Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ehmettiä??! Puhelinmyyjät on alkaneet lyömään luuria korvaan!!!

Vierailija
13.03.2026 |

Onko muut huomanneet tällaista? Mulle soittelee harva se päivä 04092-alkuisista numeroista puhelinmyyjät. Hermo menee, joten ajattelin alkaa vastaamaan ja sanomaan, että mulle ei saa soitella. Nyt sitten lyövätkin luurin korvaan heti kun vastaan. 

Saavatko mahdollisesti jonkun pienen provikan vastatuista puheluista ja ovat todenneet, että ei kannata edes yrittää myydä?? Vai mistä ihmeestä tää johtuu, tietääkö joku?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin kun kielsin soittamisen, alkoi tuo soitetaan ja lyödään luuri kiinni. Vaihdoin sitten salaiseen numeroon, ei tule enää soittoja. 

Vierailija
2/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, tuota siis edessä. Samanalkuisesta numerosta on itsellekin tullut lukuisia soittoja. Eilen kahdeksan aikaan illalla meni hermot totaalisesti ja vastasin puhelimeen "Nyt loppuu se soittelu tähän aikaan. En osta mitään!" Sain luurin korvaan. Alkaako nyt sitten lisäterrorismi, kun en kiltisti kuunnellut myyntipuhetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, tuota siis edessä. Samanalkuisesta numerosta on itsellekin tullut lukuisia soittoja. Eilen kahdeksan aikaan illalla meni hermot totaalisesti ja vastasin puhelimeen "Nyt loppuu se soittelu tähän aikaan. En osta mitään!" Sain luurin korvaan. Alkaako nyt sitten lisäterrorismi, kun en kiltisti kuunnellut myyntipuhetta?

Mä en ole siis ehtinyt edes sanoa mitään kun puhelu katkaistaan.

ap

Vierailija
4/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kyllästyneitä siihe et sä tuhlaat niitte aikaa jatkuvasti 😅😅🤣😅

Vierailija
5/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Monesti käynyt minullakin. Ei ole uusi juttu.

Vierailija
6/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri pakotti minut puhelinmyyjäksi mutta olen mykkä. Tästä syystä joudun katkaisemaan puhelun

Vierailija
7/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huomattu. Piristävää joskus näinkin päin. Mulle sopii hyvin että kauppaajahuijari lopettaa puhelun itse. 

Vierailija
8/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjillä on robotti soittamassa puhelija ja jos yhtään myyjää ei ole vapaana puheluun vastatessa,  niin puhelu katkeaa.

Vierailija
9/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä luuri korvaan vastatessa -juttua on tapahtunut erittäin usein. Luulen, että se liittyy jotenkin siihen, että kone arpoo soitettavan numeron, soittaa ja sitten sen henkilön, joka myydä tyrkyttää jotain, pitäisi osata painella oikeaa nappia alkaakseen puhua siihen tietokoneen aloittamaan puheluun. Siinä menee sitten jotain pieleen ja puhelu katkeaa sen sijaan, että avaisi linjan myyjälle puhumiseen.

Vierailija
10/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on kyllästyneitä siihe et sä tuhlaat niitte aikaa jatkuvasti 😅😅🤣😅

Jättäisivät soittamatta sitten 

Vierailija
11/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjillä on robotti soittamassa puhelija ja jos yhtään myyjää ei ole vapaana puheluun vastatessa,  niin puhelu katkeaa.

No tää selittäis kyllä.

ap

Vierailija
12/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on mahdollisesti huijauspuheluita, joissa tarkoitus on saada soittamaan takaisin maksulliseen numeroon. 

Maksu ei välttämättä ole suuri, mutta kun tuhat ihmistä erehtyy, niin tonni jo tienattu. 

Vierailija
13/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Noissa voi olla huijaus puheluista kyse, toivovat että soitat perään, mitä ei tietenkään tule tehdä.

Vierailija
14/14 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Noissa voi olla huijaus puheluista kyse, toivovat että soitat perään, mitä ei tietenkään tule tehdä.

Tämän kyseisen numeron kanssa kyse on kuitenkin ihan vaan puhelinmyynnistä. Moni muukin on raportoinut juuri näistä numeroista noita puhelun katkaisuja. Eivät ilmeisesti vaan osaa ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi