Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun nainen tekee aloitteen niin juttu lopahtaa, mistä johtuu?

Vierailija
27.07.2016 |

Täälläkin aina toitetaan, että naisten pitäisi rohkeammin tehdä aloitteita. No aina kun olen itse tehnyt aloitteen, niin juttu lopahtaa heti alkuunsa tai johtaa vain jonkinlaiseen panokaveruuteen. Esimerkiksi tinderissä keskustelut kestävät paljon lyhyemmän aikaa, jos olen itse se joka tekee ensimmäisen keskustelunaloituksen. Silloin taas jos mies tekee aloitteen, niin hän on aktiivinen keskustelija ja juttu jatkuu paljon pidempään ja johtaa usein myös tapaamiseen. Itseni tekemät aloitteet taas eivät ole tainneet johtaa tapaamiseen kertaakaan, mies vaan katoaa linjoilta. Nyt kun mietin niin kaikki parisuhteenikin ovat alkaneet niin, että ensin mies on ollut minusta kiinnostunut, sitten mies on liehitellyt ja jossain vaiheessa olen itsekin huomannut että tuo mies on kiinnostava. Tai sitten kiinnostus on syttynyt molemmilla täsmälleen samaan aikaan. Koskaan ei ole mitään kunnollista juttua tullut jos olen itse kiinnostunut ensin tai itse ollut ensin aloitteellinen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Palstan kyökkipsykologit, auttakaa! En halua olla koko loppuelämääni sinkku, mutta ikäluokassani sinkkumiehet ovat hyvin vähissä. Pitäisi siis jotenkin olla löydettävissä jotta mies voisi ensin kiinnostua minusta, mutta en viihdy esimerkiksi yökerhoissa lainkaan.

Kommentit (294)

Vierailija
141/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teet aloitteen niin teet sen ainoastaan itseäsi tasokkaammalle miehelle, ei ole muuta selitystä.

Miehet todellakin tykkää aloitteellisista naisista mutta ei itseään alempitasoisemmista naisista.

Tuo ei pidä laisinkaan paikkaansa, lähestyn nimenomaan niitä ei niin-komeita miehiä ja saan aina pakit heiltä, olen heidän kanssaan ulkonäöllisesti tismalleen samalla tasolla.

Sama kokemus. Ja en todellakaan huomaa mitään "tasoeroa" jos mietin niitä miehiä joiden kanssa olen seurustellut (eli jotka ovat lähestyneet ja joille olen kelvannut) tai niitä joita lähestyn.

Ap

Jos nainen on luonnostaan hoikka vaikkei harrasta liikuntaa, hänen vaatimustaso on kuitenkin "sporttinen mies". Myös koulutus täytyy olla samalta asteelta.

Entä jos harrastaa itse liikuntaa ja haluaisi miehen joka harrastaa liikuntaa? Minulla ei ole mitään ehdottomia vaatimuksia koulutukselle, mutta useimmiten ne miehet ovat samalta alalta löytyneet.

Ap

Voi vaatia, jos itse täyttää vaatimukset. Mutta, juuri tänään luin s24 treffeiltä profiilia jossa nainen on "jokseenkin liikunnallinen" eli tarkoittanee on vain hoikka ja hän haki "sporttista miestä".

Miksi tulkitset noin? Ehkä tuo "jokseenkin liikunnallinen" nainen halusi korostaa sitä, ettei koko elämä kuitenkaan pyöri treenaamisen ympärillä. Tai ettei ole esimerkiksi huippu-urheilija.

Ap

Vierailija
142/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli joskus joku tutkimus, että tilastollisesti parisuhteet kestivät pidempään, jos aloitteentekijänä oli mies. En nyt nopealla selaamisella löytänyt sitä tähän linkkinä. Muistaakseni siinä ei spekuloitu syitä tähän ilmiöön. Itse epäilen sen johtuvan saalistusasetelmasta, joka joitain miehiä (ei ehkä kaikkia) viehättää. Ehkä silloin mies on projektiin sitoutuneempi, jos hän on alunalkaen motivoitunut olemaan naisen kanssa. Miehet hoi, onko tässä mitään perää? Onko jännempää olla naisen kanssa, jonka on itse liehitellyt vs. että omaa tyyppiä oleva nainen vie sinut parisuhteeseen?

Iltasanomat Julkaistu: 11.4. 20:14:

Osa naisista uskoo yhä, että miehen pitäisi tehdä ensimmäinen liike. Uuden OkCupidin kyselytutkimuksen mukaan ei kannata odotella toisen laittavan viestiä, vaan heittää sille söpölle moikkaus ensimmäisenä.

Kyseltutkimuksessa selvisi, että naiset, jotka laittavat ensimmäisen viestiä, saavat komeamman deittikumppanin kuin ne, jotka odottavat miehen laittavan ensimmäisen tervehdyksen.

Se johtuu siitä, että ihmiset lähestyvät yleensä hieman komeampia tai söpömpiä kuin mitä itse kokevat olevansa. Miehet lähestyvät keskimäärin viidenneksen viehättävämpiä naisia kuin itse kokevat olevansa ja naiset miehiä, jotka ovat kymmeneksen kuumempia kuin he itse.

Naisten viestit johtavat treffeille useammin.

Selvityksen mukaan naisten keskustelunavauksiin vastataan 2,5-kertaa todennäköisemmin kuin miehille ja kolmannes naisten lähettämistä viesteistä johtaa treffeihin. Miehillä treffeihin johtaa vain 12 prosenttia lähetetyistä viesteistä.

Mikä ihme vaivaa ihmisten sisälukutaitoa? Minä puhuin parisuhteen pysyvyydestä, en siitä miten ihmiset tekstailevat/matchailevat deittipanosovelluksissa. Siteeraamassasi tutkimuksessa puhutaan ihan eri asiasta. AP:n ainoat pysyvät parisuhteet ovat lähteneet miehen aloitteesta. Olisin halunnut tietää, onko pysyvän miehelle pysyvän parisuhteen näkökulmasta palkitsevampaa olla se aloitteentekijä? Tunnustaako joku, vai onko tämä ihan hevonpaskaa?

Hahah, juuri tätä siis alunperin ihmettelin ja siitähän tämä ketjukin on perustettu. Mutta ehkä minun pitäisi vaan yrittää sitten olla itse enemmän löydettävissä, kun kerta omista aloitteistani ei ole koskaan mitään syntynyt.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli joskus joku tutkimus, että tilastollisesti parisuhteet kestivät pidempään, jos aloitteentekijänä oli mies. En nyt nopealla selaamisella löytänyt sitä tähän linkkinä. Muistaakseni siinä ei spekuloitu syitä tähän ilmiöön. Itse epäilen sen johtuvan saalistusasetelmasta, joka joitain miehiä (ei ehkä kaikkia) viehättää. Ehkä silloin mies on projektiin sitoutuneempi, jos hän on alunalkaen motivoitunut olemaan naisen kanssa. Miehet hoi, onko tässä mitään perää? Onko jännempää olla naisen kanssa, jonka on itse liehitellyt vs. että omaa tyyppiä oleva nainen vie sinut parisuhteeseen?

Osa naisista uskoo yhä, että miehen pitäisi tehdä ensimmäinen liike. Uuden OkCupidin kyselytutkimuksen mukaan ei kannata odotella toisen laittavan viestiä, vaan heittää sille söpölle moikkaus ensimmäisenä.

Kyseltutkimuksessa selvisi, että naiset, jotka laittavat ensimmäisen viestiä, saavat komeamman deittikumppanin kuin ne, jotka odottavat miehen laittavan ensimmäisen tervehdyksen.

Se johtuu siitä, että ihmiset lähestyvät yleensä hieman komeampia tai söpömpiä kuin mitä itse kokevat olevansa. Miehet lähestyvät keskimäärin viidenneksen viehättävämpiä naisia kuin itse kokevat olevansa ja naiset miehiä, jotka ovat kymmeneksen kuumempia kuin he itse.

Selvityksen mukaan naisten keskustelunavauksiin vastataan 2,5-kertaa todennäköisemmin kuin miehille ja kolmannes naisten lähettämistä viesteistä johtaa treffeihin. Miehillä treffeihin johtaa vain 12 prosenttia lähetetyistä viesteistä.

Mikä ihme vaivaa ihmisten sisälukutaitoa? Minä puhuin parisuhteen pysyvyydestä, en siitä miten ihmiset tekstailevat/matchailevat deittipanosovelluksissa. Siteeraamassasi tutkimuksessa puhutaan ihan eri asiasta. AP:n ainoat pysyvät parisuhteet ovat lähteneet miehen aloitteesta. Olisin halunnut tietää, onko pysyvän miehelle pysyvän parisuhteen näkökulmasta palkitsevampaa olla se aloitteentekijä? Tunnustaako joku, vai onko tämä ihan hevonpaskaa?

On hyvin mahdollista, että aloittaja pitää itse eniten sellaisista miehistä, joita viehättää "naisen saalistus". Parisuhde ei kuitenkaan ole pysyvä vaan päättyy viimeistään sitten, kun suhteesta tulee arkipäivää ja mies kaipaa uusia haasteita ja uutta "saalistettavaa". Tämä selittäisi myös sen, miksi aloittajan tekemät aloitteet kämähtävät kiville jo heti kättelyssä, koska miehet ovat halunneet itse "saalistaa" eikä niin, että "saalis" juoksee suoraan syliin. 

Mutta minä en pidä sellaisista örmynkörmymachomiehistä joihin tuo naistenmetsästys stereotyyppisesti liitetään. Tämä on kyllä todella hämmentävää.

Ap

Vierailija
144/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on vain siinä, että jos nainen tekee aloitteen, niin mies aika usein suostuu panemaan, vaikkei olisi muuten kiinnostunut. Eli olet tehnyt aloitteita miehille  jotka ei ole sinusta kiinnostuneet muuna kuin panona. Nuo selitykset, että "miehet haluaa saalistaa" on ihan hevonkakkaa. Ehkä jotkut pelimiehet haluaa saalistaa, mutta kyllä normimies ilahtuu naisen aloitteesta, jos a) aloite on fiksu, b) nainen on kiinnostava. Ihan sama juttu se on toisinkin päin. Ei naiset syty epäkiinnostavien miesten tökeröistä aloitteita. Ainoa ero on siinä, että miehet herkemmin saattaa suostua naisen ehdotteluihin koska näkevät siinä helpon seksin mahdollisuuden, vaikka eivät olisi kiinnostuneita muuten.

Vierailija
145/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtusko siitä ettei nuo miehet ole olleet sitten niin kiinnostuneita susta? Juttelevat jonkin aikaa josko olisit sittenkin kiinnostava ja jos et ole niin eivät sitten jatka juttua. Tai sitten tosiaan miettivät että no jos lohkee niin ehkä vois käydä polkasemassa ainakin jos ei muuten kiinnostaisikaan. 

Niin kai se on, kiinnostus ei ole riittänyt. Mutta en harrasta siis mitään yhdenillanjuttuja, eli siitä ei ole kyse että pokailisin baareista miehiä ja ihmettelisin aamulla mihin se mies häippäsi...

Ap

Vierailija
146/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriköimällä miesasiakkaalle nainen ei vain hanki potkuja vaan ongelmia ihan käräjille asti.

Yllyttämällä jotain kakaraa huutelemaan jollekkin miehelle kaivaa vain omaa hautaansa.

Nämä ovat vainoharhaisen naisen tunnusmerkkejä.

Vierailija
147/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriköimällä miesasiakkaalle nainen ei vain hanki potkuja vaan ongelmia ihan käräjille asti.

Yllyttämällä jotain kakaraa huutelemaan jollekkin miehelle kaivaa vain omaa hautaansa.

Vierailija
148/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvin mahdollista, että aloittaja pitää itse eniten sellaisista miehistä, joita viehättää "naisen saalistus". Parisuhde ei kuitenkaan ole pysyvä vaan päättyy viimeistään sitten, kun suhteesta tulee arkipäivää ja mies kaipaa uusia haasteita ja uutta "saalistettavaa". Tämä selittäisi myös sen, miksi aloittajan tekemät aloitteet kämähtävät kiville jo heti kättelyssä, koska miehet ovat halunneet itse "saalistaa" eikä niin, että "saalis" juoksee suoraan syliin. 

Mutta minä en pidä sellaisista örmynkörmymachomiehistä joihin tuo naistenmetsästys stereotyyppisesti liitetään. Tämä on kyllä todella hämmentävää.

Ap

Silti valitat että miehet joista olet kiinnostunut "haluaa saalistaa". Etkö näe ristiriitaa tuossa?

Vierailija
149/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
150/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää naisten lähestymiset on nähty. Tavikset lähestyy jotain miesmallin näköisiä tyyppejä ja pullukat/hiirulaiset sitten niitä tavismiehiä. Arvatkaa ketkä lähestyy niitä pullukoita ja rumia miehiä? Heh....

No miksi kukaan lähestyisi? Heh...

Miksei ne pullukat ja rumat miehet lähesty niitä pullukoita ja rumia naisia? Kun te miehet kerta olette niin tasotietoisia. Äläpä silloin itsekään tavoittele omaa "tasoasi" parempaa naista.

Tai miksei pullukat ja rumat naiset niitä pullukoita ja rumia miehiä? Kenties joskus niin tapahtuukin.

Mutta noinhan se suunnilleen menee: Pullukat naiset lähestyy tavismiehiä, tavisnaiset miesmalleja, naismallit ei lähesty ketään, ja miesmallit lähestyy naismalleja. Tavismiehet lähestyy tavisnaisia, ja hulluimmat jopa mallinaisia.

Itse normaalipainoisena ja tavallisen näköisenä naisena olen lähestynyt niitä samalla levelillä olevia miehiä, olen siltikin saanut nuivaa kohtelua, selitä mistä tämä johtuu? Selitykseksi ei sitten kelpaa se että olen muka lähestynyt vääräntasoisia miehiä.

Olettaisin että pieni totuus voi löytyä tuosta tässä ketjussa mainitusta tutkimuksesta, jossa naiset lähestyvät 10% itseään viehättävämpiä miehiä ja miehet 25% itseään viehättävämpiä naisia. Vaikka olisitkin lähestynyt itsesi "tasoista" miestä eli joka olisi sama 100% kuin sinä itsekin, niin olet silti "vain" 100% kun taas mies itse olisi kiinnostunut 125% "tasoisista" naisista. Eli, miehet on yleisestä mielipiteestä poiketen nirsoja :P

Miesten nirsous on kyllä helppo allekirjoittaa! En ole esimerkiksi koskaan kuullut kenenkään naisen sillä tavoin miehen ulkonäköä haukkuvan kuin mitä miesten olen kuullut. Aivan kuin ihminen menettäisi koko ihmisarvonsa jos on miesraadin mielestä väärännäköinen.

Ap

Vierailija
151/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei pidä ajatella stereotyypisesti. Aivan samalla tavalla kuin itse toivot miesten tekevän aloittaan, myös miehistä löytyy niitä, jotka haluavat "tuntea itsensä miehiksi" tekemällä aloitteen. Eikä sillä halulla ole oikeastaan ulospäin nähtävän machoilun kanssa juurikaan tekemistä. 

Vierailija
152/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet alotteita miehiin, jotka eivät ole susta kiinnostuneita. Siksi.

No tämäpä oli yllättävää :D

Ap

Vierailija
153/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän "tutkimuksen" mukaanhan miehillä on enemmän korjattavaa tasoajattelussaan kuin naisilla. Miksette miehet lähesty siis enemmän "omantasoisia" naisia? Tätä ei voi myöskään soveltaa vaikkapa tinderiin, koska siinähän valitaan (ruksi/sydän) itse kuka voi ottaa sinuun yhteyttä ja kuka ei. Sen lisäksi nettipalstoilla on hyvin paljon sarjapostaajia, jotka lähettävät saman aloitusviestiliirumlaarumin joka ikiselle naiselle.

Tulipa muuten mieleen, että juuri äsken tinderissä minua lähestyi mies jota pidän itse erittäin hyvännäköisenä. Jos nyt joihinkin tasoihin pitäisi uskoa, niin miksi tuollainen hyvännäköinen urheilullinen normaalipainoinen mies lähestyy tällaista naapurintyttöä? Miksi hän teki aloitteen? Minuahan pitäisi lähestyä vain niiden pyylevien nörttien jotka ovat tällaisen naapurintytön alapuolella tasollisesti? Onko vain seksin perässä (ja olen profiilissani ilmoittanut ettei yhden illan jutut kiinnosta, ja kukaan ei ole kyllä tinderissä onnistunut vonkaamaan)? En vaan pääse ymmärrykseen näiden tasojen kanssa...

Ap

Suurin ongelmasi on liika analysointi. Mä en jaksa näin perusteellisesti näitä asioita miettiä. Kulmakarvat kohoaa, kun lukee sun tekstejä. Huh.

No mutta nämä tässäkin ketjussa läyhänneet tasoajattelijathan ovat sitä mieltä, että naisen millään muilla avuilla kuin ulkoisilla ei ole merkitystä. Joten miksi mies joka on ulkoiselta "tasoltaan" parempi kuin minä lähestyisi minua, jos ei haluaisi vain seksiä? Koska kyllähän siitäkin täällä jo väännettiin, että miehet pitävät itseään rumempia naisia vain panoina. Ja minulta tuo mies ei tule helppoa seksiä saamaan, jos ei muuten natsaa. Profiilissanikin lukee että etsin pidempiaikaista seuraa. Tuo mies muuten ehdotti nyt että voisimme tavata.

Ap

Vierailija
154/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet aloitteita vääriin miehiin. 

No mistä sen erottaa, että joku mies on väärä? Toisaalta sanotaan, että pitäisi tehdä enemmän aloitteita ylipäätään, sitten sanotaan että tekee alotteita vääriin miehiin. Eli pitääkö yrittää valikoida vielä tarkemmin, vai pitääkö valikoida vähemmän ja katsoa jos jotain tapahtuisi?

Ap

No mistä olet näissä aloitteen tehneissä miehissä erottanut, että mies on oikea?

Siitä että toisen kanssa on hyvä olla. Juttu luistaa ja on kipinää. Ensisilmäyksellä en ole kiinnostunut vaan kuin kerran. Pk-seudun hektinen deittailukulttuuri on siksikin vähän haastava minulle. Parempi että ihmisiin tutustuisi jotenkin luonnollisemmin, vaikkapa yhteisten tuttujen kautta tai yhteisissä porukoissa.

Ap

Eli olet itse tehnyt aloitteita miehiin, joita kohtaan sulla ei ole ollut kipinää? Älä käsitä mua väärin, en halua olla ilkeä enkä vittuilla, koitan vaan keksiä niitä syitä, miksi sulle toistuvasti käy samalla tavalla. Mä tuossa pitkässä jaarituksessani jo sulle laitoinkin, että missä tuntemasi fiksut miehet viettävät vapaa-aikaansa. Jos vaikkapa joku ystäväsi puolisoineen pelaa golfia, niin kysy, voisitko lähteä joskus mukaan. Siellä golfkentillä pyörii muitakin miehiä, jotka saattavat olla saman tyylisiä kuin ystäväsi/puolisonsa. Muutaman kerran pelattuasi opit ystäväsi varjolla tuntemaan näitä muita ihmisiä. Äläkä nyt sano, että et tykkää golfista, koska se ei ollut jutun pointti :D

Siis jos olen lähestynyt miestä jonka olen jo tavannut naamattain joskus, niin silloin on ollut sitä kipinää, mutta valitettavasti vain yksipuolisesti. Olen aika usein pakkautunut mukaan kaikenmaailman harrastusrientoihin, mutta kovin usein olen viime aikoina huomannut että harrasteissa olen minä ja sitten monta pariskuntaa... Ei yhtään sinkkumiehiä. Ikäpolveni sinkkumiehet ovat todellakin viety jo ja ne loput piileksivät jossain kellareissa :D tai ainakin välillä tuntuu siltä.

Ap

No voi höh :( Mutta tuo on kyllä aika totta, että harvempi kolmekymppinen mies on enää sinkkuna, jos ei ole joko ujo, sosiaalisesti rajoittunut, päihde- tai mielenterveysongelmainen, poikkeavan näköinen tai juuri eronnut. Usein syy on ujous ja/tai sosiaalisesti rajoittunut, jos kyse on muuten normaalista miehestä. 

Minua ei haittaa vaikkapa miehen ujous, kunhan ei ole täysin tuppisuu varsinkaan kahdenkesken. Itsekin olen vähän ujo. Mutta vähiin tosiaan on ikäpolveni sinkut käyneet. Yksikin olisi muuten ollut ihan mielenkiintoinen, mutta hän oli ehdottomasti sitä mieltä ettei halua lapsia koskaan ikinä. Jne.

Ap

Vierailija
155/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP arvioi tasonsa väärin. Tavisnaisia ei tulla iskemään lenkillä, varsinkaan jos tekee nopea tempoista harjoittelua.  Eli sun ongelma on siinä, tavoittelet niitä miehiä, jotka eivät tavoittele sua. Ehkä sua tavoittelee juuri ne "kalsarimallit", mitä taas sä et halua. Juurihan sä sait tinderparin komeasta sporttimiehestä.

139, unohdit listalta köyhät työttömät.

Minä olen tavisnainen. En aio laittaa kuvaa tänne sitä todistamaan. Ja minua ei todellakaan näin lähtökohtaisesti mitkään kalsarimallit lähesty :D

Jos joku mies lähtee lenkillä juoksemaan perään, niin itselläni tulee mieleen lähinnä epätoivoinen mies.

Ap

Vierailija
156/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Kerroit, että sinua ei saa lähestyä esimerkiksi urheillessasi. Missä muualla sinua ei saa lähestyä. Onko kenties suurin osa paikoista sellaisia, että sinua ei saa siellä lähestyä ja sen oikean pitäisi jotenkin maagisesti osata lähestyä juuri koulussa tai juhlissa. Entä jos hän ei ole siellä. Entä jos hän on kadulla, kävelemässä, bussipysäkillä, kirjastossa. Miettii, uskaltaako tuohon tutustua, mutta sinä et halua keskustelua juuri nyt ja näytät siksi nyrpeältä ihan tahallasi.

Tajuatko kuinka hölmöltä puheesi kuulostaa heistä, joita ei oikeasti lähesty kukaan ja siksi pitää tehdä ne aloitteet itse. Se on hölmöä myös siksi, että ehkä se salilla sinua lähestynyt mies olisi ollut vuosisadan rakkaustarina.

Urheilulliset miehet ehkä haluaisivat lähestyä sinua yhteisen harrastuksen parissa, mutta et siedä tätä. Mikset. Puurratko siellä niin hampaat irvessä, ettei pienelle keskustelulle ole sijaa. Onko sinulla aina vaikeuksia heittäytyä hetkeen. Vaikka toinen ei olisikaan komein sinua viime aikoina ulos pyytänyt, häntä voi silti kohdella kuin ihmistä. Sinua on varmasti vaikea lähestyä, kun olet itse niin rajoittunut sen suhteen, milloin sinua saa häiritä.

Kun alat miettiä asiaa, taidat olla aika suosittu, kun noinkin monessa paikassa kuitenkin on miehet lähestyneet, vaikka viestität jo, ettet haluaisi. Et vain kelpuuta heistä yhtäkään, koska väärä hetki tai ansaitset mielestäsi parempaa. Sinua tosi asiassa lähestytään usein. Surullista tosin, että kouritaan kännissä. Sellaista ei saisi tapahtua. Monelle naiselle ei kuitenkaan tapahdu sitäkään. KUKAAN EI LÄHESTY. Ei edes tuhannen tuiterissa. Sinua lähestytään kyllä, mutta et kelpuuta heitä vaan lähestyt itse tasokkaampia miehiä ja valitat, kun heidän kanssaan päädyt panoksi tai muuten vain heidän kiinnostuksensa lopahtaa. Itse en usko tähän tasoajatteluun, mutta ehkä se tosiaan pätee ap.n kohdalla, koska hän itse on tasoajattelija. Jos ap ei kelpuuta häntä iskeneitä miehiä niin ehkä hän tosiaan itse arvottaa itsensä jollekin tasolle ja elää sen mukaisesti silmät kiinni näkemättä mukavia ja tavallisia miehiä.

Jos olet tasoajattelija ja teilaat suuren osan miehistä jo ensi yrittämällä, varmasti houkutat pinnallisia, yltiöitsevarmoja naistenmiehiä, jotka myös teilaavat sinut yhtä helposti. Pitää nimittäin olla aika itsevarma, että iskee naista kesken urheilusuorituksen. Mieti tätä edes. Jos sinulle ei kelpaa mikään, lopulta käy niin, ettet kelpaa kellekään. Sitä saa mitä tilaa ja makaa niin kuin petaa tmsp.

Mieskin voi käyttää aloitetta tehdessään tilannetajua. Vai haluatteko te miehet, että joku nainen alkaa iskeä kun sinulla on juuri kovat painot käsissäsi tai kun olet juoksemassa täysiä? Voisko edes odottaa että sarja ei ole kesken? Minua tosiaan lähestyi mies eilen lenkillä, tein intervallitreeniä ja juoksin kävelemässä olleen miehen ohi, hän alkoi juosta perässäni. No yritin siinä puuskuttaessani keskustella jotain ja torjuin miehen kohteliaasti, mutta jäi kyllä aika omituinen olo tuosta lähestymisestä.

Aika pitkälle vietyjä johtopäätöksiä olet yhden aloituksen perusteella tehnyt. Edellenkään minulla ei ole mitään miesten tulvaa. Jos olisi, niin tuskinpa olisin sinkkuna enää... Muita väitteitäisi en jaksa edes kommentoida ja tasoajattelun tähän keskusteluun on tuoneet miehet, itse en ole aloituksessani jauhanut yhtään mitään mistään tasoista.

Ap

Mitä vttua? Jos sä miestä haluat, niin kuin täällä näytät valittavan- niin jätä se vtun intervallitreeni kesken ja juttele miehelle joka yrittää vonkaa sinua! Mikä ihmeen tosikko sä olet? Haluutko miehen vai et? Jos haluut, niin mitä vtun väliä mikä tilanne sulla on meneillään? Luulen että sä olet niin mahdoton persoona, että kestää aika kauan löytää joku toinen yhtä mahdoton...

Kiitos vaan "analyysistäsi". En halua näin lähtökohtaisesti miestä, joka juoksentelee randomien naisten perässä. Minusta tuo tilanne oli todella omituinen ja kummallinen, miettikää nyt itsekin! Olet hikisenä ja naama punaisena juoksemassa ja yhtäkkiä joku kävelemässä ollut mies jonka ohi olet juossut alkaa juosta perässäsi! Tulee lähinnä mieleen että onko se mies ihan normaali vai onko vaan jotenkin epätoivoinen. Ja koko tilanne jotenkin täysin puskista ja halusin vain siitä pois.

Ap

Vierailija
157/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on saalistaja, ollut jo muutamia miljoonia vuosia. Tätä biologista asiaa on vaikea muuttaa. Arvonsa tunteava mies nauttiin vaikean saaliin saalistamisesta, koska kokee sen arvokkaaksi päänahaksi.

Mutta olennaista on se, miten   saat miehen saalistamaan itseäsi.  Jotkut naiset ovat tässä taitavia, ja molemmat ovat tyytyväisiä.

Vierailija
158/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää naisten lähestymiset on nähty. Tavikset lähestyy jotain miesmallin näköisiä tyyppejä ja pullukat/hiirulaiset sitten niitä tavismiehiä. Arvatkaa ketkä lähestyy niitä pullukoita ja rumia miehiä? Heh....

No miksi kukaan lähestyisi? Heh...

Miksei ne pullukat ja rumat miehet lähesty niitä pullukoita ja rumia naisia? Kun te miehet kerta olette niin tasotietoisia. Äläpä silloin itsekään tavoittele omaa "tasoasi" parempaa naista.

Tai miksei pullukat ja rumat naiset niitä pullukoita ja rumia miehiä? Kenties joskus niin tapahtuukin.

Mutta noinhan se suunnilleen menee: Pullukat naiset lähestyy tavismiehiä, tavisnaiset miesmalleja, naismallit ei lähesty ketään, ja miesmallit lähestyy naismalleja. Tavismiehet lähestyy tavisnaisia, ja hulluimmat jopa mallinaisia.

Itse normaalipainoisena ja tavallisen näköisenä naisena olen lähestynyt niitä samalla levelillä olevia miehiä, olen siltikin saanut nuivaa kohtelua, selitä mistä tämä johtuu? Selitykseksi ei sitten kelpaa se että olen muka lähestynyt vääräntasoisia miehiä.

Samat on ihmetyksenaiheet minullakin. En mielestäni todellakaan ole niitä komistuksia lähestynyt, kun monesti huomaan että miesihanteenikin on aivan erillainen kuin vaikkapa jossain mediassa tai mikä tuntuu monilla muilla naisilla olevan.

Ap

Apsi, apsi. Monessa viestissä olet sanonut ettet ajattele mitään tasohömpötyksiä. Mutta kuitenkin ajattelet, eli kategorisoit miehet ulkonäön perusteella johonkin tiettyyn lokeroon ja kerrot mm. Tinderissä alastasi ja ehkä haluaisit myös miehen samalta alalta, jotain semmosta kirjoittelit tuolla alkupäässä. Eli teet koko ajan lokerointia ehkä jopa tahtomattasi. 

Olisko täysi mahdottomuus, että lähtisit liikkeelle täysin ennakkoluulottomasti? Pinta on pintaa, tutustu ihmisiin ulkonäöstä tai cv:stä huolimatta. Vai onko se vain liikaa vaadittu naisilta? No taitaahan se olla kun aina näissä keskusteluissa lopulta kolmekymppiset miessinkut haukutaan eronneiks, karanneiks, hulluiks ja vajakeiks.

No kyllähän se ihan mukavaa on, jos esimerkiksi miehen ulkonäkö tai olemus ei tunnu itsestäni täysin vastenmieliselle. Sekin on mukavaa, että miehen kanssa voi keskustella, oli aiheena sitten päivän politiikka, mitä söisi tänään tai joku kulttuurikotkotus. Miehellä pitää olla normaalit vuorovaikutustaidot, ujous tms ei haittaa, mutta se haittaa jos ei saa edes sanaa suustaan.

Alani yms olen kertonut, koska haluan olla rehellinen siitä mitä teen (tiedän että joillekin miehille tämä ala on todellinen turn off, toisille taas turn on). Arkea helpottaa kummasti kun toinen ymmärtää epäsäännölliset työaikani. Minua ei haittaa jos mies on matalammin koulutettu, mutta monia miehiä se tuntuu haittaavan että naisella on yliopistossa jos itse on amiksessa. Minulle esimerkiksi yleissivistys ja edes alkeelliset käytöstavat on tärkeämmät kuin kirjaviisaus. Ja se ettei mies jumiudu mihinkään persulaiseen tai rasistiseen ajattelutapaan.

Ap

Vierailija
159/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sä yrität ihan liikaa (ja mietit ihan liikaa. Miehet aistii sen). Tuolla meiningillä olet sinkku vielä 5-kymppisenäkin.

Relaa. Elä elämääsi. Sitten yhtäkkiä jostain tulee yllättäen joku vastaan. Mutta jos itsetuntosi on nollissa, etkä usko koskaan tapaavasi ketään, niin et myöskään huomaa kun se joku ihana kävelee ohitsesi. JA TÄÄ ON SE TOTUUS.

Kun muutin pk-seudulle, ajattelin että kyllä niihin miehiin sitten jossain törmää. No olenpa saanut huomata, että minä tosiaankaan en törmää, kun työkaverit on lähinnä naisia ja kaikki opiskelukaverit paljon nuorempia. Jos meinaan jonkun joskus löytää, niin kyllä minun pitää olla siinä itsekin aktiivinen. Kukaan ei tule täältä kotoa hakemaan.

Ap

Vierailija
160/294 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri mietin naispuolista kaveria joka on varmaan ikuisesti sinkku kun ei ymmärrä omaa tasoaan. Yrittää aina hyvännäköisiä miehiä ja ihmettelee missä vika. Itse on ihan tavallinen,ei mikään katseiden kääntäjä. Miksi mies siihen tyytyisi.

Niin. Olen minä tätäkin miettinyt että olenko vaan rupsahtanut niin paljon etten tajua mille nykyään näytän ja pitäisi ottaa joku mies jota itse pidän ulkoisesti vastenmielisenä kun kenellekään muulle en enää kelpaa. Mutta silloin olen kyllä mielummin yksin. Ja kyllähän mies aivan yhtä lailla ansaitsee naisen joka voi häneen rakastua sen sijaan että nainen ottaisi vain jonkun kunhan ei tarvitse yksin olla.

Ap