Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2724)
Luulin, että marsut ovat hamsterien vanhempia, eli kaikki hamsterit ovat vain marsujen poikasia.
Vanhemmat ovat tehneet yhtä monta kertaa seksiä keskenään, kuin mitä heillä on lapsia. Jotenkin ajattelin, että ei sellaista kukaan huvikseen tee. Kyllä se täytyy aina liittyä lapsen saamiseen.
Omat vanhempani olivat tehneet sitä kolme kertaa, koska meitä lapsia oli kolme, mutta esim. setäni vaimonsa kanssa olivat tehneet sitä neljästi. Mutta sitä minä ihmettelin erityisen paljon, että eräs sukulaispari olivat ilmeisesti harrastaneet seksiä peräti yhdeksän kertaa, kun heillä oli yhdeksän lasta. Mietin joskus, että eikö heitä nolottanut se, että he olivat viitsineet tehdä jotain sellaista niin monta kertaa? Ilmeisesti seksi oli minusta jotenkin nolo ja ällöttävä asia.
luulin että meikkien eläintestauksessa pupuille laitetaan kunnon maskeeraus, meikkivoidetta ja poskipunaa karvaiseen naamaan ja ripsaria ja rajausta silmiin :D
Uskoin tuhmien lasten joutuvan mu sta lais ten kärryille. Katsoin säälien kärryillä olevia lapsia ja mietin mitähän lapsirukat olivat tehneet.
Että 18 vuotiaana oon niin aikuinen ja fiksu, no kuinkas kävikään 😂
Äiti teki "taikatemppuja" eli hassutteli ja esitteli esim kolikonkatoamistempun sit se repäisi muutaman kolikon hihasta ja silloin pikkutyttönä aattelin et wau me oltais rikkaita jos äitillä on taikahiha josta tulee jatkuvasti rahaa🤣😂 no petyin myöhemmin kun oikeasti luulin että äidin takinhihasta tulee kolikoita 😅
Luulin lapsena, että maailma oli ennen vanhaan mustavalkoinen, koska vanhat elokuvat ja valokuvat ovat mustavalkoisia. Sitten joskus 1960-luvulla alkoi tulemaan värejä. lisäksi luulin, että on erikseen "poikien värit" ja "tyttöjen värit". Esim. keltainen ja punainen ovat tyttöjen värejä, sininen ja vihreä taas ovat poikien värejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Karhunpoika sairastaa, häntä hellii käärme"
Noin siis kuulin pienenä vaikka se on "hellikäämme".Ei niinkään uskomuksia, mutta kun olin kaksi luokka-astetta edempänä pikkuveljeäni ja opin koulussa englantia ensimmäisenä niin tuli tehtyä kaiken maailman käännöskukkasia jos pikkuveli kysyi tai pelattiin jotain peliä ja hän ihmetteli mitä tuo tarkoittaa tai mitä tuo sanoi.
Sama juttu myös monissa laulujen sanoissa kun kuuli jotain ihan omaa verrattuna mitä oikeasti sanottiin.Tää "häntä helli käärme" on niin ihana! En ole kovinkaan perillä käärmeiden hellimisvieteistä, mut ylisöpöinen ajatus. Kiitos tästä, sai hyvälle tuulelle ja nauramaan ääneen!
Eikös siinä lääketieteen symbolissa caduceusissa ole käärmeet siipien alla. Eli ei laulun käärmetulkinta kauas heitä.
En muista hassuja uskomuksia. Mutta sen muistan, että sanoin lokkia klokiksi ja äiti korjasi, että se on lokki, eikä klokki.
Olin jo tietoinen miten vauvat lähtevät käyntiin, mutta olin vakuuttunut että ne syntyvät peräaukon kautta. Tätä käsitystä tuki se, että isäni oli eläinlääkäri, ja seurasin usein kun hän teki tiineystarkastusta lehmille. Tarkastus tehdään tunnustelemalla peräaukon kautta pitkä kumihanska oikeassa kädessä. Jos peräauolessa on sontaa, eläinlääkäri vetää sen uensi ulos. Tiineystarkastuksessa siis todetaan onko keinosiemennys "tärpännyt". Jos ei ole, siemennys uusitaan. Vaikka tarkastus maksaa, se on eläimen omistajalle kannattava, koska näin vältetään turha odotteluaika. Väärinkäsitykseni kesti aika kauan, ehkä juuri näiden tinneystarkastushavaintojen ja niistä syntyneen virhepäätelmän vuoksi.
Aikaa myöten asian oikea laita toki selvisi, kysyä en kehdannut. Siihen aikaan kumihanskat eivät olleet kertakäyttöisiä vaan käytön jälkeen isä pesi ja talkkasi hanskan. Hauska rituaalimme oli, että kun isä puhalsi hanskaan ilmaa ennen kuin taitteli sen metallirasiaansa, me sanottiin aina päivää hanskan välityksellä.
Lapsia varoiteltiin,että jos näkee toisen paljaanpyllyn, kasvaa näärännäppy silmään. Kun salaa tutkin serkkutytönpyllyä,pelkäsin näärännäppyä. Mutta ei tullut kielletyn tekemisen näppyrangaistusta.
Pienenä poliisiautoa sanottiin Mustamaijaksi. Mä pelkäsin sitä ihan hirveästi, sillä luulin, että se
on mustalaisnainen, joka tulee ja vie mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Sinisen värisistä karkeista voi saada hullunlehmäntaudin, joten ne piti jättää aina syömättä karkkipusseista. En edes muista mistä tuo uskomus lähti, mutta 90-luvun lopussa oli paljon uutisia hullunlehmäntautitapauksista(joka ei siis tartu edes ihmiseen).
Itse asiassa tarttuu. Sinisissä karkeissa oli liivatetta, joka oli peräisin naudoista. Ystäväni on elinkäisessä veren - ja elintenluovutuskiellossa, koska asui Brittein saarilla 80 - ja 90-luvuilla. Hullun lehmän tauti kun tarttuu ihmiseen nautaa syömällä....
Luulin, että opettajat ovat niin viisaita, että tietävät kaiken.
Luulin lapsena, että aikuiset ovat olleet aina aikuisia. Jotenkin oli vaikea kuvitella, että esimerkiksi omat vanhempani olisivat olleet joskus lapsia. Muistan sitten, kun näin kuvan isästäni lapsena ja katselin kuvaa pitkään ihmetellen, että miten lapsesta vain joskus tulee aikuinen. Minustakin tuli sitten aikuinen, en pysynyt ikuisesti lapsena kuten minä joskus lapsena luulin.
Kiinalaiset alaspäin? Aussithan ne.
Luulin lapsena, että jos vaikka yleisurheilussa keihäänheittäjän heittämä keihäs osuu televisiokameran linssiin, keihäs tulee televisioruudun läpi olohuoneeseen.
Itse kuulun tuon "häntää hellii käärme". Mietin, että miksi just häntää.