Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?

Vierailija
26.07.2016 |

Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D

Kommentit (2641)

Vierailija
2601/2641 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nenänkaivamisesta tulee isommat sieraimet. Näin sano täti, jolla oli sellaiset ja kauhulla lopetin kaivelun, ainakin joksikin aikaa.

Vierailija
2602/2641 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun televisiossa esitettiin jotain sarjaa ja leffaa, niin sitä luuli, että ne tapahtui oikeasti. Ei mitään käsitystä käsikirjoituksesta, erikoistehosteita yms. Luulin, että esim. Ritari Ässän Kitt kulki itsekseen oikeasti, hyppäsi oikeasti, kesti luoteja, pommeja ja törmäyksiä oikeasti, kulki oikeasti 450 km/h jne. Voi sitä lapsen uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pienenä, että prinsessat ei käy kakalla, koska he ovat niin hienoja ja heillä on isot hameet. Olin kova prinsessa-fani, en piirrellyt muuta kuin prinsessoja (ja hevosia).

Vierailija
2604/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että q lausutaan "guu".

Vierailija
2605/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin että kun rukoilen tarpeeksi niin pihalle ilmestyy hevonen ja talli 😂😀

Vierailija
2606/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että lauantai kirjoitetaan lauvantai.

Vierailija
2607/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että Suomessa asuu vain valkoisia suomalaisia.

Vierailija
2608/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin että olen maailman ainoa ihminen ja kaikki muu vain esitetään minulle ikäänkuin vain näytelmänä.

Vierailija
2609/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kuullut, että ihmiset ovat kehittyneet apinoista ja luulin, että ihmiset ovat kehittyneet esimerkiksi simpanseista ja ihmettelin, että miksi nykyäänkin on olemassa vielä simpanseja. Sitten sain tietää, että oikeasti ihmisillä ja ihmisapinoilla, kuten gorilloilla, simpanseilla ja orangeilla on ollut aikoinaan yhteinen esi-isä joista nämä eri lajit ovat kehittyneet.

Itseasiassa apinat ovat degeneroituneita alkuihmisiä.

Vierailija
2610/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena uskoin näihin typeriin vanhojen ihmisten ennusmerkkeihin esim:

- kissa syö ruohoa, kohta tulee sade

- korppi näkyy pihapiirissä, se ennustaa kuolemaa

- jos näkee unta että hampaat irtoaa, sekin tietää kuolemaa lähipiirissä

- samoin jos syödessä lusikka jää kiinni hampaiden väliin, sekin tietäisi kuolemaa

Näitä oli vaikka miten paljon.... ihan huuhaata

Jos tappoi ristilukin vanhemmat kuolisivat.

Vierailija
2611/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on niin pitkä että varmasti nämä tullut muiltakin, mutta esim. Lapsena luulin ettei vanhempien lapsuudessa ollut valoja ollenkaan, kun valokuvat oli mustavalkoisia.

Ja nämä perus vanhankansan uskomukset, että hiukset kasvaa paremmin kun leikkaa latvat... Joo kyllähän ne toki näyttää hyväkuntoisemmilta, mutta hiukset kyllä kasvaa päänahasta eikä latvoista. 

Ja että ihokarvoja ei voi leikata kun ne kasvaa vaan pahempina ja tummempina takaisin. 

Ja vähän ohi aiheen, että äitini uskoo vielä nykypäivänäkin (moneen kertaan yritetty selittää) että juurikasvu johtuu huonosta shampoosta, eikä siitä että se hius vain yksinkertaisesti kasvaa ja se oma väri tulee sieltä esiin. Kuten myös että kun ruokailun jälkeen tulee vessahätä, niin se sama ruoka jonka juuri söit, tulee muka saman tien ulos hänen mielestään. 

Vierailija
2612/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju on niin pitkä että varmasti nämä tullut muiltakin, mutta esim. Lapsena luulin ettei vanhempien lapsuudessa ollut valoja ollenkaan, kun valokuvat oli mustavalkoisia.

Ja nämä perus vanhankansan uskomukset, että hiukset kasvaa paremmin kun leikkaa latvat... Joo kyllähän ne toki näyttää hyväkuntoisemmilta, mutta hiukset kyllä kasvaa päänahasta eikä latvoista. 

Ja että ihokarvoja ei voi leikata kun ne kasvaa vaan pahempina ja tummempina takaisin. 

Ja vähän ohi aiheen, että äitini uskoo vielä nykypäivänäkin (moneen kertaan yritetty selittää) että juurikasvu johtuu huonosta shampoosta, eikä siitä että se hius vain yksinkertaisesti kasvaa ja se oma väri tulee sieltä esiin. Kuten myös että kun ruokailun jälkeen tulee vessahätä, niin se sama ruoka jonka juuri söit, tulee muka saman tien ulos hänen mielestään. 

Hiuksista tulee paksummat ja kaljuuntuminen siirtyy, kun leikkaa pään kaljuksi.

Vierailija
2613/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun on hyvä ja rehellinen toisille niin ne ovat samoin myös sinulle.

Vierailija
2614/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin tyttö lapsena että kun kasvan musta tulee poika

Vierailija
2615/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena luulin, että radion sisällä on mini ihmisiä, jotka laulavat tai juontavat ohjelmia. Radiot olivat silloin sellaisia pienen kaapin kokoisia :)

Vierailija
2616/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaupungilla oli kampaamoita , joiden nimi oli tyyliin  "Salon Marianne", niin luulin, että Salon on genetiivi sukunimestä Salo. Eli että kyseessä ovat Marianne Salo-nimisen henkilön yritys. Ihmettelin, miksi Salo-sukunimisillä on niin paljon yrityksiä. 

Minä taas luulin niitä saluunoiksi, tykkäsin katsella lännenleffoja ja niissähän saluunan oven päällä lukee saloon, arvelin Suomessa olevan tapana jättää yksi kirjain pois.

Nämä on jotenkin niin herttaisia 😄 Ihana ketju. Piristää mieltä sairastamisen keskellä.

Luin ekaluokalla aapisesta tai jostain kuinka "LIPPU LIEHUU SALOSSA". Ihmettelin, miksi vain Salossa.

Vierailija
2617/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhden samassa koulussa olleen tytön vanhemmat kuolivat luultiin että tyttö joutuu johonkin sosiaaliviranomaisten huostaan ja pakkokasvatuslaitokseen. Että tyyliin poliisit tulee ja pakottaa sen sinne, ja kyseessä on vankilan kaltainen rangaistuslaitos.

Vierailija
2618/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun yhden samassa koulussa olleen tytön vanhemmat kuolivat luultiin että tyttö joutuu johonkin sosiaaliviranomaisten huostaan ja pakkokasvatuslaitokseen. Että tyyliin poliisit tulee ja pakottaa sen sinne, ja kyseessä on vankilan kaltainen rangaistuslaitos.

Kyllähän orvoksi jääneet voidaan ottaa huostaan sosiaaliviranomaisten toimesta ja laittaa laitokseen vaikka arviointijaksolle.

Vierailija
2619/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että 

-ukkonen johtuu hattivateista,

-sokeita ja kuuroja on vain saduissa ja

-henkilö tarkoittaa lihavaa miestä ja rouva lihavaa naista.

Suhakza

Vierailija
2620/2641 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin kuudennelle tai seitsemännelle luokalle asti, että makaronit kasvaa pensaassa. Sitten mietin 20 vuotta, että mistä oon sen keksinyt lapsena, kunnes mulle tässä pari kuukautta sitten, 34-vuotiaana, selvis, että mun setä on mulle näin väittänyt kun oon ollut pieni 😄

BBC:n aprillipila aiheesta vuodelta 1957:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan