Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä oikeasti häiritse S-ryhmän tuleva tietojenkeruu?

Vierailija
29.07.2016 |

S-ryhmään kuuluu myös esimerkiksi apteekkeja ja vakuutusyhtiöitä. Minusta on todella arveluttavaa, että näiden keräämät tiedot pystyy yhdistämään.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten yhtään. Ja saa mainostaa, ostan jos tarvin.

Vierailija
22/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Keräähän "nettikin" meistä tietoa. Käyt esim. Zalandossa katsomassa vaatetta ja hetken päästä sulle tulee mainos siitä ihan toisella sivulla.

Ei mulle tuu. Menen aina uudelle sivulle tyhjän sivun kautta ja välissä tyhjennän historian, välimuistin ja evästeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee, ja käytän korttia tästälähin vain tankkauksen yhteydessä.

Mutta tuolloin S-ryhmä tietää missä tankkaat ja sen avulla selvittää liikkeesi ja kohta pörrää mustat helikopterit asuinalueesi yllä levittämässä kemikaalivanoja ja hallitus laittaa fosforia juomaveteen, että näkyisitte pimeässäkin.

Vierailija
24/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikamoistameininkiä kirjoitti:

Kyllä ne on jo aina keränneet tietoja.

Sitä varten bonus korttijärjestelmä on alunperin luotu. Ikävä kertoa totuus

Ennen kerättiin tuoteryhmäkohtaisia tietoja. Ensi viikosta lähtien tuotteen tarkkuudella. Hiukan eri asia. Jatkossa tulee kohdennettua mainontaa tämän perusteella.

Eipä tuo minua haittaa. Hyvin vähän luen mainoksia. Meiliin niitä ei minulla tule eikä puhelimeen, paperit voi heittää roskiin. Tavallaan ihan hyväkin jos yleensä kohdentuu mainostus ettei kerrostaloasujalle pihavaloja mainosteta ja minulle taas voi tulla enemmän niitä taloremppamainoksia ja rautakaupan tarjouksia. Kyllä netti on paljon kammottavampi salaseuraaja, saat "itselle sopivia mainoksia" teinivaatteista heti kerran jälkeen kun tyttäresi on koneellasi surffannut.

Vierailija
25/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee. Ja mikä ihme se oli että "emme vielä tiedä mihin tietoja käytämme"? Eli keräämällä oikein kerätään vaikkei edes tiedetä mihin käytetään. Todella erikoista, miksi kerätä jossei ole mitään mihin niitä tarvittaisiin?

Joskus asia on niin, että ei voi tietää etukäteen minkälaisia korrelaatioita  kerätystä datasta voi yhdistelemällä sitä sisäisesti tai ulkoisesti jokun muun datalähteen kanssa löytää. S-ryhmä osoittaa rehellisyyttä kertomalla sen etukäteen, että he eivät vielä tiedä kaikkia mahdollisuuksia joita nousee esiin. Toki he koko ajan joutuvat miettimään asioita soveliaisuuden ja eettisyyden pohjalta, ei tuo lausuma heitä siitä vapauta.

Mielenkiintoisia mahdollisuuksia ja riskejä projektille tulee tietysti siitä, että  S-ryhmässä toimii S-pankki ja LähiTapiola, joiden vain ja ainoastaan markkinointiinkin käytettävien tietojen kanssa pitää osata olla kieli keskellä suuta ettei aiheudu merkittäviä imagotappioita ja tule sanktioita :)

Vierailija
26/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki käteen nyt. Miksi haittaisi?

Vierailija
27/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse yhtään. Vingutan S-etukorttiani jatkossakin antaumuksella ja vastaanotan tyytyväisenä 60-70 euron bonukseni kuukausittain.

Vierailija
28/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Naurattaa semmoiset ihmiset jotka pitävät itseään niin tärkeänä, että jotakuta kiinnostaa juuri hänen ostoksensa. Ei ne siellä ala palaveeraamaan, että katsotaanpas tänään Matti Virtasen ostoksia:  "Jaa-a, täällä näkyy hapankorppuja, jauhelihaa, margariinia ja.. MITÄ?! Kondomeja! Eikä! Kauhee sonni! Ja vaippoja!! Onkohan sillä falskaava peräsuoli, hihihihiiiii. Matti Virtanen on kakkahousu hiihhhiiiii!"

Vierailija
29/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa varmasti tulevaisuudessa mm. ravitsemustutkimusten tekoa. Jokainen valehtelee syövänsä takitilleen suositusten mukaisesti, mutta isoveli paljastaa keppanan, tupakan, mätöt ja einekset.

Apteekin tiedoista löytyy verenpaine- ja mielialalääkkeet, eipä aikaakaan, niin Lähitapiolasta ei saakaan henkivakuutusta.

Vierailija
30/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse pätkääkään. Kiva, jos sais enemmän itselleni sopivia tarjouksia. Ei ole mitään ongelmaa. Jos joku tsekkaa mun ostosta ja saa siitä kiksit niin you are welcome. Ei mitään salattavaa. Jokainen VOI ja saa valita kauppansa.

Vierailija
31/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle siitä on ollut hyötyä. Sain viallisen tuotteen vaihdettua vaikka kuitti oli hukassa. Ostokseni löytyi heidän järjestelmästä s-kortin avulla.

Vierailija
32/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joita häiritsee, jättää vain vilauttamatta sitä korttia. Helpppoa

Vierailija
33/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häiritsee. Vaikuttaa kyllä niin että vähennän s-ryhmän käyttöä.

Vierailija
34/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Keräähän "nettikin" meistä tietoa. Käyt esim. Zalandossa katsomassa vaatetta ja hetken päästä sulle tulee mainos siitä ihan toisella sivulla.

Ei mulle tuu. Menen aina uudelle sivulle tyhjän sivun kautta ja välissä tyhjennän historian, välimuistin ja evästeet.

Ihan hyvä "kikka" mutta ei välttämättä toimi... pitäisi vaihtaa myös IP-osoite siinä välissä.

Nimenomaan IP-osoitteellasi sinua valvotaan jo paljon enemmän kuin jollain kaupan bonuskortilla!

Vierailija
35/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Applelle, Googlelle (Android) ja Microsoftille kyllä annatte koko elämänne jakoon mutta herranjumala jos osuuskauppa tekee tilastoa ruislimpun ostamisesta...

Unohdit Facebookin. Avovaimoni kirjoitti eilen FB:n chatissä, että haluaisi mennä katsomaan bikineitä, niin hetken päästä oli molempien FB bikinimainoksia täynnä.

Ja vielä yksi kysymys: keitä hemmettejä te asiasta panikoivat tuulipuvut luulette oikeasti olevanne? Jotain hemmetin Jason Bourneja? :D Olette yksi pieni muurahainen S-ryhmän tilastossa. Voitte ostaa sieltä vaikka joka päivä korin kaljaa ja perhepakkauksen kortsuja, eikä ketään kiinnosta. S-etukortilla tehdyt ostokset ovat aina kirjautuneet S-ryhmän järjestelmiin, jos ette oikeasti sitä tienneet.

Vierailija
36/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, big data on tulevaisuutta eikä itsessään mikään huono juttu. Päinvastoin mitä enemmän meillä on tietoa kaikesta ihmisen toiminnasta, sitä paremmin voimme suunnitella tulevaa.

Mutta en kuitenkaan sano etteikö pelko olisi aiheeton, varsinkin kun miettii nykyistä maailmantilannetta, jossa suuryritysten valta vain kasvaa. Meidän täytyy yhdessä pitää huoli ettei ainakaan täällä Suomessa tarvitse pelätä noita tietoja käytettävän johonkin vahingolliseen.

Vierailija
37/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä "kikka" mutta ei välttämättä toimi... pitäisi vaihtaa myös IP-osoite siinä välissä.

Nimenomaan IP-osoitteellasi sinua valvotaan jo paljon enemmän kuin jollain kaupan bonuskortilla!

Ei ainakaan tule mainoksia. Puhelimen IP-osoite kai vaihtuu kun käyttää mobiilidataa pois päältä?

Vierailija
38/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että keräävät tietoja. No entäs sitten? 

Ihan oikeasti, entäs sitten? S-ryhmä saa tietää että ostin maitoa, hernekeittoa ja suklaapatukan. Maailmanloppuko on nyt tulossa? Jos tällainen turhanpäiväisyys heitä kiinnostaa niin hirveästi että satsaavat aikaa ja rahaa siihen niin senkun vaan, mutta helvettiäkö se minua liikuttaa? 

Huomenna muuten aion ostaa shampoota! Ihan vaan jännänä ennakkotietona vain teille täällä, saatte hekumoida sillä koko illan. 

Vierailija
39/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häiritsee ja just eilen päätettiin miehen kanssa, että lopetetaan korttien käyttö ja aletaan taas maksaa käteisellä. Prismojen uudet maksupäätteetkin on olleet niin hankalia, että mieluummin maksan selvällä rahalla.

Olen sietänyt sen, että S-ryhmä on kerännyt ylimalkaisia tietoja ostoksistani mutta siitä en tykkää, että se menee ihan ostoskohtaiseen tarkkailuun.  Minusta tuollainen seuranta menee ihan yli yksityisyyden suojan. 

Vierailija
40/83 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Applelle, Googlelle (Android) ja Microsoftille kyllä annatte koko elämänne jakoon mutta herranjumala jos osuuskauppa tekee tilastoa ruislimpun ostamisesta...

Unohdit Facebookin. Avovaimoni kirjoitti eilen FB:n chatissä, että haluaisi mennä katsomaan bikineitä, niin hetken päästä oli molempien FB bikinimainoksia täynnä.

Ja vielä yksi kysymys: keitä hemmettejä te asiasta panikoivat tuulipuvut luulette oikeasti olevanne? Jotain hemmetin Jason Bourneja? :D Olette yksi pieni muurahainen S-ryhmän tilastossa. Voitte ostaa sieltä vaikka joka päivä korin kaljaa ja perhepakkauksen kortsuja, eikä ketään kiinnosta. S-etukortilla tehdyt ostokset ovat aina kirjautuneet S-ryhmän järjestelmiin, jos ette oikeasti sitä tienneet.

No jos mä kerran olen niin vähäpätöinen niin S-ryhmä varmasti pärjää ilmankin minun ostoksiani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi