Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä oikeasti häiritse S-ryhmän tuleva tietojenkeruu?

Vierailija
29.07.2016 |

S-ryhmään kuuluu myös esimerkiksi apteekkeja ja vakuutusyhtiöitä. Minusta on todella arveluttavaa, että näiden keräämät tiedot pystyy yhdistämään.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee. Ongelma ratkeaa sillä, etten vilauta "omistajakorttiani" kassalla.

Vierailija
62/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos S-ryhmää kiinnostaa mun kahvi- ja pistaasipähkinäriippuvuus niin siinäpä seuraavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö oikeasti lainkaan pelkää, että kerättyjä tietoja käytettäisiin teitä vastaan joskus? 

Nyt se tuntuu kaukaiselta ja ihan mahdottomalta ajatukselta mutta ei noi, kela ei anna vakuutusta -jutut ihan mahdottomia ole. Historia on opettanut, että mitä vaan voi tapahtua. Ei kukaan varmaan olisi voinut juutalaisvainoakaan uskoa. Sitä, että ihan oikeasti kaasutetaan toisia viattomia ihmisiä hengiltä järjestelmällisesti.

Ei terve epäluuloisuus ja yksityisyytensä suojeleminen mitään foliohattujuttua ole.

Vierailija
64/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei mitään s kortteja ole, k plussa on, mutta jos jotai siitä keräävät nii senkun, tuskin minun ostokset nii ihmeellisiä on että ketään kiinnostaisi.

Vierailija
65/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin miettimään tuota uhkaskenaariota, jonka moni on heittänyt, että ihmiseltä evätään esim. tietyt vakuutukset, koska tehdään jotain johtopäätöksiä hänen elintavoistaan hänen tekemien ostosten perusteella.

Ostosten perusteellahan voidaan tehdä ihan vääriä johtopäätöksiä. Eihän ihminen välttämättä käytä niitä kaikkia ruokia, tuotteita ja palveluja itse, joita hän ostaa.

Joku voitaisiin leimata vaikka rapajuopoksi, koska hän ostaa joka viikonloppu ihan älyttömiä määriä alkoholia. Tosiasia voisikin olla niin, että tämä alkoholin ostaja on absolutisti, mutta hän vain tykkää järjestää isoja juhlia joka viikonloppu suurelle kaverilaumalleen.

Silti hänet voitaisiin kerätyn datan perusteella "profiloida" ihmiseksi, jolla on elämänhallinta hakusessa -> riskiasiakas luoton- ja vakuutuksenhakijana, korkeammat vakuutusmaksut, tieto linkitettäisiin hänen terveystietoihin jne.?

Vierailija
66/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Keräähän "nettikin" meistä tietoa. Käyt esim. Zalandossa katsomassa vaatetta ja hetken päästä sulle tulee mainos siitä ihan toisella sivulla.

Ei mulle tuu. Menen aina uudelle sivulle tyhjän sivun kautta ja välissä tyhjennän historian, välimuistin ja evästeet.

Ei mullekaan tule fb:hen paljon mitään mainoksia kun tyhjennän myös historiatietoja ahkerasti. Näkyy sillä joku merkitys olevan.

Käytän selainta koko ajan in-cognito moodissa. Silti sivuilla näkyy heti mainoksia niistä jutuista, mitä olen katsellut hetki sitten. Kumma juttu.

in-cognito moodi ei riitä yhtään mihinkään. Supercookiet, fingerprintit ja muut kivat jutut eivät todellakaan lähde tuolla yhtään mihinkään.

Vierailija
67/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Keräähän "nettikin" meistä tietoa. Käyt esim. Zalandossa katsomassa vaatetta ja hetken päästä sulle tulee mainos siitä ihan toisella sivulla.

Ei mulle tuu. Menen aina uudelle sivulle tyhjän sivun kautta ja välissä tyhjennän historian, välimuistin ja evästeet.

Ihan hyvä "kikka" mutta ei välttämättä toimi... pitäisi vaihtaa myös IP-osoite siinä välissä.

Nimenomaan IP-osoitteellasi sinua valvotaan jo paljon enemmän kuin jollain kaupan bonuskortilla!

Ei ainakaan tule mainoksia. Puhelimen IP-osoite kai vaihtuu kun käyttää mobiilidataa pois päältä?

Miksi alapeukut? Mulla ainakin puhelimen asetuksissa näkyy käytössä oleva IP-osoite ja se vaihtuu toiseksi kun käytän mobiilidataa pois päältä.

Facebookissa muuten voi asetuksissa kieltää, ettei mainostamiseen saa käyttää kerättyjä tietoja. Keräämistä se ei kai silti estä.

68/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee. Aion toimia asiassa omalta osaltani silloin, kun siihen on mahdollisuus.

Vierailija
69/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä "kikka" mutta ei välttämättä toimi... pitäisi vaihtaa myös IP-osoite siinä välissä.

Nimenomaan IP-osoitteellasi sinua valvotaan jo paljon enemmän kuin jollain kaupan bonuskortilla!

Ei ainakaan tule mainoksia. Puhelimen IP-osoite kai vaihtuu kun käyttää mobiilidataa pois päältä?

Miksi alapeukut? Mulla ainakin puhelimen asetuksissa näkyy käytössä oleva IP-osoite ja se vaihtuu toiseksi kun käytän mobiilidataa pois päältä.

Facebookissa muuten voi asetuksissa kieltää, ettei mainostamiseen saa käyttää kerättyjä tietoja. Keräämistä se ei kai silti estä.

Facebook kerää aina tietoja eikä sitä voi mitenkään estää. Paitsi lopettamalla palvelun käyttämisen.

Vierailija
70/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebook kerää aina tietoja eikä sitä voi mitenkään estää. Paitsi lopettamalla palvelun käyttämisen.

Itse asiassa Facebook kai kerää tietoja ei-rekisteröityneistä nettisurffailijoista myös.

Vierailija
71/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse.

Vierailija
72/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö oikeasti lainkaan pelkää, että kerättyjä tietoja käytettäisiin teitä vastaan joskus? 

Nyt se tuntuu kaukaiselta ja ihan mahdottomalta ajatukselta mutta ei noi, kela ei anna vakuutusta -jutut ihan mahdottomia ole. Historia on opettanut, että mitä vaan voi tapahtua. Ei kukaan varmaan olisi voinut juutalaisvainoakaan uskoa. Sitä, että ihan oikeasti kaasutetaan toisia viattomia ihmisiä hengiltä järjestelmällisesti.

Ei terve epäluuloisuus ja yksityisyytensä suojeleminen mitään foliohattujuttua ole.

En ymmärrä miten ostamani jauheliha voisi kääntyä minua vastaan.

Vierailija
73/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on turhaa. Suomalaisista marketeista ostan vain ruoan ja muun päivittäisen. Kiinnostavan tavaran, jonka mainokset voisivat periaatteessa kiinnostaakin, hankin ulkomaisista verkkokaupoista.

Vierailija
74/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan

Vierailija
75/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tähän aihepiiriin liittyvän kirjan jokin aika sitten. Siinä kerrottiin esimerkkejä siitä, miten juuri asiakaskorttien avulla seurattiin ostoksia ja sitten kohdennettiin mainontaa ostosten perusteella. En muista tarkkaan, mutta selostettiin myös sellaista, miten joidenkin ostosten tekeminen ennusti tiettyjä tapahtumia ihmisten elämässä ja siten osattiin suunnata mainontaa oikein näille henkilöille. Esim. ostosten perusteella tunnistettiin, että nainen haluaisi tulla raskaaksi tai on tullut raskaaksi tms. Tästä ennakoinnista oli hyötyä kaupalle, koska se oli tavallaan mainonnassaan hieman edellä muita mainostajia.  

Vierailija
76/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Tulee päivä, joilloin kaikki lihansyöjät joutuvat maksamaan sakkomaksua. Tofun ja porkkanan purijat sen sijaan saavat alennusta sairausvakuutusmaksuistaan.

Vierailija
77/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Tulee päivä, joilloin kaikki lihansyöjät joutuvat maksamaan sakkomaksua. Tofun ja porkkanan purijat sen sijaan saavat alennusta sairausvakuutusmaksuistaan.

No sinä päivänä se lisätään hintoihin. Takautuvasti sitä tuskin peritään tänään ostetusta sisäfileestä.

Vierailija
78/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee siinä vaiheessa, kun S-ryhmän nettisivuille päivittyy reaaliajassa: Minun Nimeni Tähän osti 29.7.2016 tähän ostokseni paikasta ***. Mitä mieltä olet Tähän Minun Nimeni ostotavoista? Kommentoi alle ja osallistu S-ryhmän arvontaan!

Vierailija
79/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellonaika tietysti myös!

-78

Vierailija
80/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Käyn yleensä yliopiston apteekissa. En käytä pelkästään yhtä kauppaa, käyn cittarissa, lidlissä, s-marketissa, k-supermarketissa jos kohdalle sattuu. Yx hailee mitä joku ajattelee ostoksista, ei oo mitään salattavaa. Viinakaupassa käyn tosi harvoin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä