Naisen koulutus/tulot ei merkkaa parisuhdemarkkinoilla
Huvittavaa kuinka sinkkunaiset painottaa oiken tuota akateemista koulutusta. Ei sillä oikeasti mitään merkitystä. Ei mies katso naisissa tuloja/koulutusta vaan ihan muita asioita. Miten naiset on niin totaalisen pihalla parisuhdemarkkinoista.
Kommentit (95)
Vanha akka kirjoitti:
Eiköhän se ole niin, että ne miehet, jotka täällä kirjoittavat, että naisen 'taso' ei ole riippuvainen hänen koulutuksestaan tai ansioistaan, ovat itse aika heikosti koulutettuja ja pienituloisia. Kyllä vakka valitsee edelleenkin kantensa ja 'lika barn leka bäst'.
Hyvä pointti. Toinen huomio: täällä parisuhdemarkkinoista puhuvat eniten ne jotka ovat jääneet markkinoille notkumaan, me suuri enemmistö jotka löydämme itsellemme sopivan kumppanin suht nopeasti emme paljon kommentoi. Vääristääköhän tuo johtopäätöksiä? t akateeminen nainen, eronnut, uudessa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä kuitenkin korkeastikoulutetut usein löytävät toisensa.
Olisiko sillä mitään tekemistä, että yli puolet Suomen kansasta on saanut korkeakoulututkinnon ja esim. Helsingissä noin 70% alle 40-vuotiaista naisista?
Nainen painottaa akateemista koulutusta koska se on tärkeää hänelle. Ei siksi että se olisi tärkeää miehelle. Katsos kun naiset tekevät asioita joskus itsensä vuoksi, ei miehen.
Vierailija kirjoitti:
No ihan sama siinä mielessä, koska mulle kelpaa ainoastaan mies, joka arvostaa fiksuutta ja koulutusta. Eli ihan mielekästä korostaa sitä koulutustaan omassa profiilissaan.
Mutta kai ymmärrät, että koulutus ja älykkyys eivät ole aina yksi yhteen? Toivottavasti, koska on myös paljon mahtavia miehiä, joilla ei ole korkeakoulututkintoa, mutta jotka käyvät töissä, ovat sivistyneitä ja esim. omistavat asuntonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan sama siinä mielessä, koska mulle kelpaa ainoastaan mies, joka arvostaa fiksuutta ja koulutusta. Eli ihan mielekästä korostaa sitä koulutustaan omassa profiilissaan.
Mutta kai ymmärrät, että koulutus ja älykkyys eivät ole aina yksi yhteen? Toivottavasti, koska on myös paljon mahtavia miehiä, joilla ei ole korkeakoulututkintoa, mutta jotka käyvät töissä, ovat sivistyneitä ja esim. omistavat asuntonsa.
Miksi joku alapeukuttaa tätä? Olen akateeminen nainen ja omassa lähipiirissäni on useita tällaisia miehiä. Lisäksi ovat onnellisesti naimisissa. Aika kapea otanta, jos kuvittelee, että vain akateemiset miehet ovat ovat ns. hyviä kumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku alapeukuttaa tätä? Olen akateeminen nainen ja omassa lähipiirissäni on useita tällaisia miehiä. Lisäksi ovat onnellisesti naimisissa. Aika kapea otanta, jos kuvittelee, että vain akateemiset miehet ovat ovat ns. hyviä kumppaneita.
No varmaan siksi, että alat mielistellä täällä kiukuttelevia ja naisia haukkuvia kouluttamattomia miehiä.
ainoa mikä naisen osalta merkkaa parisuhdemarkkinoilla on ulkonäkö
koulutuksella ei ole mitään väliä
Vierailija kirjoitti:
No sehän on tutkittu moneen kertaan, että miehet eivät katso koulutusta eikä tuloja. Korkeakoulutetulle miehelle kelpaa hyvin esim. näpsäkkä pankkivirkailija tai lentoemäntä. DI-nainen taas harvemmin ottaa mitään lähihoitaja-miestä.
Tässä tulee hyvin esille syyt miksi on niin paljon naisia jotka eivät löydä miestä, ja miehiä jotka eivät löydä naista.
Naiset tykkäävät opiskella ja sitten heidän vastapainonaan iso joukko miehiä haluaa vain nopeasti töihin, tai jäävät sinne kotikuntansa tilaa hoitamaan.
Koulutetulle naiselle kelpaa vain koulutettu mies, ja miehelle kelpaa vain kaunis nainen.
Iso joukko koulutettuja naisia kilpailee rajallisesta määrästä miehiä. Niistä samoista miehistä kilpailee kaikki muutkin naiset, ja kauneimmat voittavat sen kilpailun.
Jäljelle jäävät miehet ja naiset löytävät myös kumppaneita, mutta iso joukko jää ilman. He eivät kelpaa toisilleen.
Tämä on hyvin kärjistetysti sanottu. Mutta yleistäen se menee noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei ole niin pinnallisia kun naiset.
Juu. Naisen pitää vain olla nuori ja kaunis, mitä tuossa aiemmin kuulimme, eli täysin epäpinnallisia juttuja haetaan. ^_^
Juu eihän se nyt pinnallista ole että katsoo vain ulkonäköä.
Se taas on hirveän pinnallista jos haluaa puolison joka pystyy pitämään huolta perheestään.
Voisiko joku mies nyt määritellä mitä tarkoittaa pinnallisuudella.
Minulta miehet on aina ensimmäisten kysymysten joukossa tiedustelleet koulutusta ja ammattia eli en sanoisi että se on merkityksetöntä miehillekään.
Ehkä olen poikkeus miehenä, mutta voin rehellisesti tunnustaa, että minulle ei riitä, että nainen on pelkästään kaunis. Haluan, että nainen on myös fiksu ja hyvin koulutettu. Suotavaa olisi, että naisella olisi niin hyvät tulot, että omalta osaltaan pystyy osallistumaan perheen hyvinvoinnin rahoittamiseen.
Olisi kammottava ajatus olla parisuhteessa kauniin, mutta tyhjäpäisen naisen kanssa, jonka kaikki menot vielä pitäisi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulta miehet on aina ensimmäisten kysymysten joukossa tiedustelleet koulutusta ja ammattia eli en sanoisi että se on merkityksetöntä miehillekään.
Niin kysyi minultakin silloin kun olin vielä sinkku ja kävin treffeillä.
Moni säikähti alaani. Olen korkeasti koulutettu ,ja miesvaltaisella alalla. Sen näki kuinka miesten suhtautuminen muuttui heti kun saivat tietää alani.
Opin käyttämään sitä hyväkseni. Baareissa pääsi nopeasti eroon ei-toivotusta seurasta kun vain ilmoitti alansa 😁
No, ehkei kaikille merkkaa, mutta mun miehelle merkkas ainakin. Ja myös mulle ittelle.
Kuten joku jo kirjoitti, naisen ulkonakö on kaikkein keskeisin tekijä.
Kaukana sen takana tulevat esim. iloinen, mukava ja joustava luonne.
Ja todella kaukana joku koulutus.
Ekalla kierroksella noin. Mutta asetelma muuttuu + 40 vuotiaiden naisten kohdalla. Sitten miehen pyydystämiseen vaikuttaa myös mitä on elämässään saanut aikaan. Lähinnä taloudellinen tilanne sen mukiinmenevän ulkonäön lisäksi.
Yllättävän monille miehille kuitenkin merkitsee. Ei varmaan samalla tavalla kuin naisille. Mulla on sekä sairaanhoitajan että insinöörin tutkinto. Kun baarissa sanon miehelle olevani sairaanhoitaja, niin se on ollut lähes aina pelkästään plussaa. Kun sitten jatkan, että olen myös insinööri ja nykyisin teen töitä it-alalla, monen miehen kiinnostus lässähtää. Koulutuksella ja ammatilla ei varmaan ole miehen mielestä merkitystä naisen tulojen tai sosiaalisen statuksen vuoksi, mutta mies muodostaa naisen luonteesta käsityksen hänen ammattinsa perusteella. Sairaanhoitajaa pidetään empaattisena, hoivaavana ja vaimomatskuna, insinööriä taas kylmänä uraohjuksena ja siten ei lainkaan vaimomatskua.
Miehet toivovat ettei naiselle merkitse ulkonäkö tai ikä, mutta ne ovat yhtä tärkeitä kuin miehellekin.
Tai ehkä miesten hauras itsetunto musertuu, jos nainen on korkeasti koulutettu ja saa parempaa palkkaa. Sen takia yritetään väittää naisille, ettei heidän koulutus merkitse mitään.
Tämä on sitten muuttunut 15 vuodessa. Silloin deittiprofiileissa hyvin moni akateeminen mies etsi akateemista naista.
En ikinä voisi olla humanistin/amispölön kanssa
Itse koen loukkaavana sen, että tulen aina sivuutetuksi vain, koska en ole hyvännäköinen enkä laiha. Olen aina tuntenut syntyneeni väärään kroppaan.