Naisen koulutus/tulot ei merkkaa parisuhdemarkkinoilla
Huvittavaa kuinka sinkkunaiset painottaa oiken tuota akateemista koulutusta. Ei sillä oikeasti mitään merkitystä. Ei mies katso naisissa tuloja/koulutusta vaan ihan muita asioita. Miten naiset on niin totaalisen pihalla parisuhdemarkkinoista.
Kommentit (95)
Mun mielestä miehet kysyy koulutusta/ammattia treffeillä esim ihan vain siksi että saisi keskustelua aikaan, ei heille silti ole sillä mitään merkitystä, se ei ole kynnyskysymys.
Luulisin että miehet enemmänkin tulkitsee naisen korkeakoulutusta tai korkean statuksen ammattia niin päin että nainen ei varmaan kelpuuta sitten alemman statuksen omaavaa miestä.
Eli kertauksena miestä ei haittaa naisen status mutta luulee että naista haittaa miehen status.
Merkkaavatpa. Hyvin paljonkin. Korkeakoulutettu nainen ei ota mitään persujantteria vaivoikseen. Naisen koulutustaso vaikuttaa siis olennaisesti miesten mahdollisuuksiin :)))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta miehet on aina ensimmäisten kysymysten joukossa tiedustelleet koulutusta ja ammattia eli en sanoisi että se on merkityksetöntä miehillekään.
Niin kysyi minultakin silloin kun olin vielä sinkku ja kävin treffeillä.
Moni säikähti alaani. Olen korkeasti koulutettu ,ja miesvaltaisella alalla. Sen näki kuinka miesten suhtautuminen muuttui heti kun saivat tietää alani.
Opin käyttämään sitä hyväkseni. Baareissa pääsi nopeasti eroon ei-toivotusta seurasta kun vain ilmoitti alansa 😁
Vasta AV:lla opin, että tavismaisterius suomalaisesta maakuntakorkeakoulusta olisi jokin statuksen aihe tai voisi aiheuttaa kavahdusta kenessäkään. Onpa huikea saavutus, kun melkein kolmasosa nuorista ikäluokista on jonkin sortin maistereita. :D
Naisten korkeakoulutus ei merkkaa miehille mitään, koska se ei tarkoita nykyään mitään. Usein nainen on puuhastellut jonkun tutkinnon itselleen, että ei tarvitsisi mennä siivoojaksi tai kaupan kassalle. Nyt ollaan sitten ylikoulutettuja assistentteja tai sihteereitä. Jos mies haluaa sellaisen oikeasti menestyvän naisen, niin pitää ihan suoraan kysyä tuloja ja työpaikkaa/työtehtäviä. Pelkkä akateemisuus ei tarkoita yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta miehet on aina ensimmäisten kysymysten joukossa tiedustelleet koulutusta ja ammattia eli en sanoisi että se on merkityksetöntä miehillekään.
Niin kysyi minultakin silloin kun olin vielä sinkku ja kävin treffeillä.
Moni säikähti alaani. Olen korkeasti koulutettu ,ja miesvaltaisella alalla. Sen näki kuinka miesten suhtautuminen muuttui heti kun saivat tietää alani.
Opin käyttämään sitä hyväkseni. Baareissa pääsi nopeasti eroon ei-toivotusta seurasta kun vain ilmoitti alansa 😁Vasta AV:lla opin, että tavismaisterius suomalaisesta maakuntakorkeakoulusta olisi jokin statuksen aihe tai voisi aiheuttaa kavahdusta kenessäkään. Onpa huikea saavutus, kun melkein kolmasosa nuorista ikäluokista on jonkin sortin maistereita. :D
Minä opin sen nettideiteillä. Ne maisterinaisten profiilit oppii tunnistamaan hyvin nopeasti. Ei tarvitse lukea kuin ensimmäinen kappale, niin tietää jo missä mennään. Peruspötkylöistä lähtien kuvitellaan olevansa jotain kuumaakin kamaa. Mut sen takia nuo tuolla vuodesta toiseen olevatkin.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, kyllä ekoilla treffeillä oli nimenomaan miehen puolelta yksi ensimmäisiä kysymyksiä se, että mitä teen työkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on tutkittu moneen kertaan, että miehet eivät katso koulutusta eikä tuloja. Korkeakoulutetulle miehelle kelpaa hyvin esim. näpsäkkä pankkivirkailija tai lentoemäntä. DI-nainen taas harvemmin ottaa mitään lähihoitaja-miestä.
Ei ole ihan noin yksinkertaista. Esim. alemman korkeakoulututkinnon suorittanut lastentarhanopettaja voi alle 2000 euron bruttopalkallaan hyvinkin huolia miehekseen vakavaraisen putkarin tai paperikoneenhoitajan, vaikka heillä onkin vain ammatillinen koulutus.
Kyllä meillä lastentarhanopettajilla nykyään jo yli 2000€ bruttotulot on. Mutta aika paljon tavallisia duunareita löytyy puolisoista. Mun mieheni on ammattikoulun käynyt rakennusalan työntekijä.
Aika mielenkiintoinen oletus, että naiset kouluttautuisivat tai mainitsisivat koulutuksensa parisuhdemarkkinoiden takia. Itse kouluttauduin ihan sen takia, että ensinnäkin saan tehdä mielenkiintoista työtä. Lähes puolet hereilläoloajasta kuluu vuosikymmenien ajan työssä, joten vähintä mitä siltä toivoo, on että se on mielekästä, mielenkiintoista ja palkitsevaa (sekä sisällöllisesti että taloudellisesti). Ei tullut mieleenkään, että jättäisinpä kouluttautumatta koska miehille sillä ei ole merkitystä tai se voi jopa olla jonkun silmissä negatiivista.
Aikoinaan nettideiteissä ilmoitin koulutukseni, koska minusta se on yksi niitä perustietoja, jotka muodostavat käsityksen persoonastani. Ihan kuten harrastukset, asuinpaikka tai vaikka elämäntilanne (sinkku, yh yms tiedot). En koskaan kuvitellut, että joku pitäisi sitä jonkinlaisena kehumisena tai arvioisi kelpaavuuttani sen perusteella. Mutta jos niin teki, niin sehän on vain hyvä että jätti ottamatta yhteyttä jos kerran ei hakenut kaltaistani.
Aloittajalle haluaisin esittää tarkentavan kysymyksen (kun en nyt enää näe avausteksiä): kumpi sinua siis oikeastaan ärsyttää, se että naiset ovat koulutettuja vai se, että he mainitsevat sen nettiprofiileissaan? Jos etsit naista, joka on käynyt korkeintaan ammattikoulun tai lukion, niin eikö se ole ihan helppoa hakukriteereitä muokkaamalla??
Niin, amispölöille tai kouluttautumattomille naisen koulutus ei merkkaa mitään. Sen sijaan mieslääkäri tuskin tyytyy Siwan kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kuinka sinkkunaiset painottaa oiken tuota akateemista koulutusta. Ei sillä oikeasti mitään merkitystä. Ei mies katso naisissa tuloja/koulutusta vaan ihan muita asioita. Miten naiset on niin totaalisen pihalla parisuhdemarkkinoista.
Mm. tältä palstalta olen oppinut, että nainen saa aina miehen halutessaan. Sen sijaan joillakin miehillä tuntuu olevan vaikeuksia. Kummat siis ovat pihalla parisuhdemarkkinoista; se nainen, joka painottaa akateemista koulutusta ja saa kymmeniä vastauksia, vai sinä jolle kukaan ei vastaa?
Vierailija kirjoitti:
Jospa sillä koulutuksella on merkitystä naiselle itselleen. Lisäksi on aivan sama olenko pihalla parisuhdemarkkinoista kun minulla niitä parisuhteita kuitenkin on..😃
ruma itse kirjoitti:
Kauneus on naisen paras valtti. Usein se on sidoksissa hyvään itsetuntoon, nuoruudessa saanut paljon kehuja ja positiivista huomiota niin naisilta kuin miehiltäkin. Kauneus toimii katalysaattorina muiden hyvien ominaisuuksien kukkaanpuhkeamiselle. Rumuuden kanssa vähän sama, mutta negatiivisella tavalla. Itsetunto on huono, on masennusta, kyynisyyttä, negatiivisia kokemuksia.....Ikävä kyllä, mutta näin se menee. tasan ei mene nallekarkit.
Ei tämä ole automaattista, tiedän useita poikkeustapauksia. Monilla kauniilla ihmisillä on yllättävän huono itsetunto, mutta se osataan naamioida taitavasti. On ihan tavallisia ja jopa rumia ihmisiä, joilla itsetunto on vahva ja lujaksi kehittynyt koska heillä se ei perustu muilta ihmisiltä saatuun hyväksyntään ja huomion määrään, eikä mihinkään näihin ulkoisiin ja pinnallisiin seikkoihin. He ovat sinut itsensä kanssa mutta monet viehättävät ihmiset pelkäävät kuollakseen esimerkiksi vanhentumista ja ovat todella tarkkoja ulkonäöstään, koska heillä on sen asian suhteen enemmän menetettävää. Ihmisen luonne ja ulkonäkö ei korreloi millään tavalla toistensa kanssa.
Joillekin naisille akateeminen tuntuu olevan melkein kuin aatelinen. Omaa akateemisuutta tuodaan joka välissä esille vaikka kouluajoista olisi jo vuosia. Sitten jos kysyy missä hommissa on tällä hetkellä niin aika moni on yllätysyllätys jossain sihteeripätkätöissä.
Siihen kun lisää vielä, että niillä on ne mielipiteensä niin ei ole ihme, että akateeminen vanhapiika alkaa olla jo käsite.
Vierailija kirjoitti:
Aika mielenkiintoinen oletus, että naiset kouluttautuisivat tai mainitsisivat koulutuksensa parisuhdemarkkinoiden takia. Itse kouluttauduin ihan sen takia, että ensinnäkin saan tehdä mielenkiintoista työtä. Lähes puolet hereilläoloajasta kuluu vuosikymmenien ajan työssä, joten vähintä mitä siltä toivoo, on että se on mielekästä, mielenkiintoista ja palkitsevaa (sekä sisällöllisesti että taloudellisesti). Ei tullut mieleenkään, että jättäisinpä kouluttautumatta koska miehille sillä ei ole merkitystä tai se voi jopa olla jonkun silmissä negatiivista.
Aikoinaan nettideiteissä ilmoitin koulutukseni, koska minusta se on yksi niitä perustietoja, jotka muodostavat käsityksen persoonastani. Ihan kuten harrastukset, asuinpaikka tai vaikka elämäntilanne (sinkku, yh yms tiedot). En koskaan kuvitellut, että joku pitäisi sitä jonkinlaisena kehumisena tai arvioisi kelpaavuuttani sen perusteella. Mutta jos niin teki, niin sehän on vain hyvä että jätti ottamatta yhteyttä jos kerran ei hakenut kaltaistani.
Aloittajalle haluaisin esittää tarkentavan kysymyksen (kun en nyt enää näe avausteksiä): kumpi sinua siis oikeastaan ärsyttää, se että naiset ovat koulutettuja vai se, että he mainitsevat sen nettiprofiileissaan? Jos etsit naista, joka on käynyt korkeintaan ammattikoulun tai lukion, niin eikö se ole ihan helppoa hakukriteereitä muokkaamalla??
Tuo voi päteä vain sinun tai muutamien muiden naisten kohdalla mutta suurin osa tuo sitä koulutustaan juuri niissä tilanteissa ilmi, joissa sillä ei ole mitään merkitystä ja sen tärkeyttä ei unohdeta korostaa, he myös tiukasti painottavat kuinka se on heidän valttikorttinsa pariutumismarkkinoilla kun kaikki me tiedämme että se ei ole laisinkaan paikkansa pitävää, naisen ulkonäkö, ikä ja luonne ovat ensisijaisessa asemassa, koulutustaustalla ja työhistorialla ei pitkälle pötkitä jos nuo muut ominaisuudet eivät ole kunnossa.
Täytyy kyllä hieman ihmetellä sitä että koulutut miehet ottavat oikeasti TYHMÄN puolison. Lähipiirissä useampikin tällainen.
Toisaalta nämä miehet ovat aika kontrolloivia, tekniikan alan ihmisiä, jotka tykkäävät olla oikeassa. Ei joku lähäri ymmärrä asioista niin laajasti, että osaisi kyseenalaistaa, ja sehän kontrolloivalle miehelle sopii. Nyrkin ja hellan väliin alistuva pikkuvaimo.
Sa
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on korkeakoulututkinto ja toinen työn alla. Olen kahdesti ollut naimisssa, molemmat hyvätuloisia ja korkeakoulutettuja. On mulla isot tissitkin, mutta vain koska olen myös lihava. Olen nykyisinkin onnellisesti naimisissa. Mies sanoo, että isoin turn off on tyhjäpäisyys ja se, että saa hävetä naisen juttuja.
Sama omalla miehellä. Hänelle oli alusta asti tärkeää, että voimme keskustella meitä kiinnostavista aiheista (kemia, fysiikka, matematiikka). Sanoi samaa, että tyhjäpäinen lätinä on epäeroottista ja piti älyä seksikkäänä. Olen itse samaa mieltä. Niin ja ihan itse sai minut valita naisten joukosta, en repinyt korvasta matkaani, ihan itse myös kehui minua älykkääksi ja oli ylpeä työstä jota teen. Niin meitä on erilaisia ihmisiä. 😊
Vierailija kirjoitti:
ainoa mikä naisen osalta merkkaa parisuhdemarkkinoilla on ulkonäkö
koulutuksella ei ole mitään väliä
Hassua, mä näytän lähinnä plussapallolta, jonka päälle on läntätty toinen pallo ja silti minulla on miehiä. Valehtelevat kakkiaiset, että sillä pään sisäiselläkin saattaisi olla väliä. En kyllä ymmärrä miksi korkeasti koulutettu, varakkaat rokkarit ovat valinneet tällaisen olion. Väittävät kyllä nätiksikin, mutta eniten kehuvat älyä, huumorintajua ja sitä, että oikeasti välitän muista ihmisistä, enkä kiusaa/halveksi muita. Enkä siis tarkoittanut huolimisella yhdenyönsuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa sillä koulutuksella on merkitystä naiselle itselleen. Lisäksi on aivan sama olenko pihalla parisuhdemarkkinoista kun minulla niitä parisuhteita kuitenkin on..😃
Mutta ei pysyvää sellaista.
Se miesten taso keneltä saat seksiä ja kenet saat pysyvään parisuhteeseen on eri, ja tulet oppimaan sen kun ikää ja kokemusta tulee lisää.
Ai, minusta taas huomattavasti paremmin tienaava nainen on miehelle aivan täysi kauhistus, ellei ole miehessä sitten lompakkoloisen vikaa. Se alemmuudentunne iskee äkkiä...
Onpa ihme aloitus. Miehet etsivät seksisuhteeseen hyvännäköistä naista, jonka koulutuksella ja tuloilla ei ole väliä. Mutta siinä vaiheessa kun ollaan parisuhteessa, niin jopa alkaa itku, kun naisen tuloilla ei elätetä perhettä tai makseta edes puolta menoista. Sitten syytetään naisia lompakkoloisiksi, jotka ovat vain miesten rahojen perässä. Kummasti miehillä vaatimukset vaihtuu päivästä toiseen. Onkohan tuo sitä miesten logiikkaa?