Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2643)
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Sisu-pastillit on Gifu-pastilleja.
Minustakin näytti ja näyttää tietysti edelleen siltä, että siinä lukee Gifu, mutta en koskaan luullut niin, koska minulle kerrottiin, että siinä lukee Sisu.
Alakluluiässä kuvittelin, että vessanpöntössä olevat käytetyt hammaslangat liittyivät jotenkin ehkäisyyn ts. Kierukaan.
Minä luulin, että kaikki maailman ihmiset oppivat ensi suomen kielen ja sitten opettelevat muita kieliä!
Luulin joskus, että päästäiset ovat lintuja.
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus sanomalehdestä jutun jossa kerrottiin että Pink oli laulamassa Helsingissä. Tuohon aikaan en tajunnut että artistit lentää ympäri maailman esiintymään. Eli mun logiikan mukaan Pink oli siis suomalainen. Vähän sen jälkeen tuli se We are the world for haiti video, missä oli Pink, ja ajattelin että onpa siistiä että saatiin suomalainen mukaan noin isoon juttuun 😁 Sitten jossain vaiheessa tajusin tyhmyyteni...
Olin joku kymmenvuotias kun Nirvana nousi ensimmäisiä kertoja listoille. Luulin todella pitkän aikaa sen olevan suomalainen bändi. Ihan vaan siksi koska sana Nirvana kuulosti enemmän joltain savolaiselta sukunimeltä kuin ulkomaalaiselta sanalta.
Uskoin, että kaikilla lapsilla on sadanprosentin varmuudella äiti, mutta ei välttämättä isää. Siis tiesin sen, että vauva kasvaa äidin vatsassa, mutta en tiennyt, että siihen tarvitaan myös se isä. Ajattelin vaan, että äiti ottaa sitten isän auttamaan lasten kasvatuksessa, jos haluaa.
Minä luulin että neitsyt tarkoittaa jotenkin lisääntymiskyvytöntä naista. Ja siinä että Jeesuksen äiti oli neitsyt olisi ollut ihmeellistä juuri se että hän sai lapsen vaikka ei olisi pystynyt synnyttämään. Vielä aika pitkälle teini-ikään senkin jälkeen kun jo muuten tiesin miten lapset syntyvät ajattelin niin.
Luulin ekaluokkalaiseksi saakka, että oon ainoa Elina-niminen maailmassa ja menin aika hämilleni, kun koulussa olikin toinen samanniminen tyttö. Oikein väitin vastaan, että "ei sun nimi voi olla Elina, kun mä olen!!" 😂😂😂 Ja 5-vuotiaana luulin, että mun pitää kirjoittaa myös kaikkiin omiin piirroksiini oma nimi ja nimen perään 7v, kun kaks vuotta vanhempi sisko allekirjoitti omansa silloin niin..
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin että neitsyt tarkoittaa jotenkin lisääntymiskyvytöntä naista. Ja siinä että Jeesuksen äiti oli neitsyt olisi ollut ihmeellistä juuri se että hän sai lapsen vaikka ei olisi pystynyt synnyttämään. Vielä aika pitkälle teini-ikään senkin jälkeen kun jo muuten tiesin miten lapset syntyvät ajattelin niin.
Neitsyt Maria on ilmeisesti käännösvirhe, joka tehtiin silloin kun Raamattu käännettin hepreasta kreikaksi.
Minulle sanottiin joskus lapsena että olet kasvanut äitisi mahassa koska isäsi on sinut siittänyt. Kun sitten yritin kysyä mitä se siittäminen on, niin sain vastaukseksi vain hiljaisuutta. Ajattelin sitten tietenkin että se on jotain niin kamalaa ettei siitä voi edes puhua. Uskoin että isää on varmasti sattunut ja minun siittämiseni on ollut hänelle karmea kokemus, mutta silti hän on siihen suostunut koska halusi äidin kanssa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
-ketsuppi jäähdyttää ruuan
-kun mies ja nainen menee naimisiin ne tekee lapsia ja on koko loppuelämän yhdessä
-aikuiset ei kieroile tai puhu pahaa toisista
-aikuisena elämä on kivaa
kyllähän se jäähdyttää kun on jääkaapista otettu
Että huumeet Suomessa on jotenkin uusi asia. Keksitty vasta 1980-luvulla, kun olin lapsi. Sitä ennen niitä ei siis vain ollut.
Yhdessä vaiheessa "tiesin ", että kuninkaallisia on olemassa vain saduissa.
Luulin pienenä, että palohälyttimestä menee suoraan joku hälytys paloasemalle ja lähtevät ajamaan sinne mistä piipitys tulee, kun kaikilla aina niin kiire oli sammuttaa hälytin jos alkoi soimaan 😂 ei se kova ääni mua sit vissii häirinny niin paljoa😃
Luulin että ihmiset tv:ssä näkee myös minut. Plus luulin että jos siirryn katsomaan telkkaria eri kulmasta voin nähdä samalla tavalla kuin ikkunasta laajemmalle alueelle sinne "sisään".
Minulla on elävä muisto siitä kun isä kertoo että kannattaa opiskella jotta pääsee isona hyvään työhön. Leikin siinä samalla barbieilla ja aloin leikkiä niillä sellaista leikkiä jossa nukkeni on nuori aikuinen ja ansioituu jonkinlaisena missinä ja menestyy. Luulin siis että aikuisena menestyminen on jotakin joka liittyy siihen että on tosi kaunis ja suosittu vaikka isä oli koettanut juuri päinvastaista opettaa! Olin silloin reilusti alle kouluikäinen.
Joskus 3-4-vuotiaana minulle valehdeltiin, että ulkona tuulee siksi, että puut heiluvat. Nykyään olen siinä uskossa, että puut heiluvat siksi, että ulkona tuulee. Vaikka toisaalta onhan mahdollista, että ulkona alkaa tuulla jos puut heiluvat aivan vimmatusti.
Se, että jauheliha on Jauhi-rotuisen eläimen lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus sanomalehdestä jutun jossa kerrottiin että Pink oli laulamassa Helsingissä. Tuohon aikaan en tajunnut että artistit lentää ympäri maailman esiintymään. Eli mun logiikan mukaan Pink oli siis suomalainen. Vähän sen jälkeen tuli se We are the world for haiti video, missä oli Pink, ja ajattelin että onpa siistiä että saatiin suomalainen mukaan noin isoon juttuun 😁 Sitten jossain vaiheessa tajusin tyhmyyteni...
Olin joku kymmenvuotias kun Nirvana nousi ensimmäisiä kertoja listoille. Luulin todella pitkän aikaa sen olevan suomalainen bändi. Ihan vaan siksi koska sana Nirvana kuulosti enemmän joltain savolaiselta sukunimeltä kuin ulkomaalaiselta sanalta.
Aikaa kun en formuloita seurannut, mutta kun kuulin, että Ayrton Senna oli menehtynyt ulosajossa Imolassa niin luulin, että oli tapahtunut Suomessa. Imola kun kuulosti suomalaiselta moottoriradalta. Luulin, että Suomessakin ajettiin formuloita.
Hauskuudesta en tiedä, mutta tämän palstan kirjoittajista valtaosa uskoo taikaseinän olemassaoloon.
Eipä se kuolemaan tuomitseminen taitaisi auttaa, koska jos he osaisivat taikoa oikeasti, he pystyisivät myös välttymään kuolemantuomiolta.