmat. Mikko myös petti minkä ehti. Yök. Eli hv, martta ja mikko kotkasta, te olette sakkaa !
Hahaa, minäkin tunnen nämä ja olen heidän kiusaamisen kohteekseen joutunut. Ei voi olla totta, I feel you😊. Kuvauksesi oli hyvin osuva.
Täälläkin yksi team-Martta & Mikko uhri, hui onpa meitä monta!! Tsiisus mikä pariskunta, ukko on pukki ja vittumainen, akka ilkeä kiusaaja myös. No tässolikin ne ominaisuudet mitkä aiheuttaa ettei voi tulla toimeen. Ovat luultavasti oikeasti tyhjiä, onnettomia ihmisiä nämä kotkast.
Arat, hiljaiset maailmaa ongelmistaan syyttävät ihmiset. Itse olen optimisti, nämä edellä mainitut usein pessimistejä. Hekään eivät pidä minusta, sillä luulevat optimismini olevan teeskenneltyä. Sitä en vaan omaan kaaliin saa mahtumaan, että jos maito on lattialla, mikä ratkaisu se on jäädä sitä siihen itkemään ja maailmaa syyttämään ? Mutta, jokainen taplaa tyylillään. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kyseinen kirjoittaja, mutta minua ihmiset kuvailevat juuri tuollaiseksi. Omistan liian hyvät hermot ja annan muiden polkea itseni yli. Pietän mölyni mahaassa, enkä ole ensimmäisenä kertomassa mitä mieltä olen asiasta x tai y, vaikka joku käytös tai asia minu ärsyttäisikin. Saatan sanoa mielipiteeni esim. vitsaillen ja jos toinen ei sitä kuuntele tai välitä niin homman juttelu oli sitten siinä. Teen paljon enemmän muiden eteen kuin muut minun eteen. Tosin nyt taitaa kiltteyteni olla sammumassa, kun sairastuin tajusin, ettei nämä ole valmiita tekemään samaa minulle, mitä minä olen heille tehnyt. Tunnen itseni hyväksikäytetyksi.
Yksi elämän tärkeimpiä totuuksia: Jos et ITSE aseta rajoja, ei kukaan tee sitä sinun puolestasi, vaan ylitsesi kävellään silloin. Terve ihminen pystyy asettamaan itselleen rajat. Nämä "hyväksikäyttäjät" saattavat olla vain terveitä ihmisiä, joilla itsellään on terve suhtautuminen omiin rajoihinsa ja siihen kuinka paljon taipuvat toisten vuoksi. He voivat hyvin kuvitella että sinäkin olet sinut omien rajojesi kanssa ja olet asettanut ne niin, että aina autat kaikkia. Älä syytä toisia siitä, etteivät he pysty lukemaan ajatuksia päästäsi. Aseta itse omat rajasi.
Ha hah, olisi kiinnostava tietää, minkä ikäiset eivät diggaa Pirjosta :-) Ja onko Pirjo miesten vai naisten inhokki. Itse en tykkää ns. äitihahmosta tai besserwisseristä, joka tunkee nenänsä joka paikkaan, vaikka tarkoittaakin hyvää? "Siis kyllä sun nut pitää syödä!" ja "ei noin voi tiskata!!" kommentoinut hän esim ammatikseen tiskanneelle.. Ja olen 40 v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi elämän tärkeimpiä totuuksia: Jos et ITSE aseta rajoja, ei kukaan tee sitä sinun puolestasi, vaan ylitsesi kävellään silloin. Terve ihminen pystyy asettamaan itselleen rajat. Nämä "hyväksikäyttäjät" saattavat olla vain terveitä ihmisiä, joilla itsellään on terve suhtautuminen omiin rajoihinsa ja siihen kuinka paljon taipuvat toisten vuoksi. He voivat hyvin kuvitella että sinäkin olet sinut omien rajojesi kanssa ja olet asettanut ne niin, että aina autat kaikkia. Älä syytä toisia siitä, etteivät he pysty lukemaan ajatuksia päästäsi. Aseta itse omat rajasi.
Hyvinpäs sinä osaat lukea tekstin takaa miten asiat menee. Otetaanpas esimerkki Jos kaveri pyytää luonaan laittamaan vaikka tiskejä koneeseen, roskapussin roskikseen, lainaamaan autoa ym ja teet kuten he sanovat. Kun kaveri tulee kyläilemään ja pyydät häntä tekemään samat asiat tai jotain muuta pikku palvelusta, alkaa kauhea valittaminen ja homma on hankalaa. Onko nämä tervettä rajojen laittoa? Tai vastaavasti jos kaveri sairastuu ja joutuu tahtomattaan muuttaa elämäntapaa, niin kaverit eivät välitä tai ota huomioon vaan olettavat minun heidänkanssaan olevan kuin ennenvanhaan vaikka olen siitä heille kertonut. Jos kerron etten enää voi tehdä asiaa x, niin alkaa mököttäminen.
Vastenmielisin ihmistyyppi on tää jonka naamassa ei koskaan näy mitään ilmeitä koska he on piittaamattomia ihmisiä. Voi luoja jos ärsytät näitä mikä se palaute on....
Hyvä esimerkki Geordie shoren Marnie
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sen näkee, että kaikilla piirteillä on myös huonot puolensa. Minä olen koko ikäni kamppaillut temperamenttini kanssa: kuohahdan liian helposti ja sitten sanon asioita, joita kadun myöhemmin (en kaikkia kadu enkä aina kadu, mutta aika usein..) Olen aiemmin ihaillut niitä, joille ei tällaisia satu, vaan jotka kykenevät rauhallisesti harkitsemaan asioita. Mutta viime vuosina olen huomannut, että nämä rauhalliset harkitsijat tai vetäytyjät eivät kaikki toimikaan niin pelkästään siksi, että olisivat järkeviä. Osa kärsii siitä, ettei saa sanaa suustaan, kun tilanne on päällä, ja miettii sitten pitkään jälkikäteen mitä olisi pitänyt tehdä tai sanoa. Asiat jäävät kaivelemaan.
Tsemppiä sinulle liiallisesta kiltteydestä eroon pääsemisessä ja jämäkkyyden harjoittelemisessa! Eikä kannata säikähtää, jos sitä opetellessa tulee ylilyöntejäkin aluksi ja puolustat rajojasi liian voimakkaasti. Se on ihan normaalia :)
En tule yleensä toimeen liian kovaäänisten, itseään tyrkyttävien ihmisten kanssa. Toinen on hölösuut, jotka pölisevät niin paljon, että ehtivät hädin tuskin vetää henkeä missään välissä.