Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2642)
Katelin 10-vuotiaana enoni TM:ää ja siinä näkyi Renault jonka t-tyyny oli pullistunut. Luulunhi silloin vielä, että kun turvatyyny laukeaa kolarissa niin ihan eka ratin muovikeskiö lentää naamalle
useampi on maininnut täällä uskon Jumalaan. Samoilla linjoilla itsekin, mutta aika paljon toivoa menee myös sen ajatuksen myötä. Mikä on minusta surullista. Oli mukavempi uskoa jonkinlaiseen mielikuvitus ukkoon.. Etenkin kun läheisen pois lähtö lähellä. Nykyään ei vaan pysty uskomaan ja se vasta surullista onkin.
Että olen hyvä, arvokas ja merkityksellinen ihminen.
En edes muista, mutta saatuani aikoinaan nettiyhteyden ja lueskeltuani paljon tietoa sieltä, sain huomata, että suunnilleen kaikki siihen asti tietämäkseni luulemani asiat oli väärin tai puutteellisia, tai epäoleellisia sivuseikkoja.
Saatuani tietää että miten lapset saavat alkunsa ajattelin että kun nainen ja mies menevät naimisiin niin hääyönä he ovat keskenään kerran yhdynnässä ja sen jälkeen nainen alkaa saamaan automaattisesti lapsia ja saa niitä niin monta kuin hänen on niitä tarkoitus saada koska mies on antanut hänelle vauvan siemeniä joista niitä kehittyy. Siihen ei sitten voi vaikuittaa että kuinka monta lasta tulee ja kuinka isot ikäerot heillä on. Minunkin vanhemmat saivat 4 lasta koska heille oli tarkoitettu syntyväksi niin monta lasta.
Luulin joskus eskarissa, että vauvoja tehdään halaamalla. Kuvitelkaa mun stressiä kun en todellakaan halunnut vauvaa ja lastenhoitajat tykkäsi halailla ei luoja :D Hirveetä parkumista mutta onneksi tajusin että ei se niin mee.
Luulin että koirat ja kissat voivat saada keskenään poikasia jotka ovat puoliksi koiria ja puoliksi kissoja eikä tätä uskomusta horjuttanut se että en koskaan nähnyt niiden risteytyksiä missään. Luulin tähän monen vuoden ajan vaikka esimerkiksi vanhemmat yrittivät selittää minulle että se ei voi pitää paikkaansa.
Samoin luulin että koska lehmät ovat naaraita koska niistä saadaan maitoa ja ne saavat poikasia niin lehmien joukossa ei ole lainkaan uroksia. Ihmettelin kovasti että miten ne sitten voivat saada poikiasia ilman uroksia kunnes tajusin että onhan niitä sonnejakin olemassa. Nykyään tosin tiedän että joidenkin eläinlajien naaraat voivat saada jälkeläisiä ilman uroksiakin.
Luulin, että hirvet ylittävät autotien vain siitä kohdasta, missä on hirvivaarasta kertova liikennemerkki.
Oon luullu pienenä että aikuiset ovat olleet aina aikuisia ja lapset ovat aina lapsia
vierailija92 kirjoitti:
useampi on maininnut täällä uskon Jumalaan. Samoilla linjoilla itsekin, mutta aika paljon toivoa menee myös sen ajatuksen myötä. Mikä on minusta surullista. Oli mukavempi uskoa jonkinlaiseen mielikuvitus ukkoon.. Etenkin kun läheisen pois lähtö lähellä. Nykyään ei vaan pysty uskomaan ja se vasta surullista onkin.
Minä menetin uskoni läheiseni kuoleman myötä ja elin monta vuotta omassa varassani elämää ihmetellen, kunnes aloin miettiä ja tutkia asioita. Päädyin polulle, jossa päivä päivältä vahvistuu tietoni siitä, etten tarvitse uskoa, koska tiedän olevani osa tätä maata ja ainetta, osa suurempaa suunnitelmaa ja rakkautta. Mikään uskon järjestelmä tai ideologia tai jumaluuskäsitys ei siihen yllä. Se on rakkaus, joka ylittää kaiken ja jonka vangitsemisyritykset johonkin järjestelmään, viitekehykseen tai uskonnolliseen häkkyrään johtavat aina tuhoon ja väärille teille. Niin vapauttavaa!
Sain uskovaiselta mummoltani lahjaksi jeesus-taulun. Aina kun tein tuhmuuksia käänsin taulun ympäri ettei jeesus näe.
Luulin pitkään ettei kenenkään muun isit asu kotona vaan aina välillä käy siellä vahtimassa että perhe tottelee :(
Näin 7 vuotiaana unen vampyyrikissasta ja pelkäsin nukahtamista sen jälkeen hysteerisesti. Yövyin välillä kirjoituspöydällä koska se oli tarpeeksi epämukava ettei uni tulisi niin helposti. 9 vuotiaana joku aikuinen suvaitsi huomauttaa ettei vampyyreitä oikeasti ole olemassa ja uskalsin vihdoin siirtyä omaan sänkyyni nukkumaan.
Luulin että on olemassa pomoja muttei homoja (???)
En tiennyt että koulussa on pakko käydä, kukaan ei ollut kertonut. Leikin lähes koko 2 j 3 luokan yksin koulun läheisellä joella enkä tehnyt ikinä läksyjä. Välillä kävin muuten vaan syömässä koulun keittiöllä, välillä pyöräilin kouluun n 10km ja olin niin myöhässä että koulupäivä oli jo loppunut. Toisinaan menin pyjamassa kun nallekuviot oli niin hienot. Ysärin alussa se ei ilmeisesti ollut niin turhan tarkkaa vielä...
Eno huijasi että vauvoja tulee silleen että ne vain ilmestyy saunaan lauteiden alle.
Ja mä pienenä (6~7v) etsin😞
Luulin ettei mies voi olla presidentti. Halonen oli presidenttinä ollut kaikki ne vuodet kun jotakin presidentti-instituutiosta tajusin. Kysyin ihmeissäni vanhemmilta että voiko oikeasti mieskin olla presidentti?
70-luvulla Tapani Kuningas. "Ufo-kirjat".
"I´ll get my coat"....
Uskoin että elämästä tulisi mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt että koulussa on pakko käydä, kukaan ei ollut kertonut. Leikin lähes koko 2 j 3 luokan yksin koulun läheisellä joella enkä tehnyt ikinä läksyjä. Välillä kävin muuten vaan syömässä koulun keittiöllä, välillä pyöräilin kouluun n 10km ja olin niin myöhässä että koulupäivä oli jo loppunut. Toisinaan menin pyjamassa kun nallekuviot oli niin hienot.
Oletko kenties vähän vajaa?
Kaikki kertoivat, kuinka hyvä ja mukava isän puoleinen mummini oli ollut ja hän oli kuollut ennen syntymääni. Toinen mummini oli 72v, kun synnyin. Minäpäs päättelin asian kirkkaasti ja selvästi, että vain pahansisuiset naiset elävät vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitto oli äärimmäinen ja totaalinen paha. No, ei tuo uskomus ihan poskellaan ollutkaan, mutta karu ehdottomuus on jäänyt iän myötä pois.
Olihan se äärimmäisen paha. Enemmän siellä kid utettiin ja tape ttiin ihmisiä aatteen vuoksi, kun nat si saksassa.
Tämä. Venäjä 2022 🙁
Kaikissa pitserian pitsoissa on oliiveja. Tämä siksi, että äiti aina halusi pitsaansa oliiveja ja minä en saanut omaa pitsaa vaan sain palan äidin pitsasta. Inhosin oliiveja, joten en halunnut ikinä pitsalle vaikka vanhemmat olisivat halunneet. Joskus ala-asteen kuudennella minulle vasta selvisi, ettei kaikissa pitsoissa tosiaan ole oliiveja.