Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?

Vierailija
26.07.2016 |

Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D

Kommentit (2642)

Vierailija
2421/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että eräälle rakkaalle pehmolelulle kasvaa hiukset takaisin jos ne leikkaa. Ei kasvanut, harmitti 🙄

Vierailija
2422/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monella sama: kuvittelin, että uutistenlukija (tai kuuluttaja) näkee minut televisiosta ja piileskelin pöydän alla ettei  näkisi. Tulin pois vasta kun uutiset loppuivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvessä asuu näkki joka vie jos kurkkii laiturilta.

Vierailija
2424/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kotona lapsuudessa iso putkiradio. Luulin oikeasti, että sen sisällä oli pieniä ihmisiä jotka puhuivat ja lauloivat.

Vierailija
2425/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena uskoin näihin typeriin vanhojen ihmisten ennusmerkkeihin esim:

- kissa syö ruohoa, kohta tulee sade

- korppi näkyy pihapiirissä, se ennustaa kuolemaa

- jos näkee unta että hampaat irtoaa, sekin tietää kuolemaa lähipiirissä

- samoin jos syödessä lusikka jää kiinni hampaiden väliin, sekin tietäisi kuolemaa

Näitä oli vaikka miten paljon.... ihan huuhaata

Vierailija
2426/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin että aikuisena naimisiinmeno ja perheen perustaminen on jotenkin automaattista ja se tapahtuu kaikille.

No ei tapahtunut :-(

Vierailija
2427/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoin että aikuisena naimisiinmeno ja perheen perustaminen on jotenkin automaattista ja se tapahtuu kaikille.

No ei tapahtunut :-(

Niin minäkin ajattelin vielä joskus ala-asteikäisenä, toki sitä sen jälkeen sitten tajusi, että asia ei tietenkään ole niin.

Vierailija
2428/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäkoulussa opetettiin, että oli ollut mies, joka kihisi pyhästä hengestä.

Vierailija
2429/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulun terkkarilla oli rintapielessään sairaanhoitajan ammattimerkki, sellainen tähden ja kukan yhdistelmä, vähän kuten nykyisin SKY-kosmetologilla on se tähden tapainen.

Sitten kun lapsena ensimmäisen kerran näin ison lääkärinlaukkua muistuttavan nahkalaukun jossa oli logossa yhdistettynä isot kirjaimet L ja V ja logojen välissä vähän samantapaisia tähtikuvioita kuin edellämainituissa rintamerkeissä, lapsen ajatusmaailmassa nämä V, L, ja tähdet yhdistyivät sanaksi Väestöliitto.

Vielä nykyisinkin kun näen tuollaisen Luis Vuittonin kassin, alkaa hymyilyttää assosiaatio väestöliitosta :)

Vierailija
2430/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli olemassa alue nimeltä Latinium

Vierailija
2431/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#2407 jatkaa

Kuulin sanan terska joskus ala-asteella ensimmäisen kerran, ja luulin että se on tervehdys kuten "terve" tai "terppa". Tulin sinä päivänä koulusta kotiin ja ovelta huusin kovaan ääneen "terska!"

Onneksi vain veljeni oli kotona ja selitti mikä terska oikeasti on.

Mä jossain ketjussa kerroin myös saman ellei juuri tässä, mutta luullut myös Terskan olevan tervehdyssana. Mulla taas tuo siitä kun katsoin ahkeraan Kummeleita ja jossain alkupään jaksossa yksi näistä hahmoista huuteli aina terska kun tapasi jonkun toisen hahmon sketseissä. Hetken tuota sitten käytin ja soitin joskus kaverillekin ja vastasi niin minä "Terska, voidaanko nähdä tänään". Aikani tuota käytin niin taisipa jompikumpi vanhemmista kertoa mikä tuo todellisuudessa on. Sitten oltiin hetki nolona ja aika äkkiä loppui tuon sanan käyttäminen. 

Vierailija
2432/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisteininä haaveilin kevytmoottoripyörästä eli kevarista. Auton kyydistä joskus näin kyltin, jossa mainostettiin "x:n kevaria" ja innostuin, että tuolla on joku kevytmoottoripyöräkauppa, siellä pitää käydä. Petyin kun minulle selvennettiin, että "kevari" olikin väännös jostain ihme kievarista.

Vierailija
2433/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin telkkarissa sanan verilöyly ja luulin sen tarkoittavan sitä, että viedään joku saunaan ja vihdotaan sitä niin rajusti, että alkaa veri lentää.

Ajattelin sen olleen joku sodanaikainen kidutuskeino, että vastustajat vietiin verilöylyyn.

Minä luulin että verilöyly tarkoittaa sitä, että ihmiseltä otetaan verta ja että saunassa sitä sitten heitetään kiukaalle. Pelkäsin sitten kovasti joutuvani verilöylyyn kun ajattelin että minultakin otetaan jollain isolla ruiskulla ennen sitä verta.

Vierailija
2434/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin lapsena, että kivet kasvavat... 

Vierailija
2435/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1981 tokaluokkalaisena ollessani käännettiin kelloja talviaikaan. Isäni minulle siitä opetuksellisesti silloin kertoi.

Harmi vaan, että ei maininnut siitä, että kelloa katsotaan ihan normaalisti ja se on sitä mitä se on.

Menin koulun pihaan yhdeksältä (koulu alkoi kymmeneltä) ja mietin miten hankala on nyt miettiä "kello on oikeasti kymmenen vaikka näyttää yhdeksää. Kello on oikeasti kaksi, vaikka näyttää yhtä"

Eipä siellä koulun pihalla luokkakavereita ollut ja rinnakkaisluokkalaisille selitin (asian tajuttuani), että "joo mä vaan halusin tulla jo nyt raittiiseen ulkoilmaan."

Omille lapsilleni osasin kyllä selittää asian sitten kunnolla. 

Vierailija
2436/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena 1960-luvulla pari vuotta lastenkodissa. Siellä peloteltiin, että jos en ole kiltti, niin Jumala heittää tulikuuman kiven mun päälle. Uskoin siihen monta vuotta. Mut sit joskus huomasin, ettei se pidä paikkaansa. Tuhma tuli oltua, eikä mitään tapahtunut.

Vierailija
2437/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että koulussa on pakko käydä, kukaan ei ollut kertonut. Leikin lähes koko 2 j 3 luokan yksin koulun läheisellä joella enkä tehnyt ikinä läksyjä. Välillä kävin muuten vaan syömässä koulun keittiöllä, välillä pyöräilin kouluun n 10km ja olin niin myöhässä että koulupäivä oli jo loppunut. Toisinaan menin pyjamassa kun nallekuviot oli niin hienot.

Oletko kenties vähän vajaa?

Olin aina ollut aika kirjaimellinen lapsi. Jos jotain ei kerrota tai komenneta niin siitä ei ole tai tarvitse tehdä. Sanomattakin lie selvää että meillä lapsuudenkodissa vallitsi mayhem, päihteet ja väkivallalla kasvattaminen.

Olen kyllä toisaalta vähän palikka edelleen jossain asioissa. Niinkuin siinä että se mitä lääkäri sanoo on totta - no ei useinkaan ole ollut.

Vierailija
2438/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että jos syö omenan siemenen, niin sisälläni kasvaisi omenapuu

Vierailija
2439/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen usko jumalaan, sittemmin kyllä tulin järkiini.

Harmi.

Vierailija
2440/2642 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään, että lapset vain itsestään alkavat kasvaa naimisissa olevan naisen mahassa. Sen jälkeen, kun kuulin seksin olemassaolosta (joskus 10-vuotiaana), ajattelin, että seksi on sama asia kuin hedelmöityshoito. Eli jos lasta ei muuten meinaa tulla, niin voi kokeilla seksiä. Vähitellen sitten aloin hyväksyä sen tosiasian, ettei lapsia ihan oikeasti tule ilman seksiä.

Luulin myös, että vain syntymäpäivänä kasvaa, koska ikäkin suurenee vain silloin. Siis että syntymäpäivänä venähtää yhtäkkiä pituutta joitain senttejä.

Joskus myös luulin, että kolari on jonkinlainen iso rekka, joka ajaa paikalle, jos "tulee kolari".