Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästynyt anopin valitukseen "pienestä" eläkkeestä

Vierailija
26.07.2016 |

Anoppini valittaa AINA rahasta. En jaksa enää kuunnella, kun joka asiaan hän saa tuotua "pienituloisuutensa" esiin.

Anoppini jäi talvella eläkkeelle ja saa eläkettä 2400€ bruttona. Se on saman verran kuin moni korkeasti koulutettu ystäväni tienaa päivätöistä. Silti hänellä ei muka rahat riitä mihinkään. Palkkaa hän sai aikoinaan muistaakseni 2700€ ja eläke on noin korkea siksi, että teki monta vuotta superkarttumalla töitä eläkeiän jälkeen.

Hänellä on velaton asunto, jonka vastike on 150€ kuussa. Asuu yksin, ei koskaan käy ulkomailla. Auto on, mutta ei aja sitä oikeastaan koskaan. Velkaa hänellä ei ole mistään.

Hänellä ei muka koskaan jää rahaa säästöön - miten se voi olla mahdollista?! Kuinka huonosti voi omat raha-asiansa hoitaa? Hän katsoo aina sentilleen kaupassa kilohinnat ja jättää vaikka tomaatteja ostamatta, mutta kuluttaa kuitenkin rahansa 80€ naamavoiteisiin, jotka "hävittävät hänen ihostaan rypyt". Siis älkää nyt viitsikö.

Täytyykö tämä jatkuvaa nurinaa rahan riittämättömyydestä vain jaksaa kuunnella? Tekisi mieli sanoa, että tuolla rahamäärällä sinun pitäisi tulla ihan hyvin toimeen.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte kuunnella, kun lopetat kuuntelemisen.

Vierailija
2/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat eläkeläiset ovat peliriippuvaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Olen koittanut laittaa aina toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta ei tunnu toimivan.

AP

Vierailija
4/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä hän ei ole, sen tiedän. :D Rahaa menee mm. vaatteisiin ja kasvovoiteisiin.

AP

Vierailija
5/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveät puhelinlaskut?

Pelaileeko?

Joku muu riippuvuus?

Vierailija
6/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama omalla anopillani ja äidilläni. Kunhan ruikuttavat muodon vuoksi, lisäksi saavat kumpikin leskeneläkettä. Paitsi toinen heistä saa käteen 2500€ ilman superkarttumaa eli enemmän kuin minä bruttona korkeakoulutettuna. Molemmat pelkän kansakoulun käyneitä. Kieltämättä vituttaa kuunnella tuollaista. No, kermaperseillä valituksen aiheita aina riittää. Mikään ei koskaan riitä.

Vierailija
7/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa kuin äidilläni. Äidillä toki on paljon pienempi eläke, mutta se jatkuva "köyhä leski" virsi tympäisee. Rahaa on, kun tiedän tilitietonsa tarkkaan isän kuoleman jälkeen. Mitään ei vain ole varaa ostaa. Ei auta, kun yrittää sanoa ettei isäkään rahojansa matkaan taivaan portille saanut.

Aivan varmasti anopillasi on rahaa. Se on vain huomion kerjäämistä.

Vierailija
8/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja alkoholisteja.

Vierailija
9/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo eläke on hyvä. Näytä eläketilastot jos sitten lopettaisi valittamisen.

Lukaisepa hänelle juttu missä kerrotaan ettei ryppyvoiteista ole mitään hyötyä paitsi tietysti myyjien kukkaroille.

Vierailija
10/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Olen koittanut laittaa aina toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta ei tunnu toimivan.

AP

Kai sä nyt osaat häipyä paikalta, kun valitusvirsi alkaa.

Vierailija
11/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama omalla anopillani ja äidilläni. Kunhan ruikuttavat muodon vuoksi, lisäksi saavat kumpikin leskeneläkettä. Paitsi toinen heistä saa käteen 2500€ ilman superkarttumaa eli enemmän kuin minä bruttona korkeakoulutettuna. Molemmat pelkän kansakoulun käyneitä. Kieltämättä vituttaa kuunnella tuollaista. No, kermaperseillä valituksen aiheita aina riittää. Mikään ei koskaan riitä.

No sitähän se on, ruikutusta muodon vuoksi. Anoppini ei leskeneläkettä saa, koska eivät olleet 80-luvulla naimisissa, kun mieheni isä kuoli mieheni ollessa noin 2-v. On ollut siis YH ja yhden lapsen äiti.

Hän myös pelkän kansakoulun käynyt ja lisäksi ollut isossa yrityksessä turvallisesti 45 vuotta töissä ennen eläkkeelle jääntiä. Hän tosin jäi tahtomattaan eläkkeelle, kun joutui 67-vuotiaana YT:issä ulos. Olisi halunnut olla töissä 68 saakka.

Ja todella - mikään ei koskaan riitä.

Vierailija
12/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei onnistu käytännössä! Jos palkka on noin 2700 e/kk, niin edes tekemällä 10 vuotta ylimääräistä työtä superkarttumalla ei pääse 2400 e/kk ansioihin.

Vierailija
13/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on paras näytellä kiinnostunutta ja ruveta ystävällisesti "auttamaan" häntä. Ala hössöttää, että "voi voi kun on vähän eläkettä, sinun pitää mennä hakemaan toimeentulotukea että selviät". Lupaa auttaa häntä täyttämään papereita ja selvittämään hänen suuret menonsa tarkkaan jne  jne...

Hössötä oikein kunnolla ja voivottele.

Keksi myös anopin avuksi jotain "kivaa", kuten tarjoa että hän tulee teille syömään kerran pari viikossa kaalikeittoa, kun hänellä ei itsellään ressukalla ole rahaa ruokaan.

Anoppi varmaan vaihtaa äkkiä puheenaihetta.

Vierailija
14/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka on ollut 2700€/kk ja hän ollut ikävuodet 63-68v. työelämässä, niin hänen eläkkeensä ei mitenkään voi olla 2400€/kk, ei ainakaan minulla, vaikka oli viimeiset 20 vuotta paljon suurempi palkka. Todellisuus on 1700-1800€/kk josta käteen jää n.1400€. Nuo ylimääräiset vuodet kerryttävät eläkettä vain muutaman kympin.

Näin kesäaikaan monet eläkeläiset ovat tiukoilla, kun aikuiset lapset viettävät lomat perheen kesämökillä, usein monta viikkoa, eikä halvemmasta päästä olevat ruuat kelpaa, vaan grilliin pitää olla sisäfilettä.

Vierailija
15/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tottunut elämään edellisessä sukupolvessa, jonka työuran aikana palkat ja elintaso jatkuvasti nousivat. Tuskin on mitään käsitystä millaista on olla pätkätöissä paskapalkalla asumisten ja kaikkien perustarpeiden hintojen noustessa.

Eli pilalle hemmoteltu.

Vierailija
16/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo eläke on hyvä. Näytä eläketilastot jos sitten lopettaisi valittamisen.

Lukaisepa hänelle juttu missä kerrotaan ettei ryppyvoiteista ole mitään hyötyä paitsi tietysti myyjien kukkaroille.

Tätä olen yrittänyt mieheni kanssa. Olen myös todennut, että korkeasti koulutetut ystäväni saavat saman verran ja osa vähemmän palkkaa kokopäivätöistä ja on perhe, asuntolainat yms.

Nämä ryppyvoiteet ovat kaiken huippu. Hän hurahtaa myös kaiken maailman luonnontuotteisiin, jotka ovat täyttä huuhaata. Olin kerran hänen kanssaan Dior-illassa, jossa esiteltiin erilaisia ryppyvoiteita. Salissa minä ja eläkeläisnaiset. Mietin koko tunnin ajan, että ei saatana mitä touhua - sieltä poistuivat melkein kaikki yli 100€ ryppyvoiteiden kanssa, jotka tehoavat heti ensimmäisestä käyttökerrasta alkaen.

Perkele. :D

AP

Vierailija
17/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saadakseen 2500 e/kk tarvitaan 30 vuoden ajan noin 4500 e/kk tuloja. Aika hyvin kansakoulun käyneeltä, joten valitsitko sinä ammattisi väärin? Leskeneläkkeen saa, kun puoliso kuolee, joten mikä estää sinua sitä saamasta? Ei ainakaan äitisi.

Vierailija
18/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei onnistu käytännössä! Jos palkka on noin 2700 e/kk, niin edes tekemällä 10 vuotta ylimääräistä työtä superkarttumalla ei pääse 2400 e/kk ansioihin.

Nuo olivat varmaan nettotuloja? Silloinhan bruttotuloissa voi olla aika isokin ero. Minulla on tuttava, joka oli töissä 68-vuotiaaksi ja hänen omien sanojensa mukaan eläke on 94 % palkasta. En tiedä tarkoittaako bruttoja vai nettoja. Toki eläkettä verotetaan enemmän kuin samansuuruisia palkkatuloja, mutta toisaalta progressio syö muuten eroa.

Vierailija
19/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palkka on ollut 2700€/kk ja hän ollut ikävuodet 63-68v. työelämässä, niin hänen eläkkeensä ei mitenkään voi olla 2400€/kk, ei ainakaan minulla, vaikka oli viimeiset 20 vuotta paljon suurempi palkka. Todellisuus on 1700-1800€/kk josta käteen jää n.1400€. Nuo ylimääräiset vuodet kerryttävät eläkettä vain muutaman kympin.

Näin kesäaikaan monet eläkeläiset ovat tiukoilla, kun aikuiset lapset viettävät lomat perheen kesämökillä, usein monta viikkoa, eikä halvemmasta päästä olevat ruuat kelpaa, vaan grilliin pitää olla sisäfilettä.

No, eläke on joka tapauksessa 2400€ - en tiedä, saiko tästä yrityksestä jotain lisäeläkettä, kun joskus sellaisiakin työsopimuksia tehtiin (varmaan silloin 45-v sittenkin, kun hän kyseisessä yrityksessä aloitti). Palkka oli alle 3000€, ehkä sitten 2800. 

Hänellä ei mitään kesämökkiä ole emmekä me ole hänelle todellakaan mikään kuluerä. Maksamme esim. aina itse ruokamme.

AP

Vierailija
20/107 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisten lempimantra. Tunnen laumoittain eläkeläisiä, joista lähes kaikki valittavat ja oikeasti melkein kaikilla on mittavat säästöt. Ei vaan oikeasti millään jaksaisi kuunnella naapurin eläkeläisen rutinaa, kun kaikki maksaa ja pieni eläke jne. Hohhoijaa. Satunpa tietämään, että saa eläkettä 2500 bruttona ja omistaa useamman sijoitusasunnon. Hänen jutuistaan saa käsityksen, että elää jollain minimitoimeentulolla.

Omat vanhemmatkin on niitä rutisijoita, julkisesti. Perheen kesken sanovat, että meillä on hyvät eläkkeet ja surevat, että nuoremmat polvet ei tämmöisiä etuja enää saa... Naapureille ja tutuille esitetään rutiköyhiä eläkeläisiä. Ei ole vaatteisiin oikein enää rahaa ja kampaajakäynitkin maksaa ja voi, voi, voi... Totuus on, että he ovat velattomia, pääomatuloja runsaasti ja nettoeläkkeet kahdelle yhteensä käteen 4200. Se on enemmän kuin minä ja mies saadaan palkkaa. Äitini saa bruttona eläkettä 200 Euroa enemmän kuin minä palkkaa. Meillä on sama koulutus ja sama virkanimike.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi