Kun nainen tekee aloitteen niin juttu lopahtaa, mistä johtuu?
Täälläkin aina toitetaan, että naisten pitäisi rohkeammin tehdä aloitteita. No aina kun olen itse tehnyt aloitteen, niin juttu lopahtaa heti alkuunsa tai johtaa vain jonkinlaiseen panokaveruuteen. Esimerkiksi tinderissä keskustelut kestävät paljon lyhyemmän aikaa, jos olen itse se joka tekee ensimmäisen keskustelunaloituksen. Silloin taas jos mies tekee aloitteen, niin hän on aktiivinen keskustelija ja juttu jatkuu paljon pidempään ja johtaa usein myös tapaamiseen. Itseni tekemät aloitteet taas eivät ole tainneet johtaa tapaamiseen kertaakaan, mies vaan katoaa linjoilta. Nyt kun mietin niin kaikki parisuhteenikin ovat alkaneet niin, että ensin mies on ollut minusta kiinnostunut, sitten mies on liehitellyt ja jossain vaiheessa olen itsekin huomannut että tuo mies on kiinnostava. Tai sitten kiinnostus on syttynyt molemmilla täsmälleen samaan aikaan. Koskaan ei ole mitään kunnollista juttua tullut jos olen itse kiinnostunut ensin tai itse ollut ensin aloitteellinen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Palstan kyökkipsykologit, auttakaa! En halua olla koko loppuelämääni sinkku, mutta ikäluokassani sinkkumiehet ovat hyvin vähissä. Pitäisi siis jotenkin olla löydettävissä jotta mies voisi ensin kiinnostua minusta, mutta en viihdy esimerkiksi yökerhoissa lainkaan.
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on saalistaja, ollut jo muutamia miljoonia vuosia. Tätä biologista asiaa on vaikea muuttaa. Arvonsa tunteava mies nauttiin vaikean saaliin saalistamisesta, koska kokee sen arvokkaaksi päänahaksi.
Mutta olennaista on se, miten saat miehen saalistamaan itseäsi. Jotkut naiset ovat tässä taitavia, ja molemmat ovat tyytyväisiä.
Olen hieman skeptinen sitä kohtaan että onko ihmisyhteisöissä mennyt pariutuminen mukamas aina sen kaavan mukaan että mies tekee aloitteen ja nainen joko hyväksyy tai hylkää. No mutta se on jo eri keskustelu se.
Minä olen suoraan sanottuna surkea flirttailemaan. Osaan flirttailla vain seurustelukumppanin kanssa :D toki yritän olla avoin ja silmät auki, etten tuijota vain kengänkärkiini jne. Deittailu ei aina ole ujolle ihmiselle täysin helppoa, mutta tsemppaan siinä asiassa koko ajan ja en minä mikään tuppisuu kuitenkaan treffeillä ole. Mutta ne seurustelukumppanit on aina löytynyt tähän mennessä ilman mitään deittailuja, olen varmasti paljon rennompi jossain tutussa kaveriporukassa kuin yksin treffeillä.
Ap
Mulla ainakin lopahtaa mielenkiinto naiseen, jos hän ei flirttaile. En tarkoita sitä, että heti pitäisi flirttailla kun tavataan. Hyvä kuitenkin olis jossain vaiheessa tulla sitä flirttiä ja mieluiten seksuaalisväritteistä. Haluan naisen haluavan minua.
No tässä minulla on varmasti paljon parannettavaa. En siis todellakaan osaa flirttailla tuosta vaan. Toki hymyilen yms mutta se tuskin riittää siihen että miehen kiinnostus herää. Miten voinkin olla jokun asian kanssa näin urvelo...
Ap
No eihän se flirttailu vaikeaa ole. Jos vaikka viestittelet jonkun kanssa kenet jo tunnet hiukan paremmin ja kerrot meneväs vaikka suihkuun niin voit laittaa samalla kaipaavas selänpesu apua. Jotain pientä siis, jolla viittaat halusta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja nyt vähän enemmän elämää nähneenä ja toiselle kierrokselle sysättynä en näe naisen aloitteessa mitään ongelmaa. Tiedän itse miten raskasta ja vaivalloista on lähestyä toista sukupuolta tavismiehenä, joten arvostan jos nainen tekee aloitteen.
Ongelma on ehkä siinä, että tällä hetkellä aloitteita tekevät naiset ovat muutenkin räväkämpiä tai sosiaalisesti rohkeampia ja se voi ottaa miehen itsetunnon päälle sitten lopulta. Mies kuitenkin yleensä haluaa olla se suhteen dominoiva osapuoli, edes muodollisesti.
Onko näin? Käy siis joidenkin miesten itsetunnolle. Harmi. Ja minä kun haluaisin tasavertaisen suhteen, ei sellaisen missä kumpikaan mitenkään erityisemmin dominoi.
Ap
Ei se pelkkä aloitteen tekeminen vaan se suhde kaatuu muuhun eli siihen että se aloitteentekijä on paljon voimakasluonteisempi henkilö kuin hänen lähestymänsä. En tässä yhteydessä tarkoita dominoinnilla mitään alistussuhdetta vaan sitä että suurin osa miehistä haluaa olla muodollisesti perheenpää vaikka parisuhde muuten olisi tasavertainen ja asioista päätetään yhdessä. Aika harva haluaa olla naimisissa Justiinan kanssa, jos vähän kärjistetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on saalistaja, ollut jo muutamia miljoonia vuosia. Tätä biologista asiaa on vaikea muuttaa. Arvonsa tunteava mies nauttiin vaikean saaliin saalistamisesta, koska kokee sen arvokkaaksi päänahaksi.
Mutta olennaista on se, miten saat miehen saalistamaan itseäsi. Jotkut naiset ovat tässä taitavia, ja molemmat ovat tyytyväisiä.
Olen hieman skeptinen sitä kohtaan että onko ihmisyhteisöissä mennyt pariutuminen mukamas aina sen kaavan mukaan että mies tekee aloitteen ja nainen joko hyväksyy tai hylkää. No mutta se on jo eri keskustelu se.
Minä olen suoraan sanottuna surkea flirttailemaan. Osaan flirttailla vain seurustelukumppanin kanssa :D toki yritän olla avoin ja silmät auki, etten tuijota vain kengänkärkiini jne. Deittailu ei aina ole ujolle ihmiselle täysin helppoa, mutta tsemppaan siinä asiassa koko ajan ja en minä mikään tuppisuu kuitenkaan treffeillä ole. Mutta ne seurustelukumppanit on aina löytynyt tähän mennessä ilman mitään deittailuja, olen varmasti paljon rennompi jossain tutussa kaveriporukassa kuin yksin treffeillä.
Ap
Mulla ainakin lopahtaa mielenkiinto naiseen, jos hän ei flirttaile. En tarkoita sitä, että heti pitäisi flirttailla kun tavataan. Hyvä kuitenkin olis jossain vaiheessa tulla sitä flirttiä ja mieluiten seksuaalisväritteistä. Haluan naisen haluavan minua.
No tässä minulla on varmasti paljon parannettavaa. En siis todellakaan osaa flirttailla tuosta vaan. Toki hymyilen yms mutta se tuskin riittää siihen että miehen kiinnostus herää. Miten voinkin olla jokun asian kanssa näin urvelo...
Ap
No eihän se flirttailu vaikeaa ole. Jos vaikka viestittelet jonkun kanssa kenet jo tunnet hiukan paremmin ja kerrot meneväs vaikka suihkuun niin voit laittaa samalla kaipaavas selänpesu apua. Jotain pientä siis, jolla viittaat halusta toiseen.
Voi apua, minusta ei olisi ikinä laittamaan tuollaista viestiä, jos ei siis ole jo jotain seksuaalista ollut :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja nyt vähän enemmän elämää nähneenä ja toiselle kierrokselle sysättynä en näe naisen aloitteessa mitään ongelmaa. Tiedän itse miten raskasta ja vaivalloista on lähestyä toista sukupuolta tavismiehenä, joten arvostan jos nainen tekee aloitteen.
Ongelma on ehkä siinä, että tällä hetkellä aloitteita tekevät naiset ovat muutenkin räväkämpiä tai sosiaalisesti rohkeampia ja se voi ottaa miehen itsetunnon päälle sitten lopulta. Mies kuitenkin yleensä haluaa olla se suhteen dominoiva osapuoli, edes muodollisesti.
Onko näin? Käy siis joidenkin miesten itsetunnolle. Harmi. Ja minä kun haluaisin tasavertaisen suhteen, ei sellaisen missä kumpikaan mitenkään erityisemmin dominoi.
Ap
Ei se pelkkä aloitteen tekeminen vaan se suhde kaatuu muuhun eli siihen että se aloitteentekijä on paljon voimakasluonteisempi henkilö kuin hänen lähestymänsä. En tässä yhteydessä tarkoita dominoinnilla mitään alistussuhdetta vaan sitä että suurin osa miehistä haluaa olla muodollisesti perheenpää vaikka parisuhde muuten olisi tasavertainen ja asioista päätetään yhdessä. Aika harva haluaa olla naimisissa Justiinan kanssa, jos vähän kärjistetään.
En ole Justiina, mutta ymmärrän mitä tarkoitat. Pelkästään potentiaalisen Justiinan pelko taitaa karkoittaa monet, jos nainen on aloitteellisempi.
Ap
Ap, taisit mainita jossain alkupään viestissä että tykkäät pitkähiuksisista miehistä. Itse olen myös nainen, joka pitää heistä. Mulle käy just näin, että kyseiset miehet ovat harvoin minua kohtaan aloitteellisia ja kun itse teen aloitteen, eivät he joko ollenkaan vastaa tai lopettavat keskustelun jossain vaiheessa. Lyhythiuksiset miehet tekee useammin mulle aloitteita. Ja itse olen siis hieman rock henkinen... Voiko olla niin, että aloitteettomuus vaivaa noita pitkätukkia yleensäkin, vai onko niillä niin paljon vientiä että keskustelevat aina jonkun muun kanssa...
Tämä on taas tällaista omasta kokemuksesta yleistämistä.
Minä olen ollut kahdessa pitkässä (5+ vuotta) suhteessa, ja kummassakin aloite tuli naiselta. Minut suorastaan vieteltiin. Aivan mahtavia suhteita molemmat, eikä mitään lässähtämistä tapahtunut eikä jäänyt huonoja muistoja.
Joten minun kokemukseni kumoaa sinun kokemuksesi. :)
Vierailija kirjoitti:
Ap, taisit mainita jossain alkupään viestissä että tykkäät pitkähiuksisista miehistä. Itse olen myös nainen, joka pitää heistä. Mulle käy just näin, että kyseiset miehet ovat harvoin minua kohtaan aloitteellisia ja kun itse teen aloitteen, eivät he joko ollenkaan vastaa tai lopettavat keskustelun jossain vaiheessa. Lyhythiuksiset miehet tekee useammin mulle aloitteita. Ja itse olen siis hieman rock henkinen... Voiko olla niin, että aloitteettomuus vaivaa noita pitkätukkia yleensäkin, vai onko niillä niin paljon vientiä että keskustelevat aina jonkun muun kanssa...
No nyt kun mietin, niin kyllä minun kaikki pidemmät suhteet on ollut noiden pitkätukkien kanssa ja itse ne ovat minua lähestyneet... Sinänsä ei kyllä miehen pitkät hiukset ole mikään välttämättömys. Mutta kaljut ei yleensä iske, enkä minä heitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas tällaista omasta kokemuksesta yleistämistä.
Minä olen ollut kahdessa pitkässä (5+ vuotta) suhteessa, ja kummassakin aloite tuli naiselta. Minut suorastaan vieteltiin. Aivan mahtavia suhteita molemmat, eikä mitään lässähtämistä tapahtunut eikä jäänyt huonoja muistoja.
Joten minun kokemukseni kumoaa sinun kokemuksesi. :)
Tämäpä mielenkiintoista! Ja kiva kuulla että joskus silti onnistuu näin päin!
Ap
Saman huomannut, varmaan jatkossa kannattaa poistaa koko match jos mieheltä ei (pian) ala kuulua aloitetta :(
Saman olen huomannut ja siksi en enää tee aloitteita miehille. On tekopyhää julistaa miten naisten aloitteellisuus on hienoa kun samaan aikaan nainen takaa vain sen, että joutuu tunteettoman seksisuhteen osapuoleksi. Never again.
Mielestäni ei voi muovata mitään teorioita, mitkä tilanteet johtavat parisuhteeseen tai ketkä tyypit siihen päätyvät. Nyt on vain yksinkertaisesti käynyt niin, että et ole kohdannut miestä, joka haluaa sitoutua juuri sinun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut, varmaan jatkossa kannattaa poistaa koko match jos mieheltä ei (pian) ala kuulua aloitetta :(
Jep. Tinderissä yritän tehdä sellaisia alotteita, että niihin on helppo vastata. Saatan kysyä jotain miehen kuvissa olevista asioista tai harrastuksista tms. Luulisi että selkeään kysymykseen olisi helppo muotoilla joku vastaus, mutta miehet ilmeisesti painavat sydäntä kaikille ihan vaan viehätysvoimaansa testatakseen, keiltä kaikilta saa sydämen takaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut ja siksi en enää tee aloitteita miehille. On tekopyhää julistaa miten naisten aloitteellisuus on hienoa kun samaan aikaan nainen takaa vain sen, että joutuu tunteettoman seksisuhteen osapuoleksi. Never again.
:(
Sepä se! Kun oppisi erottamaan ne miehet, jotka ovat oikeasti kiinnostuneet ja ne, jotka ovat kiinnostuneet tasan seksisuhteen verran.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei voi muovata mitään teorioita, mitkä tilanteet johtavat parisuhteeseen tai ketkä tyypit siihen päätyvät. Nyt on vain yksinkertaisesti käynyt niin, että et ole kohdannut miestä, joka haluaa sitoutua juuri sinun kanssa.
Siis kyllä minä olen ollut parisuhteessa, mutta joka kerta tilanne on mennyt niin että homma on alkanut miehen aloitteesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy on vain siinä, että jos nainen tekee aloitteen, niin mies aika usein suostuu panemaan, vaikkei olisi muuten kiinnostunut. Eli olet tehnyt aloitteita miehille jotka ei ole sinusta kiinnostuneet muuna kuin panona. Nuo selitykset, että "miehet haluaa saalistaa" on ihan hevonkakkaa. Ehkä jotkut pelimiehet haluaa saalistaa, mutta kyllä normimies ilahtuu naisen aloitteesta, jos a) aloite on fiksu, b) nainen on kiinnostava. Ihan sama juttu se on toisinkin päin. Ei naiset syty epäkiinnostavien miesten tökeröistä aloitteita. Ainoa ero on siinä, että miehet herkemmin saattaa suostua naisen ehdotteluihin koska näkevät siinä helpon seksin mahdollisuuden, vaikka eivät olisi kiinnostuneita muuten.
Minä en edelleenkään harrasta niitä yhdenillanjuttuja.
On vähän siinä ja siinä, että uskallanko enää mitään aloitteita tehdä. Kun ei niistä koskaan mitään suhdetta ole syntynyt.
Ap
Ehkä sun pitäis harrastaa yhden illan juttuja Ap? Kuules, Niistäkin voi muodostua rakkaustarina. Mielestäni olet liian järjestelmällinen ja tosikko. Elämä ei ole noin vakavaa. Jotain sun viesteissäsi ja tavassasi ajatella ärsyttää minua. Yrität liikaa ja analysoit KAIKEN. Ei miehen löytäminen ole vaikeaa, sä TEET siitä vaikeeta. Ehdottaisin että relaat ja unohdat kaikki ajatuksesi miehistä, sillä olet aivan liian jääräpäinen löytääksesi spontaanisti hyvää miestä. Väkisin ei sitä suhdetta saada, vaikka kuinka yrittää. Niin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se ihan oikea syy tulikin naisen aloitteellisuuden fantastisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat erilaisia ja sen vuoksi ei ole mitään yleispätevää kikkakuutosta, jolla kuka tahansa saisi koko loppelämän kestävän parisuhteen. Sinun kohdallasi jostain syystä - ja se syykään ei ole millään tavalla tärkeä - sinun tekemissäsi aloitteissa suhde ei toimi. Joten sun kannattaa siis antaa miehen tehdä aloite. Käy paikoissa, joissa on sinun kaltaisistasi naisista kiinnostuneita aloitteellisia miehiä.
Kuitenkin meitä naisia on paljon, joiden aloitteesta alkanut suhde ei toimi eli kyllä siihen joku yleispäteväkin syy on.
Totta tuo mitä sanot. En minä todellakaan ajattele jos joku bussissa jauhaa että nyt se yrittää iskeä, ellei oikeasti siis yritä. Pitää perustaa joku sinkkupartio ja lähteä sen kanssa liikenteeseen :D
Ap