Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2643)
Vierailija kirjoitti:
Olen savosta ja siellä sanotaan maailma = maalima.
Luulin ainakin 5-vuotiaaksi että maailma on siis MAA LIMA, loogista, tiesin että maailma on avaruudessa ja nimi on tietenkin MAA LIMA - siis limasta tehty maapallo, jokin maan ja liman yhdistelmä. Kun selvisi että kyseessä onkin MAA-ILMA, oli se minusta huomattavasti epäloogisempaa, miksi maa ja ilma?
Tästä tuli mieleen: Meidän pihassa oli tuoksuvatukka-pensas. Luulin vuosia, että se oli 'tuoksuva tukka' eikä suinkaan 'tuoksu vatukka'... :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus sanomalehdestä jutun jossa kerrottiin että Pink oli laulamassa Helsingissä. Tuohon aikaan en tajunnut että artistit lentää ympäri maailman esiintymään. Eli mun logiikan mukaan Pink oli siis suomalainen. Vähän sen jälkeen tuli se We are the world for haiti video, missä oli Pink, ja ajattelin että onpa siistiä että saatiin suomalainen mukaan noin isoon juttuun 😁 Sitten jossain vaiheessa tajusin tyhmyyteni...
Olin joku kymmenvuotias kun Nirvana nousi ensimmäisiä kertoja listoille. Luulin todella pitkän aikaa sen olevan suomalainen bändi. Ihan vaan siksi koska sana Nirvana kuulosti enemmän joltain savolaiselta sukunimeltä kuin ulkomaalaiselta sanalta.
Aikaa kun en formuloita seurannut, mutta kun kuulin, että Ayrton Senna oli menehtynyt ulosajossa Imolassa niin luulin, että oli tapahtunut Suomessa. Imola kun kuulosti suomalaiselta moottoriradalta. Luulin, että Suomessakin ajettiin formuloita.
Ei se nyt kauas mennyt kun Imolaan riittää että lisää kaksi kirjainta alkuun, niin saadaan suomalainen moottorirata Keimola.
Kuvittelin, että vauva menee naisen mahaan kasvamaan, mutta naisen pitää ensin nielaista miehen kives.
Ei luoja oikeesti... Tämä kuvitelma luultavasti tullut näistä "isi laittaa siemenen äidin masuun niin se alkaa kasvaa siellä"-puheista. Mitenkä muutenkaan sen siemenen voisi sinne laittaa. XD
Kuulin äidin puhuvan siitä miten syksyllä on niin harmaata, ja luulin että syksyllä kaikki värit katoaisivat, vähän kuin mustavalkoinen ohjelma telkkarissa. Yllätys oli suuri kun tulikin kauniit värit puihin.
Vartuin Keski-Pohjanmaalla. Järkytyin kun kouluun mennessä huomasin etteivät naiset päätäkään kaikista asioista yhteiskunnassa. Lapsuudessa perheen ja suvun naiset olivat ne jotka pyörittivät maailmaa.
Tämä kuulostaa varmaan hiukan sairaalta mutta menköön: ekaluokkalaisena tutustuin pinnallisesti yhteen luokkakaveriin joka osasi tehdä kaikenlaisia puutöitä ja muita, ja kerran hänen luonaan käydessäni näin hänen tekemiään vempeleitä. Jotenkin päättelin hänen olevan "keksijä" ja järjettömän fiksu (oikeasti hänellä vain sattui olemaan a) isä kotona toisin kuin minulla ja b) isä joka opasti häntä askartelemaan kaikkea). Tästä mielikuvitukseni hyppäsi ajatukseen että ehkä hän on keksinyt laitteen jolla voi vakoilla ketä haluaa (!) jonkinlaisen tv-ruudun kautta ja jonkin aikaa käyttäydyin aivan kuten tämä olisi ollut totta, ja että joku näkee kaiken tekemäni.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että ainakun jonkun ikkunassa palaa punainen valo, siellä harrastetaan seksiä. :D
Nyt täytyy kyllä kompata sen verran että minulle punaisilla verhoilla on ollut aina vähän samansuuntainen merkitys: jotain hämärää / hekumallista / synnillistä / kamalaa siellä pitää olla takana! En edes tiedä mistä käsitys sai alkunsa.
Opin koulussa että "Unicef on lastenrahasto". Ihmettelin asiaa kovasti, sillä eihän lapset mitään rahaa tarvitse vaan leluja ja ruokaa.
Luulin että vauvat syntyis suun kautta.
Ruokabanaani kirjoitti:
Uskoin, että paprikan siemenet ovat myrkyllisiä.
Minä uskoin myös niin,,,enkä ihan pienenäkään.
Luulin, että Suomi omistaa kaiken, mitä Suomessa on - paitsi ihmisten omat kodit tietenkin. Siis niin, että lähikauppa kuuluu valtiolle ja kaikki huvipuistot on valtion omistuksessa jne. En muista kuinka pieni olin, mutta sen verran nuori kuitenkin, ettei yritysmaailma ollut ihan tuttu käsite.
Lisäksi luulin tosi pitkään, että mun isän nimi oli Isä, koska en ollut ikinä kuullut saati käyttänyt isäni oikeaa nimeä. Mua ei edes haitannut, että muidenkin isät oli "saman nimisiä". Sen sijaan äidin etunimen tiesin, koska välillä jouduttiin soittelemaan äidin työpaikalle ja pyytämään häntä nimeltä, jos joku muu vastasi :D
Vierailija kirjoitti:
Lapsena luulin että politiikka tarkoittaa sitä että miehet tummissa puvuissa puhuvat naama totisena telkkarissa jotain ihan käsittämätöntä.
Ai eikö se sitten tarkoitakaan 🤔
Kuvittelin, että Abonnerad on jokin paikkakunta, koska niin moni tilausajobussi näytti sinne menevän.
Ajattelin humalan kestävän ikuisesti, koska jossain ostarilla hengailevia pultsareita oli äiti kutsunut humalaisiksi. Kun isä oli ollut jossain illanvietossa ja veljen mukaan tullut kotiin humalassa, olin ihan paniikissa, että nyt siitä tulee humalainen. Onneksi äiti selitti, että se on kyllä ihan ennallaan, kun herää
Luulin, että kuninkaalliset istuu jossain isossa salissa kruunut ja samettiviitat päällä. Pettymys oli suuri, kun jossain hiihtokisan katsomossa. näkyi silloin teini-ikäinen prinsessa Victoria, joka vilkutti kameralle jossain arkisessa verkka-asussa tms. Äiti sanoi: "kato, telkkarisssa on oikea prinsessa" ja mä sanoin "no eihän oo, toihan näyttää ihan tavalliselta" :D
Luulin myös, että koska Suomessa ei ole kuningasta, vaan presidentti, se on silti vähän niinkuin satujen kuningas. Eli pressa määrää ja muut tottelee. Elin varmaan 10-vuotiaaksi tässä luulossa, kunnes koulussa selitettiin mikä on diktaattori ja tajusin, että ei se ihan näin menekään täällä meillä.
.
Koska maa oli loogisesti meren vastakohta, ja koska Suomi on maa, se on joku saari joka lilluu jossain meren keskellä. Ja esim. Ruotsi on toinen saari siinä vieressä. Suuri hämmennys alkoi, kun vanhemmat selitti Neuvostoliiton hajonneen. Käsitin tän olevan joku valtava luonnonkatastrofi. Siis miten se voi hajota? Ne vaan selitti sen ennen olleen yksi maa ja nyt monta pienenmpää maata.
Ajattelin, että on ollut ihan normaali päivä jossain vieraassa maassa, ja yhtäkkiä maa repeää kappaleiksi, maahan halkeaa hirveitä rotkoja jotka täyttyy vedellä ja maan palat ajelehtii jonnekkin merelle. Sitten ne vaan miettii "noh, ollaan sitten eri maita" ja pohtii "mikähän tämä nimi ois, käviskö vaikka Viro?" :D :D
Luulin maailman todella olleen mustavalkoinen 60-luvun loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin, että kondomit ovat karkkeja :D Tämä johtui ihan selkeästi kadunvarsien Nam Nam -kondomimainoksista. Pidin siis ihan kaikkia kondomimerkkejä karkkeina ja Näkki-kortsusta ajattelin, että ompa kummallista, että joku on keksinyt tehdä näkkileivän makuisia karkkeja :D
Tähän liittyen minuakin noin kymmenvuotiaana kaveri valaisi mihin näitä käytetään, mutta sitten aloin miettimään, miksi niissä sitten mainostetaan makuvaihtoehtoja, koska ei kai alapäät voi sitä makua havaita! Siihen ei tullut vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin että neitsyt tarkoittaa jotenkin lisääntymiskyvytöntä naista. Ja siinä että Jeesuksen äiti oli neitsyt olisi ollut ihmeellistä juuri se että hän sai lapsen vaikka ei olisi pystynyt synnyttämään. Vielä aika pitkälle teini-ikään senkin jälkeen kun jo muuten tiesin miten lapset syntyvät ajattelin niin.
Neitsyt Maria on ilmeisesti käännösvirhe, joka tehtiin silloin kun Raamattu käännettin hepreasta kreikaksi.
Mikäs se ns. oikea käännös sitten olisi ollut? =D
Luulin, että Tipparellu on automerkki. Renault 4 ja se "tippa bensaa" -mainos tulivat tutuiksi vasta paljon, paljon myöhemmin...
Luulin, että jos ei vastaa puhelimen soidessa, mutta on radio päällä, niin soittaja kuulee sen kuitenkin ja arvaa että kotona ollaan, mutta ei haluta vastata. Eikä silloin edes tiedetty, kuka soittaa, koska ei ollut vastaajia ym. laitteita.